خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۱

سالروز میـلاد علمـدار عـرصه عـاشـورا حضرت‌اباالفضل‌العباس علیه السلام و روز جـانباز مبـارک باد

  • حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان: سایه جنگ را حضور ملت رفع کرده نه مسئولان
  • آیت‌الله اعرافی: علما نماد هویت بحرین و حافظان هویت اسلامی آن هستند
  • آیت‌الله عبداللهی: کمک به گسترش اخلاق و حرکت در مسیر تمدن اسلامی وظیفه دولت است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: در کنار برگزاری جشن‌های مذهبی، به تبیین مکتب حسینی بپردازیم
  • آیت‌الله فقیهی: حقوق و دستمزد کارگران باید افزایش بیشتری داشته باشد

** جام جم ۹۶/۲/۱۱
*  «ناطق نوری» عضو هیچ تشکلی نیست
پیرو درج خبری مبنی بر عضویت حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری در شورای عالی یکی از تشکل‌های انتخاباتی، دفتر وی اعلام کرد ناطق نوری، در هیچ تشکل، جبهه، گروه یا حزبی عضویت نداشته و دیدار افراد و اعضای تشکل‌های مختلف با او، صرفا جنبه ملاقات و تبادل نظر در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… دارد.
*  برای مقابله با هر نوع ائتلاف آمریکایی آماده‌ایم
وزیر دفاع گفت: تهران برای رویارویی با هرگونه ائتلاف مثلث آمریکا، عربستان و اسرائیل آماده است.
سردار حسین دهقان که در حاشیه کنفرانس امنیتی – بین‌المللی مسکو با خبرنگار تلویزیون المنار سخن می‌گفت، تصریح کرد: با توجه به سیاست های کنونی آمریکا، هرگونه اظهار نظر درباره تقویت روابط با این کشور، سخن گفتن درباره امری غیر قابل تحقق است.
وی افزود: آمریکا که در هر منطقه ای از جهان مداخله می‌کند نمی‌تواند طرف گفتگو قرار بگیرد و برای بهبود روابط با ما تلاش کند.
** همشهری ۹۶/۲/۱۱
*  همبستگی دانشجویان انگلیسی با اسرای فلسطینی
گروهی از دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس در همبستگی با اسرای فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
بیش از هزار اسیر فلسطینی از ۲ هفته پیش اعتصاب غذای نامحدودی را در اعتراض به شرایط زندان و برخوردهای اسرائیلی‌ها آغاز کرده‌اند.
دانشجویان دانشگاه منچستر گفته‌اند که اعتصاب غذایشان را یک هفته ادامه می‌دهند.
*  حقوق‌های نجومی منحصر به دولت فعلی بود
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اظهاراتش در مشهد را تحریف کرده‌اند، گفت: آنجا گفتم در دولت دهم، نهم و قبل از آن هم حتی یک مورد وجود نداشت که یک وزیر متوسط درآمد ماهانه‌‌اش ۱۰۰، ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان باشد و حقوق‌های نجومی منحصر به سال‌های اخیر است.
برخی رسانه‌ها هفته پیش به نقل از غلامحسین محسنی اژه‌ای مدعی شده بودند که او گفته حقوق‌های نجومی از دولت قبل آغاز شده است.
** کیهان ۹۶/۲/۱۱
*  سایه جنگ را حضور ملت رفع کرده نه مسئولان
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان:
– مشکل اقتصاد کشور بدون راه حل نیست و گره‌ای نیست که باز نشدنی باشد و یکی از الزامات مهم در این گره‌گشایی، ملاحظه و رعایت حقوق کارگران است.
– اگر مسئله‌ اشتغال به شکل مناسبی حل شود، آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر، مشکلات جوانان و آفت‌های ناشی از بیکاری و بیکارگی هم کاهش محسوس خواهد یافت.
– ترس از حضور ملت در صحنه، علت اصلی خودداری دشمنان پررو، وقیح و گردن کلفت از هر عمل و اقدام سخت در مقابل ایران است چرا که دشمنان از حضور مردم در صحنه‌، به معنای واقعی کلمه می‌ترسند.
– سایه جنگ را حضور ملت رفع کرده نه مسئولان.
– دومین توصیه، اعلام صریح حمایت از قشرهای ضعیف است. حمایت از طبقات ضعیف اولویت جدی نامزدهای انتخابات باشد.
– مردم و نامزدها بدانند که برای حل مشکلات موجود باید مثل یک جهادگر، کمر بسته خدمت بود و با کار «پرحجم و با کیفیت، مجاهدانه و انقلابی» بن بست‌ها را شکافت و کشور را به پیش برد.
در قبال هیچ کس نسبت به قانون رودربایستی نداشته باشید قانون، قانون است، برای همه است.
*  پیکر آیت‌الله محمدی در قم تشییع شد
مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله شیخ عبدالله محمدی نماینده امام خمینی(ره) در خرمشهر و نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سابق ایلام ظهر دیروز با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، آیات خرازی و فقیهی، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
پیکر این عالم وارسته از مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع و بعد از اقامه نماز توسط آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آرام گرفت.
** شرق ۹۶/۲/۱۱
*   گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ۶ نامزد ریاست‌جمهوری
اداره کل روابط‌عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای خطاب به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌منظور جلوگیری از اظهار‌نظرهای خلاف واقع و غیرکارشناسی، گزارشی اجمالی را از روند مبارزه با قاچاق کالا و دستاوردهای آن در سه سال گذشته ارسال کرد.
** ایران ۹۶/۲/۱۱
*  امروز روز افتخار و آغاز خودکفایی در بنزین است
رئیس جمهوری روز گذشته فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان را با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰هزار بشکه میعانات گازی، افتتاح کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بازدید از بخش‌های مختلف پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: بهر‌ه برداری از این پروژه و خودکفایی در تولید بنزین موجب افتخار ملت ایران است.
روحانی ادامه داد: امروز در گازوئیل، صادرکننده هستیم و در بنزین هم بزودی به خودکفایی رسیده و صادرکننده آن خواهیم شد.
*  مقابله با تهدیدات با همکاری کشورهای منطقه
وزیر امور خارجه ایران به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس (۱۰ اردیبهشت) طی یادداشتی بر یادآوری اهمیت این پهنه آبی مهم و حیاتی و توجه و پیگیری مشترک مسائل زیست محیطی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی تأکید کرده است.
بخشی از یادداشت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این چنین است: کشورهای منطقه قادرند با همکاری یکدیگر، منافع خویش را تأمین کنند و در مقابل تهدیدات از خود محافظت کنند. ولی تحقق چنین امری نیازمند توجه به ارزش بنیادین همسایگی جغرافیایی و فرهنگی و حرمت بالای آب و خاک برای همه مردمان این پهنه جغرافیایی و نیز یادآوری تجربه ویرانگر جنگ‌های منطقه و آثار مخرب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۱
*  تهران از تمدید توافق کاهش تولید نفت حمایت می‌کند
زنگنه وزیر نفت ایران گفت، کشورهای عضو اوپک و غیراوپکی‌ها سیگنال‌های مثبتی برای تمدید توافق کاهش تولید ارسال کرده‌اند و تهران هم از این تمدید حمایت خواهد کرد.
*  سرنگونی یک پهپاد سعودی در مرز یمن
نیروهای یمنی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به ائتلاف سعودی را در جنوب صحرای میدی استان حجه واقع در غرب یمن منهدم کردند.
پنج نفر از عناصر «مزدور» وابسته به ارتش سعودی نیز در شمال غرب ساحل میدی از پای درآمدند.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۱
*  شاید بقیه به نفع من کنار بروند!
اسحاق جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره انصراف احتمالی‌اش به نفع حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، گفت: انتخابات سازوکار خودش را دارد.
در انتخابات ائتلاف شکل می‌گیرد و افرادی که هم‌جهت هستند با یکدیگر مذاکره می‌کنند. ما هنوز ابتدای کار هستیم. باید ببینیم چه پیش می‌آید. شاید بقیه به نفع من کنار بروند!
*  برنامه رادیویی محمدباقر قالیباف حذف شد!
برنامه گفت‌وگوی رادیویی محمدباقر قالیباف که قرار بود عصر امروز پخش شود به‌علت اصلاحات زیاد کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات و عدم امکان اصلاح، توسط صداوسیما حذف و به‌جای آن صوت برنامه «رو به دوربین» شبکه یک مجدداً پخش شده است.
** جوان ۹۶/۲/۱۱
*  شکست همه برنامه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی بستری برای رسیدن به اهداف انقلاب است، گفت: امروز با یاری خدا همه برنامه دشمنان و در رأس آنها امریکا، اسرائیل و عربستان منفور و ضداسلام علیه انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده است.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: هر چند از نظر امنیتی و دفاعی کمترین مشکل را به نسبت دیگر کشورها داریم؛ اما از نظر مجاهدت در سایر عرصه‌ها از جمله مسائل علوم انسانی، تربیتی، فرهنگی و اعتقادی در شأن تراز انقلاب اسلامی با کاستی‌هایی مواجه هستیم.
*  ۶۵ دوتابعیتی را در دولت یازدهم شناسایی کرده‌ایم
جواد کریمی قدوسی با اشاره به موضوع دو تابعیتی‌ها در دولت یازدهم گفت: وزیر آقای روحانی ادعا می‌کند که یک دو تابعیتی در دولت وجود ندارد اما ما تا کنون ۶۵ دو تابعیتی در دولت وی شناسایی‌ کرده ایم.
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: لیست افراد با تابعیت دوگانه از جانب دادستان به وزیر اطلاعات ارائه شده است اما رئیس دولت با تایید این افراد مخالفت کرده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۱۱
*  مخالفان سوری برای حضور در نشست آستانه چراغ سبز نشان دادند
گروه‌های مخالف سوریه موافقت اولیه خود را با مشارکت در مذاکرات آستانه که قرار است چهارشنبه آغاز شود، اعلام کردند. در سایه دستاوردهای مثبت مرتبط با سازوکار اجرای توافق آتش‌بس و ورود گروه‌های تضمین‌دهنده جدید به این روند گروه‌های مخالف سوریه موضع مثبتی برای ورود به مذاکرات آستانه در پیش گرفته‌اند.
** رسالت ۹۶/۲/۱۱
*  نشان دادن قدرت نظام اسلامی جرأت تعرض را از دشمن می‌گیرد
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار سردار کارگر نشان دادن قدرت نظام اسلامی به دشمنان را لازم دانست و با بیان اینکه نشان دادن قدرت نظام اسلامی جرأت تعرض را از دشمن می‌گیرد اظهار داشت: ترزامی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به عرب ها دلگرمی می دهد و علیه ایران سخن می گوید، ما باید قدرت و توانمندی خود را نشان دهیم که انگلیس و آمریکا جرأت نداشته باشند علیه ما این گونه سخن بگویند، باید در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کرد.
*  مطلقا در کابینه ام از بستگان نزدیک استفاده نمی کنم
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مطلقا در کابینه ام از بستگان نزدیک استفاده نمی کنم.
سید مصطفی هاشمی‌طبا در برنامه تلویزیونی در شبکه خبر در پاسخ به سوالی درباره اعضای کابینه‌اش و اسامی آنها اظهار کرد: برآوردی از افرادی که قابل اعتماد هستند دارم، برخی سابقه وزارت و معاونت وزیر دارند، ولی تا وقتی که قطعی نشده از این که بخواهم اسم کسی را ببرم معذورم.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۱
*  ١١ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند
سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد گفت: در صورتی که حداقل حقوق وزارت کار را ٩٢٠ هزار تومان در نظر بگیریم، ١١ میلیون نَفَر در کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
*  مذاکره سیاسی تنها راه حل بحران‌ها‎ی منطقه است
لوان جاگاریان سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: مذاکره سیاسی تنها راه حل بحران‌ها‎ی منطقه است که می‎بایست مورد توجه و اهتمام جدی همه طرف‌ها‎یی که خواهان صلح و ثبات هستند قرار گیرد.
** آرمان ۹۶/۲/۱۱
*  ۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت اعتراض به رد صلاحیت شورای شهر
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در اطلاعیه شماره پنج اعلام کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها حداکثر تا ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت۱۳۹۶ فرصت ارائه شکایت دارند.
*  افزایش ۲ برابری ترانزیت هوایی
وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۵‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید اظهار داشت: استفاده از ظرفیت آسمانی ایران همواره مورد توجه بوده است.
در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم به موضوع ترانزیت اشاره شده و در این حوزه به ترانزیت هوایی توجه داریم.
عباس آخوندی ادامه داد: ترانزیت عبوری از فضای کشور در سه سال اخیر دو برابر شده است.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۱
*  رونمایی از شبکه علمی اطلاعات کشور در آینده‌ای نزدیک
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین نشست شورای مدیران این وزارتخانه در سال جدید، از رونمایی شبکه علمی اطلاعات کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
*  ارائه گزارش اولیه از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان
اسدالله عباسی نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به آخرین جلسه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص تعیین زمان اعلام نتایج پیگیری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، گفت: «با توجه به شرایط موجود احتمالا درخواست تمدید یک تا حداکثر سه ماه برای ادامه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به هیات رئیسه مجلس ارائه شود.»
** آفرینش ۹۶/۲/۱۱
*  حمله شیمیایی داعش در موصل خثنی شد
یک مقام اطلاعاتی در شهر موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی در جریان پیشروی در محله الصحه در غرب موصل گروهی وابسته به داعش را بازداشت کردند که مقادیری مواد سمی در اختیار داشتند که داعش از آنها برای ساخت بمب و سلاح‌های شیمیایی برای هدف گرفتن غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق استفاده می‌کند.
*  حمله به سوریه و افغانستان قدرت آمریکا را احیا کرد
معاون رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: حملات به سوریه و افغانستان که با مجوز رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت باعث احیای قدرت آمریکا شد.
مایک پنس گفت: “اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه و افغانستان به جهان نشان داد که آمریکا قدرتش را احیا کرده است.
** قدس ۹۶/۲/۱۱
*  ایجاد یک میلیون شغل حرف و شعار انتخاباتی نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه خلق سالانه ۱ میلیون شغل شعار و حرف انتخاباتی نیست، به ادعای مقامات دولتی مبنی بر خلق ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول اشاره کرد و گفت: اگر نیمی از این رقم را در این ۴ سال صرف خلق کار می‌کردند، دیگر شاهد بحران بیکاری نبودیم.
*  درگیری تکفیری‌ها در سوریه
تروریست‌های تکفیری در سوریه از دو روز پیش به جان یکدیگر افتاده‌اند.
اعضای دو گروه موسوم به «جیش اسلام» و «تحریر الشام» همچنان در غوطه شرقی دمشق با یکدیگر درگیر هستند.
** خراسان ۹۶/۲/۱۱
*  رشد کمیت تولید علم کشور به ۱۵.۳ درصد رسید
دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به آخرین اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی آی.اس.آی درباره کمیت تولید علم کشور گفت: میزان رشد کشور در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ برابر با ۱۵.۳ درصد بوده و از این حیث در بین ۲۵ کشور برتر تولیدکننده کمیت علم دنیا رتبه نخست دنیا را در اختیار داریم.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۱
*   اعلام اسامی قطعی نامزدهای انتخابات شوراها در ١٩ اردیبهشت
سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه از ١٢ تا ١٨ اردیبهشت رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور صورت می‌گیرد، عنوان کرد: وزارت کشور اسامی قطعی نامزدهای انتخابات میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس را ١٩ اردیبهشت به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند و تبلیغات انتخاباتی نامزدها هم از ٨ صبح ٢١ اردیبهشت تا ٨ صبح ٢٨ اردیبهشت خواهد بود.
*  ملتی که از گذشته خود درس نگیرد محکوم به تجربه مجدد اشتباهاتش است
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی فرزند یادگار امام خمینی(ره) گفت:‌ ملتی که از گذشته خود درس نگیرد محکوم است و اشتباه گذشته خود را دوباره تکرار می‌کند. ما ملتی بزرگ و تاریخ ساز هستیم.
** شهروند ۹۶/۲/۱۱
*  مرعشی، رئیس ستاد جهانگیری شد
حسین مرعشی رئیس ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری شد. مرعشی اعلام کرد که «ریاست من در ستاد جهانگیری تنها تشریفات قانونی است».
*  اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا به تهران نزدیک‌تر شوند
خبرگزاری رویترز با اشاره به انتخابات پیش‌رو در ایران گزارش داد: اتحادیه اروپا به دلیل ترس از رویکرد تند رئیس‌جمهوری آمریکا درقبال ایران به دنبال راهی است تا درهفته‌های باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری میانه‌روها را در ایران تقویت کند.
اتحادیه اروپا که نگران لحن تند دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران است، تلاش می‌کند تا به تهران نزدیک‌تر شود، چراکه می‌گوید موضع تقابلی‌تر ترامپ درقبال ایران، تندروها را دراین کشور قدرتمند می‌کند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۱۱
*  نهادهای پاکستانی برای امنیت مرز ایران تلاش کنند
اعضای پارلمان ایالتی بلوچستان پاکستان معتقدند امنیت مرزهای میان ایران و پاکستان، اولین و مهم‌ترین پیش شرط گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور همسایه است و ضرورت دارد نهادهای ذی‌ربط پاکستان تلاش بیشتری برای تقویت امنیت مناطق مرزی با ایران انجام دهند.
*  تدارک مشارکت فراگیر ایرانیان مقیم روسیه در انتخابات
سفیر ایران در روسیه گفت: برنامه‌ریزی لازم برای مشارکت فراگیر ایرانیان مقیم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده است. سنایی ضمن اشاره به سازماندهی کارهای مربوط به رای گیری از هموطنان، گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت امور خارجه ساز و کار لازم در روسیه برای رای‌گیری و شرکت ایرانیان عزیز در انتخابات پیش رو تعریف و شکل گرفته است.
** صبح نو ۹۶/۲/۱۱
*  دعوت مقتدی صدر به حمایت از اسرای فلسطینی
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و شخصیت سیاسی و مذهبی عراق، همزمان با دو هفته‌ای شدن اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، مردم نجف را به سه روز، روزه‌داری دعوت کرد.
*  اتمام نظر سنجی اصولگرایان در ۳۵۴ محله پایتخت
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظر سنجی اصولگرایان برای انتخاب لیست خدمت در ۳۵۴ محله پایتخت به اتمام رسیده است. وی افزود: برای تعیین لیست ۲۱ نفره، ۶۳ نام در لیست نظر سنجی قرار داده شده و ۲۱ عضوی که بیشترین تأیید را از شهروندان بگیرند در لیست خدمت اصولگرایان قرارخواهند گرفت.
** بهار ۹۶/۲/۱۱
*  تصمیم ماندن یا نماندن میرسلیم با موتلفه است
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: شورای مرکزی این حزب پیش از این تصویب کرده است که نامزد ما یعنی مصطفی میرسلیم تا پایان مناظره‌ها در صحنه بماند اما تصمیم‌گیری بعدی به پس از مناظره‌ها موکول شده است.
*  نخستین هواپیمای آی.تی.آر در راه
مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ورود نخستین فروند از هواپیماهای آی.تی.آر تا دو هفته آینده خبر داد.
فرهاد پرورش افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است هر ۴ فروند از این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی ایران شود تا در مسیرهای کوتاه هوایی از این هواپیماها استفاده شود.
** افکار ۹۶/۲/۱۱
*  براساس اقبال عمومی انتخاب می‌کنیم
حجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: آقایان رئیسی و قالیباف به عنوان کاندیداهای مورد حمایت جمنا در انتخابات ریاست جمهوری دو برادری هستند که مصمم به ادامه راهند و جمنا هم هر دوی این عزیزان را قبول دارد، تا نهایت طبق آنچه از پیش متعهد شده‌اند ببینیم در پایان اقبال مردمی به کدام یک بیشتر است و بر همین اساس تصمیم‌گیری کنیم.
*  شکایت ۴ نامزد از مناظره اول
کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی در جلسه دیروز خود شکایت ۴ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد مناظره روز جمعه را مورد بررسی قرار داد.
در این جلسه که ساعت ۱۸ تا ۲۰ دیروز برگزار شد شکایت ۳ نفر از نامزدها در مورد محتوای مناظره روز جمعه و یک نفر از نامزدها در خصوص حواشی برنامه مورد بررسی قرار گرفت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
علما نماد هویت بحرین و حافظان هویت اسلامی آن هستند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی، با صدور بیانیه‌ای بدرفتاری نظام بحرین با شهروندان این کشور و سلب تابعیت آن‌ها را محکوم کرد. دراین بیانیه آمده است: حوزه‌های علمیه سلب تابعیت شهروندان بحرینی و صدور احکام ظالمانه قضایی علیه علما از جمله شیخ عبدالله الدقاق و سید مرتضی السندی و علما و فضلای دیگر را محکوم می‌کند و از نظام حاکم در بحرین می‌خواهد دست از این تصمیم‌ها بردارد و به خواسته‌های ملت خود پاسخ بگوید و حرمت علما را حفظ کند؛ چراکه علما نماد هویت بحرین و حافظان هویت اسلامی آن هستند.
کمک به گسترش اخلاق و حرکت در مسیر تمدن اسلامی وظیفه دولت است
رسا/ آیت‌الله عبداللهی، در تبیین وظایف فرهنگی دولت آینده، رعایت الزامات قوانین نظام اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این نظام مبتنی بر مکتبی است که یکی از ویژگی‌های آن ایستادگی در برابر قطب شرق و غرب است. عضو جامعه مدرسین یکی از شاخص‌های اصلی برای انتخاب رییس‌جمهور اصلح را پایبندی به ارزش‌های اسلام دانست. وی همچنین کمک به گسترش اخلاق و حرکت در مسیر تمدن اسلامی را وظیفه دولت برشمرد و گفت: هم رییس‌جمهور و هم دولت او باید دغدغه حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی داشته باشند.
حقوق و دستمزد کارگران باید افزایش بیشتری داشته باشد
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به این که توجه به قشر کارگر و تلاش در مسیر حل مشکلات کارگران، مورد تاکید آموزه‌های دینی ماست، گفت: در اسلام کارگر  بسیار عزیز و محترم است تا آنجا که چنین فردی همچون مجاهد در راه خدای متعال است.
عضو جامعه مدرسین افزود: امروز بخش عظیمی از بار مشکلات کشور بر دوش همین کارگران است که چرخ اقتصاد و صنعت را به حرکت در می‌آورند؛ لذا لازم است که به آن‌ها توجه بیشتری صورت گیرد و حداقل حقوق این‌ها افزایش یابد تا بتوانند در شرایط سخت اقتصادی کنونی یک مقدار بهتر زندگی کنند.
در کنار برگزاری جشن‌های مذهبی، به تبیین مکتب حسینی بپردازیم
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: ماه شعبان از آن جا که موعد ولادت‌های پر خیر و برکت اهل بیت(ع) است و در آن ما روز شهادت حضرات معصومین(ع) رو نداریم، فرصتی است که شیعیان و محبین در آن به شادی و سرور مشغول شوند. عضو جامعه مدرسین گفت: در کنار اهتمام به برگزاری محافل شادی و جشن‌های مذهبی، از یک نکته بسیار مهم و کلیدی نیز نباید غفلت کرد و آن این است که ما به تبیین و تشریح فرهنگ و مکتب حسینی و قیام اباعبدالله(ع) برای عموم مردم خاصه نسل جوان اهتمام ویژه داشته باشیم.
کنگره، دولت آمریکا را از خطر تعطیلی نجات داد
مهر/ لایحه بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا با پذیرش درخواست ترامپ برای افزایش هزینه‌های نظامی، تا انتهای ماه سپتامبر تمدید شد. بودجه ۱ تریلیون دلاری آمریکا که باید تا جمعه آینده به تایید مجالس نمایندگان و سنا برسد، افزایش هزینه نظامی مورد نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در خود می‌گنجاند حال آنکه در آن هزینه‌ای برای ساخت دیوار مرزی مکزیک قید نشده است. گفتنی است جمعه گذشته کنگره آمریکا موافقت کرد تا به خود مجالی یک هفته‌ای برای اتخاذ تصمیم نهایی بدهد و به این ترتیب، مانع از تعطیلی دولت فدرال شد.
مناظره روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری با محوریت موضوعات سیاسی و فرهنگی است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات مستقر در صداوسیما گفت: براساس تصویب کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار شد مناظره روز جمعه با محوریت موضوعات سیاسی و فرهنگی اعم از سیاست داخلی و خارجی باشد. قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در مورد شکایت چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم پیرامون تفاوت زمانی هم قرار شد در مناظره بعدی جبران شود تاکید کرد: در مورد موضوعات محتوایی هم در صورت تصویب کمیسیون و وارد بودن شکایت‌‌ها زمینه برای احقاق حق فراهم می‌‌شود.
ترامپ به وعده مبارزه با داعش عمل نکرده است
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی سی.ان.ان اعلام کرد: در ۱۰۰روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تلفات غیرنظامیان در نبرد علیه داعش همچنان ادامه دارد. با وجود اینکه ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود قول داده بود سرعت نبرد علیه داعش را تشدید کند و اراضی تحت کنترل این گروه را سریع تر آزاد کند، اما او به این وعده خود عمل نکرده و سرعت عملیات تغییر نکرده است. در واقع نبردی که هم اکنون علیه داعش جریان دارد، همان طرح پنتاگون زمان اوباماست که ادامه دارد.
سیاست آمریکا ایران را توانمند کرده است
فارس/ مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است تاکید کرد که باید با رفتار ایران در منطقه و فراتر از آن مقابله کنیم. مک مستر گفت: ایران رژیمی است که از رژیم جنایتکار در سوریه حمایت میکند و به دنبال تضعیف حکومتهای واقع درخاورمیانه و وابسته کردن آن‌ها به خود و تقویت شبه نظامیان و دیگر گروههای مسلح است. وی همچنین اعتراف کرد: متحدان آمریکا علاقه‌ای به تحریم ایران ندارند و سیاست آمریکا ناخواسته ایران را در منطقه توانمند کرده است.
کشته شدن ۳۵۲غیرنظامی درحملات آمریکا
مهر/ ارتش آمریکا در بیانیه‌ای به کشته شدن دست کم ۳۵۲ غیرنظامی در حملات تحت سرکردگی این کشور به عراق و سوریه که از سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش آغاز شده است، اعتراف کرد.
ارتش آمریکا مدعی شد که این غیرنظامیان اشتبا‌ها مورد هدف قرار گرفته و جان باخته‌اند.
آمریکایی‌ها جرات حمله به ایران را ندارند
تسنیم/ فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به یک سند آمریکایی مبنی بر الزامات ورود جنگ با ایران تصریح کرد: در این سند ۴ الزام نظامی و ۹ الزام سیاسی برای جنگ با ایران مطرح شده است که اگر این الزامات فراهم شود آمریکا برای حمله نظامی به ایران امروز را فردا نمی‌کند. سردار فدوی با اشاره به الزامات سیاسی این سند، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی پایان جنگ، اطمینان از توانایی کنترل دامنه و شدت جنگ، اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و اطمینان از پیروزی قطعی از جمله الزامات نظامی حمله آمریکا به ایران است.
بازداشت گروهکی تروریستی در عربستان سعودی
باشگاه خبرنگاران/ شبکه راشاتودی در خبری فوری به نقل از وزارت کشور عربستان سعودی نقل کرد این کشور یک گروهک تروریستی را که مظنون حمله به مسجد شریف نبوی در مدینه منوره است، در شهر جده بازداشت کرد. طبق اعلام وزارت کشور عربستان تعداد بازداشت شدگان به ۴۶ نفر می‌رسد که از این تعداد ۳۲ نفر سعودی و ۱۴ نفر خارجی هستند. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.
همه زنان باید روسری بپوشند تا با اسلام هراسی مقابله کنند
فارس/ رئیس جمهوری اتریش که در مقر اتحادیه اروپا در وین سخنرانی می‌کرد با بیان اینکه زنان حق دارند هرگونه که دوست دارند لباس بپوشند پیشنهاد داد برای مقابله با اسلام هراسی همه زنان روسری بپوشند. این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که بعضی از کشور‌ها مخالف پوشیدن روسری و یا روبنده توسط زنان مسلمان هستند.
آمریکا از پیامدهای تروریسم در امان نخواهدبود
ایرنا/ وزیر کشور سنگاپور تاکید کرد که با مشاهده حوادث تروریستی موجود و نگاهی به تاریخ می‌توان پیش‌بینی کرد نتیجه اتفاقاتی که رخ می‌دهد محدود به منطقه جنوب شرق آسیا نمی‌شود، بلکه آمریکا و منافع آمریکا از پیامدهای آن در امان نخواهد بود. وزیر کشور سنگاپور در مقاله‌ای نوشت: برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق یک راه حل مداوم نیاز است، زیرا این طرز تفکر در حال پایان یافتن نیست و به سایر مناطق نیز سرایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *