اگر آموزش و پرورش براساس برنامه‌ها و سیاست‌های صحیح حرکت کند، کشور از لحاظ علم و تحقیق غنی خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، آموزش و پرورش را زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانستند و با تأکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش، گفتند: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی «با ایمان، با وفا، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش را زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانستند و گفتند: اگر آموزش و پرورش براساس برنامه‌ها و سیاست‌های صحیح حرکت کند، کشور از لحاظ علم و تحقیق غنی خواهد شد اما اگر چنانچه آموزش و پرورش به حال خود رها شود، این زیرساخت لطمه خواهد خورد و ضررهای ناشی از آن غیر قابل محاسبه خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به موضوع سند تحول آموزش و پرورش نیز اشاره کردند و با انتقاد از اجرایی نشدن این سند با وجود گذشت چندین سال از ابلاغ آن، گفتند: چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام‌نامه‌های سند تحول بود؟ ایشان افزودند: من به‌طور جدی از وزیر محترم و مسئولان می‌خواهم که موضوع اجرایی شدن سند تحول را پیگیری کنند زیرا آموزش و پرورش نیازمند تحول عمقی و به‌دور از تغییرات ظاهری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آن‌ها شود، و امضای این سند و اجرای بی‌سروصدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه‌های مسئول نیز اعلام شده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی که تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می‌دهد که برای ملت‌هایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند. ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگرچنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ی آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *