خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۳

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: انقلابی بودن در تمام مراکز و در تمام عرصه‌های مملکت باید حفظ شود
  • با صدور بیانیه‌ای؛ جـامعه مدرسین حـوزه علمیه قـم از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی حمایت کرد
  • آیت‌الله مقتدایی: چشم امید ملت‌ها به ایران و حوزه علمیه قم است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: طلاب و روحانیون باید شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند
  • آیت‌الله اعرافی: جانبازان روحانی مایه افتخار حوزه هستند
  • آیت‌الله فقیهی: حوزویان آثار و اندیشه‌های شهید مطهری را در جامعه تبیین و معرفی کنند

** جام جم ۹۶/۲/۱۳
*  یونسکو با قطعنامه‌ای «قدس» را اشغالی دانست
یونسکو قطعنامه‌ای را مبنی بر این‌که قدس توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و اسرائیل بر قدس حاکمیت ندارد، تصویب کرد. این قطعنامه با ۲۲ رأی موافق در برابر ده رأی مخالف (از جمله آمریکا) تصویب شد.
** همشهری ۹۶/۲/۱۳
*  مورد تهاجم داخلی قرار گرفته‌ایم
سید‌مصطفی‌هاشمی‌طبا با بیان اینکه تهاجم بیرونی، واضح است اما تهاجم داخلی اندکی مستور است، گفت: ایران از داخل و توسط خودمان به صورت آگاهانه و ناآگانه از طریق افراد سودجود و یا کسانی که ناآگاهانه در پی تامین معیشت خود هستند تهدید می‌شود.
او تصریح کرد: جنگل‌های ما که ریه تنفسی کشور است امروزه یک سوم از آن به خاطر سودجویی افراد از بین رفته است. همینطور چاه‌های آب، رودخانه‌، سیستم دفع فاضلاب و شیرابه‌های زباله وضعیت خوبی ندارد.
** کیهان ۹۶/۲/۱۳
*  افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
مراسم گشایش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز گذشته با حضور رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در شهر آفتاب برگزار شد. در آیین افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور دکتر لاریجانی از تمبر یادبود سی‌سالگی این نمایشگاه رونمایی شد و در ادامه جوایز ناشران برگزیده سال ۹۵ نیز اهدا شد.
*  لزوم حرکت اورژانسی برای حل مشکلات فقرا
محمدباقر قالیباف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما طی سخنانی اظهار داشت: برنامه ریزی من این است که در اولویت به صورت یک حرکت اورژانسی بتوانیم مشکلات کوتاه مدت افراد دچار فقر نسبی و مطلق را حل و فصل کنیم؛ ریشه این موضوع نیز در بیکاری، رکود و گرانی است.
** شرق ۹۶/۲/۱۳
*  کاندیداها  از ورود غیرتخصصی به حوزه نظامی پرهیز  کنند
سردار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان اظهار کرد: قبلا به ‌صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، خواسته شد در خلال تبلیغات انتخاباتی، مراقبت شود نامزدها یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است خودداری کنند.
*  ۱۹ تیرماه دادگاه تجدید‌نظر متهمان حمله به سفارت عربستان
مصطفی شعبانی، وکیل یکی از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان در مورد آخرین وضعیت پرونده حمله به سفارت عربستان، از تعیین شعبه و وقت رسیدگی برای این پرونده خبر داد و گفت: قرار است به این درخواست تجدید‌نظر در ۱۹ تیرماه در شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شود.
** ایران ۹۶/۲/۱۳
*  برای افزایش یارانه منابع نداریم
علی لاریجانی در مراسم افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت که «شعارها درباره افزایش یارانه به‌صلاح نیست.»
رئیس مجلس همچنین تأکید کرده که «منابع پرداخت این یارانه هم وجود ندارد.»
او گفته است: «این مسأله از شئونات دولت نیست از شئونات مجلس است و مجلس با این روش‌ها مخالف است. اکنون هم منابعی نیست اگر هم وجود داشت باید به چرخه تولید اختصاص یابد.»
*  هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد، هم چرخ تولید
رئیس جمهور در مراسم رونمایی از تولید انبوه خودروهای «دناپلاس» و «پژوه ۲۰۰۸» اظهار داشت:
هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و هم صنعت و هم تولیدات کشور در چرخش هستند و این همان قولی است که از ابتدا به مردم داده بودیم.
امروز پیشرفته‌ترین سانتریفیوژ آی‌آر۸، در حال فعالیت و کار کردن است و در عین حال چرخ‌های تولید و صنعت کشور هم پیشرفت داشته‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۳
*  مهم‌ترین نیاز جامعه امروز،اشتغال مولد و تولید ملی است
سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در قم گفت: در شرایطی که باید نگاه‌ها به داخل کشور و توان داخلی باشد، مهم‌ترین نیاز جامعه امروز،اشتغال مولد و تولید ملی است.
*  ادامه سیاست‌های ۴ سال گذشته برای تداوم و اقتدار ایران لازم است
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر حضور همه مردم در پای صندوق‌های رای از تمامی سلایق گفت: نوع انتخاب مردم مشخص می‌کند کشور در چهار سال آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد. ظریف با بیان اینکه “زمان به میوه نشستن تلاش‌ها در چارچوب برجام به تدریج فرا می‌رسد” گفت: برای تداوم اقتدار ایران نیاز است سیاست‌های چهار سال گذشته ادامه یابد.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۳
*  بررسی اعتراض کاندیداها به مناظره اول
احسان قاضی‌زاده هاشمی رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغـات انتخابـات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در مناظره ۶ نامزد انتخاباتی تفاوت زمانی وجود دارد، گفت: اگر نامزدی بیشتر یا کمتر از وقت تعیین شده‌اش صحبت کرده، مابه‌التفاوت این امر در مناظره روز جمعه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در نظر گرفته می‌شود.
** جوان ۹۶/۲/۱۳
*  شروع مذاکرات آستانه با طرح جدید روسی
منابع به شبکه الجزیره اعلام کردند، روسیه در نشست آستانه که از امروز آغاز می‌شود پیشنهاد ایجاد چهار منطقه امن را با هدف کاهش خصومت خواهد داد.
این منابع که از بین مخالفان سوریه هستند به این شبکه‌ گفتند، روسیه شفاهاً طرح جدید را درباره بحران سوریه با هدف «کاهش خصومت‌» داده است که شامل ایجاد چهار منطقه آرام یا کاهش خصومت در ادلب، اطراف حلب، حماه، حمص، دمشق، درعا و قنیطره می‌شود و اجرای منطقه پرواز ممنوع در این مناطق و توقف بمباران‌ها را دربر می‌گیرد.
*  ایران از هیچ کمکی به جبهه مقاومت دریغ نخواهد کرد
سپهبد علی عبدالله ایوب، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه که به دعوت ستاد کل نیروهای مسلح به کشورمان سفر کرده است دیروز (سه شنبه) با سردار سرتیپ پاسدار جمال الدین آبرومند، معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه دیدار کرد. در این دیدار معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تجلیل از مقاومت دولت، ملت و ارتش سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران و سپاه در کنار مردم سوریه خواهد ماند و برای مقابله با تروریست‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۱۳
*  ترامپ برای پاره کردن برجام پشتیبانی ندارد
کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس با انتشار گزارشی خواستار آن شده‌ که لندن مستقل از آمریکا، از طریق همکاری نزدیک‌تر با اروپا از ادامه اجرای توافق هسته‌ای با ایران اطمینان حاصل کند.
این کمیته در گزارش خود مواضع دونالد ترامپ درباره برجام را غیرسازنده خوانده و آورده است: دونالد ترامپ از حمایت بین‌الملل برای پاره کردن توافق هسته‌ای برخوردار نیست و چنین رویکردی می‌تواند تنش را در منطقه تشدید کند.
** رسالت ۹۶/۲/۱۳
*  انقلابی بودن در تمام مراکز و در تمام عرصه‌های مملکت باید حفظ شود
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: انقلابی بودن در تمام مراکز و در تمام عرصه‌های مملکت باید حفظ شود. باید اهداف انقلاب را برای مردم بیان کنید و مردم باید بدانند که جان و مال خود را برای چه هدفی فدا کردند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن غلط می‌کند که می‌گوید گزینه روی میز داریم گفت: دشمنان اسلام و نظام اسلامی هیچ‌ چیزی برای رو کردن ندارند و این ناتوانی آنها در سوریه و عراق نمایانگر است، به همین خاطر جرات نمی‌کنند به کشور ما وارد شوند.
*  دلسوزتر از رهبر معظم انقلاب در کشور وجود ندارد
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه شیخ عبد‌الکریم حائری با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری خطاب به حاضران گفت: تلاش کنید تا در تمام برنامه‌های خود رهبر معظم انقلاب را محور قرار دهید.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر اوضاع کشور اشراف کامل دارند، افزود: اگر دیدید همه در یک نقطه قرار دارند و رهبر معظم انقلاب در نقطه‌ای دیگر قرار دارد، بدانید راه نجات همان جایی است که ایشان قرار گرفته‌اند. چرا که گمان نمی‌کنم در حال حاضر کسی دلسوز‌تر از ایشان در کشور وجود داشته باشد.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۳
*  دانشگاه امنیتی باید به دانشگاه امن تبدیل شود
اسحاق جهانگیری در چهارمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران، اظهار داشت: دانشگاه باید از دانشگاه امنیتی به دانشگاه امن و از دانشگاه نگران و مأیوس به دانشگاه برخوردار از آزادی‌های علمی‌و فرهنگی و امیدوار به آینده تبدیل شود چرا که چنین دانشگاهی است که می‌تواند نسبت به مسائل مبرم و حیاتی کشور نقش‌آفرین باشد.
*  گفت‌و‌گو بهترین راه حل رفع اختلافات بین دولت‌ها است
سید‌ عباس عراقچی در همایش روز جهانی آگاهی از مین و کمک به اقدام علیه آن با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی‌ایران بر‌اساس آموزه‌های اسلامی ‌و ایرانی خود، موثرترین شیوه مقابله با تسلیحات را پرداختن به ریشه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مخاصمات میان ملل می‌داند، اظهار داشت: گفت‌وگوی برابر میان ملت‌ها و دولت‌ها و روش‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات براساس برابری حاکمیت دولت، بهترین شیوه برای پیشگیری از بروز بحران و جنگ میان دولت‌ها است.
** آرمان ۹۶/۲/۱۳
*  آمریکا در حال بازنگری برجام است
ریچارد بوانگن، مدیر اداری دفتر رسانه‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: ما باور داریم که ایران همچنان حامی دولتی تروریسم است و در بی‌ثبات شدن منطقه نقش دارد و از بشار اسد و تروریسم و سازمان‌هایی مثل حزب‌ا… و حماس حمایت می‌کند.
ما در حال بررسی گسترده فعالیت‌های ایران هستیم تا مشخص کنیم کدام راه برای دستیابی به نتیجه، بهتر است. وانگن درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران با توجه به انتقاد دونالد ترامپ از آن، گفت: «توافقنامه هسته‌ای همچنان پابرجاست، ولی ما در حال بازنگری فراگیر درباره آن با توجه به رفتار ایران در منطقه هستیم. بعد از آن طبعا به این توافقنامه پایبند خواهیم ماند».
*  توافق با ایران دستاوردی مهم بود
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران دربرگیرنده دستاوردی مهم برای راستی آزمایی هسته‌ای بود.
یوکیا آمانو در پیامی برای شرکت کنندگان در نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری کشورهای عضو پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای ۲۰۲۰ اعلام کرد، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کنند که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۳
*  محکومیت موثر قطعی کاندیداها در رد صلاحیت آنها تاثیر دارد
محمد محمودی شاه‌نشین، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه دادستان محترم و بعضی مسئولان درخصوص افرادی که پرونده یا محکومیتی دارند ولی تایید شده‌اند، نگرانی خود را ابراز داشته‌اند، گفت: «هر مورد یا مصداقی، در هر نقطه‌ای از کشور سراغ دارند که محکومیت موثر قطعی دارد اگر به اطلاع هیات مرکزی برسد، این هیات با استناد به بند «ج» ماده ۶۱ ورود پیدا می‌‌کند و از هیات رسیدگی درخواست می‌کند که مجددا پرونده این فرد را مورد بررسی قرار دهند و مطابق قانون در هر مرحله‌ای که تایید شده باشند، رد صلاحیت می‌شوند.»
*  تایید حکم محکومیت جاسوس یکی از کشورهای عربی
حسن حیدری، معاون دادستان مشهد از تایید حکم محکومیت جاسوس یکی از کشورهای عربی خبر داد.
او تاکید کرد: «شخصی که برای سازمان جاسوسی یک کشور عربی به طمع اخذ ویزای حج مبادرت به اقدام علیه امنیت کشور از طریق جاسوسی می‌کرد، پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست توسط شعبه هشتم دادگاه انقلاب مشهد به ۱۰ سال حبس محکوم شد.»
** آفرینش ۹۶/۲/۱۳
*  حوثی‌ها و عبدالله‌صالح را در چند روزه ریشه کن می‌کنیم!
جانشین ولیعهد عربستان اعلام کرد، ائتلاف عربی قادر است در عرض چند روز انصارالله و علی عبدالله صالح را ریشه کن کند.
محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور درباره روابط با ایران و احتمال باز شدن باب مذاکره نیز مدعی شده است، چطور تفاهم و توافق با آنها ممکن است؟
*  بیانیه سفارت ایران در کویت در ارتباط با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در دو محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزنی فرهنگی ایران در این کشور عربی برگزار می‌شود.
** قدس ۹۶/۲/۱۳
*  دوره حرف درمانی در کشور باید تمام شود
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع مردم همدان با بیان اینکه مشکل کشور ما برنامه‌نویسی و انجام اقدام‌های نمایشی نیست، گفت: باید دوره حرف درمانی در کشور تمام شود. اینکه دستگاه اجرایی بگوید ما لیست فساد را به دستگاه قضایی فرستادیم و قوه قضائیه بگوید که لیست به دست ما نرسیده، معنا نداشته و برای مردم اعتماد آور نیست.
*  ترامپ اعتراف کرد اهمیتی برای قانون اساسی آمریکا قائل نیست
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» که با هدف بحث درباره عملکرد وی در ۱۰۰ روز نخست آغاز ریاستش در کاخ سفید انجام شد، قانون اساسی آمریکا را تقبیح و آن را منسوخ و مربوط به عهد دقیانوس توصیف کرد.
دونالد ترامپ در مصاحبه‌اش گفت: قانون اساسی آمریکا یک سیستم بسیار غیر سنجیده و قدیمی است و واقعا چیز بدی برای کشور به شمار می‌آید.
** خراسان ۹۶/۲/۱۳
*  توئیتر، حساب عربی آیت‌ا… خامنه‌ای  رامسدود کرد
شبکه توئیتر دراقدامی تامل برانگیز، صفحه رسمی حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را که به زبان عربی بود مسدود کرد. پس از مسدود شدن این صفحه، با آدرس جدیدkhamenei_ar شروع به کار کرد.
*  کمیته رسیدگی به شکایات هیئت مرکزی انتخابات شوراها آماده دریافت گزارش‌های مردمی است
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در اطلاعیه شماره ۶ خود اعلام کرد: با توجه به مصوبه در خصوص رسیدگی به شکایات و اعتراضات داوطلبان این دوره از انتخابات شوراها، کمیته رسیدگی به شکایات این هیئت آماده دریافت گزارشات مستند مردمی در این خصوص است.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۳
*  ورود ATR‌ها از ۱۰ روز دیگر
فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سفر تیم دوم کارشناسان این شرکت به فرانسه برای تحویل نهایی هواپیماهای ATR خبر داد و گفت: از ۱۰ روز دیگر پروسه ورود این هواپیماها به ایران آغاز می‌شود.
*  هر اقدامی علیه ایران در شورای امنیت با وتوی روسیه و چین مواجه می‌شود
روزنامه ایزوستیا روسیه در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ به نقل از یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که جدای از اظهارات جنجالی ترامپ و تنشی که در حزب جمهوری‌خواه ایجاد کرده است روسیه شک دارد که ایالات متحده از توافق ایجاد شده درباره برنامه هسته‌ای ایران خارج شود و هر تلاشی برای تحریم مجدد ایران در شورای امنیت با وتوی روسیه مواجه خواهد شد.
** شهروند ۹۶/۲/۱۳
*  صالحی که به نفع اصلح کنار نرود خائن است
‌دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی درشهرکرد گفت:   رئیس‌جمهور باید فردی شجاع باشد، به بیگانه دل نبندد و تولید داخلی را رونق ببخشد.
حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: صالح اگر برای اصلح کنار نرود، خائن است مشکل ما این است که بعضی مواقع چند نفر صالح دربرابر هم قرار می‌گیرند، اصلح را باید به میدان کشید.
*  توافق کمیته روابط خارجی سنا برای پیشبرد تحریم‌های ایران به جای تحریم‌های روسیه
اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا توافق کردند تا طرح تحریم روسیه را کنار بگذارند و به جای آن طرح تحریم ایران را بررسی کنند.
باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم روی طرح تحریم‌های روسیه کار کنیم. ما کاملا به این توافق دست یافتیم که این مسیر را پیش ببریم و طرح تحریم‌های ایران را بررسی کنیم.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۱۳
*  ایران بیشترین بهره را از وضعیت کنونی جهان عرب می‌برد
دبیر کل اتحادیه عرب در راستای اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد که ایران بیشترین بهره را از وضعیت کنونی جهان عرب می‌برد.
احمد ابوالغیظ در راستای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های برخی کشورهای عربی و با اشاره به بحران سوریه، درگیری و جنگ داخلی در لیبی و اوضاع عراق مدعی شد: من هرگز تا کنون اوضاعی بدتر از وضعیت فعلی را ندیده‌ام و ایران بیشترین بهره را از این موقعیت می‌برد.
*  ورود هیات ایرانی به مذاکرات صلح سوریه در آستانه
هیات ایرانی شرکت کننده در چهارمین دوره مذاکرات صلح سوریه به سرپرستی حسین جابری انصاری، معاون عربی ـ آفریقایی وزیر امورخارجه وارد شهر آستانه، پایتخت قزاقستان محل برگزاری اجلاس شد.
مذاکرات در روزهای چهارشنبه، ۱۳ و پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت انجام خواهد شد.
** صبح نو ۹۶/۲/۱۳
*  سامانه «شبیه ساز میدان مین» رونمایی شد
سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز گذشته در حاشیه همایش روز جهانی «آگاهی از خطر مین» در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی در حوزه پاکسازی و مین‌زدایی از مناطق آلوده، از سامانه شبیه ساز میدان مین رونمایی کرد و در جریان نحوه عملکرد این سامانه در حوزه آموزش نحوه خنثی سازی، آشنایی با خطرات احتمالی و شناخت انواع مین‌ها قرار گرفت.
*  سفیر جدید ایران در سوریه استوارنامه خود را تسلیم بشار اسد کرد
آقای جواد ترک‌آبادی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه، صبح سه شنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.
** بهار ۹۶/۲/۱۳
*  تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی
احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در خصوص اظهارات غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی که جنبه جزایی دارد اعلام جرم شده و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.
بر اساس این گزارش، برخی رسانه‌ها به نقل از رئیس کل دادگستری استان اصفهان، علت تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی را توهین به شهدای مدافع حرم عنوان کرده‌اند.
** افکار ۹۶/۲/۱۳
*  اشتغال ۵ میلیونی شدنی است
محسن رضایی در توئیت‌های معنادار خود با حمایت از قالیباف نوشت: ایجاد ۵ میلیون شغل شدنی است و کشور را کسی اداره می‌کند که زمان را مدیریت کند.
*  ۳۴ عملیات علیه صهیونیست‌ها در یک ماه
شهادت طلبان فلسطینی در ماه آوریل گذشته ۳۴ عملیات مقاومتی انجام داده بودند که ۶ مورد از آنها تیراندازی، ۴ مورد با سلاح سرد (چاقو)، ۲ مورد عملیات زیرگیری با خودرو، ۱۵۰ مورد عملیات پرتاب سنگ و ۷ مورد انفجار بمب بوده است.
بر اساس این گزارش، عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان بر اساس اعترافات رژیم صهیونیستی منجر به زخمی شدن ۳۷ صهیونیست شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی حمایت کرد
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. در بخشی ازاین بیانیه آمده است: در پی درخواست‌های مکرر مردم متدین و انقلابی، طلاب و فضلا، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موضوع در جلسه روز جمعه مورخ ۸/۲/۱۳۹۶ مطرح و با اکثریت قاطع آراء حاضرین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی«دامت توفیقاته» به عنوان نامزد اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌گردد.
چشم امید ملت‌ها به ایران و حوزه علمیه قم است
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در دیدار مسئولان مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه اظهار داشت: باید نظر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، شورای عالی و جامعه مدرسین در فعالیت‌های بین‌المللی حوزه تأمین گشته و برنامه‌ها با مشورت آنان انجام گردد، ما در سفرهای خارجی از نزدیک مشاهده کرده‌ایم که چشم امت‌ها، ملت‌ها و دانشگاه‌ها به ایران و حوزه علمیه می‌باشد. عضو جامعه مدرسین در ادامه ابراز داشت: مردم کشورهای گوناگون به دنبال استفاده نظریات انقلاب، ایران و امام راحل، رهبر معظم انقلاب، مراجع و حوزه علمیه بوده و باید روز به روز کاری کنیم که بر این استقبال‌ها افزوده شود.
جانبازان روحانی مایه افتخار حوزه هستند
رسا/ آیت‌الله اعرافی در طرح علمداران حماسه به همراه مدیر کل بنیاد شهید وجانبازان استان قم با حضور در منزل جانبازان استان قم‌ با آنها دیدار و گفتگو کرد. مدیر حوزه علمیه قم در این دیدارها عنوان کرد: جانبازان انسان‌های وارسته‌ای هستند که در راه احیای دین و اعتلای کلمه الله در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و با تقدیم جان، اعضا و جوارح خویش از ارزشها دفاع نمودند. مدیر حوزه‌های علمیه کشورگفت: حضور جانبازان معظم در حوزه‌های علمیه و تلاش برای کسب علوم دینی مایه مباهات و افتخار حوزه‌های علوم اسلامی می‌باشد.
طلاب وروحانیون باید شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی به شخصیت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری در کسب علم قانع نبود و به مراحل علمی فکر می‌کرد، ما هم باید این خصوصیات ایشان را در خود تجلی دهیم و به مراحل بالای علمی فکر کنیم و متوقف نشویم. عضو جامعه مدرسین افزود: اگر انسان فکر کند، می‌خواهد تنها یک مدرک علمی بگیرید تا از این طریق زندگی خود را اداره کند، چندان از عمر خود استفاده نکرده، حیف است این همه مباحث علمی در اختیار انسان باشد و انسان از کنار این مباحث علمی عبور کند و عمیقانه و متفکرانه به درس و بحث نپردازد.
حوزویان آثار و اندیشه‌های شهید مطهری را در جامعه تبیین و معرفی کنند
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم خواستار تلاش و همت حوزویان در زمینه تبیین و معرفی هر چه بیشتر آثار و اندیشه‌های شهید مطهری برای عموم جامعه شد.عضو جامعه مدرسین با بیان این که شهید مطهری هم از حیث علمی و معرفتی و هم از حیث اخلاقی و تقوایی در مرتبه بالایی قرار داشت، گفت: ما باید هر چه بیشتر و بهتر این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار انقلاب را به نسل جوان جامعه از جمله طلاب و فضلای جوان حوزه بشناسانیم تا از ایشان به خوبی الگوگیری کنند.
واکنش شیخ نعیم قاسم به سند جدید حماس
رسا/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: ما تأکید کرده‌ایم و دائماً تأکید می‌کنیم که با مقاومت فلسطین هستیم و ملت فلسطین اصل و اساس مقاومت است. شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: تا زمانی که مقاومت برای آزادی فلسطین از بحر تا نهر نباشد امکان ندارد که به بار بنشیند و ما با مقاومتی که برای سازش مقدمه‌چینی می‌کند نیستیم، ما با مقاومتی که فلسطین را به دو دولت تقسیم می‌کند نیستیم.
نتانیاهو: ایران برای روسیه هم یک تهدید است!
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد «گسترش» نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه، تهدیدی برای روسیه است و وی تلاش می‌کند. مسکو را متقاعد به صرفنظر از همکاری با تهران کند. وی تصریح کرد: «ما نگران محور روسیه ـ ایران هستیم. البته وسیه برای رفتار خود توضیحات زیادی دارد. روسیه می‌خواهد از پیروزی داعش جلوگیری کند و آن را شکست دهد؛ اما این بدین معنی نیست که ما آماده‌ایم داعش را با ایران عوض کنیم تا حزب‌الله یا نیروهای شیعه از خاک سوریه برای حمله به ما استفاده کنند.»
آمریکا برای مقابله با ایران به اسرائیل کمک می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، روز سه ‌شنبه در نشستی در جمع قانونگذاران آمریکایی، ادعاهای اثبات‌ نشده علیه ایران را تکرار کرد و گفت: واشنگتن به رژیم صهیونیستی و متحدانش در منطقه برای مقابله با ایران کمک خواهد کرد.ژنرال «ریموند توماس»،  که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت با متهم کردن بدون مدرک ایران به تشکیل شبکه‌ای از شریکان تروریستی، نیمه دولتی و غیردولتی مدعی شد تهران اقدام به انجام عملیات‌ها و فعالیت‌هایی می‌کند که منافع امنیتی آمریکا را تهدید می‌کند.
دکتر ظریف با وزیر کشور پاکستان دیدار کرد
مهر/ وزیر امور خارجه کشورمان که برای بررسی حادثه تروریستی میرجاوه  به پاکستان سفر کرده است امروز در بدو ورود به اسلام آباد با وزیر کشور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
دکتر ظریف در رأس هیاتی سیاسی، امنیتی صبح امروز وارد اسلام آباد پاکستان شده و قرار است درخصوص تامین امنیت مرزهای دوکشور با برخی از مقامات عالی رتبه آن کشور دیدار داشته باشد.
حماس به استراتژی‌ها و اصول، پایبند است
مهر/ نایب رئیس جنبش حماس درخصوص سند سیاسی جدید این جنبش گفت: جنبش حماس طی روزهای آینده برای تببین سند سیاسی جدید خود، رایزنی‌هایی را با جامعه بین‌المللی انجام خواهد داد.
هنیه در ادامه افزود: حماس به استراتژی‌ها و اصول، پایبند است. این سند سیاسی به درخواست هیچکس تنظیم نشده و مقامات حماس، خود این اقدام را انجام دادند.
وقوع انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در شهر «کابل»
مهر/ یک انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در شهر کابل، پایتخت افغانستان به وقوع پیوست.مسئولان وزارت بهداشت افغانستان کشته شدن هشت نفر را تایید کرده و گفته‌اند که در این حمله تروریستی همچنین ۲۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. سه تَن از کشته‌ها، آمریکایی هستند.
دستگاه دیپلماسی آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور است
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به عدم رابطه سیاسی بین ایران وکانادا از تلاش‌های پیگیرانه وزارت امور خارجه کشورمان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا و آمریکا و استقرار صندوق‌های رای در این دو کشور خبر داد.
بهرام قاسمی درخصوص آخرین اقدامات وزارت امور خارجه در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت امور خارجه تمام مقدمات لازم را برای برگزاری پر شور انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور مهیا کرده است.
امید ایرانی‌ها به تأثیرات برجام رو به افول است
 تسنیم/ نشریه فارن‌افرز در گزارشی از ایران نوشته است هرچند طی دوران دولت روحانی ایران در زمینه اقتصادی پیشرفت‌هایی داشته است، اما نرخ بیکاری هم‌اکنون بیشتر شده و سرمایه‌گذاران خارجی تمایل چندانی به تجارت با این کشور ندارند.
این نشریه نوشت: ایرانی‌ها احساس می‌کردند که با برجام اقتصاد بهبود خواهد یافت، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که امید ایرانی‌ها کاهش یافته و روبه‌افول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *