خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۴

  • آیت‌الله یزدی: رسالت حوزه صرفا تربیت مجتهد نیست
  • رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه خود: مناصب مدیریتی نعمتی الهی است مراقب باشیم کفران نکنیم
  • آیت‌الله مصباح یزدی: فقه توان پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را دارد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: حوزه، علمدار وحدت در عرصه بین‌الملل باشد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: یأس و ناامیدی مانع جدی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • آیت‌الله علیدوست: تمدن‌سازی بدون توجه به چارچوب‌های دینی محکوم به شکست است

** جام جم ۹۶/۲/۱۴
*  آرامش و امنیت کشور مدیون خون شهداست
سیدمصطفی هاشمی‌طبا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آرامش و امنیتی که در کشور داریم مدیون خون شهدا و فداکاری مردم عزیزمان است که صدها هزار شهید آزاده و جانباز تقدیم کشور کرده‌اند، بنابراین دفاع مقدس و سیاست‌های آن باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد.
*  تاکید ایران و روسیه بر احترام به خواست مردم سوریه
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی نیکلای پاتروشف، همتای روسی خود با اشاره به ضرورت پیگیری و استمرار گفت‌وگوهای سیاسی آغاز شده میان گروه‌های مسلح سوری و دولت این کشور تاکید کرد: احترام به خواست مردم در انتخاب آزادانه سرنوشت و آینده خود و پرهیز از هرگونه اعمال فشار خارجی در روند گفت‌وگوهای سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد.
** همشهری ۹۶/۲/۱۴
*  اظهارات تند سلمان علیه ایران
جانشین ولیعهد عربستان مدعی شد که ایران خواستار تسلط بر تمام جهان اسلام است.
محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان مدعی شده است: هیچ گونه نقطه مشترکی میان ما و ایران وجود ندارد.
چگونه ما با ایران به تفاهم و گفت و گو برسیم وقتی که منطق ایران زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی است و آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می‌شود.
محمد بن سلمان در ادامه مدعی شد: هدف اصلی ایران رسیدن به قبله مسلمانان است و ما منتظر نمی‌مانیم تا عربستان به میدان جنگ تبدیل شود بلکه ایران را به میدان جنگ تبدیل خواهیم کرد.
*  دیدار مسجدی با حکیم
ایرج مسجدی، سفیر جدید کشورمان در بغداد با عمار الحکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد و درباره آخرین دستاوردهای امنیتی و سیاسی عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
الحکیم در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان گفت: امیدوارم که همکاری‌های ایران و عراق در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و به خصوص در بخش زیارتی بیشتر شود.
** کیهان ۹۶/۲/۱۴
*  مناصب مدیریتی نعمتی الهی است، مراقب باشیم کفران نکنیم
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح یکشنبه (۱۰/۲/۱۳۹۶) در ابتدای درس خارج فقه خود در حسینیه‌ امام خمینی(رحمه‌‌الله علیه) به بیان شرح حدیثی تربیتی از حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) در موضوع «شکر‌نعمت و کفران نعمت» پرداختند و گفتند: قدرت و توانایی مدیریت و احراز مناصب مدیریتی یک نعمت است؛ اگر در جهت خدمت به مردم و هدایت جامعه به آن سمتی که مطلوب دین خدا است این مدیریت به‌‌کار رفت، خب این شکر نعمت است؛ اگر چنانچه در این جهت به‌کار نرفت، معطل ماند یا عکسش به‌کار رفت، این کفر نعمت است. گاهی این کفران نعمتها، به‌حدی است که قابل جبران هم نیست.
*  مجلسی که حقوق‌های کلان تصویب می‌کند چرا با کمک به کم درآمدها مخالف است!؟
آیت‌الله العظمی نوری همدانی استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه عده‌ای نشسته‌اند و می‌گویند که نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم و مجلس اجازه نمی‌دهد که اینگونه باشد، گفت: معلمان و کارگران کم‌درآمدترین افراد هستند و از طرفی دیگر بیشترین زحمت را می‌کشند. در مجلس برای برخی افراد ۲۰ میلیون تومان درآمد تعیین شده؛ باید به آنها گفت برای آنها بودجه دارید ولی برای کارگر و معلم این وعده‌ها را نمی‌دهید، سنگ‌اندازی در وعده‌های کاندیداها در اینگونه موارد درست نیست.
** شرق ۹۶/۲/۱۴
*  دستور ویژه جهانگیری برای رسیدگی به مصدومان و محبوسان حادثه انفجار معدن در آزادشهر
اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری روز گذشته، پس از جلسه هیئت دولت و اطلاع از حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان‌یورت در آزادشهر استان گلستان، در تماس تلفنی از استاندار گلستان خواست با فوریت و به‌صورت ویژه بستری و درمان کارگران و معدن‌کاران آسیب‌دیده را در دستور کار خود قرار دهند و همه ظرفیت‌ها و امکانات امدادی استان را برای یافتن کارگران محبوس‌شده به کار گیرند.
*  ٧٠٠‌ هزار میلیارد تومان بدهی دولت کذب است
وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد: نقل‌قول مبنی بر اینکه ٧٠‌هزار میلیارد تومان بدهی دولت به ٧٠٠‌هزار میلیارد تومان تبدیل شده است، کذب است.
علی طیب‌نیا، اعلام کرد: اصل این بدهی‌ها مربوط به گذشته است و آنچه در دولت فعلی به آن بدهی‌ها اضافه شده، سودی است که به‌طور طبیعی به این بدهی‌ها تعلق می‌گیرد.
** ایران ۹۶/۲/۱۴
*  تصویب ایجاد شهرک صنعتی در خرم‌آباد و بندرعباس
هیأت وزیران در جلسه دیروز خود که به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد، با ایجاد شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد در استان لرستان موافقت کرد.
*  یک گام تا ایجاد مناطق امن در سوریه
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در یک گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن توافق در زمینه ایجاد مناطق امن یا مناطق «کاهش تنش» به منظور برقراری صلح توافق کردند تا برای پایان بحران در سوریه با یکدیگر همکاری کنند. در واقع این نخستین تماس تلفنی دو رهبر بعد از حمله موشکی امریکا در سوریه و تیرگی روابط آنها بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۴
*  حمایت ایران از اعتراض جمعی کشورهای غیرهسته‌ای به دارندگان سلاح هسته ای
رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس (ان پی تی) تلاش کشورهای غیرهسته‌ای برای مذاکره درباره منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را اعتراض جمعی به کشورهای دارنده این نوع سلاح‌ها عنوان کرد.
غلامحسین دهقانی ابراز امیدواری کرد: این اقدام کشورهای غیر هسته‌ای دارندگان این سلاح‌های غیرانسانی را به این نتیجه برساند که نمی‌توانند برای همیشه از پای بندی به تعهدات صریح حقوقی طبق ان.پی.تی خود برای امحای کامل سلاح‌های هسته‌ای خویش شانه خالی کنند و این وضعیت هشدار دهنده نیز نمی‌تواند برای همیشه تداوم داشته باشد.
*  عملیات جدیدی در راه است
حیدرالعبادی، فرمانده نیروهای مسلح و نخست‌وزیر عراق فاش کرد، طرح‌های جدیدی برای آزادسازی شهرهای بیشتر استان نینوا در نظر داریم.
العبادی تاکید کرد: داعش را برای اینکه حتی چند دقیقه شهرهای ما را به دست بگیرد به چالش می‌کشیم.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۴
*  رشد ۵/۳ برابری نقدینگی ایران نسبت به کشورهای منطقه
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران در سال ۹۵ در میان ۳۰ کشور منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و آسیای میانه رتبه نخست رشد نقدینگی را داشت.
براساس آمار این نهاد بین‌المللی، رشد نقدینگی ایران در سال ۹۵ برابر با ۵/۲۹ درصد بوده است که ۴/۳ برابر بیش از میانگین رشد نقدینگی در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و آسیای میانه است.
*  شکست طرح حمله تروریستی به مسجد شیعیان در مالزی
مقام‌های مقابله با تروریسم مالزی ۶ متهم به نقش داشتن در فعالیت‌های مرتبط با گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند.
به گفته بازرس کل پلیس مالزی، این افراد همچنین قصد داشتند یک مسجد شیعیان را در پیونانگ هدف حمله قرار دهند.
** جوان ۹۶/۲/۱۴
*  ادعای امریکایی‌ها درباره دلار پرداختی به ایران
برخی منابع امنیت ملی امریکا در کنگره با مطرح کردن این ادعا که ایران میلیاردها دلار پول نقدی را که بواسطه توافق هسته‌ای (برجام) دریافت کرده برای تقویت قوای نظامی خود به منظور تبدیل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به یک «نیروی عظیم تهاجمی» استفاده می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.
بنا بر گزارش «فری بیکن»، برخی گزارش‌های منطقه‌ای از این امر حکایت دارد که مقامات ایرانی ماه گذشته اعلام کردند بودجه دفاعی ایران ۱۴۵ درصد افزایش یافته و ارتش ایران شاهد یک سری تلاش‌های گسترده برای تغییر ساختار با هدف تبدیل آن به یک نیروی پیشتاز بوده است. »
** رسالت ۹۶/۲/۱۴
*  هزینه روی کار آمدن دولت های نالایق را مردم می دهند
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هزینه روی کار آمدن دولت های نالایق را مردم می پردازند.
محمدباقر قالیباف در همایش حامیان «دولت مردم» گفت: به شما مژده می دهم با برگشتن مردم به امور کشور زنگ های کارخانه‌ها به صدا در آمده و زمین‌های کشاورزی ما پر برکت تر از همیشه و مردم با خیال راحت تولید خود را انجام می دهند تا شور و نشاط و فعالیت به کشور ما برگردد.
*  آمریکا می خواهد ملت‌های منطقه را تسلیم کند
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا می خواهد ملت‌های منطقه را تسلیم خود کند.
سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز گفت: برخی از رسانه‌های عرب در خدمت داعش قرار گرفته‌اند زیرا آمریکا قصد دارد ملت عراق را تسلیم خود کند.
در یمن هم جنایت صورت می‌گیرد اما جهان ساکت است و کشته شدن میلیون‌ها یمنی را نادیده می‌گیرند چرا که سعودی که متحد آمریکاست در حال کشتار بی‌گناهان است.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۴
*  ادعای کشف کالای قاچاق در منزل یک وزیر صحت ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری به ارائه توضیحاتی، ادعای مطرح شده درباره محموله قاچاق مربوط به فرزند یکی از وزرا را رد کرد.
وزیر دادگستری گفت: روز گذشته قاضی مربوطه پس از انجام بررسی‌های مربوطه حکم منع پیگرد برای این پرونده صادر و اعلام کرد که قطعا در این پرونده تخلفی صورت نگرفته است.
*  دیدار معاون وزیر خارجه ایتالیا با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آمن دولا معاون وزیر خارجه ایتالیا، روابط دو کشور را از لحاظ تاریخی و فرهنگی قابل توجه دانست و با اشاره‌ به دیدارهای مکرر خود با مقامات ایتالیا اظهار کرد: کشورهای اروپایی ضروری است با بررسی دقیق‌تر و درک منطقی‌تر تحولات منطقه‌ای، ضمن اتخاذ سیاست‌های مناسب در جهت صلح و ثبات پایدار در منطقه و در نتیجه ایجاد صلح و آرامش جهانی تلاش کنند و در این میان ایتالیا نقش مهمی ‌را می‌تواند در اتحادیه اروپا ایفا کند.
** آرمان ۹۶/۲/۱۴
*  بررسی ۲۴۰ شکایت داوطلبان انتخابات شوراها در تهران
فاطمه سعیدی رئیس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران با بیان اینکه شکایت‌ها در حال بررسی است، بیان کرد: حدود ۲۴۰ شکایت در هیات نظارت استان تهران با دقت و حساسیت در حال بررسی است و به احتمال زیاد گزارش نهایی سه روز دیگر اعلام می‎شود.
*  رقابت غول‌های پتروشیمی برای ورود به ایران
حسین علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر ابرازعلاقه شرکت‌های مختلف اروپایی برای حضور درصنعت پتروشیمی ایران، اظهارکرد: تاکنون تفاهمنامه‌های مختلفی با شرکت‌های مختلف اروپایی طی ماه‌های اخیر به امضا رسیده است و پس از پایان مطالعه و نهایی شدن بررسی‌های فنی و اقتصادی این تفاهمنامه‌ها منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۴
*  اقامت در خارج یا تابعیت
حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات درباره آخرین وضعیت بررسی لیست ۵۰ نفره مدیران دو تابعیتی که قوه قضائیه به وزارت اطلاعات ارائه کرده است، گفت: اکثر افرادی که در این لیست ۵۳ نفره اعلام کرده‌‌اند کسانی هستند که اقامت در کشورهای خارجی دارند نه تابعیت کشورهای خارجی.
هیچ وقت به فردی که اقامت کشور دیگری را دارد دو تابعیتی گفته نمی‌شود.»
*  مذاکرات بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری محرمانه است
شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری در جلسه عمومی و غیر علنی شورای نگهبان انجام می‌شود و به دلیل محرمانه بودن مذاکرات، جریان آن منتشر نمی‌شود.
به گزارش «اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان»، همچنین مباحث مرتبط با شورای نگهبان تنها از طرف سخنگو یا روابط عمومی به آگاهی می‌رسد و هر گونه انتشار مطلب از سوی افراد دیگر فاقد اعتبار است.
** آفرینش ۹۶/۲/۱۴
*  رد صلاحیت حدود ۱۰ هزار داوطلب انتخابات شوراها
محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از رد صلاحیت حدود ۱۰ هزار داوطلب این انتخابات پیش از رسیدگی هیئت‌های استانی خبر داد.
*  اعتراض کردستان عراق به وزارت خارجه ایران
اداره روابط خارجی کابینه اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.
در این بیانیه، کابینه اقلیم کردستان عراق نسبت به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره حق تعیین سرنوشت ملت کردستان عراق اظهار نگرانی کرد.
دولت محلی کردستان عراق اظهارات مقام ایرانی در این باره را مردود دانست و مدعی شد: تعیین سرنوشت حق طبیعی ملت کردستان عراق است همانطور که همه ملت‌ها و امت‌های جهان چنین حقی دارند.
** قدس ۹۶/۲/۱۴
*  نامزدهای ریاست جمهوری از موضوعات فرهنگی و اجتماعی غفلت نکنند
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: مسئله‌ای که معمولا از آن غفلت شده، این است که تمام مشکلات کشور را به سمت مسائل اقتصادی برده‌اند، در حالی که مشکلات تنها اقتصادی نیست، بلکه باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی به صورت جدی رسیدگی شود.
آنان باید قول دهند که شبکه‌های مجازی را اصلاح و مسائل اخلاقی را درست کنند تا پرونده‌های دادگستری، طلاق، مواد مخدر و حیف و میل‌ها کم شود.
*  شعارها و برنامه‌های کاندیداهای انتخابات حاصل مشورت با متخصصان باشد
دبیر شورای نگهبان به کاندیداهای انتخابات توصیه کرد که شعارها و برنامه‌های‌شان حاصل مشورت با متخصصان و کارشناسان باشد. آیت‌الله احمد جنتی ابراز امیدواری کرده که کشور شاهد افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات باشد و تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات موجب افزایش قدرت کشور می‌شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری از مسئولان خواست بیش از گذشته برای رفع مشکلات کارگران رسیدگی کنند و برای رونق اشتغال و رفع بیکاری بکوشند.
*  فقه توان پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را دارد
آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند فقه ما توان پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را ندارد حال آنکه شهید مطهری نشان داد، بر اساس همین فقه می‌توانیم به همه نیازها پاسخ دهیم.
** خراسان ۹۶/۲/۱۴
*  حمله میرسلیم به دولت یازدهم
مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات با انتقاد تیز و تند از دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم حتی تورم را هم نتوانسته کنترل کند زیرا متاسفانه در آمار اعلام شده دستکاری کرده‌اند و این نهایت بی‌صداقتی با مردم است.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۴
*  جزییات دومین مناظره زنده نامزدهای ریاست‌جمهوری
دومین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه (۱۵ اردیبهشت ماه) ساعت ١۶:٣٠ از شبکه یک سیما به‌طور زنده به روی آنتن خواهد رفت.
بر اساس اعلام کمیسیون تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین مناظره نامزدها با محوریت موضوعات سیاسی و فرهنگی برگزار می‌شود.
*  جبهه پایداری رسما از رییسی حمایت کرد
جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام شاخص‌های نامزد اصلح انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی را به عنوان نامزد اصلح معرفی کرد.
** شهروند ۹۶/۲/۱۴
*  رئیسی صد در صد مورد تایید ما است
آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آقای رئیسی صد درصد مورد تأیید ماست گفت: رئیسی سال گذشته دو بار برای یک سفر اروپایی و آسیایی از کشور خارج شدند و هیچ مشکلی برای کاندیداتوری ایشان در این زمینه نیست.
*  دیدار جابری‌انصاری و نماینده ویژه پوتین در امور سوریه
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه و جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه، دیروز در آستانه دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این ملاقات که هیأت‌های اعزامی دوکشور به چهارمین کنفرانس بین‌المللی سوریه نیز حضور داشتند، لاورنتیف و جابری‌انصاری در خصوص آخرین تحولات سوریه تبادل ‌نظر کردند. همچنین استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و هیأت همراهش با جابری‌انصاری، دیدار کردند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۱۴
*  ظرفیت‌های زیادی برای همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی وجود دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی وجود دارد، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در توسعه اقتصادی استفاده کرد.
علی لاریجانی در دیدار با عزیز سیام سودین، رئیس کمیسیون بودجه مجلس اندونزی اظهار کرد: به‌هم‌ریختگی‌ای که اکنون توسط تروریست‌ها بر منطقه مستولی شده و تقریبا تمام کشورهای اسلامی را درگیر کرده، باید با راه‌حل‌های سیاسی و بدون جنگ و خونریزی سامان پذیرد.
*  ایران به همه تعهدات خود در برجام به درستی عمل کرده است
میخائیل اولیانوف، مدیر اداره خلع سلاح و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس ۲۰۲۰ در مورد بررسی توافقنامه عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای، بار دیگر تاکید کرد که ایران به شدت و به طور کامل به همه تعهدات خویش در قبال برنامه جامع مشترک هسته‌ای (برجام) عمل کرده و این مسئله را بازرسی‌های مرتب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار داده است.
** بهار ۹۶/۲/۱۴
*  آمریکا تلاش‌های ایران را تحمل نمی‌کند
مایک پنس گفت که آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور قوی در برابر کشور حامی تروریسم خواهد ایستاد.
معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت آمریکا به ایران هشدار داده است. واشتنگتن دیگر تلاش‌های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و از بین بردن امنیت اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.
آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
این وعده ما به شما، به اسرائیل و به جهان است.
** افکار ۹۶/۲/۱۴
*  رسانه ملی نباید تن به آنتن فروشی دهد
جبهه مردمی با انتشار نامه‌‌ای خطاب به علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، نسبت به عملکرد رسانه ملی در حمایت جانب‌دارانه از کاندیدای دولت اعتراض کرد.
در بخشی از این نامه آمده است: جبهه مردمی نیروهای انقلاب با درک مشکلات و تنگناهای مالی صدا و سیما، اعلام می‌دارد که رسانه ملی به عنوان یک سرمایه ملی نباید به بهانه تضییقات مالی یا فشارهای صاحبان قدرت تن به بی‌عدالتی و آنتن فروشی دهد.
*  هلاکت ۳۰ مزدور سعودی در حمله موشکی یمن
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه حملات تجاوز، مواضع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی این کشور در منطقه ملح در بخش نهم صنعا را با یک موشک بالستیک زلزال ۳ هدف قرار دادند که در پی این حمله موشکی ۳۰ تن از مزدوران به هلاکت رسیده یا زخمی شدند و تعدادی از خودروهای نظامی آنها نیز منهدم شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نفوذ افکار نادرست از کشور سلب امنیت می‌کند
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدارمسؤولان سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم با اشاره به موضوع امنیت، امنیت را دو مرحله‌ای دانست و گفت: یکی امنیت خارجی است که جلوی افراد متجاوز گرفته شود که البته ارزش دارد اما نوع دیگر امنیت فکری است که بسیار اهمیت دارد،  باید مواظب باشیم جوانان مورد تجاوز افکار انحرافی و باطل نباشند.وی عنوان کرد: دشمنان اسلام از جمله سعودی‌ها سعی در اثرگذاری بر افکار مردم دارند که باید بسیار مراقب بود و اجازه نداد که افکار شوم خود را به داخل کشور منتقل کنند.
رسالت حوزه صرفا تربیت مجتهد نیست
حوزه/ آیت‌الله یزدی در اجلاسیه «هجرت مبارک» و آیین تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: نباید نسبت به رسالت‌ها و اهداف مختلف حوزه بی‌توجه باشیم. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین از هجرت به عنوان یک موضوع ضروری درحوزه یاد و با بیان اینکه حوزه‌ها باید به دنبال رفع نیازهای مردم باشند، افزود: آموزه‌های مورد نیاز مردم باید به طلاب آموخته و توسط طلاب به عموم مردم انتقال داده شود چرا که در غیر این صورت موضوع‌های نادرست جایگزین آموزه‌های درست می‌شود. وی درادامه گفت: ماموریت حوزه فقط تربیت مرجع تقلید نیست، بلکه این مجموعه باید برای رشد و هدایت امت اسلامی آمادگی داشته باشد تا بتواند در بخش‌های مختلف اعتقادی و علمی موثر باشد.
حوزه، علمدار وحدت در عرصه بین الملل باشد
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: اعتقاد ما این است، اگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در عرصه بین الملل ورود جدی داشته باشد، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ چراکه هنوز عرصه هایی وجود دارد که دیگران در آن ورود پیدا نکرده اند. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: اگر علمدار مسائل وحدت در سطح بین الملل، حوزه‌های علمیه باشد، فعالیتی ارزنده خواهد بود که با همراهی مراجع عظام تقلید به نتایج مناسبی نیز خواهیم رسید.
تمدن سازی بدون توجه به چارچوب‌های دینی محکوم به شکست است
حوزه/ آیت‌الله علیدوست در نشست طلاب و اساتید حوزه علمیه کاشان، به نقش مهم طلاب و روحانیون در تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه روحانیون و طلاب مرشد و هادی مردم هستند، باید با اطلاعات کامل به تبلیغ دین بپردازند. عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه به نقش طلاب و روحانیون در تمدن سازی اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون نهادینه کردن معارف دینی نمی‌توانیم تمدن اسلامی را پایه گذاری کنیم و براساس تجربیات تاریخی، تمدن اسلامی اگر براساس چارچوب‌های دینی نباشد، یا به وجود نمی‌آید و یا شکست می‌خورد.
یأس و نا امیدی مانع جدی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی، با تاکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی قابل تحقق است گفت: برخی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که ما نمی‌توانیم با غرب مقابله کنیم، چراکه غربی‌ها صدها سال از ما جلوتر هستند و ما باید دل غرب را به دست بیاوریم و با آنها سازش کنیم و تصریح می‌کنند که راه پیشرفت همراهی با آمریکا و اسرائیل است.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه یأس و نا امیدی مانع جدی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است، یادآور شد: بر اساس نگاهی که به جریان انقلاب اسلامی داریم قرن آینده قرن انقلاب اسلامی خواهد بود.
نقش مرکز تحقیقات زن و خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی بدیل است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، در نشست عمومی مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر مطالعات در زمینه زن و خانواده جایگاه بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد افزود: در گذشته به مطالعه در زمینه زن و خانواده توجه نمی‌شد و در حال حاضر شرایط تغییر کرده است و  مطالعات در این زمینه جایگاه خود را تا حدود بسیار زیادی پیدا کرده است و باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد تا هرچه سریع‌تر از مرحله استقرار عبور کنیم. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، مرکز تحقیقات زن و خانواده از مراکز پیشتاز است و توقع جدی از این مرکز، حضور و میدان‌داری تئوریک در این زمینه ‌است.
هر حکم علیه شیخ عیسی قاسم باطل است
رسا/ علمای شیعه بحرین در پیامی بر استمرار فتوای مراجع تقلید درباره دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور تا پای جان تأکید کردند. علمای بحرین تاکید کردند: مساله شیخ عیسی قاسم به همه مومنان غیور و همه شهروندان و وطن تعلق دارد. هر حکمی که در این دادگاه محاکمه صادر می‌شود، هیچ ارزش قانونی و ملی و دینی ندارد.
انتقاد واشنگتن پست از عضویت عربستان در کمیسیون زنان سازمان ملل
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتقاد از عضویت عربستان در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با توجه به اینکه بانوان این کشور حتی حق رانندگی هم ندارند، این اقدام را «سیلی زدن به صورت حقوق زنان» خوانده است.
سی‌ام فروردین بود که در اقدامی جنجالی، عربستان سعودی به عضویت ۴ ساله کمیسیون مقام زن سازمان ملل درآمد. کمیسیون مقام زن، زیر مجموعه شورای اقتصادی ـ اجتماعی سازمان ملل است و در این رای‌گیری ۱۲ عضو جدید آن انتخاب شدند تا عضویت ۴ ساله آنها از سال ۲۰۱۸ آغاز شود. عربستان سعودی در این رای‌گیری ۴۷ رای مثبت از کل مجموع  ۵۴ رای را به دست آورد.
ربیعی: ۳۵ معدن‌کار جان باختند
تسنیم/ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جان‌باختن ۳۵ معدن‌کار در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد. پیش از ظهر چهارشنبه انفجار در عمق ۱۲۰۰متری معدن زغال‌سنگ زمستان یورت در آزادشهر استان گلستان موجب حبس تعدادی از معدن‌کاران شد.
دلیل انفجار خاموش شدن یکی از لوکوموتیوها و تلاش برای روشن کردن آن با شیوه باطری به باطری بوده است. اما به‌دلیل انباشت گاز متان، جرقه باعث انفجار شده و تعدادی از معدنکاران را حبس می‌کند.
بحران سوریه باید مسالمت آمیز حل شود
صدا و سیما/ ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود در سوچی روسیه، گفت: بحران سوریه باید از طریق مسالمت آمیز حل شود.
نقش دو کشور روسیه و ترکیه در حل بحران سوریه پررنگ است و روسیه و ترکیه درباره ضرورت حل مسالمت آمیز بحران سوریه توافق کرده‌اند، در این مسیر باید بر مذاکرات مسالمت آمیز اعتماد شود.
امضاء تفاهم نامه همکاری‌های بانکی ایران و عراق
صداو سیما/ تفاهم نامه همکاری‌های بانکی ایران و عراق با محوریت روابط کارگزاری بین بانک‌های مرکزی دو کشور، امضا شد.
افتتاح حساب متقابل به ارز یورو، مکانیزم استفاده از ارزهای محلی دو کشور در تسویه وجوه تجاری، اتصال سیستم پرداخت کارتی طرفین به یکدیگر، حمایت و تسهیل افتتاح شعب بانک‌های تجاری ایران و عراق در کشور میزبان، تسهیل در پرداخت و نقل و انتقالات وجوه مسافران و زائران دو کشور و همچنین آموزش کارکنان بانک‌های مرکزی و تجاری عراق در ایران از دیگر موارد مورد توافق است.
قاسمی: وحدت جهان اسلام برای ایران اهمیت دارد
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات ستیزه جویانه جانشین ولیعهد عربستان، سخنان وی را ناشی از فهم نادرست شرایط منطقه دانست و گفت: این اظهارات سند گویایی برای ترویج تروریسم و پیگیری سیاست‌های تنش ساز و مخرّب سعودی‌ها در منطقه و مسائل ایران است. بهرام قاسمی گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد، وحدت جهان اسلام و همگرایی کشورها برای برون رفت از بحران‌های متعدد در این منطقه حساس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *