خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۱

میلاد خجسته ‌مهدی ‌موعود، منجی‌ عالم بشریت و مبشر رحمت بقـیه ‌الله ‌الاعـظم(عج) بر منتظران ظهور مبارک باد

  • حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمانده معظم کل قوا: هر کس امنیت کشور را در انتخابات به هم بزند سیلی سختی خواهد خورد.
  • آیت‌الله نمازی: همه تلاش دشمن برای‌کم‌رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است
  • آیت‌الله عبداللهی: بیانیه جامعه مدرسین مورد تأیید اکثریت اعضا است
  • آیت‌الله رجبی تشریح کرد؛ سازو کار اعلام بیانیه رسمی جامعه مدرسین
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از رهبر شیعیان بحرین

** جام جم ۹۶/۲/۲۱
*  قدردانی نمایندگان از سربازان گمنام امام زمان(عج)
۱۸۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز خجسته میلاد بابرکت حضرت ولی‌عصر(عج) در بیانیه‌ای هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) را به مجاهدان این عرصه تبریک گفتند و تاکید کردند: امنیت و آرامش بی بدیل کشور به عنوان اساسی‌ترین نیاز بشری مرهون ۳۳ سال تلاش بی وقفه و مستمر مجموعه وزارت اطلاعات است.
*  برای برخورد با سوانح برنامه‌ای وجود ندارد
سید مصطفی آقامیرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طول یک سال گذشته چند حادثه مانند قطار تبریز – مشهد، پلاسکو، سیل و حادثه معدن پیش آمده که نشان می‌دهد برای برخورد با سوانح، برنامه‌ای وجود ندارد.
** همشهری ۹۶/۲/۲۱
*  آغاز تبلیغات بیش از ۲۷۰ هزار نامزد شوراهای شهر و روستا
علی اصغر محمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور ساعت ۲۴ شب گذشته را ساعات آغاز فعالیت برای تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
*  تخلفات تبلیغاتی برخی نامزدها
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته گزارش‌هایی از برخی تخلفات تبلیغاتی نامزدها یا ستادهای آنها واصل شده که این گزارش‌ها به روال جاری تنظیم و برای وزارت کشور و قوه قضائیه ارسال شده است.
وی تصریح کرد: این گزارش‌ها واصل شده و ما امیدواریم پیگیری‌های لازم انجام شود.
** کیهان ۹۶/۲/۲۱
*  هر کس امنیت کشور را در انتخابات به‌هم بزند سیلی سختی خواهد خورد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل‌قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام):
– سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتی از آن، در تبلیغات بین‌المللی و اظهارات سیاسیون استکبار کاملاً آشکار است.
– آنها با اعزام مزدوران خود، دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند، چون نسبت به پیشرفت علمی ایران، غضب و کینه دارند.
– ما موشک داریم و موشک‌های ما بسیار دقیق است و اهداف مورد نظر را از فاصله هزاران کیلومتری با دقت بالا، هدف قرار می‌دهد و این توانایی را با قدرت حفظ خواهیم کرد و با قدرت هم آن را افزایش خواهیم داد.
– بستر امنیت برای هر کشوری، لازم تر و مهمتر از هر چیزی است، زیرا اگر امنیت نباشد، پیشرفت علمی و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت.
– امروز جمهوری اسلامی ایران، دولتِ مقاومت است و دولتِ مقاومت یعنی تسلیم زورگویی نشدن و در موضع اقتدار، ایستادن.
– آقایان محترم نامزدها قاطعانه در برنامه‌ها و اظهارات خود بگویند «مسایل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آنها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد.»
– آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.
– آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.
– اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد.
*  هلاکت ۱۰۰ تروریست داعش در حملات هوایی ارتش عراق به مرز سوریه
وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده، جنگنده‌های ارتش این کشور ۱۱ بار مواضع داعش را در دو منطقه مرزی «عده» و «القائم» استان «الانبار» بمباران کردند. شمار تلفات تروریست‌ها در «عده» ۴۷ نفر و در «القائم» نیز ۵۳ تن اعلام شده است.
** شرق ۹۶/۲/۲۱
*  دعوت ظریف از همتای کامرونی
مهدی آقاجعفری، مدیرکل آفریقای وزارت خارجه دیروز در آخرین مقصد سفر منطقه‌ای خود به غرب آفریقا در یائونده با «ادوم گرگوم»، وزیر جهان اسلام کامرون، دیدار و گفت‌وگو کرد.
او ضمن تسلیم دعوت‌نامه ظریف، وزیر امور خارجه به وزیر خارجه کامرون برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران، بر عزم و اراده کشورمان بر توسعه و تحکیم روابط با کامرون تأکید کرد.
** ایران ۹۶/۲/۲۱
*  خواستار اجرای برجام هستیم
نشریه پلیتیکو به نقل از «اوریلین لوشووالیه» مشاور رسمی سیاست خارجی مکرون نوشت: «درخصوص توافق هسته‌ای ایران، ما خواستار همکاری بسیار نزدیک درباره ادامه آن و اطمینان از این هستیم که (این توافق) همچنان به قوت خود باقی است، اما با جدیت اجرا می‌شود.»
*  عربستان در شأنی نیست که ما را تهدید کند
محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر مقامات عربستان،‌ اظهار کرد: ما تصور می‌کنیم که دولت عربستان سعودی دنبال تنش و تشنج است.
این سیاست یک سیاست خطرناک است و هیچ فایده‌ای جز ناامنی برای آن کشور نداشته است. البته واضح است که دولت عربستان در شأنی نیست که جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۱
*  باید همه توانمان را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به کار گیریم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهور در دیدار با ۱۷۰ نفر از نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی انتخابات را موجب تقویت امید و اعتماد ملی و صندوق رای را یکی از مظاهر اصلی قدرت‌نمایی ملت ایران دانست و گفت: باید همه توانمان را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به کار گیریم.
*  ما نباید حوزه را در مسیر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی قرار دهیم
آیت‌الله فاضل لنکرانی دیروز در درس خارج گفت: این چه وضعی است که امروز شاهد آن هستیم؟ این به او تهمت بزند، او به این تهمت بزند، هر دو به نظام تهمت بزنند، دلسوزان نظام باید بنشینند بر مظلومیت این نظام گریه کنند.
ما کاری به این آقایان نداریم و وضع طلبگی خودمان را دنبال می‌کنیم.
ما نباید حوزه را در مسیر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی قرار بدهیم.
ما وظیفه داریم از کیان روحانیت مراقبت کنیم. انتخابات بسیار مهم است، برای تشویق مردم به حضور در انتخابات به شهرها بروید، منتها روش حوزه باید روش رهبری باشد، مردم را به حضور حداکثری دعوت کنید، آنها را تشویق کنید به اینکه تحقیق کنند و ملاکات را بررسی نمایند، آنگاه بین خود و خدا هر کسی را انتخاب کردند معذورند.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲۱
*  رد درخواست ایران برای برگزاری انتخابات در کانادا
روزنامه کانادایی «گلوب ‌اند میل» گزارش داده دولت فدرال کانادا به ایران اجازه استقرار صندوق‌های رأی در این کشور برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران را نخواهد داد.
*  استیضاح دانش‌آشتیانی به جریان افتاد
جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به جریان افتادن بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: به دلیل دو شغله بودن وزیر آموزش‌وپرورش و حضور او در شرکت خصوصی واردات کالا، بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش مطرح و به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل شد.
** جوان ۹۶/۲/۲۱
*  خوش رقصی پاکستان برای عربستان را تحمل نخواهیم کرد
منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس در خصوص احضار سفیر ایران برای اظهارات سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ارتباط با حادثه میرجاوه بیان کرد: ما مردم و دولت پاکستان را دوست داریم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم، ولی اگر بخواهند در زمین عربستان سعودی بازی و خوش رقصی کنند آن زمان است که برای ما قابل تحمل نخواهد بود و ما منافع ملی خودمان را تعقیب خواهیم کرد واگر لازم باشد تروریست‌ها را تعقیب و تنبیه خواهیم کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲۱
*  رشد ۱۸هزار میلیارد تومانی درآمد گمرک در سال گذشته
علیرضا گلستانی‌زاده، معاون اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق از افزایش ۲۸ درصدی جرایم وصولی از قاچاق کالا در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال ۹۵ درآمد گمرک تا بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. وی گفت: خوشبختانه طی ۴ سال موفق شدیم میزان قاچاق را ۵۰ درصد کاهش دهیم.
** رسالت ۹۶/۲/۲۱
*  صحنه رقابت نباید به عداوت تبدیل شود
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج خود با اشاره به انتخابات آتی گفت: ما از مردم در این انتخابات انتظار داریم، اول این که صحنه رقابت انتخابات را تبدیل به عداوت نکنند، دشمن بذر عداوت را در تبلیغات انتخاباتی می‌پاشد که بعدا نتوانیم با هم زندگی کنیم، بعد از انتخابات و هر کس که انتخاب شد
می خواهیم دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم و در برابر هجوم دشمن خارج بایستیم.
وی اضافه کرد: نباید تعبیراتی صورت گیرد که سبب عداوت و دشمنی شود، همه کاندیداها باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند، باید بدانند که فردایی وجود دارد و فردا را خراب نکنند.
*  حوزه علمیه نباید در برابر سند ۲۰۳۰ سکوت کند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود گفت: سندی به نام سند ۲۰۳۰ از سوی غرب و سازمان ملل و یونسکو به کشورها فرستاده شده که باید آموزش و تعلیم و تربیت بر اساس این سند صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در سرفصل‌های این سند ذکر شده جهاد و امر به معروف و نهی از منکر نباید باشد و مردم آزاد باشند. دولت این سند را گرفته و امضا کرده بدون آنکه آشکار کند و مجلس درباره آن نظر بدهد در حالی که این سند با فرهنگ، مذهب، دین و قرآن منافات دارد.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی عنوان کرد: حوزه علمیه نمی‌تواند در برابر چنین چیزی ساکت باشد و ما بر اساس فرهنگ اسلام و قرآن تعلیم و تربیت می‌کنیم.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۱
*  قرارداد سه جانبه ایران، هند و افغانستان نیازمند تایید مجلس است
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه با اشاره به اهمیت بندر چابهار در بخش ترانزیت درباره فعالیت‌هایی که تاکنون درباره پیشبرد قرارداد سه‌جانبه بندر چابهار صورت گرفته است، تصریح کرد: قرارداد سه جانبه هند، افغانستان و ایران امضا شده و نیاز به تایید مجلس دارد، در مراحل بعدی با حضور وزرای سه کشور معاونین و وزیر راه به مرحله اجرایی می‌رسد مضاف بر اینکه هندی‌ها سرمایه‌گذاری مختصری کرد‌ه‌اند.
** آرمان ۹۶/۲/۲۱
*  نامه ۱۱ نماینده درباره سند ۲۰۳۰
۱۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواستار رسیدگی به اجرای سند ۲۰۳۰ و همچنین پاسخگویی رئیس‌جمهور و وزرا در این رابطه شدند. در این نامه خطاب به هیأت رئیسه مجلس آمده است که در پی اجرای مخفیانه سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو و نارضایتی رهبر معظم انقلاب، با استناد به ماده ۲۳۶ آیین نامه مجلس نسبت به این مساله رسیدگی‌های لازم را انجام دهید.
*  تصویب موافقتنامه حمل‌ونقل دریایی بین ایران و کره
نمایندگان مجلس لایحه حمل و نقل دریایی بین ایران و کره‌جنوبی را در راستای بهره‌گیری از حمل و نقل دریایی برای گسترش مبادله کالا و جابه‌جایی مسافر و نظر به آثار مثبت آن در تقویت روابط اقتصادی و سایر همکاری‌های بین دو کشور تصویب کردند.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۱
*  اعلام وصول سوال مطهری از وزیر فرهنگ
سوال از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست علنی دیروز مجلس اعلام وصول شد.
سوال ملی علی مطهری، نماینده تهران از وزیر فرهنگ در خصوص علت عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه و سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از وزیر علوم درباره عدم توضیح برابر امکانات و تجهیزات جهت گسترش فضاهای علمی است.
*  آمده‌ام تا میراث کشور را سر و سامان بدهم
مصطفی هاشمی طبا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به سوابقی که قبل از انقلاب داشتم معتقد هستم که تجربه کافی را دارم. فکر می‌کنم می‌توانم میراث خوب کشورمان را حفظ کنم وبه نوعی سر و سامان بدهم.
** آفرینش ۹۶/۲/۲۱
*  حدود ۱۰ هزار ایزدی در نسل‌کشی داعش کشته و یا ربوده شده‌اند
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تحقیقات جدید هفته‌نامه پلوس مدیسن نشان می‌دهد حدود ۱۰ هزار اقلیت ایزدی طی چند روز در اوت ۲۰۱۴ کشته و یا به اسارت گرفته شدند.
از این میان، ۳۱۰۰ تن حین محاصره کوه‌ سنجار به دست داعش کشته شدند؛ نیمی از آنها به ضرب گلوله، سر بریدن و سوزانده شدن مرده‌اند و نیم دیگر به دلیل قحطی و بی‌آبی و جراحت.
** قدس ۹۶/۲/۲۱
*  هشدار اتحادیه عرب درباره بروز فاجعه انسانی در یمن
اتحادیه عرب با انشتار بیانیه‌ای با اشاره به بروز بیماری وبا در یمن و مرگ صدها نفر، تاکید کرد، وضعیت بهداشت عمومی در استان‌های مختلف یمن نگران کننده است و اگر سازمان‌های بین‌المللی اقدام سریع انجام ندهند، احتمال فاجعه انسانی وجود دارد.
*  محدودیت‌های بانکی با بانک‌های بزرگ اروپایی پابرجاست
طیب نیا، وزیر اقتصاد گفت: ۲۵۰ بانک کارگزار در حال حاضر با ایران کار می‌کنند، در خصوص بانک‌های بزرگ اروپایی هنوز محدودیت‌هایی داریم که البته در حال کاهش است، در این میان بخشی از این مشکلات به بدعهدی آمریکا بر می‌گردد که ما هم انتظاری غیر از این نداشتیم؛ اما آمریکا برخی از بانک‌ها را می‌ترساند که مبادا مشکلی برای آن‌ها بوجود بیاید.
** خراسان ۹۶/۲/۲۱
*  چرخ اقتصاد در کشور با دعواهای سیاسی به گردش در نمی‌آید
آیت ا… رئیسی شب گذشته در برنامه خود در گفت و گوی شبکه خبر، با بیان اینکه چرخ اقتصاد در کشور با دعواهای سیاسی به گردش در نمی‌آید، گفت: ممکن است فردی از طیف سیاسی مخالف باشد اما برای مردم کارایی داشته باشد که ما حتماً از این افراد استفاده خواهیم کرد.
*  ایران و پاکستان سازو کار جدید پرداخت تراکنش‌های مالی را نهایی کردند
بانک‌های مرکزی ایران و پاکستان در نهایت جزئیات سازوکار تسویه تراکنش‌های تجاری میان ۲ کشور از طریق کانال‌های بانکی را تهیه کردند.
این سازوکار برای پرداخت پول کالاها و خدمات مورد مبادله میان ایران و پاکستان استفاده خواهد شد.
** اعتماد ۹۶/۲/۲۱
*  بازدارندگی از برکات آمادگی نیروهای مسلح است
امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به لزوم آمادگی همیشگی ارتش گفت: آماده بودن برکات زیادی دارد که نخستین آن اعتماد به نفس است. برکت دیگر آن امنیتی است که در جامعه به وجود می‌آید و مردم وقتی نیروهای مسلح را آماده می‌بینند در آرامش زندگی می‌کنند و از تهدیدهای دشمن نمی‌ترسند.
برکت دیگر آن نیز بازدارندگی است که دشمن جرأت حمله پیدا نمی‌کند لذا همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید از هر فرصتی برای ارتقای آمادگی و توان رزمی استفاده کرد و توان خود را بالا برد.
** شهروند ۹۶/۲/۲۱
*  آغاز تولید مشترک تجهیزات نفتی با آمریکا
ندا موسوی‌زادگان عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از آغاز سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: یک شرکت آمریکایی علاوه بر انتقال فناوری، برای راه‌اندازی خط تولید تجهیزات صنعت نفت در کشور نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۲۱
*  درخواست آمریکا از اتحادیه اروپا برای مقابله با ایران
هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنانی از اتحادیه اروپا خواست برای اعمال فشار بیشتر بر ایران، سوریه و کره شمالی اقدامات ملموس و سازنده‌ای انجام دهد.
وی درباره موضوع ایران مدعی شد: باید به ایران گوشزد کرد که اقدامات بی‌ثبات کننده این کشور مانند حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی (محور مقاومت) باید متوقف شود و اتحادیه اروپاست که با اعمال فشار بیشتر علیه این کشور می‌تواند جاه طلبی‌های هسته‌ای و منطقه‌ای تهران را متوقف کند.
*  بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از رهبر شیعیان بحرین
بیش از ۱۵۸ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای محاکمه آیت‌الله عیسی احمد قاسم، رهبر شیعیان بحرین را که با دخالت رژیم آل سعود و در انبوه هیاهوی رسانه‌ای استکبار جهانی است، محکوم کردند و به رژیم آل خلیفه و آل سعود نسبت به عواقب این اقدام خطرناک هشدار دادند.
** صبح نو ۹۶/۲/۲۱
*  آقای روحانی به کجا می‌روید؟
آقای احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به ملت ایران و حجت‌الاسلام حسن روحانی، اظهارات ساختارشکنانه اخیر این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میتینگ‌های انتخاباتی را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: فاین تذهبون؟ از راهی که در پیش گرفته‌اید باز گردید که این راه برای شما در دنیا و آخرت جز خسارت در پی نخواهد داشت.
*  تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات ندارم
آقای اسحاق جهانگیری نامزد دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تا الان تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات ندارم و حکم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انفصال از خدمت بنده جعلی است.
** بهار ۹۶/۲/۲۱
*  رابطه با ایران حرام نیست
رئیس جمهور سابق یمن ابراز تمایل کرد، ایران دستش را برای ائتلاف با آنها دراز کند. صالح افزود: روابط کنونی ایرانی با برخی افراد است نه با ملت یمن. تنها روابط ایران با ما همبستگی ملت ایران با ما در جنگ یمن است که از آن تشکر می‌کنیم.
علی عبدالله صالح خاطر نشان کرد: روابط با ایران حرام یا عیب نیست، ایران کشور اسلامی بزرگی است و ما هیچ رابطه نظامی یا امنیتی و اقتصادی با آن نداریم.
*  افتتاح ۲۲۰ پروژه سلامت در سیستان و بلوچستان
وزیر بهداشت در دویست و پنجاه و یکمین سفر استانی و هفتمین سفر به استان سیستان و بلوچستان ۲۲۰ پروژه حوزه سلامت این استان را از طریق ویدئو کنفرانس و به طور همزمان افتتاح کرد.
این ۲۲۰ پروژه شامل ۱۰۰ خانه بهداشت روستایی، ۳۶ مرکز جامع خدمات سلامتی شهری و روستایی ۱۰۰ مرکز تسهیلات زایمانی، ۳۶ واحد مسکونی پزشک و ماما در روستا، ۱۹ پایگاه سلامت شهری، ۱۵ پایگاه اوژانس، مرکز آموزش بهورزی چابهار، بیمارستان دارالشفاء میرجاوه، ‌کلینیک ویژه سلامت شهر زاهدان و ستاد شبکه بهداشت و درمان چابهار است.
** افکار ۹۶/۲/۲۱
*  برای مقابله با ۴ درصدی‌ها باید شفافیت داشت
محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قشر ۴ درصدی که اکثر امکانات کشور را در اختیار دارند، گفت: برای اینکه این ۴ درصد برخوردار از اموال عمومی و انفال هر روز قدرت‌شان بیشتر نشوند و مفسده بیشتری درست نکنند ما نیازمند شفافیت هستیم و کسانی می‌توانند این شفافیت را در مجموعه دولت ایجاد کنند که روحیه ساده زیستی داشته باشند.
*  استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شد
نمایندگان مجلس استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را با تصویب طرح اصلاح ماده ۱ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الزامی کردند.
از ۲۲۰ نماینده حاضر، ۱۲۱ نماینده با این مصوبه موافقت کردند.
** اخبار خبرگزاری ها وسایت های اینترنتی
همه تلاش دشمن برای کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است
رسا/ آیت‌الله نمازی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات مصونیت بخش و تضمین کننده استمرار و پیشرفت کشور خواهد بود، بنابراین همه تلاش دشمن برای کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه گسترش مشارکت مردم در انتخابات، ایجاد شور انتخاباتی و حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند دشمن را مأیوس کند، اظهار داشت: سلیقه ها و جریانهای متعلق به نظام باید در انتخابات شرکت کنند.
بیانیه جامعه مدرسین مورد تأیید اکثریت اعضا است
رسا/آیت‌الله عبداللهی، شایعات مطرح شده درباره بیانیه انتخاباتی جامعه مدرسین را نادرست خواند وافزود: جامعه مدرسین تشکیلاتی است که آیین نامه و نظامی دارد، در متن اعلامیه اسم فرد خاصی برده نشده بلکه در این متن آمده در یک جلسه رسمی با اکثریت آرا چنین تصمیمی گرفته شده است و این تصمیم در سایت جامعه منتشر شده است. عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: در بیانیه جامعه اسم خاصی بیان نشده که فلان شخصیت در جلسه حضور داشته یا حضور نداشته است، این که گفته می‌شود به فلان آقا نسبت داده شده که ما تأیید کردیم درست نیست چون اصلا اسمی از کسی برده نشده است.
سازو کار اعلام بیانیه رسمی جامعه مدرسین
رسا/ آیت‌الله رجبی با اشاره به برخی تلاش‌ها و سوءاستفاده‌های سیاسی برای تشکیک در بیانیه انتخاباتی جامعه مدرسین در حمایت از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، به تشریح روند اعلام بیانیه رسمی جامعه مدرسین و بیان مصداق پرداخت. عضو جامعه مدرسین با بیان این که در تمام ادواری که جامعه مدرسین وارد مصداق شده این رویه وجود داشته است، اظهار داشت: اگر همه اعضا حضور داشته باشند در بیانیه آورده می‌شود که اتفاق آرا بوده و مطلق جامعه مدرسین به موضوع رأی داده‌اند. اگر به صورتی باشد که عده‌ای ولو یکی دو نفر مخالف باشند یا رأی ممتنع بدهند اکثریت آرا نوشته می شود، اگر در حدی همانند امسال باشد که ممتنعین بسیار کم بودند عبارت اکثریت قاطع اعضا آورده می‌شود؛ بنابراین این بیانیه بیان آن چیزی است که واقعیت داشته است.
صیانت از آرای مردم و اجرای قانون با رعایت اصول بیطرفی مورد تاکید دولت است
ایرنا/ قائم مقام وزیر کشور گفت: صیانت از آرای مردم و اجرای عین قانون با رعایت بیطرفی از تاکید‌های جدی دولت است. مقیمی افزود: وزارت کشور مهیای برگزاری سالم، باشکوه، امن و قانونمند انتخابات در روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری است.
حمله جنگنده‌های آمریکایی به موصل با ۱۹۲ کشته و زخمی
ایرنا/ منابع خبری گزارش دادند، جنگنده‌های آمریکایی محله‌های مسکونی واقع در غرب موصل را هدف قرار دادند. در بمباران جنگنده‌های آمریکایی به موصل، دستکم ۳۵ نفر کشته و ۱۳۳ نفر زخمی شدند. هنوز منابع رسمی عراقی و آمریکایی این خبر را تایید یا رد نکردند. پیشتر نیز بارها جنگنده‌های آمریکا به اشتباه مواضع غیر نظامیان عراقی را در موصل هدف قرار داده بودند.
 جنگ سوریه برنده ای نخواهد داشت
ایرنا/ دبیر کل سازمان ملل با اشاره به بحران سوریه گفت: جنگ سوریه برنده ای ندارد. آنتونیو گوترش، افزود: اکنون وقت آن است که همه بفهمند هیچکس در این نزاع پیروز نخواهد بود. وی تاکید کرد که جنگ در سوریه برای همه خطرناک است.
 پیشرفت‌های حوزه دفاعی ایران شگفت آور است
ایرنا/ وزیر دفاع ارمنستان اعلام کرد: پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های دفاعی، صنعتی و فناوری‌ها شگفت آور است. سرکیسیان با اشاره به تجربه سفر خود به تهران که بهمن ماه سال گذشته انجام گرفت و در جریان آن با سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی دیدار و مذاکره کرد، گفت: از امکانات و زمینه‌های صنعتی ـ نظامی در ایران شگفت زده شدم و در بسیاری عرصه‌ها از جمله رادیو الکترونیک و اپتیک دستاوردهای جدی داشته اند.
بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های چین
ایرنا/ رسانه‌های چین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین(ع) درباره انتخابات و قدرت موشکی ایران را به طور گسترده بازتاب دادند. آنها خاطر نشان کرده‌اند که از دیدگاه رهبر عالی ایران نباید اجازه فتنه افروزی و ناامن کردن فضا به دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری داده شود. تلویزیون مرکزی چین در گزارشی آورده است: آیت‌الله خامنه‌ای بخصوص به دشمنان ایران به عنوان نیروهایی که می‌کوشند تا مسیر انتخابات ریاست جمهوری را به انحراف بکشند، هشدار جدی داده و از همه خواسته‌اند در این شرایط حساس هوشیاری خود را حفظ کنند.
 ادعای عربستان درباره انتقال سلاح از ایران به یمن بی اساس است
ایرنا/ دستیار ویژه رئیس مجلس ادعای عربستان مبنی بر انتقال سلاح از سوی ایران به یمن را کاملا بی اساس دانست. امیرعبداللهیان درادامه با توجه به تحولات غرب آسیا گفت: مذاکرات آستانه گامی به جلو است، اما همچنان نگرانی‌هایی در مورد شکست آتش‌بس محلی در سوریه و طرح صلح آستانه وجود دارد زیرا تروریست‌ها مخالف صلح هستند.
حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج)
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی العهد در یادداشتی با عنوان «ظهور مهدی(عج)، بن سلمان را بی خواب و چهره آل‌سعود را برملا کرد» نوشت: اینکه یک مسئول سیاسی در حد و اندازه محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی با سخنانی تحریک آمیز و لحنی طایفه گرایانه به موضوع ظهور حضرت مهدی‌(عج) بپردازد موضوعی کاملا غیر قابل قبول و ناشی از نداشتن کمترین درک سیاسی و دیپلماسی است این سخنان صرفا نشان دهنده نادانی بن سلمان از اعتقاد مسلمانان و اتفاق نظر آنها درباره بسیاری از مسائل و در رأس آنها حتمی بودن ظهور حضرت مهدی(عج) است.
ترامپ خواستار فشار روسیه بر ایران و سوریه شد
مهر/ کاخ سفید اعلام کرد که «ترامپ» در دیدار با «لاوروف» خواستار اعمال فشار روسیه بر ایران و سوریه شده است. «ترامپ» در دیدار با وزیر خارجه روسیه، از مسکو خواست که حکومت بشار اسد در سوریه و متحد اصلی آن، ایران را مهار کند.
آغاز مجدد درگیری تروریستها در سوریه
 فارس/ همزمان با از سرگیری درگیری گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی دمشق، از استان ادلب نیز خبرهایی از درگیری تروریست‌ها شنیده می‌شود. گروه تروریستی جیش الاسلام، وابسته به عربستان، اعلام کرد که جنگ خود با هیئت تحریر الشام را مجددا آغاز کرده است.جیش الاسلام همچنین به گروه تروریستی فیلق الرحمن حمله کرد؛ گروهی که در درگیریهای اخیر این گروهها در غوطه شرقی دمشق حامی تحریرالشام بود.
رئیس‌جمهور اجرای برنامه ششم را متوقف کرد
تسنیم/ رئیس‌جمهور با گذشت ۵۰ روز از سال ۹۶ و علیرغم ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه از سوی رئیس مجلس، هنوز این قانون را برای اجرا به دولت ابلاغ نکرده است. اسناد روزنامه رسمی کشور هم نشان می‌دهد، علیرغم انتشار قانون برنامه ششم توسعه در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۶ در رورنامه رسمی و ابلاغیه رئیس مجلس ، آقای روحانی خلاف رویه گذشته، قانون برنامه ششم را هنوز ابلاغ نکرده است و کشور طی دو ماه اول سال ۹۶ بدون برنامه اداره می شود.
آوارگان فلسطینی باید به کشور خود بازگردند
حوزه/ آیت‌الله قبلان گفت: تا زمانی که ملت فلسطین آواره باشند، ثبات در خاورمیانه محقق نمی شود و کشورهای اتحادیه اروپا نیز باید از ملت آواره فلسطین حمایت کنند تا بتوانند کشور و حکومت مستقلی تشکیل دهند. رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان تاکید کرد: مساله فلسطین زمانی حل می‌شود که آوارگان فلسطینی به کشور خود بازگردند و کشور مستقل تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *