خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۹

  • آیت‌الله‌العظمی‌نوری‌همدانی: مردم به ولایتـمدار و خدمتگزار واقعی رای دهند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حقوق‌های نجومی نتیجه عدم احساس مسئولیت است
  • آیت‌الله نمازی: شرکت نکردن در انتخابات ظلم به خون شهداء است
  • رئیس قوه قضائیه: زندگی مسئولان در سطح مردم عادی باشد
  • آیت‌الله اعرافی: توسعه علم باید با اصالت حوزه همگام باشد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: وظیفه مهم طلاب بصیرت افزایی در جامعه است

** جام جم ۹۶/۲/۱۹
*  اگر مناطق تحت اشغال سوریه آزاد نشوند استعفا می‌دهم
 رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به این‌که طرح اردوغان، قطر و سعودی برای سوریه در‌نهایت شکست خورد، افزود: اردن نیز نمی‎تواند اقدامی انجام دهد زیرا نیروهای بسیج مردمی عراق از ارتش سوریه در چند جبهه حمایت می‎کنند.
اسد تصریح کرد: اگر مناطق تحت اشغال سوریه تا دو سال آینده آزاد نشوند از سمت خود استعفا می‌دهم؛ من صددرصد به آزاد سازی مناطق تحت اشغال مطمئن هستم.
*  دیدار آیت‌الله العظمی سیستانی با هیاتی از پزشکان بدون مرز
آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی با مدیر برنامه‌های منطقه غرب آسیا، سازمان پزشکان بدون مرز و رئیس هیات عراق در این سازمان و تعدادی از کارمندان سازمان پزشکان بدون مرز دیدار کرد.
در این دیدار هیات مذکور گزارشی را در خصوص فعالیت‌های این سازمان در عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه که شاهد درگیری‌های مسلحانه هستند و همچنین چالش‌ها و موانعی که این سازمان برای انجام خدمات انسانی خود با آن مواجه است، به آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان ارائه داد.
** همشهری ۹۶/۲/۱۹
*  مبارزه علیه گروه‌های تروریستی؛ منافع مشترک ایران و نروژ
استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ بعد از ظهر دیروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و منطقه‌ای گفت و گو و تبادل نظر کرد.
استرومن در این دیدار گفت: منافع مشترکی در قبال مبارزه علیه گروه‌های تروریستی همچون داعش میان ما و ایران وجود دارد.
*  کارانه فیلتر شد؛ کارورزی آمد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه ثبت نام کارورزی برای فارغ التحصیلان خبر داد.
علی ربیعی با اشاره به طرح کارورزی گفت: در این طرح از جویندگان کار فارغ التحصیل دانشگاهی ثبت نام می‌شود.
همزمان، سایت کارانه که توسط ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف راه‌اندازی شده بود هم فیلتر شد.
محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت که شاکی این موضوع دولت نبوده بلکه شورای نظارت بر تبلیغات انتخابات در این زمینه معترض بوده است.
** کیهان ۹۶/۲/۱۹
*  محورهای دومین کنفرانس امنیتی تهران
دکتر سید کمال خرازی‏، رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دومین کنفرانس امنیتی تهران با موضوع «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا؛ چالش‌ها و روندهای نوظهور» در آذرماه برگزار و در آن به محورهایی چون تروریسم و افراط‌گرایی؛ امنیت سایبری (فضای مجازی)؛ رقابت قدرت‌های بزرگ و مداخله‌گرایی؛ محور مقاومت و امنیت منطقه‌ای؛ رقابت‌های تسلیحاتی و امنیت منطقه‌ای؛ و فرهنگ امنیت منطقه‌ای پرداخته خواهد شد.
*  استخدام یک تیم ویژه کارشناسی در اسرائیل برای تحلیل سخنان سید حسن نصرالله
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در تحقیقی فاش کرد، مسئولان اسرائیلی تیمی ۱۵ نفره از تحلیلگران اطلاعاتی، شرق‌شناس و روانشناس برای تحلیل شخصیت نصرالله تشکیل دادند و این تیم کارشناسی از تمامی اطلاعات و داده‌ها از جمله زبان ،بدن،‌ حرکت دست‌ها و چهره برای کار خود استفاده می‌کند.»
** شرق ۹۶/۲/۱۹
*  پیش‌نویس قطع‌نامه «مناطق کاهش تنش» در شورای امنیت
روسیه پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای در راستای حمایت از تفاهم‌نامه مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه که در نشست بین‌المللی چهار ماه می‌در آستانه به امضا رسیده را برای بررسی به شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل داده است.
** ایران ۹۶/۲/۱۹
*  تصمیم‌گیری درباره ورود هواپیماهای روسیه از سوی رهبر معظم انقلاب است
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همکاری منطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها و عدم دخالت خارجی تأکید کرد.
علی اکبر ولایتی در مورد روابط ایران و روسیه گفت: «روابط تهران و مسکو محکم و استراتژیک است.»
وی در مورد مسأله قرار دادن آسمان ایران در اختیار هواپیماهای روسیه گفت: «تصمیم‌گیری در مورد این مسأله از سوی رهبر معظم انقلاب است و سپس به مقامات ابلاغ می‌شود و این موضوع هنوز مطرح است اما تصمیمی گرفته نشده است.»
*  خط آهن کرمانشاه، ارومیه، رشت و تبریز طی ماه‌های آینده افتتاح می‌شود
روز گذشته با حضور رئیس‌ جمهوری، خط آهن تهران – همدان به طول ۲۷۶ کیلومتر و با اعتبار ۹۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم بهره‌برداری از خط آهن تهران – همدان با اشاره به اینکه تا پایان دولت یازدهم تقریباً در هر ماه یک خط راه‌آهن افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده خط آهن همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و تبریز طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که به این ترتیب ۵ مرکز استان به راه‌آهن سراسری متصل خواهند شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۹
*  برگزاری هفتمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در تهران
هفتمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ روز گذشته، در تهران برگزار شد. در این دور از مشورت‌ها، هیات‌های ایران و نروژ به ریاست “مجید تخت روانچی” معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و “وگر استرومن” دبیرکل وزارت خارجه نروژ در خصوص زمینه‌های گسترش روابط همه جانبه دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و بازرگانی و همکاریهای تکنولوژیک گفتگو کردند.
روسای هیات‌های سیاسی ایران و نروژ در این مشورت‌ها بر لزوم حل سیاسی و دیپلماتیک بحرانها و ارائه کمک‌های انسان دوستانه و مبارزه مشترک و مستمر علیه تروریسم تاکید نمودند.
*  نخستین محموله نفت پارس جنوبی صادر شد
حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی به ۲۵هزار بشکه در روز رسیده، گفت: تولید نفت از این لایه نفتی نیز از ۲۹ اسفند ۹۵ آغاز شده و اخیراً نخستین محموله نفت پارس جنوبی صادر شد.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۹
*  سایت کارانه با شکایت ستاد حجت‌الاسلام روحانی فیلتر شد
قاضی خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی درباره فیلتر سایت کارانه مربوط به آقای قالیباف اظهار داشت: ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی طی نامه‌ای در تاریخ ۱۵/۲/۹۶ به طور کتبی از فعالیت سایت کارانه شکایت کرده و تقاضای برخورد سریع نهاد‌های امنیتی و کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست‌جمهوری با این سایت را داشته است.
*  واردات ۷ میلیارد دلار کالای مصرفی
بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته بیش از ۷ میلیارد دلار کالای تمام‌مصرفی از جمله پوشاک وارد کشور شده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک برآورد اعلام شده سهم کالاهای مصرفی از کل واردات سال گذشته را ۱۴ درصد اعلام کرده است.
** جوان ۹۶/۲/۱۹
*  حقوق‌های نجومی نتیجه عدم احساس مسئولیت است
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی، گفت: سرنوشت این نظام در چارچوب اسلام و به دست خود مردم است؛ مناظره‌های تبلیغاتی پیش از انتخابات برگزار می‌شود تا کاندیداها بتوانند برنامه‌های خود را ارائه و رأی مردم را به سمت خود جذب کنند.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: حقوق نجومی و مفاسد اقتصادی به خاطر عدم احساس مسئولیت است؛ برطرف کردن این مشکل منوط به وجود برنامه‌ای جامع در کنار دانشگاه‌ها است.
*  ترکیه در مرز با ایران دیوار حائل می‌سازد
مقامات ترک دیروز اعلام کردند آنکارا قصد دارد دیواری را در مرز ترکیه-ایران به‌عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه علیه فعالیت‌های گروه تروریستی «پ.ک.ک» بسازد. یک مقام ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه «حریت» ادعا کرد پ. ک. ک چندین اردوگاه در نزدیک مرز ترکیه و در داخل خاک ایران دارد که حدود ۸۰۰ تا هزار تروریست در آنها مستقر هستند.
این خبر هنوز از طرف منابع رسمی در ترکیه تأیید نشده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۱۹
*  تمام گزارشات آژانس حاکی از اجرای کامل برجام از سوی ایران است
کریستین استرومن، قائم مقام وزیر امور خارجه نروژ در راس هیئتی با بهروز کمالوندی،‌ معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی گفتگو کرد.
کمالوندی دراین دیدار با بیان اینکه برجام توافقی میان کشورهای زیادی از جمله کشورهای اروپائی و ایران بوده، تصریح کرد: تمامی گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از برجام حاکی از اجرای کامل و بی عیب و نقص این توافق از سوی ایران می‌باشد.
*  صادرات گاز به عراق به‌زودی کلید می‌خورد
حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت بازارهای جدید صادراتی گاز و وضعیت بازارهای گازی قبل گفت: در حال حاضر مذاکرات با عراقی‌ها به منظور حل مشکلات بانکی این کشور در راستای گشایش LCهای لازم انجام شده که به این ترتیب باید ۵۰میلیون مترمکعب از گاز کشور را برای بازار صادراتی عراق در نظر بگیریم.
** رسالت ۹۶/۲/۱۹
*  مردم به ولایتمدار و خدمتگزار واقعی رای دهند
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار یگان‌های رزمی و عملیاتی سپاه و بسیج اظهار کرد: بر ما لازم است که انقلاب را بهتر بشناسیم، در نظام اسلامی سلطنت و استبداد نداریم، کسی که مدیر یک جامعه است باید پیامبر، امام معصوم یا جانشین آنها باشد.
وی با تاکید بر حضور مردم در انتخابات تاکید کرد: در انتخابات مردم باید در صحنه حاضر شوند و همه باید به کسی رای بدهند که ولایت مدار و خدمتگزار مردم باشد و با استکبار مبارزه کند. پس مردم باید در انتخابات حضور داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند.
*  زندگی مسئولان درسطح مردم عادی باشد
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زندگی مسئولان درسطح مردم عادی باشد، برضرورت حضورحداکثری مردم درپای صندوق‌های رأی برای نشان دادن اقتدارملی، تأکید کرد وگفت: قهرکردن با انتخابات خواست دشمنان است.
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اظهارات برخی آحاد جامعه مبنی براینکه هیچ کدام از این کاندیداها شایسته نیستند، تأکید کرد: موظفیم کسی را انتخاب کنیم که بتواند چرخ اجرایی کشوررا بچرخاند. اگرمی خواهیم چرخ تولید و اشتغال بچرخد و از نعمت اقتدار و امنیت برخوردار باشیم باید با یک دولت مستقربه این هدف برسیم واین جز با رأی دادن وشرکت درانتخابات به دست نمی آید.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۹
*  حادثه مرزی میر‌جاوه خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است
رحمانی‌فضلی وزیر کشور در گفت‌وگوی تلفنی با نثارعلی خان همتای پاکستانی خود گفت: حادثه مرزی درمیرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی با توجه به روابط دوستانه ایران و پاکستان خلاف انتظار رابطه بین دو کشور است.
رحمانی‌فضلی در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد، ما آمادگی داریم کمیته ویژه امنیتی و کمیته مرزی دو کشور طی نشست‌های کارشناسی تشکیل و به صورت اجرایی درآید.
*  ایران نقش مهمی‌در آزادسازی منطقه امرلی داشت
یکی از رهبران حزب بدر از حمایت‌های ایران از عراق در مبارزه با تروریست‌ها تمجید کرد.
محمد مهدی بیاتی ضمن تشکر از حمایت‌های ایران گفت: جمهوری اسلامی‌ایران و فرماندهان ایرانی در ‌آزادسازی منطقه امرلی از دست گروهک تروریستی داعش نقش مهم و کارسازی داشتند.
** آرمان ۹۶/۲/۱۹
*  درخواست مجمع تشخیص برای برخورد با شایعه‌سازان
اداره کل ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای نسبت به جعل اخبار و روند شایعه‌سازی جریان‌های معاند در فضای مجازی انتقاد کرد. در این بیانیه آمده است: از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم منشأ این‌گونه نقل قول‌های کذب را شناسایی کنند تا مراجع قضائی، شایعه‌سازانی را که در آستانه برگزاری انتخابات، امنیت روانی جامعه را نشانه رفته‌اند، تحت تعقیب قرار دهند.
*  ارسال گزارش حادثه معدن یورت به قوه قضائیه
رئیس کل دادگستری گلستان از ارسال گزارش حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر به دفتر رئیس قوه قضائیه خبر داد. هادی هاشمیان با بیان اینکه این گزارش به دستور رئیس قوه قضائیه تهیه و ارسال شده است، گفت: این گزارش شرح مبسوطی از حادثه دلخراش انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، جریان رسیدگی پرونده و اقدامات صورت‌گرفته تاکنون است.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۹
*  درخواست وزیر دادگستری از رئیس سازمان صدا و سیما
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری طی نامه‌ای از علی عسگری، رئیس صدا و سیما خواست فرصتی برای پاسخگویی به صحبت‌های غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی درباره پرونده واردات کالا توسط فرزند وزیر آموزش و پرورش در اختیار او قرار گیرد تا این موضوع از طریق رسانه ملی برای افکار عمومی توضیح داده شود.
*  صدور قرار وثیقه ۱۰ میلیاردی برای پیمانکار و مدیر عامل معدن «یورت»
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی برای استیفای کامل حقوق کارگران معدن آزادشهر کوتاهی نمی‌کند، از احضار مدیر عامل و پیمانکار این معدن به دادسرا خبر داد و گفت: «پس از بازجویی تا انجام تحقیقات تکمیلی، پیمانکار و مدیر عامل هر کدام با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی فعلا آزاد هستند.»
** آفرینش ۹۶/۲/۱۹
*  استقبال ایران از نتیجه انتخابات فرانسه
بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ضمن استقبال از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، این رویداد را به دولت و ملت فرانسه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در دوره جدید پس از برگزاری این انتخابات، براساس بسترسازی‌های صورت گرفته طی سالهای اخیر و متناسب با ظرفیت‌های موجود بین دو کشور، در راستای منافع و مصالح دو ملت ایران و فرانسه، گسترش پیدا کند.
*  نتانیاهو سند سیاسی جدید حماس را پاره کرد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سند سیاسی جدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را سندی «سراسر نفرت و انزجار» دانست و آن را پاره کرد.
بنیامین نتانیاهو افزود: سند حماس کاملا بر روی واقعیت‌ها سرپوش گذاشته و عنوان کرده است که اسرائیل هیچ گونه حق موجودیتی ندارد و هر سانتی‌متر از سرزمین فلسطین به فلسطینیان بازگردانده خواهد شد.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد:‌ حماس جز به نابودی اسرائیل راضی نخواهد شد.
** قدس ۹۶/۲/۱۹
*  امروز دغدغه دولت دغدغه مردم نیست
محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با ایرانیان خارج از کشور گفت: جمع بندی من از عملکرد امروز دولت جمع بندی مناسبی نیست.
قالیباف ادامه داد: امروز دغدغه دولت، دغدغه مردم نیست. دولت‌ها همیشه تلاش دارند در شرایط سختی که برای مردم به وجود می‌آید، به حمایت و کمک مردم بیایند.
** خراسان ۹۶/۲/۱۹
*  متوسط سنی دولت نباید بیش از ۵۰ سال باشد
سید مصطفی آقا میرسلیم در گفت‌وگوی ضبط شده‌ای که شب گذشته از شبکه خبر پخش شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای کابینه شما چه کسانی هستند، گفت: هیئت دولت ما را ۸۰ میلیون ایرانی تشکیل خواهد داد.
میرسلیم با تاکید بر اینکه متوسط سنی هیئت دولت نباید بیش از ۵۰ سال باشد، گفت: شایستگی، دانش وتجربه شرط اصلی برای حضور در کابینه است.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۹
*  جوانان ظرفیت بزرگ جامعه ما هستند
اسحاق جهانگیری دیروز در رسانه ملی از جوانان گفت و آنها را ظرفیت‌های بزرگ جامعه دانست و تاکید کرد که نباید آنان را مشغول به کارهایی کنیم که سودی برای‌شان ندارد. سازوکار سیاسی ما باید مشخص شود تا این سرمایه عظیم به هدر نرود.
*  ریل‌گذاری مسیر همد‌ان – سنند‌ج به‌ زود‌ی آغاز می‌شود‌
ریل‌گذاری مسیر همد‌ان – ملایر و همد‌ان – سنند‌ج به‌ زود‌ی آغاز می‌شود‌.
مسوولان وزارت راه و شهرسازی د‌ر آیین افتتاح راه‌آهن همد‌ان – تهران توسط رییس‌جمهور تأکید‌ کرد‌ند‌: امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مرد‌م ایران تحویل می‌د‌هیم. ظرف ماه‌های آیند‌ه احتمالا مرد‌م سه استان د‌یگر نیز از این انتظار طولانی خلاصی یابند‌ و با حمل و نقل ریلی به سهولت و با اطمینان بیشتر سفر خواهند‌ کرد‌.
** شهروند ۹۶/۲/۱۹
*  نخستین ای.تی.آر هفته‌ آینده به ایران می‌آید
فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ورود نخستین فروند از هواپیماهای ای.تی.آر تا یک هفته دیگر به کشور خبرداد و گفت: قرار است هر ۴ فروند از این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی ایران ایر شود تا در مسیرهای کوتاه هوایی مورد استفاده قرار گیرد.
** صبح نو ۹۶/۲/۱۹
*  من با اعلام اموال کاندیداها مخالف هستم
آقای هاشمی طبا در نشست خبری گفت: من مخالف اعلام دارایی‌های نامزدها هستم و من می‌گویم بایدفردی که داراست روی کار بیاید و آن کسی که عرضه مال اندوزی نداشته قصد دست زدن به بیت‌المال را دارد و شاید شخصی بگوید آن کسی که مکنت و دارایی دارد، پول خود را از راه دزدی به دست آورده است.
*  نامزدها توان موشکی را به موضوع کوچکی مثل برجام ربط ندهند
سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به اظهار نظر اخیر برخی سیاسیون درخصوص توان موشکی و قدرت دفاعی ایران واکنش نشان داد.
سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ما همواره تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی سرشار خود را به رخ دشمن می‌کشیم، اظهار داشت: خوب نیست مقام مسوول یا کاندیدایی، نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل و موجب بازدارندگی برابر تهدیدات دشمنان است، به مساله کوچکی مانند برجام ربط بدهد.
** بهار ۹۶/۲/۱۹
*  همکاری استراتژیک شورای خلیج فارس با آمریکا
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد، هماهنگی و همکاری با طرف آمریکایی در چارچوب مشارکت استراتژیکی که مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با رئیس جمهور سابق آمریکا در پیش گرفته بودند، ادامه دارد.
تحکیم همکاری نظامی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با آمریکا همچنین شامل تقویت توانایی‌های نیروهای مسلح در زمینه پزشکی نظامی و ارتباطات و مبارزه با برخی از فعالیت‌های دریایی ایران می‌شود.
** افکار ۹۶/۲/۱۹
*  ۶۸ میلیون دلار هزینه استقبال ترامپ
متن نامه محرمامه ملک سلمان به وزارت دارایی عربستان که به تازگی لو رفته است، مشخص می‌کند که ریاض مبلغ ۶۸ میلیون دلار برای استقبال از ترامپ هزینه خواهد کرد.
این سند که بالای آن عبارت بسیار سری و فوری به چشم می‌خورد، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
با عرضه درست اسلام به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم
حوزه/ آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشتند: امروز همه به دنبال حق می‌باشند؛ اما مهم، طرح و قالبی است که ما این حق را در آن قرار داده و عرضه می‌نماییم؛ اگر بتوانیم منطق اسلام و قرآن را به درستی به مردم عرضه نمائیم ، می‌توانیم به نتایج مناسب دست پیدا کنیم. ایشان اظهار داشتند: وجود انسانی کامل در موضوعات اخلاقی، اعتقادی، اسلامی، قرآنی و… برای تبلیغ دین، می‌تواند ما را به اهداف مدنظر برساند، صغرای قضیه، اخلاق مناسب است که باید با اخلاق نیکو در این راه، ورود پیدا کرد و افراد را جذب نمود.
توسعه علم باید با اصالت حوزه همگام باشد
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز وظایف سنگینی برعهده حوزه‌های علمیه قرار گرفته است، چراکه حوزه با انقلاب و نظام اسلامی مواجه شد، توسعه مرزهای علم و دانش اسلامی، باید به گونه‌ای پیش برود که با تاکید بر ریشه‌ها و اصالت‌های حوزه همگام باشد تا بتواند رشد کند. آیت‌الله اعرافی ادامه داد: حوزه‌های ما یک تسلسل و نظم تاریخی دارند که با محوریت علوم و معارف شیعه شهر به شهر منتقل شده‌اند، فقه ما در اتصال‌های تاریخی هیچ گاه منقطع نشده  و فطرتی نیست که بگوییم خورشید فقه غروب کرد. زمانی که افراد نبودند، فقه ما سینه به سینه از استاد به شاگرد می‌رسد تا به امام معصوم(ع)،  لذا فقه ما ریشه در میراث و سلف صالح ما دارد.
وظیفه مهم طلاب بصیرت افزایی در جامعه است
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات، اظهار داشت: انتخابات در شرایط کنونی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب اصلح در اولویت بعدی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور پر صلابت مردم در انتخابات و انتخاب آنان که باید فرد اصلح را انتخاب کنند برگ زرین دیگری در تاریخ حضور مردم با بصیرت ایران اسلامی رقم خواهد زد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به وظیفه طلاب در عرصه انتخابات، گفت: وظیفه مهم طلاب در عرصه انتخابات بصیرت افزایی در جامعه است و این رسالت می‌تواند سبب پیشرفت و سعادت جامعه باشد.
شرکت نکردن درانتخابات ظلم به خون شهداء است
حوزه/ آیت‌الله نمازی بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات واجب شرعی و سیاسی است و عدم شرکت در انتخابات ظلم به خون شهداء است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر وروز جوان گفت: سرمایه، اقتدار و عزت هر ملتی در گرو جوانان سالم، صالح، انقلابی و دانشمند است، به همین دلیل دشمن به دنبال تخریب تفکر جوانان جهان اسلام خصوصا ایران اسلامی است.
در مبارزه با آمریکا با احدی تعارف نداریم
فارس/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اولین سالگرد شهدای خان طومان گفت: غیرت مدافعان حرم؛ رمز شکست تکفیری‌هاست سردار غیب پرور تاکید کرد: ما نه تنها روی موشک‌هایمان بلکه روی تک تک فشنگ‌ها و تجهیزاتمان شعار مرگ بر اسراییل را حک می‌کنیم چرا که مرگ بر اسراییل شعاری راهبردی است که تمام آزادی خواهان عالم به این مقاومت و شجاعت ایران اسلامی مفتخرند. وی هچنین در خصوص شعار مرگ برآمریکا گفت: در مبارزه با آمریکا با احدی تعارف نداریم.
محدودیتی در تولید موشک نداریم
مهر/ وزیر دفاع درمصاحبه شبکه تلویزیونی المنار با بیان اینکه محدودیتی در تولید موشک نداریم، گفت: تسلیحات ضدزره جدید را طراحی و به مرحله‌ی اجرا گذاشتیم و این را هنوز معرفی و رونمایی نکرده‌ایم و به موقعش این را عرضه خواهیم کرد. سردار دهقان افزود: ما امروز از یک توان طراحی بالا و همچنین مدیریت پروژه‌های پیچیده و چند وجهی بهره مند هستیم و همچنین دارای زیر ساخت‌های صنعتی‌ای هستیم که ما را قادر می‌سازد نیازهای خودمان را در داخل با توجه به ظرفیت‌های صنعت دفاعی و صنعت کشور تامین کنیم.
۷ معدنکار جانباخته دیگر کشف شد
باشگاه خبرنگاران/ جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در ساعت ۴۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه امدادگران از راه دسترسی هوایی تونل شماره یک به کارگاه شماره دو دسترسی پیدا کردند و پیکر ۷ جان‌ باخته دیگر حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر از معدن خارج شد، از مجموع ۴۲ پیکر کشف شده ۲۲ پیکر احراز هویت و ۲۰ پیکر دیگر برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.
طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس به جریان افتاد
مهر/ هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را که به صورت عادی از سوی عده‌ای از نمایندگان ارائه شده است، اعلام وصول کرد. در دوره قبل مجلس نیز طرحی با همین عنوان از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با هدف اصلاح سیاست‌های جمعیتی کشور و جلوگیری از پیری جمعیت تهیه شده بود که پس از بحث و بررسی‌های مکرر و اصلاحات چند باره، نهایتا در صحن مجلس به تصویب نرسید. طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در دوره جدید مجلس اعلام وصول شده است، پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی در صحن مجلس بررسی خواهد شد.
اظهارات سعودی‌ها حکایت از تلاش‌های استکبار در مسئله سازی برای منطقه دارد
ایرنا/ رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس به حضور تروریست‌ها در منطقه اشاره کرد و افزود:‌ برخی کشورها به دنبال ماجراجویی‌ در منطقه هستند و سخنان اخیر برخی مسئولان سعودی گرچه آنقدر سخیف و بی مقدار است که نیاز به پاسخ ندارد اما حکایت از تلاش‌های استکبار در مسئله سازی برای منطقه دارد. لاریجانی با اشاره به اهمیت انتخابات آتی ادامه داد: این واقعیتی روشن است که ایران در پناه رهبری هوشمند و ملتی در صحنه و متحد از انواع توطئه‌ها رسته است و در آینده نیز چنین است.
تلاش آمریکا برای ترور رهبر کره شمالی
مهر/ خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان‌های جاسوسی آمریکا و کره جنوبی قصد داشتند کیم جونگ اون رهبر این کشور را ترور کنند، در ادامه بیانیه آمده است که پیونگ یانگ انتقام این اقدام را خواهد گرفت. کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را متهم کرد که در ضمن یک رژه نظامی در پیونگ یانگ قصد داشتند با «مواد بیوشیمیایی» کیم جونگ اون را به قتل برسانند.
آمریکا مدعی آزمایش اژدر از سوی ایران شد
مهر/ مقامات آمریکایی ادعا کردند که ایران روز یکشنبه یک اژدر جدید پرسرعت را در خلیج فارس، نزدیکی تنگه هرمز آزمایش کرد. بنا بر این ادعا، این اژدر «حوت» نام دارد و همچنان در مرحله آزمایش است ولی زمانی که عملیاتی شود، بردی برابر با ۱۲ یارد (حدود ۱۰ کیلومتر) و سرعتی معادل ۲۰۰ گره دریایی (حدود ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت) خواهد داشت.
احداث بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی قلب در قم
حوزه/ استاندار قم با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی، از احداث بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی تخصصی قلب در قم خبر داد. صادقی در نشست مشترک با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: با توجه به نیاز مبرم استان قم در بخش بیمارستان‌های تخصصی و مجهز و عنایت ویژه حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی و نماینده ایشان به بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مردم استان، در آینده نزدیک بیمارستان تخصصی قلب و عروق در قم ساخته می‌شود.
داعش به جذب جوانان هندی روی آورده است
حوزه/ آژانس امنیت ملی هند به تازگی تحقیقاتی را درباره پیام‌ها و تبلیغات افراطی داعش در شبکه‌های اجتماعی هند آغاز کرده و گفته داعش با انتشار برخی تبلیغات به دنبال جذب جوانان هندی به سوی خود می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *