خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۸

میلاد مسعود حضرت علی‌اکبر علیه السلام و روزجـوان مبارک باد

  • حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور: جمهوری اسلامی تسلیم سند ۲۰۳۰ نمی‌شود
  • آیت‌الله امینی: کاندیداها و طرفدارانشان باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
  • آیت‌الله غروی: طلاب باید از لحاظ علمی و تهذیب نفس خود را تقویت کنند
  • آیت‌الله اعرافی: قم باید الگوی یگانه شهر آباد معنوی و مشارکت‌خیز باشد
  • آیت‌الله اراکی: ایجاد وحدت بزرگترین آرزوی مصلحان جهان است

** جام جم ۹۶/۲/۱۸
*  سفارت تل‌آویو در قاهره تعطیل می‌شود
با وجود روابط محکم و عمیق میان رژیم صهیونیستی و دولت مصر، تل‌آویو روز یکشنبه از تصمیم جدی این رژیم برای بستن نهایی سفارت خود در قاهره خبر داد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت روز یکشنبه نوشت: پس از گذشت پنج ماه از خروج دیوید گوورین، سفیر اسرائیل در قاهره از این کشور، تل‌آویو اقداماتی جدید درخصوص بستن کامل سفارتخانه خود در قاهره اتخاذ کرده است.
*  یک نقشه راه برای اقتصاد مقاومتی ترسیم شود
سید مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای تحقق اقتصاد مقاومتی چیست، بیان کرد: راهکارها در ابلاغیه‌ مقام معظم رهبری وجود دارد فقط باید یک نقشه راه برایش ترسیم شود.
** همشهری ۹۶/۲/۱۸
*  واکنش سردار جزایری به اظهارات وزیر دفاع عربستان
سردارمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع عربستان که ایران را متهم به تلاش برای تسلط بر جهان اسلام کرده بود، گفت: متاسفانه رژیم سعودی به نیابت از آمریکا و صهیونیست‌ها اقدامات خصمانه‌ای را علیه بعضی کشورهای اسلامی در منطقه انجام می‌دهد.
*  تخلفات در صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت که اگر بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها اسنادی به دست ما برسد که در صلاحیت یک کاندیدا تاثیرگذار باشد، می‌توانیم اعلام نظر کنیم.
عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه مواردی تخلفات جزئی داشته‌ایم که به دوستان ما در وزارت کشور و قوه قضائیه ارجاع داده‌ایم، تصریح کرد: در حوزه تبلیغات هم تخلفاتی وجود داشته است، ما این گزارش‌ها را برای جمع بندی نهایی مد نظر قرار خواهیم داد.
** کیهان ۹۶/۲/۱۸
*  جمهوری اسلامی تسلیم سند ۲۰۳۰ نمی‌شود
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب‌اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور:
– وظیفه‌‌ آموزش و پرورش تربیت نسلی «با‌ایمان، با‌وفا، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با‌حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است.
– حضور همه‌ مردم، با سلایق مختلف سیاسی، در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونیت کشور است و با چنین حضوری، دشمن هرگز نخواهد توانست هیچ غلطی در مقابل ملت ایران انجام دهد.
– چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام‌نامه‌های سند تحول بود؟
– سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آن‌ها شود، و امضای این سند و اجرای بی‌سروصدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه‌های مسئول نیز اعلام شده است.
*  مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری می‌شود
عباس میرزاحسینی مدیر کل ارتباطات و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نصب‌العین بودن منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله العالی» پیرامون سند موسوم به ۲۰۳۰، مطالبه معظم‌له در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت پیگیری خواهد شد.
** ایران ۹۶/۲/۱۸
*  اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از سرمایه‌گذار محقق نمی‌شود
رئیس قوه قضائیه حمایت از سرمایه‌دار برای سرمایه‌گذاری را از وظایف دستگاه قضایی دانست و گفت: بدون حمایت تمام عیار از سرمایه‌گذار، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش قضات و دادستان‌های دادسراهای استان تهران، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک بحث فراقوه‌ای است، افزود: دستگاه‌های اجرایی مسئولیت اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را به عهده دارند اما همه قوا برای اینکه این امر به یک سرانجام صحیح برسد باید مشارکت داشته باشند.
*  دستور رئیس‌جمهوری برای برخورد با مقصران حادثه معدن
رئیس جمهوری به منظور بازدید از محل حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر و بررسی اقدامات انجام شده در زمینه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان روز گذشته به استان گلستان سفر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جریان سفر به منطقه آزادشهر استان گلستان در دیدار خانواده جانباختگان حادثه معدن با ابراز تسلیت و همدردی و دلجویی از آنان، اظهار داشت: باید سریعاً کمیته‌ای تشکیل شده و مسئولیت و وظایفی را که باید انجام شود، پیگیری نماید و همه مطمئن باشند که این حادثه را مسئولان تا آخر پیگیری خواهند کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۸
*  اختصاص بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل در برخی مناطق کشور
هیات وزیران به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، با اختصاص مبلغ ۵۵۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل در استان‌های خراسان جنوبی و بوشهر موافقت کرد.
*  قم باید الگوی یگانه شهر آباد، معنوی و مشارکت‌خیز باشد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع سه سطح شهدای ۱۵ خرداد با تاکید بر اینکه شهر قم باید الگوی یگانه شهر آباد، مترقی، معنوی، عدالت‌مدار و مشارکت‌خیز باشد، گفت: تحقق این امر وظیفه مسئولان، حوزه و تمام دست‌اندرکاران شهر قم است.
آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه منابع انسانی به شهرها روح می‌بخشند، گفت: با این معنا بدون تردید قم امروز از بزرگترین شهرهای عالم و از بزرگترین پایگاه‌های دین، اخلاق و معنویت به شمار می‌آید و شهری که خدا هم به آن سوگند یاد می‌کند، چرا که این شهر جایگاه انسانهای بزرگ، عالم و فرهیخته است.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۸
*  اعتراف القاعده به همکاری با آمریکا و عربستان
سرکرده گروه تروریستی القاعده در یمن اعتراف کرد که نیروهایش در کنار شبه‌نظامیان تحت حمایت عربستان سعودی، آمریکا و دولت مستعفی یمن علیه نیروهای جنبش انصارالله حوثی و ارتش یمن جنگیده‌اند.
قاسم الریمی گفت عناصر این سازمان تروریستی همچنین با مجموعه‌ای از دیگر احزاب، از جمله گروه‌های سلفی و اخوان‌المسلمین تحت پوشش انگلیس که از حامیان اصلی هادی به شمار می‌روند، همکاری کرده است.
** جوان ۹۶/۲/۱۸
*  امسال ۸۵۰ هزار نفر به اردوهای جهادی می‌روند
سردار غلامحسین غیب‌پرور در همایش گروه جهادی منتظران خورشید با اشاره به کمبودهای مناطق محروم گفت: در قالب مسجد محوری و ایجاد گروه‌های جهادی در مساجد ۸۵۰ هزار نفر در سال جاری به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.
سردار غیب‌پرور با بیان اینکه گروه منتظران خورشید در ۱۲۹ روستا خدمات شایانی انجام داده‌اند، گفت: ما ۳۸ هزار روستا داریم که نیازمند خدمت رسانی هستند و این نشان دهنده کارهایی است که باید انجام شود.
*  انتقاد پاپ از نام «مادر بمب‌ها»
رهبر کاتولیک‌های جهان از نامگذاری بزرگ‌ترین بمب غیراتمی امریکا تحت عنوان «مادر همه بمب‌ها» به شدت انتقاد کرده است.
 پاپ گفت که از شنیدن این نامگذاری «شرمگین» شده است. مادر موجودی است که زندگی و حیات می‌بخشد اما این بمب فقط می‌کشد و می‌میراند.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۱۸
*  سیا را از روی زمین محو می‌کنیم
کره‌شمالی از آمریکا خواست به دلیل تلاش برای ترور «کیم جونگ‌ اون» رهبر این کشور، معذرت‌خواهی کند. کره‌شمالی متعهد شده «سازمان‌دهندگان این طرح را مجازات خواهد کرد.»
کره‌شمالی تهدید کرده ا‌ست که وزارت امنیت ملی این کشور، سازمان جاسوسی آمریکا و پس از آن سازمان جاسوسی همسایه جنوبی خود را «از روی زمین محو و تمام مزدوران دشمن را تا آخرین نفرشان نابود خواهد کرد.»
*  آخرین اقدامات برای اعزام حجاج
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین برنامه‌ها برای حج امسال گفت: مقدمات برای حج سال ٩۶ فراهم شده است، به ‌طوری که هتل‌ها اجاره شده و در حال ثبت‌نام هستیم.
محمدی تصریح کرد: اسامی کل کاروان‌ها را تا پایان این هفته اعلام می‌کنیم و مردم می‌توانند تا پایان هفته آینده برای انتخاب کاروان‌های خود اقدام کنند.
** رسالت ۹۶/۲/۱۸
*  هیچ قفلی بدون حضور مردم باز نخواهد شد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با هزاران نفر از مردم قم مهم‌ترین مؤلفه قدرت نظام اسلامی را حضور با بصیرت مردم انقلابی دانست و تصریح کرد: اگر نگاه به مردم اصلاح نشود کشور با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد، مردم باید نقش نخست را در کشور داشته باشند و همه مردم را باور کنند و بدانند که هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد.
*  با کامیون حمله کنید!
روزنامه “تایمز” انگلیس فاش کرد که داعش از حامیانش در این کشور خواسته شهروندان را در مناطق پررفت و آمد در مرکز لندن هدف قرار دهند.
داعش در مجله دابق درباره بهترین ابزار برای اجرای این حملات نوشته و تأکید کرده که کامیون‌های بزرگ و سنگین از جمله این وسایل هستند.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۸
*  ایران در مقابل تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه مقابله می‌کند
علی ‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وگر کریستین استرومن، معاون وزیر امور خارجه نروژ با بیان اینکه همه کشور‌ها باید در جهت ایجاد صلح در منطقه تلاش کنند، گفت: کشورهای اروپایی باید نگاه دقیق تری از منطقه داشته باشند.
ایران هم تمام توان خود را برای مقابله با این جریان به منظور ایجاد صلح و ثبات منطقه ای به کار گرفته است.
** آرمان ۹۶/۲/۱۸
*  وصول ۱۵هزار‌میلیارد تومان ردمال از متهمان
دادستان عمومی و انقلاب تهران از وصول ۱۵‌هزار‌میلیارد تومان رد مال و جزای نقدی در پرونده‌های مبارزه با فساد اقتصادی خبر داد.
عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: در سال گذشته در مجموع ۶۷۰‌هزار پرونده وارد و ۶۷۶‌هزار پرونده نیز مختومه شده است.
*  ۵/۵‌ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سرمایه‌گذاری بخش خارجی در کشور گفت: طبق آمار وزارت اقتصاد و دارایی که یک هیات عالی بر سرمایه‌گذاری خارجی نظارت دارد، سال ۹۵ ما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی دستاورد خوبی داشتیم.
محمد رضا نعمت‌زاده ادامه داد: بر اساس آمارهای دریافتی از این وزارتخانه ۵/۵‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به واسطه برجام اتفاق افتاده است.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۸
*  واکنش قاضی‌زاده به سانسور فیلم تبلیغاتی نامزدها
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در پاسخ به سوالی درباره اصلاحیه مستند حسن روحانی از سوی صدا و سما گفت: «موارد اصلاحیه‌های برنامه تبلیغاتی برای بخش عمده‌ای از نامزدها وجود داشته و امری عادی محسوب می‌شود. اصلاحیه برنامه مورد اشاره نیز به حکم ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که فراقوه‌ای است، اعلام شد.»
او تاکید کرد برنامه بقیه کاندیداها هم اصلاحیه داشته است.
*  ۶۳ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات تعیین شد
علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: «بر اساس اعلام هیات‌های اجرایی تعداد شعب اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۶۲ هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور خواهد بود.»
** آفرینش ۹۶/۲/۱۸
*  ایران امکانات خوبی برای مهاجران افغان ایجاد کرده است
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به حدود سکونت سه میلیون مهاجر افغان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امکانات خوبی برای آوارگان و مهاجران افغانستان ایجاد کرده است.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز از جمهوری اسلامی برای ایجاد امکانات آموزشی برای تحصیل دانش آموزان افغانی قدردانی و بر همکاری های کنسولی و تسریع در رفت و آمد اتباع دو کشور تاکید کرد.
*  وقوع انفجار در مسیر دمشق به سویداء
تلویزیون سوریه اعلام کرد، افراد مسلح پنچ بمب را که در اتوبوس مسافربری جا سازی کرده‌ بودند در مسیر دمشق – سویداء منفجر کردند.
این انفجارها موجب زخمی شدن تعدادی از مسافران اتوبوس شد.
** قدس ۹۶/۲/۱۸
*  اجرای قانون نیازمند مجری قدرتمند است
آیت‌الله مصباح یزدی،‌در همایش «ولایت فقیه راهبرد تشیع در مدل حکومتی اسلام» در تالار نور مشهد مقدس، با بیان اینکه قانون خود به خود عمل نمی‌شود، افزود: برخی قانون شکنی می‌کنند و اگر مجال یابند زندگی را به فساد می‌کشانند، بنابراین مجری قانون باید مجری قدرتمندی باشد تا کسانی که از روی ظلم و تحدی به دیگران تجاوز می‌کنند، مجازات نماید.
ایشان در پایان تصریح کرد:‌ اکنون که از نعمت ولایت فقیه برخورداریم باید آن را قدر بدانیم تا به تاوان کفران نعمت گرفتار نشویم، چرا که خدا ضمانت نکرده هیچ نعمتی را برای یک گروه تا ابد ثابت نگه دارد.
** خراسان ۹۶/۲/۱۸
*  اگر عربستان حماقت کند، فقط مکه و مدینه برای شان امن خواهد بود
سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع کشورمان اعلام کرد که اگر عربستان مرتکب هرگونه حماقت علیه ایران شود، در این صورت فقط مکه و مدینه است که برای این کشور مکان امنی خواهد بود.
هفته گذشته وزیر دفاع عربستان با طرح ادعای تلاش ایران برای ایجاد جنگ در عربستان، اتهامات همیشگی و تکراری خود علیه ایران را تکرار کرده بود.
*  پرونده‌ واردات پوشاک فرزند وزیر، اعلام اموال اعضای کابینه و دستگیری یک زن جاسوس
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصدودوازدهمین نشست خبری:
– پوشاک با کارت بازرگانی یک شرکت فنی مهندسی وارد شده است.
– خوشحال می شویم که همه پرونده های تعزیرات در کمترین زمان تعیین تکلیف شوند
– آقای روحانی در خصوص برگشت اموال بابک زنجانی در مناظره انتخاباتی گفتند ۴ میلیارد دلار را زنجانی برده و اموالش معلوم نیست کجا رفته و قوه قضاییه باید پاسخگو باشد. اولا حرف ایشان خلاف است و ۴ میلیارد دلار نبوده، ثانیا بخش زیادی که در ایران بوده برگشته است.
– به حدود ۱۰۰ مورد از کسانی که در کانال های اجتماعی فعالیت می‌کنند تذکر داده شده که ۵۷ مورد به جریان‌های اصولگرا مربوط بوده و حدود نیمی کمتر هم مربوط به اصلاح طلبان.
– همه وزرای دولت یازدهم اطلاعات اموال خود را اعلام کرده‌اند.
– در مورد سایت کارانه یکی از نامزدها چیزی نشنیده‌ام.
– حکمی برای املاک شهرداری صادر نشده است.
– متاسفانه یکی از متهمین مهم پرونده آقای «د» به خارج از کشور رفته و علیرغم پیغام‌هایی که به او داده شده به کشور برنگشته است.‌ دادستانی اقدامات قضایی را برای بازگرداندن این فرد انجام داده.
– اخیرا خانمی که با یکی از سرویس‌های جاسوسی ارتباط داشته و تحت عنوان مالی با مسئولان دولتی در ارتباط بوده دستگیر شده است.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۸
*  وزارت امور خارجه دستگاهی فراجناحی است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی اظهارات مبنی بر ورود وزارت امور خارجه به فضا و تبلیغات انتخاباتی گفت: وزارت امور خارجه اصولا یک دستگاه فراجناحی است و طبق اساسنامه این وزارتخانه، هیچ یک از کارمندان و مدیران آن نمی‌توانند در هیچ حزب و گروهی عضویت داشته باشند و خوشبختانه هیچ کدام از مقامات و مدیران فعلی عضو هیچ حزب و گروهی نیستند.
*  به دنبال گفت‌وگوهای مشترک با ایران و روسیه هستیم
خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد کشورش به دنبال برقراری موازنه در ارتباطات خود در سطح بین‌المللی است و به همراه دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس راهبرد توسعه روابط با مسکو را دنبال می‌کند.
وی تاکید کرد: با توجه به تحولات پیش رو در منطقه و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، رایزنی‌ها برای برگزاری نشست مشترک سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و روسیه به عمل آمده است. معاون وزیر امور خارجه کویت گفت: کویت در تلاش است به راهکاری مناسب جهت از سرگیری گفت‌وگو‌ها میان شورای همکاری خلیج فارس و ایران دست یابد.
** صبح نو ۹۶/۲/۱۸
*  سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه حوادث طبیعی در کشور
آقای سید حمید جمال‌الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، گفت: سالانه نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه حوادث طبیعی در کشور است که با آموزش می‌توان این هزینه را تا ۲۵ درصد کاهش داد.
*  حمایت اهل سنت از حجت‌الاسلام روحانی تکذیب شد
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر حمایت اهل سنت کشور مولوی عبدالحمید از کاندیداتوری حسن روحانی در رسانه‌های وابسته به دولت، این موضوع تکذیب شد.
دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مولانا عبدالحمید تا کنون از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است.
** بهار ۹۶/۲/۱۸
*  کاهش رتبه فساد ایران در ۳ سال گذشته
دبیر مجمع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد از کاهش رتبه فساد اداری و مالی جمهوری اسلامی ایران در آخرین رتبه بندی‌های سالانه مراجع بین‌المللی خبر داد.
محسن مردعلی گفت: طی‌ سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ رتبه ایران در بین سایر کشورها از ۱۴۴ به ۱۳۱ و نمره کشور در همین سال‌ها از ۲۵ به ۲۹ ارتقاء پیدا کرده است.
** افکار ۹۶/۲/۱۸
*  دولت جای کسب و کار نیست
مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مهار تورم خوب است، اما به چه قیمتی؟ اگر به قیمت اوج گیری بیکاری است، کاملا غلط است، چون از بیکاری مفاسدی بر می‌خیزد که قابل مقایسه با مفاسد تورم نیست.
میرسلیم اضافه کرد: دولت جای کسب و کار نیست بلکه جای از خودگذشتگی است، نه اینکه برخی برای خودشان جیب بدوزند.
*  صدور حکم شیخ عیسی قاسم باز هم به تعویق افتاد
دادگاه بحرین چهارمین بار متوالی صدور حکم علیه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب این کشور را به علت فشار افکار عمومی به تعوق انداخت.
شعبه ۴ دادگاه بحرین در جلسه دیروز خود اعلام کرد که قرائت حکم آیت‌الله عیسی قاسم به روز ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) موکول شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنی
کاندیداها و طرفدارانشان باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
ایرنا/ آیت‌الله امینی خاطرنشان کرد: مشکلات کشور مشخص است، اگر کسی بخواهد وعده بدهد باید توانایی انجام آن را داشته باشد. عضو جامعه مدرسین در ادامه گفت: کاندیداها و طرفدارانشان باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، بعضی سخنان در مناظره‌ها خوب و قابل‌تقدیر بود، اما بهترین روش این است که اخلاق را اولویت کارها قرار دهند.
طلاب باید از لحاظ علمی و تهذیب نفس خود را تقویت کنند
رسا/ آیت‌الله غروی با سفر به استان گیلان در جمع طلاب حوزه علمیه استان گیلان با بیان این که طلاب باید بار علمی خود را در زمینه‌های گوناگون به خوبی ببندند، گفت: پایه‌های درسی باید به خوبی گذرانده شود تا طلبه بتواند از علم خود استفاده کند. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اهتمام طلاب بر مسائل اخلاقی عنوان کرد:‌ طلاب می توانند از اساتید اخلاق و نوشته‌های بزرگان استفاده کنند و خود را بسازند، تهذیب نیازمند همت خود انسان است،‌ طلبه باید زمانی را برای بررسی کارهای خود قرار دهد؛ اگر طلبه توانست روی خود کار کند اگر به موقعیت اجتماعی رسید خطای کمتری انجام می دهد.
ایجاد وحدت بزرگترین آرزوی مصلحان جهان است
حوزه/ آیت‌الله اراکی، در نشست علمی “صلح کلید امنیت جهانی در پرتو پیام رسول الله(ص)” با نگاهی به زندگی، آراء و اندیشه‌های آیت‌الله علامه حاج میرزا خلیل کمره‌ای با بیان اینکه بزرگترین آرزوی مصلحان جهان بشریت ایجاد وحدت در جهان است، گفت: قرآن کریم تأکید دارد که هدف انبیاء ایجاد جامعه‌ای واحد مبتنی بر عدل و برابری است.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: این که همواره مصلحان جوامع بشری بویژه مصلحان جامعه اسلامی بر پیام وحدت و وحدت گرایی تأکید داشتند به این دلیل است که آنها ایمان دارند که تنها راه برون رفت جوامع بشری از مشکلات و پراکندگی، وحدت است.
توافق هسته‌ای ایران بد است؛ پایبندی تهران به آن، بدتر!
باشگاه خبرنگاران/ سرکنسول رژیم صهیونیستی در نیویورک، اظهار داشت: توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی بد است. با این وجود، پایبندی ایران به این توافق بدتر است. این مقام صهیونیستی در ادامه مدعی شد در صورت پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای، این کشور در نهایت به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت. دنی دایان افزود: توافق هسته‌ای ایران تنها باعث کُند شدن روند دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شده است. وی، ایران را بزرگترین تهدید امنیتی خواند و افزود: واشنگتن و تل‌آویو درخصوص جدی بودن تهدیدهای ایران و کاستی‌های برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) اتفاق نظر دارند.
مسجدی در نیوجرسی، درمانگاه رایگان افتتاح کرد
حوزه/ یکی از مساجد آمریکا اقدام به راه اندازی یک درمانگاه رایگان و مرکز امدادی و فرهنگی کرده است. این مسجد که در شهر چری هیل واقع در ایالت نیوجرسی در آمریکا قرار دارد، درمانگاه رایگان را رسما افتتاح کرد. بیمارانی که دارای بیمه درمانی نیستند می‌توانند به صورت رایگان در این مرکز مورد درمان قرار بگیرند. به علاوه این مرکز تنها به جامعه مسلمانان خدمت نکرده و تمامی اقشار جامعه برای دریافت خدمات درمانی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.
کشف ۱۳ جسد دیگر از تونل معدن آزادشهر
ایسنا/ مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: نیروهای امدادگر معدن با استفاده از تونل شماره دو توانستند اجساد ۱۳ معدنچی محبوس شده را کشف کنند. تلاش برای خارج کردن این اجساد از تونل معدن ادامه دارد. صادق علی مقدم خاطرنشان کرد: با این اجساد کشف شده، شمار جانباختگان حادثه انفجار معدن آزادشهر به ۳۵ نفر رسید.
کابل کشته شدن رهبر داعش در افغانستان را تأیید کرد
ایسنا/ دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که عبدالحسیب، رهبر گروه تروریستی داعش و چند تن از سرکردگان داعش در ولایت ننگرهار کشته شدند. مقامات آمریکایی کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان را تائید کردند.
هرگونه تعرض دشمن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد
فارس/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح و ملت ایران تأکید کرد: هرگونه تعرض دشمن با پاسخ قاطع درنقاطی که ما تعیین می‌کنیم مواجه خواهد شد. سرلشکر باقری با اشاره به تهدیدات و بدخواهی فراروی ملت ایران که از جانب دشمنان قسم خورده انقلاب و مردم طراحی و حمایت می‌شود، تصریح کرد: آنها از راه‌ها و روش‌های مختلف در پی ضربه زدن به امنیت این کشور و مردم هستند و در چنین شرایطی مسئله ارتقاء دانش و مهارت و آمادگی مقابله با انواع جرایم، بزه‌ها و ناامنی‌ها ضروری است از دانشگاه و دانشجویان نیروی انتظامی در این زمینه انتظارات بالایی می‌رود.
طرح پنتاگون برای تقویت حضور نظامی آمریکا در آسیا
فارس/ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از حمایت وزارت دفاع آمریکا از طرح افزایش ۸ میلیارد دلاری هزینه‌های نظامی آمریکا برای تقویت حضور نظامی در منطقه آسیا ـ اقیانوسیه خبر داد. پنتاگون قصد دارد طی ۵ ساله آینده زیرساختهای نظامی، رزمایشها و استقرار نیروهای نظامی بیشتر در این منطقه مهم جهان را تقویت کند. این گزارش افزود: این تلاشها در راستای حمایت از ارسال پیامی قوی در راستای تعهدات واشنگتن در مقابله با تنشهای فزاینده در شبه جزیره کره و دیگر نگرانیهای امنیتی در این منطقه صورت خواهد گرفت.
تولید ترانسفورماتورهای میادین نفتی به دست متخصصان ایرانی
صدا و سیما/ محققان و مهندسان جوان گروه ترانسفورماتور ایران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، نخستین بار موفق به طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای مورد نیاز میادین و نیروگاه‌های نفتی و گازی شدند.
ارسلان فتحی پور مدیرعامل گروه ایران ترانسفور گفت: ترانسفورماتورMVA230 با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت برای نسل جدید نیروگاههای نفتی و گازی کلاس الف کشور طراحی و تولید ترانسفورماتورهایی با بیش از ۱۲۴۰ مگاولت آمپر برای شرکت مهندسی نفت به دست جوانان متخصص ایرانی انجام شده است.
شیوع وبا در یمن
مشرق/ محاصره ظالمانه یمن از سوی رژیم آل سعود باعث کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور شده است. یکی از تازه ترین پیامدهای این محاصره شیوع بیماری وبا در یمن است. تاکنون بیش از ۱۳۰۰ مورد ابتلا به وبا در یمن گزارش شده است. سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد دو سوم این موارد در صنعاء پایتخت یمن رخ داده است.
سرنگونی پهپاد سعودی در یمن
مهر/ نیروهای ارتش و کمیته‌های مقاومت مردمی یمن همچنان پیروزی‌هایی در برابر متجاوزان سعودی کسب می کنند. یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که یک پهپاد متعلق به ائتلاف سعودی در شمال صحرای مرزی «میدی» توسط یمنی ها سرنگون شد.
۴ محصول جدید دفاعی رونمایی شد
فارس/ همزمان با مراسم نهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (جوان سرباز) با حضور سردار دهقان وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سلاح‌های انفرادی کلاش ۱۳۳، تک تیرانداز ۱۲.۷ میلی‌متری نصر، رادیو نرم‌افزار مالتی‌باند حمایلی واسع یک و نصر ۲ رونمایی شد.
این محصولات به دست متخصصان و صنعتگران سازمان صنایع دفاع و شرکت صاایران وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
ممانعت داعش از ورود غذا به اردوگاه آوارگان
قدس/ گروه موسوم به «مجموعه کار برای پناهندگان فلسطینی در سوریه» اعلام کرد: داعش با محاصره مناطق تحت سیطره خود در جنوب دمشق، مانع ورود غذا و مواد غذایی به منطقه می‎شود. در این بیانیه آمده است که داعش پیش از این اجازه می داد که مواد غذایی به صورت محدود وارد اردوگاه شود، اما اکنون به طور کلی جلوی آن را گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *