خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۲۰

  • رئیس ستاد انتخابات کشور: بیش از ۵۶ میلیون نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند
  • حضرت آیت‌الله سبحانی: مشکلات امروز مسلمانان نتیجه انحراف از مسیر اهل بیت علیهم السلام است
  • آیت‌الله مقتدایی: با گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بالای علمی در میان خواهران به وجود می‌آید
  • آیت‌الله اعرافی: با حوزه مطلوب فاصله داریم
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: انحصار تولید علم دینی در پاسخ گویی به شبهات شکسته شده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: بلوغ فکری و رشد علمی و عقلی لازمه حکومت جهانی  مهدوی است

** جام جم ۹۶/۲/۲۰
*  مناظره نمایندگان نامزدها فعلا قطعی نیست
سید احسان قاضی‌زاده هاشمی درباره زمان برگزاری مناظره نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در این رابطه هنوز جمع بندی نکرده‌ایم و فعلا جزئیات این برنامه معلوم نیست.
وی درباره علت مبهم ماندن این بخش از تبلیغات انتخاباتی گفت: عدم اجماعی که بین برخی از نامزدها برای مناظره نمایندگان آنها وجود دارد، این کار را قدری برای ما سخت کرده است.
*  ایران از دیوار کشی ترکیه در مرزها اطلاع دارد
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تصمیم آنکارا برای دیوار کشیدن در قسمتی از مرز مشترک ایران و ترکیه برای جلوگیری از ورود عناصر پ.ک.ک به خاک این کشور گفت: ایران از این موضوع به طور کلی اطلاع دارد.
وی ادامه داد: به طور معمول و بر اساس قوانین بین‌‌المللی، ترکیه هر اقدامی که بخواهد در مرزهای مشترک دو کشور انجام دهد باید با اطلاع ایران باشد.
** همشهری ۹۶/۲/۲۰
*  انهدام لانه تروریست‌ها در خاک پاکستان را حق مسلم خود می‌‌دانیم
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش به دنبال شهادت ۹ مرزبان ایران در همسایگی ایران و پاکستان گفت: در صورت عدم اقدام جدی دولت پاکستان، انهدام لانه‌های اشرار و تروریست‌ها را در هر عمقی که در خاک کشور همسایه باشند، حق مسلم و قانونی خود می‌‌دانیم.
*  احضار سفیر ایران در پاکستان
پس از سخنان «سردار باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه اگر دولت پاکستان توانایی کنترل تروریست‌را ندارد ایران امنیت مرزهای خود را از طریق نابود کردن پایگاه تروریست‌ها تامین خواهد کرد، «مهدی هنردوست» سفیر کشورمان به وزارت خارجه پاکستان احضار شد.
** کیهان ۹۶/۲/۲۰
*  آل‌سعود در ریاض نشست « اسلامی- آمریکایی» برگزار می‌کند!
ریاض ۲۱ ماه مه جاری (۳۱ اردیبهشت) میزبان نشست سران عربی، اسلامی و آمریکایی با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است.
در همین راستا دولت سعودی برای سران کشورهای عربی جهت حضور در نشست سران عرب و آمریکا دعوتنامه فرستاده است.
«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان بعد از دیدارش با «الباجی قائد السبسی»، رئیس‌جمهور تونس گفته: «هدف این نشست ایجاد مشارکت جدید بین جهان اسلام و اعرب از یکسو و آمریکا از سوی دیگر است تا بتوانیم با خطرات «تروریسم» مقابله کرده و ارزش‌های تسامح و همزیستی مشترک بین مردم را ترویج کنیم.»(!)
*  دخالت غیر قانونی دستگاه‌های دولتی در انتخابات اعتراض ده‌ها نماینده مجلس را برانگیخت
سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر به اتفاق ۴۵ نفر از دیگر نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر کشور لزوم اجرای ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره ۲ آن و ضرورت اقدام عاجل برای جلوگیری از اقدامات گسترده خلاف قانون در انتخابات ریاست جمهوری و دخالت سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در اقدام علیه نامزدهای انتخاباتی را متذکر شدند.
** شرق ۹۶/۲/۲۰
*  ارسال گزارش سازمان بازرسی درباره ریزگردها به سران قوا
قاضی ناصر سراج درباره مشکل ریزگردها در کشور گفت: سازمان بازرسی درباره ریزگردها یک برنامه بازرسی در دستور کار داشته که گزارش آن آماده ‌شده است.
مشکلات ریز‌گردها کاملا شناسایی و علت‌یابی شده است که ان‌شاءالله در آینده نزدیک، گزارش آن برای رؤسای قوا ارسال می‌شود و پیگیری خواهم کرد تا ان‌شاءالله مشکل ریزگردها تا حدی که میسر است، مرتفع شود.
** ایران ۹۶/۲/۲۰
*  آستان قدس موظف به پرداخت مالیات است
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی:
– طبق برنامه ششم توسعه آستان قدس هم موظف به پرداخت مالیات است.
– سایت کارورزی دولت مصوبه سال گذشته شورای عالی اشتغال است.
– در کل ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های سراسر کشور پرداخت شده است.
– در صورتی که صحبت‌های آن‌ها (سعودی‌ها) به سمت عملیات برود اقدامی از سوی جمهوری اسلامی صورت خواهد گرفت که گوینده این صحبت‌ها و کسانی که او را تحریک کرده‌اند از کار خود پشیمان خواهند شد.
رئیس جمهوری و جهانگیری همان ابتدا اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنم سایر کاندیداها هم پیش از مناظره این کار را انجام دهند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۲۰
*  ظریف خواهان فراهم شدن زمینه حضور ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات شد
دکتر ظریف وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با خانم فریلند وزیر خارجه کانادا خواهان فراهم شدن زمینه حضور ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات شد و گفت: ایرانیان مقیم خارج نیز به شدت علاقه‌مندند در تعیین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.
*  امضای قرارداد ۱۰ جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت فرم خودرو در ایران
قرارداد و تفاهمنامه ۱۰ جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت فرم خودرو در ایران در کنسرسیومی با مشارکت پنج طرف ایرانی و پنج طرف خارجی امضاء شد.
طبق این قرارداد که با حضور نمایندگان تمام شرکت‌های داخلی و خارجی حاضر در این کنسرسیوم در گروه صنعتی ایران خودرو منعقد شد، ظرف ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو با برند داخلی بر روی پلت فرم طراحی شده در ایران تولید و عرضه خواهد شد.
** وطن امروز ۹۶/۲/۲۰
*  عمر شما بزودی تمام می‌شود
محمدباقر قالیباف می‌گوید اگر این دولت اهل کار بود، در ۴ سال فرصتی که داشت کاری می‌کرد نه اینکه در شب رای، سایت کارورزی ایجاد کند. او با اشاره به پیگیری دولت برای توقیف سایت کارانه گفت: عیبی ندارد، عمر شما هم بزودی تمام می‌شود.
*  انتخاب جایگزین برای رئیس‌جمهور فاسد
دیروز نوزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی برگزار شد که براساس نتایج اولیه «مون‌ جائه این» با فاصله زیاد از رقبایش پیروز شده است.
انتخابات ریاستی زودهنگام کره‌جنوبی به این دلیل برگزار شد که رئیس‌جمهور پیشین «پارک گئون‌ هه» اسفندماه گذشته به دلیل فساد خود و اطرافیانش پس از استیضاح توسط مجلس برکنار شد و به زندان رفت.
** جوان ۹۶/۲/۲۰
*  بین چپاولگران و حقوق مردم دیوار می‌کشیم
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ورزشگاه امام علی(ع) زاهدان و در جمع مردم این شهر گفت: ما دیواری بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید. چرا عصبانی هستید از حضور رقبای‌تان در صحنه؟ مگر مردم قرار است چه تصمیمی بگیرند؟ من احساس می‌کنم شما از دست مردم عصبانی هستید یا از دست کارگرانی که به شما اعتراض می‌کنند یا از دست فقرایی که نمی‌خواهند شما را تحمل کنند.
*  آل سعود برای خوشایند آمریکا ایران را به جنگ تهدید می‌کند
عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آل سعود برای خوشایند آمریکا ایران را تهدید به جنگ می‌کند چرا که می‌داند تسلیحات نظامی اش در مقابل بنیه دفاعی ایران ذره‌ای بیش نیست.
فرهاد فلاحتی در واکنش به تهدید وزیر دفاع عربستان در خصوص ورود جنگ به مرزهای ایران، اظهار داشت: شرایط اخیری که در آمریکا یعنی روی کار آمدن ترامپ و رابطه تنگاتنگ آل سعود با آمریکا به وجود آمده باید نتیجه اینگونه موضع گیری‌های ناشیانه باشد.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۲۰
*  در اسرائیل درباره ایران گفتگو خواهم کرد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با روزنامه صهیونیستی اسرائیل‌هیوم گفت: در سفرش به اراضی اشغالی فلسطین درباره آنچه به گفته وی تهدیدات ایران و نمایندگانش است، با سران صهیونیست گفتگو خواهد کرد.
ترامپ در ادامه از دعوت مقامات صهیونیستی از وی برای سفر به اراضی اشغالی ابراز خرسندی کرد و گفت: در دیدارهایش بر لزوم تقویت هرچه بیشتر روابط آمریکا – اسرائیل تاکید خواهد کرد.
** رسالت ۹۶/۲/۲۰
*  مردم خوزستان با تمام وجود از حجت‌الاسلام رئیسی حمایت می‌کنند
آیت‌الله عباس کعبی در آیین دیدار حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با سران عشایر این استان اظهار کرد: مردم خوزستان همواره آمادگی خود را برای دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی را نشان داده و در ۲۹ اردیبهشت‌ماه نیز بار دیگر حماسه‌ای تاریخی را رقم خواهند زد.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهور حجت‌الاسلام رئیسی با شعار مبارزه با فساد و فقر وارد کارگزار انتخابات شده‌اند گفت: مردم و عشایر غیور خوزستان در این دوره از انتخابات حمایتی قاطع و همه جانبه‌ای از حجت‌الاسلام رئیسی خواهند کرد.
*  ۵۱۰۰ واحد صنعتی در دولت یازدهم تعطیل شد
وزارت صنعت با صدور یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد: در دولت یازدهم و تا پایان سال ۱۳۹۵حدود ۵ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی به دلایل مختلف از جمله مشکلات تکنولوژیکی؛ نداشتن بازار مناسب، سیاست‌های غلط دولت گذشته و روش‌های نادرست درحوزه تولید و تجارت، ضعف مدیریت، نبود توان مالی و تخصص لازم و… تعطیل شده است.
طی همین مدت ۵ هزار واحد نیز با اقدام به موقع دولت از توقف خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند و می‌توان گفت برآیند توقف و احیا، صفر است و هیچ واحد متوقفی اضافه نشده است.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۲۰
*  دعوت از ایران برای مشارکت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی‌ساحل عاج
مدیر کل آفریقای وزارت امور خارجه که در چارچوب سفر دوره‌ای به غرب آفریقا به ساحل عاج سفر کرده است‌، بعدازظهر دوشنبه در ابیجان با وزیر حمل و نقل این کشور دیدار کرد.
در این دیدار وزیر حمل و نقل ساحل عاج با اشاره به برنامه توسعه و نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی‌این کشور تا سال ۲۰۲۰ و نیاز این کشور به ۵۰ هزار خودروی نقلیه عمومی ‌سبک و سنگین، خواهان مشارکت جدی شرکت‌های خودروساز ایرانی در طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ‌ساحل عاج شد.
*  آزادی زندانیان ایرانی، نخستین گام پس از سفر ظریف به گرجستان
با دستور گئورگی مارگولاشویلی رئیس جمهور گرجستان سه زندانی ایرانی که در زندان‌های این کشور به سر می‌بردند، آزاد شدند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر خود به تفلیس که اواخر فروردین ماه انجام شد در دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری گرجستان، خواستار آزادی زندانیان ایرانی شده بود.
** آرمان ۹۶/۲/۲۰
*  پیگیری عضویت وزیر آموزش و پرورش در یک شرکت
علی لاریجانی رئیس مجلس در خصوص وزیر آموزش و پرورش و مطالبی که معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در مورد شرکتی بیان داشتند که ایشان در هیات ‌مدیره آن است، گفت: با توجه به نص صریح اصل ۱۴۱ قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور هیات‌مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع می‌کند، لازم است کمیسیون اصل ۹۰ در اسرع وقت رسیدگی کند که وزیر محترم و مسئولان قوه قضائیه دعوت شوند و مطالب روشن شود که چنانچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته است، نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم‌گیری شود.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۲۰
*  بیش از ۵۶ میلیون نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: «۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت هستند.» علی اصغر احمدی با اعلام این خبر افزود: «از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی خواهند بود.»
*  رئیس جمهور شوم یارانه را قطع می‌کنم
سید مصطفی هاشمی طبا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با صدا و سیما گفت: «به دلیل اینکه افزایش نقدینگی موجب تورم می‌شود قیمت‌ها هم بالا می‌‌کشد، باید توجه داشت که اینها راه حل نیست. اگر من رئیس جمهور شوم یارانه‌ها را قطع می‌کنم.»
** آفرینش ۹۶/۲/۲۰
*   افزایش ۳ برابری تبادل کالا و سفر مقامات اقتصادی اتریش به تهران
سفیر کشورمان در وین از سه برابر شدن حجم روابط ایران و اتریش خبر داد و گفت: حجم تبادل کالای ایران و اتریش در دو ماهه نخست سال ۲۰۱۷، به ۱۲۱ میلیون یورو رسیده است.
عبادالله مولایی از سفر آتی وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی به همراه تعدادی از مقامات عالی‌رتبه بانک‌های اتریشی به تهران خبر داد و گفت: در دوران پسابرجام فصل جدیدی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اتریش گشوده شد و در پرتو این فضای مثبت و با تمهید مقدمات لازم زمینه برای پیشبرد همکاری‌ها بین تهران و وین در همه حوزه‌های مورد علاقه دو طرف بیش از پیش فراهم شده است.
** قدس ۹۶/۲/۲۰
*  دولت شعار نبودیم
حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم کرمانشاه گفت: مردم بدانید تمام مطالبات معوقه خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان و آزادگان در دولت یازدهم داده شده است.
ما اهل شعار نیستیم، ما شعار ندادیم اما عمل کردیم. مردم، جوان ها و زنان بدانید قدرت دفاعی ایران در دولت یازدهم بیش از ۸ سال گذشته شده است.
*  ریا یک جا استثناء دارد
آیت‌الله علوی در دیدار اعضای مجمع خیرین هلال احمر استان قم گفت: پیامبر فرمود: اگر انسان در دنیا یک خرمای خراب به فقیر بدهد، بهتر از آن است که وصیت کند پس از مرگ انبار خرمایش را به نیازمندان بدهند.
ریا یک جا استثناء دارد و آن هم در مسئله زکات و رساندن خدمات به مردم است. بنابراین شما نیز فعالیت‌های خیر خود را بیشتر نشان دهید که دیگران ببینند و تشویق شوند و شاید دو نفری که خدمت می‌کنند ۱۰ نفر بشوند و روزی برسد که نیازمندی در جامعه باقی نماند.
** خراسان ۹۶/۲/۲۰
*  سند آموزشی ۲۰۳۰ لغو شد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور اجرای سند آموزش ۲۰۳۰ لغو شد.
کبگانیان دیروز در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال گلایه رهبر معظم انقلاب از اجرای سند آموزش ۲۰۳۰ در کشورمان این سند لغو شده اما شنیده‌ام که معاون اول رئیس جمهور نیز ابلاغ کرده‌اند که این سند اجرا نشود در هر حال اجرای این سند با توجه به اختیارات ولی‌فقیه غیر قانونی است.
*  سفر یک هیئت سیاسی کانادا به تهران پس از ۵ سال
روز گذشته یک هیئت سیاسی کانادایی وارد تهران شد، این نخستین سفر یک هیئت سیاسی از کانادا به ایران پس از ۵ سال است. ۵ سال پیش دولت وقت کانادا در اقدامی یک جانبه سفارت خود را در تهران بست و دیپلمات‌های ایران را نیز از این کشور اخراج کرد.
به گفته یک مقام کانادایی این سفر نشانه‌ای از تمایل کانادا برای از سرگیری روابط با ایران است، اگر چه پیشرفت جدی برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور ایجاد نشده است.
** اعتماد ۹۶/۲/۲۰
*  دشمن را همیشه زیرنظر داریم
حجت‌الاسلام سید محمود علوی درباره امنیت بی‌بدیل ایران در منطقه ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان(عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: هوشیاری و اشراف فراگیر اطلاعاتی یک ضرورت است زیرا ممکن است دشمن فرصت ضربه زدن به امنیت کشور را پیدا کند.
*  رتبه آموزش و پرورش ایران در جهان
بر اساس نتایج ارزیابی موسسات معتبر جهانی، رتبه کیفیت آموزش ابتدایی ایران در دنیا در جایگاه هفتادم، رتبه کیفیت مدیریت مدارس ایران در دنیا یکصدوهشتم و از نظر کیفیتِ کل سیستم آموزش، صدوسومین کشور جهان است.
** شهروند ۹۶/۲/۲۰
*  باید جلوی ماجراجویی دوباره در این کشور را گرفت
معاون اول رئیس جمهور در توییتی خواستار مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری شد.
اسحاق جهانگیری در توییتر خود نوشت: به خاطر آینده فرزندانمان، باید جلوی ماجراجویی دوباره در این کشور را گرفت، باید جلوی خامی را گرفت.
*  در زمان بازبینی برجام متعهد به تضمین اجرای دقیق آن هستیم
رابرت وود، نماینده دایم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در نخستین جلسه کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان‌پی‌تی در وین، با طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های ایران در منطقه گفت: «آمریکا هم اکنون در حال بازبینی سیاست‌هایش در قبال ایران شامل فعالیت‌های این کشور در خاورمیانه و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.
در طول مدت زمانی که این بازبینی در حال انجام‌شدن است، ما کماکان متعهد به تضمین اجرای دقیق و همه‌جانبه تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام هستیم و به تعهدات‌مان نیز پایبند خواهیم ماند.»
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۲۰
*  تعداد شکایات در مقایسه با انتخابات گذشته کاهش یافته است
دادستان کل کشور گفت: در مقایسه با انتخابات گذشته، شکایت جرایم انتخاباتی کاهش یافته است.
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری اظهار کرد: تا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در سراسر کشور حدود ۲۳۶ فقره پرونده شکایت به دادسرا ارجاع شده که از این تعداد، ۲۷ فقره آن از طریق وزارت کشور و مابقی از طریق ستادهای کاندیداهای انتخاباتی بوده است.
*  رژیم اسرائیل، اصلی‌ترین مانع خاورمیانه عاری از سلاح‌ هسته‌ای است
رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) با تاکید بر ضرورت امحای کامل سلاح‌های هسته‌ای و ایجاد مناطق عاری از این گونه سلاح‌ها در تمام مناطق جهان افزود: این موضوع به ویژه در منطقه خاورمیانه که سلاح‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل مایه نگرانی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای وبین‌المللی به شمار می‌آید، از اهمیتی خاص برخوردار است.
** صبح نو ۹۶/۲/۲۰
*  آقای لاریجانی! حیات سیاسی خود را به کاندیدای خاصی گره نزنید
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه‌ای به آقای علی لاریجانی رییس مجلس، نکاتی را درباره مواضع انتخابی‌اش مطرح کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ورود صریح شما به عرصه انتخابات که همراه با حمایت از دولت مستقر و گاها در جهت تخطئه رقبای جناب آقای روحانی بوده است، این شائبه را در فضای سیاسی به وجود آورده است که خدای ناکرده شما حیات سیاسی خود را به ریاست جمهوری جناب آقای روحانی گره زده‌اید و در جهت ابقای ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنید.
** افکار ۹۶/۲/۲۰
*  معیشت مردم لنگ می‌زند
سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معیشت مردم همچنان لنگ می‌زند. سیاست مهار تورم به قیمت کاهش سرمایه‌گذاری، کمبود اشتغال و سخت شدن معیشت مردم بود. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اینکه کسانی بیت‌المال را چپاول می‌کنند، حقوق نجومی برای خود می‌بندند و قانون برای آن تنظیم می‌کنند فساد است.»
*  داعش در کرکوک ۴۷ خارجی را اعدام کرد
یک منبع محلی در استان کرکوک اعلام کرد: عناصر تروریستی داعش دوشنبه ۴۷ زندانی در زندان‌های شهر حویجه را که دارای تابعیت کشورهای عربی بودند و ۱۲ تن آنها نیز از عناصر فراری این گروهک بودند، اعدام کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مشکلات امروز مسلمانان نتیجه انحراف از مسیر اهل بیت علیهم السلام است
رسا/ آیت‌الله سبحانی، با اشاره به تأکیدات دین اسلام و شیعه مبنی بر استحکام بنای خانواده گفت: اسلام تأکید دارد خانواده که بهترین بنا نزد خداوند به شمار می‌رود باید محفوظ بماند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات امروز مسلمانان را نتیجه انحراف از مسیر اهل‌بیت(ع) دانست و ادامه دادند: اگر افراد خط اهل بیت(ع) را می‌گرفتند بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می‌شد، شیعیان باید شکرگزار باشند که از اهل بیت(ع) تبعیت می‌کنند.
با گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بالای علمی در میان خواهران به وجود می‌آید
رسا/ آیت‌الله مقتدایی در مراسم افتتاح مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) پردیسان ابراز داشت: خدا را شکر می‌کنیم که حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور گسترش پیداکرده است و مورد استقبال خواهران در سراسر کشور قرارگرفته است؛ عضو جامعه مدرسین در ادامه اظهار داشت: با گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بالای علمی حوزوی در میان خواهران به وجود می‌آید و هر طلبه خواهر می‌تواند الگویی برای دیگر زنان جامعه باشد و به تبلیغ دین و معارف اسلامی بپردازد.
با حوزه مطلوب فاصله داریم
حوزه/ آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در همایش شیخ کلینی که در مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم برگزار شد گفت: حوزه‎های ما به رغم همه درخشش‌هایی که دارند، هنوز با کمبودهای بسیاری نیز مواجه هستند؛ امروزه در عرصه نظام و مسایل نوین و عرصه بین المللی فاصله بسیاری با حوزه مد نظر و مطلوب داریم. عضو جامعه مدرسین با اشاره به سیر حدیث درتاریخ یادآور شد: در طول قرن‌های مختلف صدر اسلام احادیث شیعه در کتب مختلف نقل شد، این کتب نیز به شکل سلسله سند مطرح است که در این میان کتب اربعه جایگاه برجسته‎ای دارد.
انحصار تولید علم دینی در پاسخ گویی به شبهات شکسته شده است
حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی در مراسم افتتاح مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) پردیسان با اشاره به جایگاه ممتاز حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: امروز حوزه علمیه خواهران با بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه در سطح کشور در بسیاری از زمینه‌های علمی و پژوهشی و تبلیغی حضور مؤثر دارد.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش‌ها به جایی رسیده است که اگر تا دیروز تولید علمی و تولید نظریه و اندیشه و پاسخ‌گویی به شبهات مخصوص حوزه علمیه برادران و یا جامعه الزهرا بود الآن انحصار تولید علم شکسته شده است و اختصاص به حوزه‌ای ویژه ندارد و ما در المپیاد علمی که در سال گذشته برگزار شده بود ده نفر از حائزان رتبه از حوزه‌های پراکنده در سطح کشور بودند.
بلوغ فکری و رشد علمی و عقلی لازمه حکومت جهانی مهدوی
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی، به ایام ولادت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و عنوان داشت: نکته اصلی و اساسی در مسأله مربوط به امام زمان(عج) مسأله اعتقاد و ایمان است به این معنا که همه ما وجود نازنین ایشان را به عنوان یک حجت بالغه الهی با اسم و رسم خاص و دارای ویژگی‌های خاص قبول داشته باشیم. عضو جامعه مدرسین درادامه بلوغ فکری و رشد علمی و عقلی را لازمه حکومت جهانی و عدالت گستر مهدوی دانست و بر ضرورت آماده سازی جامعه اسلامی برای فرارسیدن ظهور امام زمان(عج) تأکید کرد.
ترامپ رئیس اف بی آی را برکنار کرد
باشگاه خبرنگاران/ کاخ سفید اعلام کرد «جیمز کومی» رئیس «اِف.بی.آی» از سمت خود برکنار شده است. «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در خصوص برکناری جیمز کومی گفت: «رئیس جمهور آمریکا توصیه دادستان و معاون دادستان را پیرامون برکناری رئیس اداره تحقیقات فدرال- اف بی آی- پذیرفته است».
اخراج کومی در حالی صورت گرفت که اف‌بی‌آی به تازگی تحقیقات خود را درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و ارتباط نزدیکان ترامپ با مقامات روس آغاز کرده است.
 اروپا و آمریکا باید بر اجرای کامل برجام متعهد باشند
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به طور فزاینده خواستار و متعهد بر اجرای کامل برجام است و از سوی همه طرفها نیز این اقدام باید صورت گیرد.
موگرینی گفت: به طور مستقیم به دولت آمریکا اعلام کرده ام که اتحادیه اروپا متعهد بر اجرای کامل برجام است و این بدان معناست که از سوی همه طرفها این اقدام باید صورت گیرد. وی افزود: اجرای برجام از سوی ایران از زمانی که توسط آژانس وارد توافق اجرایی شده است ۵ بار تایید شده است.
دیده‌بان حقوق بشر: کارنامه عربستان تکان‌دهنده است
فارس/ سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از برگزاری همایش بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی در ریاض، اعلام کرد که عربستان کارنامه تکان دهنده‌ای در آزار فعالان حقوق بشر داردو این دولت به شکنجه و آزار فعالان حقوق بشر می‌پردازد.
بر اساس این بیانیه، کشورهای عضو سازمان ملل، با وجود نقض حقوق بشر از سوی عربستان، این کشور را در کمیته زنان این سازمان عضو کرده‌اند. این در حالی است که عربستان به سازمانهای غیر دولتی و مستقل و فعالان اصلی اجازه فعالیت نمی‌دهد و حامیان حقوق بشر را به زندان می‌اندازد.
پنتاگون کردهای سوریه را به سلاح سنگین تجهیز کرد
باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت دولت ترامپ با تجهیز نیروهای کرد سوریه به سلاح سنگین برای شرکت در آزادسازی شهر رقه خبر داد؛ اقدامی که می‌تواند بار دیگر در روابط ۲ جانبه با ترکیه تنش جدی ایجاد کند.
فرماندهان ارتش آمریکا از ماه‌ها پیش درخواست تسلیح یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را مطرح کرده بودند.
انتقاد عفو بین الملل از محاکمه غیرنظامیان در دادگاه نظامی بحرین
باشگاه خبرنگاران/ سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات رژیم بحرین روز دوشنبه برای اولین بار یک غیرنظامی را برای محاکمه به دادگاه نظامی فرستادند. عفو بین الملل روشی را که مقامات بحرین برای ایجاد رعب در میان مردم در پیش گرفته‌اند، شرم آور خواند.
طبق اعلام عفو بین‌الملل، از آوریل گذشته که اصلاحیه قانون اساسی بحرین به تصویب رسید و طبق آن اختیارات دادگاههای نظامی این کشور برای محاکمه متهمان افزایش یافت، اولین بار است که یک غیرنظامی بحرینی به یک دادگاه نظامی احضار می‌شود.
پارلمان بلژیک تحریم تسلیحاتی عربستان را پیشنهاد کرد
باشگاه خبرنگاران رسانه‌های بلژیک گزارش دادند که اکثریت نمایندگان پارلمان بلژیک تحریم تسلیحاتی عربستان را پیشنهاد کردند.
در پی پیوستن عربستان به کمیسیون امور زنان سازمان ملل متحد و تنش‌های ایجاد شده پس از آن وزیر امور خارجه بلژیک بازنگری در روابط بلژیک و عربستان را پیشنهاد کرده بود.
رادیو تلویزیون فرانسه زبان بلژیک اعلام کرد: «در پیشنهاد ارائه شده از سوی حزب سبز، لغو تمام روابط تجاری میان دو کشور و ۳۸ متمم ارائه شده است.»
خشم مردم بحرین از سفر هیأت صهیونیستی
صداوسیما/ مناطق مختلف بحرین روز گذشته شاهد خشم و نارضایتی مردمی و تشکل‌های سیاسی در محکومیت سفر هیأت اسرائیلی به منامه، پایتخت بحرین بود. هدف این هیأت صهیونیستی از این سفر، مشارکت در نشست جلسات مجمع عمومی اتحادیه بین المللی فوتبال «فیفا» عنوان شده است.
یادآور می‌شود، این اولین گروه از صهیونیست‌ها نیستند که به بحرین مسافرت می‌کنند. در اواخر سال گذشته نیز یک گروه از صهیونیست‌های افراطی به منامه پایتخت بحرین سفر کرده و جشن‌های یهودی خود را با مشارکت تجاری از بحرین برگزار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *