خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۶

  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: حادثه معدن گلستان اینجانب را داغـدار و مصیبـت زده کرد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حوزه باید آماده پاسخگویی به نیازهای روز باشد
  • آیت‌الله امینی: کاندیداها، از تخریب یکدیگر خودداری کنند
  • آیت‌الله خاتمی: برخی هنجار شکنی‌های اخلاقی در مناظرات انتخاباتی پسندیده نیست
  • آیت‌الله علیدوست تأکید کرد: همگرایی منابع و تراث اسلام مقدمه اتحاد حقوقی مسلمین
  • آیت‌الله اسلامیان: کوتاه آمدن در مقابل دشمن ابلهانه است

** جام جم ۹۶/۲/۱۶
*  اظهارات بن سلمان، علیه ایران تحریک‌آمیز است
غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشت: من ضمن رد کامل اتهامات وی علیه کشورم، تاکید می‌نمایم این اظهارات تهدید آشکار علیه جمهوری اسلامی ایران در نقض بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد و همچنین پذیرش صریح همدستی رژیم سعودی با اقدامات تروریستی و خشونت‌بار در داخل ایران است که شهادت ۹ نفر از مرزبانان ایرانی به دست اشرار مسلح مورد حمایت مالی سعودی آخرین نمونه آن است.
*  انهدام ۳۰ تیم تروریستی در سال ۹۵
سید محمود علوی،‌ وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در سال گذشته موفق شدند ۳۰ تیم تروریستی را که قصد عملیات در مکان‌های پرجمعیت داشتند، منهدم کنند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ هم ۴۵ تیم تروریستی منهدم شد.
** همشهری ۹۶/۲/۱۶
*  شادی مقام‌های عربستان از سفر ترامپ
مقام‌های عربستان با خوشحالی از انتخاب ریاض به عنوان نخستین مقصد سفرهای خارجی ترامپ این مسئله را تاریخی خوانده‌اند.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرده که سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور همکاری با آمریکا و کشورهای اسلامی در زمینه مبارزه با افراط‌گری و تروریسم را تقویت می‌کند.
جبیر همچنین مدعی شده که انتخاب این کشور به عنوان نخستین مقصد سفرهای خارجی ترامپ نشان دهنده نقش محوری عربستان در جهان اسلام وکشورهای عربی است.
*  توافق بزرگ در سوریه
هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه ۴ در حالی به کار خود پایان دادند که با وجود کارشکنی‌های معارضان سوری در برگزاری نشست‌ها موفق شدند به یک توافق مهم دست یابند؛ توافق برای توقف درگیری‌ها در ۴ منطقه سوریه.
دور چهارم مذاکرات موسوم به آستانه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور معاون وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و نیز نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برگزار شد.
** کیهان ۹۶/۲/۱۶
*  حادثه معدن گلستان اینجانب را داغدار و مصیبت‌زده کرد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش در حادثه دلخراش معدن گلستان را تسلیت گفتند.
متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه دلخراش معدن آزادشهر به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ دلخراش و مصیبت‌بار معدن در گلستان که به جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش و رنج‌دیده و گرفتاری جمعی دیگر از آن عزیزان انجامیده است، اینجانب را داغدار و مصیبت‌زده کرد. لازم است همه‌ اقدام‌های ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد. حادثه بسیار تلخ است و امیدواریم خداوند نظر عنایتی بفرماید. به خانواده‌های همه‌ آن عزیزان تسلیت می‌گویم و برای آنان صبر و آرامش و برای گرفتاران فرج الهی را مسألت می‌کنم. تلاش دستگاه‌های گوناگون مأجور است، هر چه می‌توانند این تلاش را افزایش دهند.
*  محمود عباس نماینده فلسطین نیست
همزمان با دیدار رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس ‌جمهور آمریکا در واشنگتن و تلاش وی برای سازش با رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری با برگزاری تظاهرات اعلام کردند که محمود عباس نماینده ملت فلسطین نیست. سخنانش برای مردم فلسطینی ارزشی ندارد.
** شرق ۹۶/۲/۱۶
*  خطوط هوایی ایران هدف جدید کنگره آمریکا
پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن به رونوشتی از یک قانون جدید دست پیدا کرده که نشان می‌دهد قانون‌گذاران آمریکایی در حال بررسی روش‌های جدید برای جلوگیری از فعالیت‌های ماهان‌ایر و دیگر شرکت‌های هواپیمایی ایران هستند که واشنگتن در ادعاهای واهی و خصمانه خود می‌گوید از هواپیماهای مسافربری برای انتقال تسلیحات استفاده می‌کنند.
رونوشت این قانون پس از آن در اختیار اعضای سنا قرار گرفته است که شرکت هواپیماسازی بویینگ با خطوط هوایی ایران به توافق فروش هواپیمای مسافربری که ارزشی چند ‌میلیارد ‌دلاری دارد، دست پیدا کرده است.
** ایران ۹۶/۲/۱۶
*  رئیس جمهوری جان باختن کارگران معدن آزادشهر را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در پیامی ضمن تسلیت کشته شدن تعدادی از کارگران زحمتکش در حادثه معدن آزادشهر استان گلستان و همچنین آرزوی شفای کامل برای مصدومان این حادثه تأکید کرد که «لازم است همه بخش‌ها و نهادها با هماهنگی از تمامی امکانات در دسترس برای تسریع امدادرسانی و بخصوص نجات محبوسین، بهره‌گیری کنند.»
*  ادعای ضد ایرانی فاکس نیوز
دو نفر از مقام‌های امریکایی مدعی شدند ایران روز سه‌شنبه  هفته گذشته یک فروند موشک کروز را از زیردریایی کوچک کلاس یونو در تنگه هرمز شلیک کرده اما این آزمایش موشکی با شکست روبه‌رو شده است.
فاکس نیوز ادعا کرده کره شمالی و ایران تنها کشورهایی هستند که از این گونه زیردریایی‌ها استفاده می‌کنند. ایران در ماه فوریه موشکی را که از یک فروند زیردریایی شلیک شده، با موفقیت آزمایش کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۶
*  کاندیداها، از تخریب یکدیگر خودداری کنند
آیت‌الله امینی گفت: کاندیداها برنامه‌ها و صفات خوب خود را بیان کنند، حامیان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفی کنند. کاردانی، لیاقت و برنامه هاشان را ارائه و معرفی کنند اما چهره‌های یکدیگر را تخریب نکنند.
آیت‌الله امینی یادآور شد: تقاضا می‌کنم از آن کسانی که کاندیدا می‌شوند، اینها وعده دروغ به مردم ندهند، با مردم صادق باشند، کارهایی که از دستشان بر می‌آید بگویند ما انجام می‌دهیم و انجام هم بدهند.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۶
*  علاج اقتصاد بیمار کشور کار و حرکت جهادی است
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: مساله انتخابات و تعیین رئیس‌جمهور امری بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن کشور و جامعه ما است.
وی افزود: این جامعه نباید لطمه بخورد. اقتصاد کشور ما بیمار است. علاج اقتصاد بیمار کشور کار و حرکت جهادی می‌خواهد.
*  اعتراف پنتاگون به قتل‌عام نمازگزاران سوری
سرانجام پنتاگون اعتراف کرد ائتلاف تحت فرمانش در ماه مارس در حلب سوریه، مسجدی را با نمازگزاران داخل آن بمباران کرده است.
شبکه سی.‌ان.‌ان اعتراف ۲ مقام وزارت دفاع آمریکا را که نام‌شان ذکر نشد در این مورد منتشر کرد. بر این اساس جنگنده‌های آمریکایی ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ مسجدی را  در روستای الجنه در استان حلب در شمال سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن ۴۲ نمازگزار کشته شدند.
** جوان ۹۶/۲/۱۶
*  برخی هنجار شکنی‌های اخلاقی در مناظرات انتخاباتی پسندیده نیست
امام جمعه موقت تهران از کاندیداهای انتخابات خواست در مناظرات و نحوه مواجهه با یکدیگر، اخلاق را رعایت کرده و از هنجار شکنی اخلاقی بپرهیزند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به سوالی در مورد مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری و توصیه‌اش به کاندیداها گفت: اصل این کار ستوده است. اینکه کاندیداها به صورت شفاف و صریح مناظره می‌کنند، شایسته تقدیر است و معتقدم چنین کاری جلوی بسیاری از اسراف‌ها را در تبلیغات می‌گیرد، منتها باید در این زمینه توجه کرد آقایانی که در معرض کاندیداتوری در انتخابات هستند باید در رفتار خود اخلاق را نشان دهند و مطلع باشند که نحوه برخورد آنها با یکدیگر الگو می‌شود.
متاسفانه در مناظره اول شاهد برخی هنجارشکنی‌های اخلاقی بودیم که در شأن کاندیداها نبود.
*  تظاهرات گسترده مردم نیویورک در اعتراض به ورود ترامپ
مردم نیویورک در نخستین بازگشت ترامپ به زادگاهش پس از ورود به کاخ سفید، با برپایی تجمعات اعتراض‌آمیز خواستار خروج فوری وی از این شهر شدند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا پنج‌شنبه برای نخستین بار پس از راهیابی به کاخ سفید وارد زادگاه خود -نیویورک- شد.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۱۶
*  کلینتون «قصاب لیبی» است
جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در واکنش به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون که ویکی‌لیکس را «ویکی‌لیکس روسی» نامیده بود، این نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات را «قصاب لیبی»خطاب کرد.
*  ایران، رهبری فرهنگی منطقه را برعهده دارد
استفانو دیکارو، مدیر ایکروم گفت: ایران تنها یک کشور نیست، بلکه یک مرکز فرهنگی در منطقه است که آثار فرهنگی‌- تاریخی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. هنر اسلامی‌را باید با ایران شناخت و برخی از سنت‌ها، آداب و رسوم مردم ایران و نیز میراثی مانند قنات که ایران را با آن می‌شناسند بسیار بااهمیت است. ایران نقش رهبری فرهنگی منطقه را به‌عهده دارد و ما آماده‌ایم در حوزه همکاری‌های فرهنگی تفاهمنامه‌‎ای با ایران امضا کنیم.
** رسالت ۹۶/۲/۱۶
*  تحریم‌ها برداشته نشد، به وعده‌ها عمل نکردید
منتقدین دولت در مناظره دوم خطاب به روحانی مطرح کردند:
– میرسلیم: آقای روحانی چهار سال مذاکره کردید، حق ملت احقاق نشد به سوالات پاسخ ندادید.
– قالیباف: آقای روحانی مردم را از جنگ نترسانید.
– رئیسی: قول دادید تحریم‌ها برداشته شود اما هیچ اتفاقی نیفتاد.
– جهانگیری: مردم، توسعه می‌خواهید یا آشفتگی، عزت می‌خواهید یا انزوای بین‌المللی؟!
– روحانی: آیا می‌خواهید به قبل از سال ۹۲ برگردیم.
– هاشمی طبا: ما باید در دوره تحریم چون زمان جنگ استقامت می‌کردیم.
*  کارگزار نظام اسلامی به فکر ثروت‌اندوزی نیست
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل‌بیت(ع) با اشاره به ویژگی‌های ضروری برای کارگزاران نظام اسلامی اظهار کرد: این کارگزاران براساس آموزه‌های ائمه معصومین(ع) نباید به فکر ثروت‌اندوزی برای خودشان و بستگانشان باشند.
وی ادامه داد: وجود تعهد اخلاقی یکی از مسائل ضروری و مهم برای انتخاب مسؤولان است، در ادبیات دینی به تعهد اخلاقی تقوا می‌گوییم، در زمان انتخابات برای انتخاب فرد اصلح باید به شاخصه‌های لازم برای یک کارگزار در نظام اسلامی توجه کنیم.
وی افزود: کسی که بیشتر از همه تقوا دارد، براساس آموزه‌های دینی فرد اصلح است و چنین فردی باید عاقبت‌اندیش و دارای حسن تدبیر باشد.
وی ادامه داد: یک مسؤول در نظام اسلامی باید با در نظرگرفتن اخلاق و تقوا برای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم تلاش کند و براساس آموزه‌های اهل‌بیت(ع) نباید به دنبال تامین منافع خودش باشد.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۶
*  توزیع هرگونه سود سهام عدالت کذب محض است
سازمان خصوصی سازی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به اخبار موثق دریافتی، گزارشات و خبرهای مشکوکی مبنی بر توزیع سود سهام عدالت شنیده و رد و بدل شده است.
بدین وسیله سازمان خصوصی سازی از طریق کانال رسمی ‌اطلاع‌رسانی سهام عدالت و سایر مجاری اطلاع‌رسانی رسمی‌خود‌، توزیع هرگونه سود سهام عدالت و هر نوع اخبار و اطلاعیه و وعده بی‌مورد درخصوص توزیع سود سهام عدالت را تکذیب می‌نماید و مفاد آن را کذب محض اعلام می‌دارد.
*  استقبال سازمان ملل از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه
دبیرکل سازمان ملل از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در نواحی تحت درگیری در سوریه استقبال کرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از توافق به دست آمده در روز پنج‌شنبه میان ترکیه، روسیه و ایران برای ایجاد مناطق امن در برخی نقاط سوریه و کاهش درگیری‌ها خشنود شده است.
** آرمان ۹۶/۲/۱۶
*  طرح جدید کنگره آمریکا علیه ایران
الینا راس‌لتینن، رئیس‌جمهوریخواه کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه برخی دیگر از هم قطاران‌جمهوریخواه و برخی نماینده‌های دموکرات، طرحی با این مضمون به مجلس نمایندگان ارائه داده است: «ایران باید همه گروگان‌های آمریکایی را بی قید و شرط آزاد کند».
این عضو‌ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از فلوریدا پس از ارائه پیشنهاد و طرح، بیانیه‌ای صادر و ادعاها و تهمت‌های بی‌اساسی به ایران وارد کرده است.
*  آزادسازی ۲ منطقه دیگر در غرب موصل
عبدالامیر رشید یارا… فرمانده عملیات «نینوا می آییم»، از آزادسازی مناطق جدید در کرانه راست موصل خبر داد.وی افزود: نیروهای لشگر نهم زرهی محله‌های مشیرفه الثانیه، منطقه الکنیسه و دیرمخائیل در کرانه راست موصل را آزاد کردند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان‌ها به اهتزاز درآوردند. یارا… بیان کرد: نیروهای عراقی تلفات سنگینی به داعش وارد کردند.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۶
*  تمامی دریافت‌های نامتعارف مدیران به بیت‌المال برگشت
دیوان محاسبات در پاسخ به گزارش مندرج در روزنامه «همشهری» درباره حقوق‌های غیر متعارف اعلام کرد که کلیه دریافتی‌های نامتعارف مدیران دستگاه‌های اجرایی به وسیله دیوان محاسبات کشور به بیت‌المال برگشته است. این نهاد ادعای مطرح شده در گزارش همشهری را کذب محض و فاقد پایه و اساس دانست و تاکید کرد: «مطالب مندرج در این گزارش خبری صحت نداشته و خلاف واقع است.»
*  اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل در مورد عربستان
جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان تحریک‌آمیز وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی، نامه اعتراضی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشت و از شورای امنیت سازمان ملل خواست این نامه به صورت سند رسمی شورای امنیت سازمان ملل منتشر شود.
** آفرینش ۹۶/۲/۱۶
*  حضور مردم در انتخابات، خطرات را از کشور دور می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات پیرامون کشور را دفع می‌کند.
علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، در جشن بزرگ اعیاد شعبانیه روستای انجیله خطاب به مردم گفت: انتخابات را جدی بگیرید و تلاش کنید تا انتخاباتی پرشور برگزار شود، زیرا یک رکن واقعی در جمهوری اسلامی ایران انتخابات است و هر چه حضور مردم پررنگ تر باشد، سرنوشت کشور نیز بهتر رقم می خورد.
*  صلاحیت ۶۹۲ داوطلب دیگر برای انتخابات شوراها تایید شد
فرهاد تجری سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور گفت: از میان ۵ هزار و ۳۸۹ شکایت ثبت شده نسبت به رد صلاحیت‌ها در انتخابات شوراها در کل کشور، دو هزار و ۱۶۰ پرونده شکایت مورد رسیدگی مجدد قرار گرفتند که ۶۹۲ مورد تایید صلاحیت و ۶۰۹ مورد رد صلاحیت شدند.
** قدس ۹۶/۲/۱۶
*  روحانی و احمدی‌نژاد مناظره کنند تا بهانه‌ها تمام شود
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پس از مناظره دیشب و در واکنش ارجاع دادن مشکلات به دولت قبل توسط روحانی گفت: رسانه ملی یکبار برای همیشه یک مناظره بین رئیس دولت فعلی با دولت قبلی برگزار کند تا بالاخره دولت یازدهم پاسخگوی عملکرد خودش باشد.
وی اظهار داشت: تکلیف مردم را مشخص کنید، تا چه زمانی مردم باید در پاسخ به انتقاداتشان از وضع موجود به عملکرد دولت‌های قبل ارجاع داده شوند؟ رئیسی افزود: مردم نه به گذشته بر می‌گردند و نه وضع موجود را تحمل می‌ کنند.
*  حوزه باید آماده پاسخگویی به نیازهای روز باشد
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بر لزوم حفظ تقویت آمادگی حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت به منظور پاسخگویی به نیازهای روزجامعه اسلامی تاکید کرد. وی در نوزدهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه در عصر رسانه و فضای مجازی قرار داریم، نیازهای جدیدی نیز در عرصه‌های فقهی و ابواب مختلف آن پدید آمده که پاسخ به آن‌ها و نیز رفع شبهات می‌طلبد که حوزویان همواره در این باره آمادگی خود را حفظ کنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: انتظاری که از اساتید حوزه داریم این است که به شدت مراقب مکاتب انحرافی و جمود باشند و با همین فقه جواهری در پناه مکتب معتدل به انجام رسالت تاریخی خود در این برهه حساس بپردازند.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۶
*  ٨ استان کشور درگیر سیل
رییس سازمان امداد و نجات، با تشریح جزییات عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان کشور طی ۲ روز گذشته، گفت: ۵۱۲ تن از هموطنان درگیر سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.
** شهروند ۹۶/۲/۱۶
*  نظرمان بیشتر روی رئیسی است تا قالیباف
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت درباره موضع جامعه روحانیت مبارز درخصوص آقایان رئیسی و قالیباف گفت: هر دو نفر این بزرگواران مورد توجه و اعتماد ما هستند، اما نظر ما بیشتر بر روی آقای رئیسی است. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: ما در آینده‌ای نزدیک اطلاعیه‌ای درباره کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم داد و نظرمان را می‌گوییم، اما نظرمان بیشتر بر روی آقای رئیسی است.
*  اصرار اروپا به ارتباط با بانک‌های ایرانی
ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: اتحادیه اروپا که زمانی متحد اصلی آمریکا در وضع و اجرای تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران بود، موضع خود را تغییر داده و بر برقراری و توسعه روابط بانکی اصرار دارد.
** صبح نو ۹۶/۲/۱۶
*  خبرسازی آمریکایی‌ها دروغ است
دفتر رسانه حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد به هیچ وجه با بقایای نیروهای آمریکایی در عراق موافقت نکرده و خبرسازی رسانه‌های این کشور کذب محض است.
*  ۱۹ میلیون هکتار کانون گردوغبار  در عراق و عربستان
خانم معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست گفت: عراق هشت میلیون هکتار و عربستان سعودی ۱۱ میلیون هکتار کانون گردوغبار دارند و بسته به جریان باد روی این کانون‌ها، این عرصه‌ها تأثیرگذاری مستقیم بر ایران دارند.
** بهار ۹۶/۲/۱۶
*  برای ایران خط قرمز تعیین کردم!
نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ای به مساله هماهنگی نظامی با ولادیمیر پوتین درباره سوریه و ممانعت از وقوع حوادث نظامی در این کشور پرداخت.
بنیامین نتانیاهو مدعی شد: من برای پوتین درباره مساله ایران «خط قرمزهایی» را تعیین کردم. محور روسیه و ایران همچنان برای ما نگران کننده است. نتانیاهو ادعا کرد، سلاح شیمیایی هنوز در سوریه وجود دارد.
** افکار ۹۶/۲/۱۶
*  ایجاد ۴ میلیون شغل امکان پذیر است
باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال امکانپذیر است، اظهار داشت: شاید جمنا به این نتیجه برسد که هر دو کاندیدای ما یعنی آقای رئیسی و آقای قالیباف تا آخر در صحنه بمانند. رئیس جبهه پیروان امام و رهبری گفت: سیاست دولت در این میزان کاهش نرخ تورم در زمان رکود اشتباه است. این کار موجب می‌شود چرخ همه کارهای مملکت یخ بزند.
*  ۸۱ کشته در حمله موشکی داعش به موصل
تروریست‌های داعش مدرسه‌ای را که آوارگان عراقی در آن پناه گرفته بودند در غرب شهر موصل در استان نینوا هدف حمله موشکی قرار دادند که به دنبال آن دست کم ۸۱ غیرنظامی کشته شدند.
بر اساس آماری که یک افسر پلیس عراق ارائه داد در حمله داعش به مدرسه الولاء در منطقه ۱۷ جولای در غرب موصل، ۳۴ مرد، ۲۹ زن و ۱۸ کودک کشته شده‌اند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مردم گلستان
اختصاصی/ جامعه مدرسین در پی حادثه انفجار در معدن آزادشهر گلستان پیام تسلیتی صادر کرد. در این پیام آمده است: جامعه مدرسین ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه، از همه‌ی مسئولان و گروه‌های امدادی ذیربط می‌خواهد با تمام وجود، امکانات و با قید فوریت تا نجات آخرین عزیز گرفتار به تلاش خود ادامه دهند. امید است، جانباختگان این حادثه تأسف‌بار مشمول رحمت و مغفرت الهی قرار گیرند و همه خانواده‌های مصیب دیده از این آزمون بزرگ با صبر و شکیبائی، سربلند بیرون آیند.
مشکلات جامعه با عمل به دین حل می‌شود
حوزه/ آیت‌الله استادی، با اشاره به تلاش گذشتان حوزه در علم آموزی به انتقاد از کم کاری طلاب در علم آموزی پرداخت و گفت: برخی طلبه‌های امروزی تا مطلبی را می‌فهمند خود را بی نیاز از علم می‌دانند.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم مردم به روحانیت و جمهوری اسلامی اعتماد کنند، باید عمل به دین داشته باشیم باید به مردم ثابت شود، واقعا اهل علم به دین اهمیت می‌دهند، بنابراین همه ما طلاب و اساتید حوزه باید بدانیم مشکلات جامعه با عمل به دین حل می‌شود.
همگرایی منابع و تراث اسلام مقدمه اتحاد حقوقی مسلمین
رسا/ آیت‌الله علیدوست، در همایش ملی اتحاد حقوقی جهان اسلام به ظرفیت شناسی اتحاد جهان اسلام پرداخت وبا اشاره به بن مایه‌های همگرایی در جهان اسلام، مودت اهل بیت(ع) و اشتراک در منابع را از مهم‌ترین عوامل وحدت حقوقی دانست. عضو جامعه مدرسین با بیان این که اهل سنت، ائمه اطهار(ع) را به عنوان راوی صادق قبول دارند، ابراز داشت: در بسیاری از روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و دیگر ائمه(ع) سندش را به پیامبر(ص) رسانده‌اند و ما می‌توانیم در نصوص خاص هم از این روایات استفاده کنیم و به عنوان تراث اسلامی آن‌ها را به کار ببریم بدون این که از مواضع خود کوتاه بیاییم.
کوتاه آمدن در مقابل دشمن ابلهانه است
رسا/ آیت‌الله اسلامیان، با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌جمهور بیان کرد: کسی که ارزش‌های انقلاب را با تمام وجود پذیرفته و بداند انقلاب اسلامی برای حاکمیت اسلام است و همچنین با بن دندان اسلام انقلابی را پذیرفته و درد دین داشته باشد می‌‌تواند مملکت را اداره کند. وی همچنین تصریح کرد: اگر مادران، پدران و بسیجیان و نیروهای مسلح نبودند چه کسی سایه جنگ را از کشور دور می‌‌کرد؟ ایمان پدران، مادران و بسیجیان و پیشرفت‌های علمی و نظامی سایه جنگ را از کشور دور کرد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه شهدا به خاطر اسلام با دشمن مقابله کردند، تصریح کرد: حضور مردم بسیار مهم است و وقتی انسان قوی باشد دشمن کنار می‌‌کشد چرا که در مقابل دشمن کوتاه آمدن کار ابلهانه‌ای است؛ کدام کشور تاکنون کوتاه آمده و آمریکا حق آن‌ را رعایت کرده است؟
ترامپ موجب ضدیت جهان با آمریکا می‌شود
باشگاه خبرنگاران/ واشنگتن پست در گزارشی نوشت: تاثیر ترامپ می‌تواند چند دهه موفقیت‌های آمریکا در زمینه سیاست خارجی را تضعیف کند. این روزنامه آمریکایی نوشت: تمرکز زیادی بر سیاست خارجی نامنسجم ترامپ، از جمله مواضع عجیب و اشتباه‌های وی وجود داشته است. اما آنچه در بلند مدت خسارت بیشتری وارد می‌کند ممکن است آن چیزی باشد که برخی افراد آن را تاثیر ترامپ نامیده‌اند.
دستگیری یک سلطنت طلب در زرین شهر اصفهان
میزان/ رئیس کل دادگستری استان اصفهان از دستگیری فردی خبرداد که در آستانه انتخابات در فضای مجازی به ترویج سلطنت‌طلبی تخریب مسئولان نظام، سیاه نمایی سیاست‌های کلی نظام و تحریم انتخابات در شهرستان زرین شهر اقدام می‌کرد. خسروی وفا خاطرنشان کرد: این فرد با قرار قانونی روانه زندان شد.
 عربستان ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات می‌خرد
باشگاه خبرنگاران/ در آستانه سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان، دو کشور در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری خرید تسلیحات هستند. سامانه دفاع موشکی تاد؛ سامانه نرم افزاری C2BMC (که برای کنترل و فرماندهی و ارتباطات در جنگ به کار می‌رود) و همچنین یک بسته تجهیزات ماهواره‌ای، بخشی از تجهیزاتی است که به عربستان فروخته خواهد شد.
سربازان آمریکایی از جنگ خسته و رنجورند
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده نیروهای ویژه آمریکا گفت: سربازان آمریکایی از جنگ‌های مداوم خسته هستند و آمار خودکشی میان آن‌ها بالا رفته است. ریموند توماس گفت: نیروهای ما بیش از ۱۵ سال است که درگیر جنگ هستند. وی افزود: ‘عملیات ما از جنگ با سازمان‌های مسلح تکفیری مثل الشباب، القاعده و داعش گرفته تا آمادگی برای تقابل احتمالی با روسیه در اروپا و با کره شمالی در آسیا، تاثیر روانی روی سربازان ما دارد که افزایش آمار خودکشی سربازان خود را نشان می‌دهد.
«برجام» باید پا برجا بماند
صداوسیما/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «توافق (برجام) موفق بوده است. این توافق سبب شده است جهان و بخشی از جهان که ما در آن قرار داریم، امن‌تر شود. موگرینی افزود: معتقدم دولت جدید آمریکا می‌داند که به مخاطره انداختن توافق هسته‌ای ایران با طرح یک مسیر جدید یا حرکت در مسیری متفاوت و برچیدن توافق، به نفع هیچکس در این منطقه نیست. به هرحال، من بارها گفته‌ام که اتحادیه اروپا به شدت متعهد است که این توافق، همچنان پابرجا بماند.»
انتقاد شدید سازمان پزشکان بدون مرز از اروپا
صداوسیما/ همزمان با افزایش روز افزون تلفات آوارگان در دریای مدیترانه، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد سیاست‌های اتحادیه اروپا در حل بحران آوارگان شکست خورده است. رئیس سازمان پزشکان بدون مرز همچنین، از بی تحرکی اروپا در برابر مرگ هزاران آواره در دریای مدیترانه به شدت انتقاد کرد.
توان موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام ندارد
صداوسیما/ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در مناظره به موضوع توان موشکی اشاره کرده بود، پاسخ داد.
سردار جزایری ضمن بی‌ارتباط دانستن توان موشکی با موضوع برجام، اظهار داشت: ارتقاء توان موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام ندارد. وی تصریح کرد: ما مجدداً به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم اجتناب ورزند.
مردم بحرین حضور گسترده در خیابان‌ها داشته باشند
حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای از ملت این کشور خواستند در شب محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم و برای دفاع از دین و رهبری دینی این کشور در خیابان‌ها حضور یابند. در این بیانیه آمده است: به عنوان علمای بحرین خواهان اعلام آمادگی دفاع عمومی در سرتاسر مناطق بحرین در شب محاکمه مذهب شیعه و شریعت مقدس اسلامی هستیم.
حضور نماینده مقام معظم رهبری در معدن آزادشهر
تسنیم/ وحید حقانیان یکی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ویژه مقام معظم رهبری برای بررسی آخرین روند امدادرسانی و رسیدگی به مشکلات و مسائل معدنچیان و خانواده‌های آنان در محل وقوع حادثه معدن یورت آزادشهر حضور یافت.
حامد کرزای:‌ داعش ساخته دست آمریکاست
باشگاه خبرنگاران/ حامد کرزای رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با فاکس نیوز، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش ابزاری در دست آمریکاست که از خاک افغانستان به عنوان مکانی برای آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *