خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۲

میلاد‌مسعود حضرت‌سیدالساجدین امام علی‌بن‌الحسین علیه السلام را تبریک می‌گوییم

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: توهین، دروغ، تهمت و عوام‌فریبی در مناظره نباشد
  • آیت‌الله نمازی: انقلاب اسلامی عامل عزت اسلام و مسلمین در دنیا شده است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: امروز درگیر جنگ خاموش هستیم
  • آیت‌الله کعبی: مشارکت عموم ملت در انتخاب رییس کابینه، کمک به تحقق عینی دولت اسلامی است
  • آیت‌الله بهشتی: کارگران در جایگاه واقعی و اسلامی خود قرار ندارند

** جام جم ۹۶/۱۲/۲
*  انتخابات الکترونیکی شوراها در ۱۴۷ شهر
قاسم میرزایی‌نیک عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها در ۱۴۷شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
*  فضای مجازی، عرصه جنگ تمام عیار است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: عرصه فضای مجازی همان جنگ تمام عیار است که در زمان حاضر، خانه و اتاق فرزندان ما را در اختیار قرار گرفته است.
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش فضای مجازی بسیج با اشاره به اهمیت پاسداری دین از انقلاب اسلامی و حمایت از ولایت فقیه، اظهار کرد: شرط دفاع و پاسداری از دین خدا، وجود انسان‌های عاقل و بیدار دل است.
** کیهان ۹۶/۱۲/۲
*  اعزام نمایندگان رهبرمعظم‌انقلاب برای تجلیل از جانبازان
در سالروز ولادت با سعادت قمر بنی‌ هاشم حضرت اباالفضل‌ العباس علیه السلام و روز جانباز، صبح دیروز ‌(دوشنبه) چهار هیئت از جانب حضر‌ت‌ آیت‌‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان در تهران، از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند.
حجج اسلام آقایان شهیدی محلاتی، تقوی، قمی و حاج‌علی‌اکبری به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفت‌وگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی، درمان، کار و مشکلاتشان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کردند.
*  آمریکا پرداخت غرامت به قربانیان «اقدامات ادعایی تروریستی ایران» را آغاز کرده است
شبکه الجزیره گزارش داده دولت آمریکا پرداخت پول به شاکیان آمریکایی از ایران را آغاز کرده و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار پرداخت شده است.
این رسانه ادامه داد: «در بین دریافت‌کنندگان (غرامت و پول)، ۵۳ آمریکایی هستند که در سال ۱۹۷۹ برای ۴۴۴ روز در سفارتشان در تهران به گروگان گرفته شدند».
** شرق ۹۶/۱۲/۲
*  سفیر ایران  با وزیر دفاع و معاون رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد
ایرج مسجدی، سفیر جدید کشورمان در عراق و هیئت همراه با عرفان حیالی، وزیر دفاع عراق، دیدار کردند. در این دیدار طرفین درباره روابط دوجانبه و تبادل اطلاعات نظامی بحث و گفت‌وگو کردند.
سفیر کشورمان در عراق بر حمایت ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریست‌ها تأکید کرد. مسجدی دیداری نیز با نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق داشت.
** ایران ۹۶/۱۲/۲
*  لایحه‌ قانون کار را از مجلس پس می‌گیریم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر گفت: لایحه‌ای که در دولت قبل برای کار، تهیه شده بنا به گفته وزیر کار، مورد رضایت کارگران نیست، لذا دستور دادم مقدمات پس گرفتن آن فراهم شود و امروز به کارگران اعلام می‌کنم که این لایحه را از مجلس پس خواهیم گرفت.
*  پاره کردن برجام به امید رسیدن به یک توافق بهتر، خوش‌بینی است
نشریه اکونومیست در گزارشی با اشاره به رویکرد تند دولت امریکا در قبال تهران نوشت: کناره‌گیری یک طرفه امریکا از توافق هسته‌ای به تقویت تندروها در انتخابات کمک و سیاست خارجی امریکا در آسیا را نیز تضعیف خواهد کرد.
به نوشته اکونومیست، پاره کردن توافق هسته‌ای با این امید که یک توافق بهتر به دست بیاید نیز خوش‌بینی است. شاید آقای ترامپ گمان می‌کند که با داشتن لحنی تند قادر خواهد بود با ترفند در توافق چیزهایی به دست آورد و آن را یک انقلاب اعلام کند اما این یک بازی خطرناک است.  
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۲
*  انقلاب اسلامی عامل عزت اسلام و مسلمین در دنیا شده است
نماینده ولی فقیه در کاشان در همایش یگانهای نظامی و انتظامی و سپاه به مناسبت روز پاسدار در سالن شهدای پاسدار کاشان، با تبریک روز پاسدار و میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و ابوالفضل العباس(ع)، گفت: انقلاب اسلامی عامل عزت اسلام و مسلمین در دنیا شده است.
آیت‌الله نمازی افزود: اسلام قبل از انقلاب اسلامی در دنیا جایگاهی نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اسلام و مسلمین در جهان عزیز شدند و دشمنان اسلام در جهان نسبت به اسلام حساس شده و برای سلطه بر اسلام و مسلمین برنامه ریزی کردند.
*  ۵۰۰ عضو زندانی جهاداسلامی به اعتصاب غذا پیوستند
گلعاد اردن وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: صدها اسیر فلسطینی دیگر دست به اعتصاب غذا زدند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد ۵۰۰ عضو زندانی این جنبش نیز به اعتصاب پیوسته‌اند.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۲
*  سردار سلیمانی نبود باید در بیابان دنبال جان‌پناه می‌گشتی
داریوش سجادی یک فعال سیاسی مقیم آمریکا در واکنش به اظهارات کرباسچی علیه مدافعان حرم گفت: اگر سلیمانی و سربازان سلیمانی نبودند به‌جای آنکه از پشت میکروفن و در حریم امن مملکت لن‌ترانی علیه آن دردانگان کنی، باید از خوف داعش با زن و بچه‌ات در بیابان‌های ساوه دنبال جان‌پناه می‌گشتی!
*  آزادسازی الطبقه
گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که مورد حمایت آمریکاست، تروریست‌های داعش را از شهر کوچک اما پراهمیت الطبقه به طور کامل بیرون رانده است.
«نیروهای دموکراتیک سوریه» روز گذشته در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که اکنون تروریست‌های داعش تا حاشیه شمالی شهر الطبقه که محل بزرگ‌ترین سد سوریه است، عقب‌نشینی کرده‌اند.
** جوان ۹۶/۱۲/۲
*  راز دشمنی‌ها با سپاه، شورای نگهبان و قوه قضائیه
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در بیان علت دشمنی‌ها با سپاه تصریح کرد: دشمنی دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی به ویژه امریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در این دارد که آنها با هر نهادی که موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی شود دشمن می‌شوند و از همه ابزارهای خود برای تخریب و مقابله با آن استفاده می‌کنند.
رئیس دستگاه قضا گفت: یک روز شورای محترم نگهبان را هدف حملات خود قرار می‌دهند زیرا می‌دانند که این نهاد گلوگاه اسلامیت نظام است. روز دیگر قوه قضائیه را هدف قرار می‌دهند، زیرا می‌دانند که دستگاه قضایی مجرای تحقق عدالت و رسیدگی به تظلم‌خواهی مردم و مقابله با دشمنان است. یک روز هم به سپاه می‌تازند زیرا می‌دانند که در برقراری امنیت کشور در منطقه و فرامنطقه دخیل است.
*  اغراق‌های روحانی مرگ برجام را رقم می‌زند
«مکس فیشر» از سردبیران و خبرنگاران ارشد روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در صفحه توئیتر خود فاش کرد که رئیس‌جمهور سابق امریکا در سال ۲۰۱۵ در یک گفت و گو به او گفته که توقعات بیجایی که روحانی از برجام برای مردم ایران ایجاد کرده می‌تواند به مرگ توافق منجر شود. فیشر گفته است که این یکی از نگرانی‌های اوباما درباره توافق هسته‌ای با ایران بوده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۲
آمریکا در دور بعدی مذاکرات آستانه به عنوان ناظر شرکت کند
وزارت امور خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از آمریکا خواسته است به عنوان ناظر در دور بعدی مذاکرات آستانه که با هدف حل و فصل مناقشات سوریه برگزار می‌شود، شرکت کند. بر اساس این گزارش، پیش از این وزیر امور خارجه قزاقستان در دیدار با همتای آمریکایی خود در نیویورک درباره پاره‌ای از مسائل دوجانبه و بین‌المللی به گفتگو پرداخت.
*  بیش از ۳۲۸ هزار هکتار از اراضی عمومی‌به بیت‌المال بازگشت
نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی گفت: سال گذشته ۳۲۸ هزار و ۷۷۵ هکتار از اراضی عمومی ‌به بیت‌المال اعاده شده که ۹۷۰ هزار میلیارد ریال ارزش داشت.
حسین معصوم گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۶۳ پرونده مربوط به تصرف غیرقانونی اراضی از مراجع قضایی منجر به صدور حکم قطعی شده است.
** رسالت ۹۶/۱۲/۲
*  توهین، دروغ، تهمت و عوام‌فریبی در مناظره نباشد
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه هایی ارائه کرد و اظهار داشت: مردم شما را به عنوان نخبه‌های این جمعیت می‌شناسند، مناظره شما باید مناظره اسلامی باشد؛ یعنی خدای ناکرده امور چهارگانه توهین، دروغ، تهمت و عوام فریبی در مناظره نباشد.
وی ادامه داد: مناظره ما مانند مناظره آمریکایی‌ها و اروپائیان نیست، آن‌ها این خطوط قرمز را قبول ندارند، ما در یک کشور اسلامی با نظام اسلامی و انتخابات اسلامی بحث می‌کنیم، بنابراین سعی کنید که پرخاشگری، اهانت، دروغ و تهمت در این مناظره‌ها نباشد و ثابت کنید که این‌ها مناظراتی اسلامی است.
*  مردم کشور را حفظ کردند نه کسانی که ادعای رفع سایه جنگ می‌کنند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق(ع) و جمعی از پاسداران گفت: یک حرکت تفقه در دین و دیگری جهاد برای عزت و عظمت دین اسلام است، در اسلام جهاد و توجه به فرهنگ ایثار و مجاهدت بسیار مهم است؛ جهادگران باید بدانند که هر جا ضربه‌ای به دشمن وارد می‌کنند خداوند متعال برای آن‌ها عمل صالح در نظر می‌گیرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که برخی می‌گویند ما توانستیم جنگ را از سر ملت ایران بر داریم که باید جواب داد نخیر جنگ را شما بر نداشتید، ایران جهادگرانی با همت، با غیرت و با ایمان دارد که در کنار مردم با وحدت و اتحاد کشور را حفظ کرده‌اند، دشمن از این‌ها می‌ترسد نه این که برخی سخنرانی کنند که چنین و چنان کردیم.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۲
*  رشد اقتصادی کشور به هشت درصد رسید
قائم مقام وزیر کشور گفت: خوشبختانه رشد اقتصادی کشور در دولت کنونی به هشت درصد رسید. محمدحسین مقیمی ‌در همایش تبیین نقش ارزشمند کارگران در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سالانه باید کشور هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشد، خوشبختانه این دولت توانسته با رشد هشت درصدی زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را فراهم کند.
** آرمان ۹۶/۱۲/۲
*  مردم سوریه مراقب توطئه‌های خارجی در ایجاد تفرقه باشند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه به دعوت ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات عالی‌رتبه نظامی وارد تهران شد و با سرلشکر محمدباقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.
در این دیدار سرلشکر باقری با محکوم کردن تجاوزهای هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مردم سوریه با حفظ وحدت و وفاق ملی و انجام گفت‌وگوهای سوری ـ‌ سوری بایستی هوشمندانه مراقب توطئه‌های خارجی در ایجاد تفرقه در این کشور باشند.
*  تکذیب دستبند الکترونیکی حجاج
رئیس سازمان حج و زیارت با تکذیب انعقاد هرگونه قرارداد با عربستان برای دستبند الکترونیکی و یا ردیاب ماهواره‌ای برای زائران حج ۹۶ گفت:‌ امسال برای نخستین بار علاوه بر کارت شناسایی قرار است اطلاعات فردی زائر بر روی یک مچ بند معمولی مورد استفاده قرار گیرد. حمید محمدی اظهار کرد: این‌گونه خبرها فضا سازی رسانه‌های مجازی با هدفی خاص است.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۲
*  ستادهای انتخاباتی از نام و تصویر فرماندهان سپاه استفاده نکنند
رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران از ستادهای تبلیغات کاندیداها خواست از بهره‌گیری تبلیغاتی از نام و تصویر فرماندهان سپاه به ویژه سردار سلیمانی پرهیز کنند. پیش از این تصاویری از قاسم سلیمانی در کنار برخی کاندیداها منتشر شده بود.
*  آغاز پخش مستندهای نامزدهای ریاست جمهوری
پخش مستندهای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز آغاز می‌شود.
مستندهای کاندیداها در دو بخش روی آنتن خواهد رفت که بخش اول از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت، ساعت ۱۸:۳۰ و بخش دوم این مستندها از ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت، ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۲
*   امکان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها وجود ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را ندارد.
علی لاریجانی، در نشستی با جمعی از فرهنگیان استان قم شرایط فعلی اقتصادی کشور را بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه در کشور داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت افزایش آن امکان پذیر نیست چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.
*  برگزاری سومین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری
سومین جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور وزیر کشور برگزار شد.
در این جلسه رییس و دبیر ستاد انتخابات کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و برنامه‌های آینده ستاد انتخابات کشور را به اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ارایه کردند.
** قدس ۹۶/۱۲/۲
*  اصل «ولایت» رمز وحدت شیعیان است
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای همایش ملی اتحاد حقوقی جهان اسلام اختلاف را غده سرطانی دانست و تاکید کرد که چاره اتحاد میان مسلمانان تنها وحی و قرآن است.
مفسر برجسته قرآن کریم خاطر نشان کرد: در طول تاریخ تشیع با اینکه گروه‌ها و فرقه‌های متعددی در تشیع وجود داشت و با وجود اختلاف‌های نظری که این فرقه‌ها با یکدیگر داشتند، هرگز با هم درگیر نشدند، چون در اصل ولایت، مشترک بودند، این ولایت است که در میان شیعیان ایجاد وحدت کرده است.
** خراسان ۹۶/۱۲/۲
*  مردم را مسخره نکرده‌ام و تا آخر ایستاده‌ام
میرسلیم در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا درست است که شما به آیت ا… موحدی کرمانی قول داده اید که به نفع جمنا کناره گیری کنید؟ افزود: من چنین قولی نداده و مردم را هم مسخره نکرده ام و تا آخر ایستاده ام.
*  لغو ویزای بین ارمنستان و ایران
آرتاتس تومانیان سفیرارمنستان درایران با اشاره به امکان توسعه ارتباط با ایران گفت: با اراده سیاسی مقامات ایران و ارمنستان، در حال حاضر ویزای بین دو کشور لغو شده که این موضوع از نظر توریسم مهم است.
*  معاون استاندار سیستان و بلوچستان شهادت مرزبان ربوده شده را تکذیب کرد
علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شهادت مرزبان ربوده شده را تکذیب کرد و گفت: این مرزبان ایرانی اکنون اسیر گروهک تروریستی و زنده است.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۲
*  ماشین اقتصاد از دره خارج شد
اسحاق جهانگیری، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: ماشین اقتصاد از دره خارج شده و در مسیر قرار گرفته، اشکالات، موتور و بخش‌های مهم آن تعمیر شده و آماده حرکت با سرعت بالاست.
** شهروند ۹۶/۱۲/۲
*  گزارشی به سفارت ایران در گرجستان درباره بی‌احترامی به زنان گردشگر ایرانی نرسیده است
معاون پارلمانی وزارت‌خارجه گفت: هیچ گزارش و اطلاعاتی درخصوص بی‌احترامی به زنان گردشگر ایرانی در فرودگاه تفلیس به سفارت ایران در گرجستان ارایه نشده است.
حسن قشقاوی گفت: از آقای داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری دقیق‌تر موضوع درخواست کردیم که اگر مدارکی در دست دارند، ارایه کنند که تا این لحظه مدرکی از سوی وی دریافت نکرده‌ایم.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱۲/۲
*  به شکایات داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس رسیدگی می‌شود
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: شورای نگهبان روز چهارشنبه با سه دستور تشکیل جلسه خواهد داد. اول؛ رسیدگی به شکایت داوطلبین انتخابات میان دوره‌ای مجلس. دوم؛ رسیدگی به مصوبات ارسالی از مجلس. سوم؛ رسیدگی به نامه‌های دیوان عدالت اداری.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۲
*  برخی تایید صلاحیت شده‌های شورای شهر سابقه کیفری دارند
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفت: بحث انتخابات شوراها به نظر من نقض قانونی دارد و خود مجلس شورای اسلامی که این قانون را گذاشته است، نقایص را قبول دارند.
طبق اطلاعاتی که داریم، تعدادی از کسانی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت شدند، سابقه محکومیت موثر دارند.
*  صداهای گوناگونی از واشنگتن شنیده می‌شود
آقای بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره اختلاف دیدگاه بین مقامات آمریکایی در خصوص برجام و اظهارات متناقض آنها گفت: هنوز صداهای گوناگونی از واشنگتن شنیده می‌شود که بسیار متفاوت و متناقض است.
شاید هنوز باید برای قضاوت صبر کرد، ولی آنچه در کمیسیون اخیر برجام در وین در قالب بیانیه منتشر شد، که یکی از اعضای آن نیز دولت آمریکاست و تأییدی که بر حفظ برجام و دفاع از آن در این بیانیه وجود داشت، پاسخی به آقای ترامپ بود.
** بهار ۹۶/۱۲/۲
*  ایران در مسائل ما دخالت نکند
سخنگوی رسمی دولت فلسطین به اظهارات حسین شیخ الاسلام مشاور و و زیر خارجه ایران واکنش نشان داد و آنها را توهین به ملت فلسطین دانست.
نبیل اوردینه سخنان شیخ الاسلام را توهین به محمود عباس رئیس دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) و مجاهدت‌های ملت فلسطین دانست و آنها را غیر قابل قبول و به دور از احساس مسئولیت قلمداد کرد.
سخنگوی محمود عباس گفت: ایران که در ایجاد و تقویت دوگانگی در فلسطین شریک است حق سخن گفتن درباره فلسطین و ملت آن را ندارد.
ابوردینه مدعی شد که این سیاست ایران ادامه دوگانگی در فلسطین را تقویت می‌کند و در نتیجه رنج منطقه غزه را افزایش داده است.
** افکار ۹۶/۱۲/۲
*  ستاد انتخابات تکذیب کرد
ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در اطلاعیه‌ای درباره برخی خبرسازی‌ها راجع به این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: وجود هر گونه محدودیت در انجام سفرهای خارجی حجت‌الاسلام رئیسی به شدت تکذیب می‌شود.
*  بزرگ‌ترین مسجد شیعیان سوئد به آتش کشیده شد
مسجد امام علی(ع) در شمال شهر استکهلم، که بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در این کشور است اواخر وقت یک شنبه شب به آتش کشیده شد.
مسئولان این مسجد اعلام کردند که ۳۰ تا ۵۰ درصد از ساختمان مسجد تخریب شده است.
«عقیل زهیری» سخنگوی مسجد گفت که این مسجد هزاران عضو دارد و بسیاری از آنها بسیار ناراحت شده و از آنچه رخ داده ترسیده‌اند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برای تعظیم شب نیمه شعبان باید اقدام شود
رسا/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از فعالان مهدویت با تأکید بر ضرورت بزرگداشت و اهمیت دادن به شب نیمه شعبان اظهار داشت: یکی از بالاترین شب‌های دنیا بعد از شب قدر، شب نیمه شعبان است که باید تعظیم شود، اگر کسانی بتوانند در این شب مشغول عبادت شوند و شب زنده داری کنند بهره‌های بسیاری می‌توانند ببرند. در روایات آمده کسی که شب نیمه شعبان به عبادت بپردازد حاجت او روا می‌شود، البته انسان باید با اخلاص به درگاه الهی برود و مزد بگیرد.
امروز درگیر جنگ خاموش هستیم
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  قم، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: الان درگیر یک جنگ خاموش هستیم، الان در جامعه و در خانه تک تک افراد جامعه جبهه ای برپا شده است.
عضو جامعه مدرسین همچنین بیان داشت: هدف برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در شهر قم، عادی سازی زشتی‌ها و شکستن قبح آنها است، که بعد با هجمه عظیمی به روحانیت بگویند شما محیطی که در آن زندگی می‌‌کنید را نمی‌‌توانید بسازید و اصلاح کنید، آیا می‌‌خواهید جامعه را اصلاح کنید؟
مشارکت عموم ملت در انتخاب رییس کابینه کمک به تحقق عینی دولت اسلامی است
رسا/ آیت‌الله کعبی  اظهار داشت: یکی از مسائلی که در حوزه علمیه قم باید درباره آن بحث شود، فقه نظام اسلامی است؛ یکی از زیر مجموعه‌های فقه نظام اسلامی، فقه انتخابات است.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که نظام جمهوری اسلامی بر پایه فقه اهل بیت علیهم السلام نهاده شده است، گفت: در مبانی نظام اسلامی ساختار قدرت، مردمی است و از رهگذر انتخابات صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت عموم ملت ایران در انتخاب رییس کابینه، کمک به تحقق عینی دولت اسلامی است.
کارگران در جایگاه واقعی و اسلامی خود قرار ندارند
رسا/ آیت الله بهشتی گفت: دست و بازوهای کارگر بسیار ارزشمند است؛ اما وقتی کارگر شوق و رغبت نداشته باشد به کار خود دلگرم نمی شود، متأسفانه آنگونه که باید و شاید کارگر را در جایگاه واقعی اسلامی خود قرار نداده‌ایم.
عضو جامعه مدرسین با بیان  این که کشور با کار ساخته می‌شود نه با حرف، درباره تناسب وضعیت فعلی کارگران با معیارهای اسلامی ابراز داشت: از نظر اسلام باید حداکثر تلاش را برای رفاه کارگر انجام دهیم تا آن‌ها بر سر شوق بیایند.
حماس رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد
صدا و سیما/ رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانسی مطبوعاتی در دوحه با هدف ابلاغ سند سیاسی جدید جنبش حماس موسوم به اصول و سیاست‌های کلی حماس گفت: ما در پی جنگ نیستیم بلکه هدف ما رسیدن به آزادی و رهایی از اشغالگری و شهرک‌سازی است. خالد مشعل گفت: حماس مشروعیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و همه اقدامات این رژیم در سرزمین فلسطین را باطل می‌داند.
حمایت از حجاب زنان مسلمان در راهپیمایی روز کارگر در سوئد
حوزه/ تظاهرکنندگان سوئدی در راهپیمایی روز بین‌المللی کارگر، حمایت‌شان را از حقوق زنان مسلمان برای داشتن حجاب در محل کار اعلام کردند. حمایت تظاهرکنندگان از زنان مسلمان به دنبال رای دادگستری اتحادیه اروپا در مارس امسال انجام شد. این حکم دادگستری اتحادیه اروپا به نفع کارفرمایانی داده شد که قصد ممنوع ساختن حجاب و نمادهای مذهبی برای کارمندان به ویژه زنان مسلمان را داشتند.
نیروی زمینی سپاه همکار نیروی قدس در سوریه است
فارس/ فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در بخش جنگ زمینی به کمک نیروی قدس در سوریه رفتیم و از برادران باتجربه بعنوان مستشار به سوریه فرستادیم که الان هم آنجا هستند و باز هم اعزام خواهیم داشت. سردار پاکپور در خصوص شکل‌گیری بحران در سوریه اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه در شروع بحران، سرعت و شدت تحولات بود این نشان از آن می‌دهد که کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان، ترکیه و… به دنبال این بودند که کشور سوریه را به عنوان یک کشور در خط مقدم جبهه مقاومت از بین ببرند.
افزایش یارانه خانوارها بر اساس وضعیت موجود امکان پذیر نیست
خبرگزاری فارس/ سخنگوی دولت گفت: افزایش یارانه خانوارها بر اساس وضعیت موجود امکان پذیر نیست مگر آنکه قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد. نوبخت در ادامه افزود: یارانه و مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به طور متوسط و میانگین از ۷۱ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان معادل ۳.۴ افزایش یافت و در فروردین ماه هم این مبالغ پرداخت شد و ادامه خواهد داشت؛ افزایش یارانه خانوارها بر اساس وضعیت موجود امکان پذیر نیست مگر آنکه قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد.
داعش ۱۴ عضو خود را در «الحویجه» عراق اعدام کرد
مهر/ تروریست های داعش ۱۴ عضو این گروه را در شهر الحویجه واقع در استان کرکوک اعدام کردند. تکفیری‌های داعش این افراد را به دلیل تلاش آنها برای فرار از نبرد با نیروهای عراقی اعدام کردند.
توان صادرات «موشک» در جهان را داریم
فارس/ وزیر دفاع در آیین گرامیداشت روز جانباز در قم گفت: امروز در بحث توان موشکی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی می‌توانیم در بازارهای جهانی فضایی مقابل خود باز کنیم که صادرات محصول‌های نظامی به کشورهای دیگر را داشته باشیم. سردار دهقان افزود: در بخش زمینی امروز تمامی تجهیزهای مورد نیاز نیروهای زمینی را نه در مقیاس‌های کوچک بلکه در مقیاس بسیار بزرگ تولید می‌کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود  افزود: حضور گسترده و با نیت انجام تکلیف الهی از جانب مردم، نخستین و مهمترین خواسته رهبر معظم از ملت ایران است.
انگلیس : رهبری آمریکا در خاورمیانه را قبول نداریم
مهر/ کمیته روابط خارجی مجلس اعیان انگلیس با انتشار گزارشی ضمن اعلام حمایت از برجام عنوان داشت که دیگر نمی‌توان رهبری آمریکا در مسائل خاورمیانه را قبول کرد. کمیته روابط خارجی مجلس اعیان انگلیس در این گزارش که امروز سه شنبه منتشر کرده آورده است: بریتانیا دیگر نباید به رهبری آمریکا در سیاست‌های خود در قبال خاورمیانه اتکا کند و می‌بایست در همکاری با اتحادیه اروپا از تداوم اجرای توافق هسته‌ای با ایران (برجام) اطمینان حاصل کند. همچنین در این گزارش آمده است: دولت جدید آمریکا این ظرفیت را دارد که منطقه را بی‌ثبات‌تر کند.
دانشگاه آزاد پایگاه انتخاباتی هیچ کاندیدایی نیست
تسنیم/ رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم معارفه علی‌محمد نوریان سرپرست موقت این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد پایگاه انتخاباتی هیچ مجموعه انتخاباتی و هیچ کاندیدایی نیست. ولایتی با اشاره به شهریه‌ای که از دانشجویان این دانشگاه اخذ می‌شود ادامه داد: باید فضای این دانشگاه در مسیر توسعه به گونه‌ای شود که پولی که در این دانشگاه هزینه می‌شود صرف هزینه‌هایی برای کیفیت خود دانشگاه آزاد شود. باید مراقبت کرد و حداکثر وسواس را برای هزینه کردن این پول به خرج داد. لازم به ذکر است در این مراسم آقای نوریان به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه انتخاب شد.
همکاری بوئینگ با آمریکا در تحویل هواپیماها به ایران
مشرق/ مدیر شرکت هواپیماسازی بوئینگ در خصوص فروش هواپیماهای این شرکت به ایران اعلام کرد که مذاکرات در این رابطه در همکاری کامل با دولت آمریکا انجام می‌گیرد. دنیس مویلنبرگ در پاسخ به سوالی درباره فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران گفت: این شرکت در مذاکرات خود در این رابطه «با دولت آمریکا همکاری کامل» دارد. وی افزود: تحویل هواپیماها به ایران در سال آینده همچنان برقرار است و نکته مهم اینجاست که تمام مراحل این فرایند در همکاری کامل با دولت آمریکا انجام می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *