خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۱۰

سالروز میلاد سرور آزادگان جهان امام‌ حسین علیه السلام و روز پاسدار را تبریک می‌گوییم

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: حضور مردم در انتخابات دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند
  • بیانیه جامعه مدرسین: مسئولان با عاملان توهین به امام رضا علیه السلام برخورد قاطع کنند
  • آیت‌الله ممدوحی: مناظره‌کنندگان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند
  • آیت‌الله طبسی: پیش از زمینیان آسمانیان برای ولادت امام حسین علیه السلام شادی کردند
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: امام حسین علیه السلام اُسوه و الگوی ابدی و ازلی همه بشریت است

** جام جم ۹۶/۲/۱۰
*  تایید صلاحیت  با پرونده قضائی
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی که احکام قضایی یا پرونده باز دارند یا دستگیر شده‌اند، برای انتخابات شورا تایید صلاحیت شدند، گفت: اما کسانی فقط به این دلیل که در جناح دیگر بودند، رد صلاحیت شدند و این نظارت حیثیت مجلس را زیر سوال می‌برد.
مهدی چمران افزود: این افراد بر اساس سلایق سیاسی رد صلاحیت شدند و امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل شود.
** همشهری ۹۶/۲/۱۰
*  سفر کمیسیونر انرژی اروپا به ایران
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با سفر کمیسیونر اتحادیه اروپا به ایران گفت: در این سفر یک بار دیگر همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی هسته‌ای بررسی خواهد شد.
عباس عراقچی با اشاره به سفر آتی کمیسیونر انرژی و محیط زیست اروپا به ایران گفت: آقای کان تپه در این سفر با آقای دکتر صالحی ملاقات خواهند داشت و یکبار دیگر همکاری های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی هسته‌ای را بررسی خواهند کرد.
رایزنی درباره دومین سمینار ایران و اتحادیه اروپا در دستور کار این سفر قرار دارد.
** کیهان ۹۶/۲/۱۰
*  رئیس مرکز آمار هم اشتغالزایی ۷۰۰ هزار نفری را تکذیب کرد
امیدعلی پارسا، رئیس ‌مرکز آمار ایران در زنجان گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای سال ۹۲ تا انتهای سال ۹۵، به‌طور متوسط سالانه ۴۹۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.
*  آغاز رسیدگی نهایی به شکایات داوطلبان ردّصلاحیت‌شده شوراها
رسیدگی نهایی به شکایات داوطلبان ردّصلاحیت‌شده انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط هیئت مرکزی نظارت و اعلام نتیجه قطعی به مراجع ذی‌ربط از امروز به مدت ۸ روز آغاز می‌شود.
در این مرحله داوطلبان ردّصلاحیت‌شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، می‌توانند با مراجعه به دفتر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا واقع در تهران، شکایت خود را تقدیم هیئت مرکزی نظارت کنند.
** شرق ۹۶/۲/۱۰
*   افزایش ٣٠٠درصدی صادرات ایران به اروپا
«میگوئل آریاس کانته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا خبر از افزایش ٣٠٠درصدی صادرات ایران به اروپا پس از برجام داد و برای همکاری هسته‌ای با ایران اعلام آمادگی کرد؛ او همچنین از آمادگی اروپا برای انتقال تکنولوژی کاهش آلایندگی‌های انرژی به ایران خبر داد.
*  ساعت آزادسازی تلعفر نزدیک است
«هادی عامری» اظهار کرد: برای مبارزه با ارهاب و تروریسم تا هر جایی که لازم باشد، پیش خواهیم رفت و با مرجعیت آیت‌الله العظمی سیستانی دشمن را شکست می‌دهیم. فرمانده لشکر بدر و یکی از مسئولان رده‌بالای حشدالشعبی در بازدیدی از نقاط عملیاتی غرب تلعفر به «شرق» گفت: عملیات آزادسازی تلعفر نزدیک است و با هماهنگی‌های لازم بین نیروهای عراقی به‌زودی عناصر داعش را در تلعفر پاک‌سازی می‌کنیم.
** ایران ۹۶/۲/۱۰
*  طرح پیشنهادی اسرائیل برای از بین بردن نفوذ ایران در سوریه
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی طرح پنج بندی را به مقامات امریکایی پیشنهاد داده است که در آن از امریکا خواسته شده حق حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را به رسمیت شناخته و تحریم‌ها علیه حزب‌الله و ایران را افزایش دهد.
کاتز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات دولت ترامپ پیشنهاد کرده است تا امریکا و اسرائیل یک تفاهم‌نامه مشترک ۵ بندی را به امضا برسانند تا بنا بر آن نفوذ ایران در سوریه را از بین ببرند.
*  سناتور امریکایی خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شد
«رند پل»، سناتور برجسته جمهوریخواه امریکایی، با انتقاد از مشارکت امریکا در جنگ یمن خواستار توقف فروش جنگ افزار به عربستان شد.
او در مقاله‌ای در ‏تارنمای امریکایی «ریر»، عربستان و القاعده را متهم به مشارکت در جنگ علیه حوثی‌ها در یمن کرد و هشدار داد: پیامد ادامه جنگ عربستان و حوثی‌ها می‌‏تواند باعث خلأ قدرت در یمن شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۱۰
*  ابلاغ قانون تشکیل هیات‌های انضباطی رسیدگی به شکایات و تخلفات کارکنان نیروهای مسلح
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در نامه‌ای به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قانون تشکیل هیات‌های انضباطی رسیدگی به شکایات و تخلفات کارکنان نیروهای مسلح را برای اجرا، ابلاغ کرد.
*  ابراز امیدواری برای خروج کامل ایران از فهرست کشورهای غیرهمکار گروه ویژه اقدام مالی
علی ماجدی سفیر ایران در آلمان با اشاره به تداوم مذاکرات مسئولان ایرانی با گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) برای خروج کامل ایران از فهرست کشورهای غیرهمکار با این نهاد، ابراز امیدواری کرد در نشست آتی این نهاد که در ماه ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد – تیر) برگزار می‌شود، بتوان به طور کامل از این فهرست خارج شد.
وی  گفت: البته پیشرفت‌های زیادی در حوزه بانکی میان ایران و جهان و بویژه اروپا بوجود آمده که با زمان تحریم‌ها قابل مقایسه نیست، اما هنوز به سطح مورد نظر نرسیده است.
** وطن امروز ۹۶/۲/۱۰
*  حضور مردم در انتخابات دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار تعدادی از مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی، بیان داشت: پیش از انقلاب مردم استبدادزده‌ای در رژیم ارباب رعیتی بودند و به مردم با نظر حقارت نگاه می‌شد، امام راحل مردم را به میدان آوردند و با اعلامیه‌ها و سخنرانی‌ها آگاه شدند سپس در برابر گلوله‌ها سینه سپر کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
وی با تأکید به شرکت حداکثری در انتخابات بیان داشت: همه مردم باید در انتخابات به صحنه بیایند و هر جا مردم به صحنه آمده‌اند، دشمنان عقب‌نشینی کرده‌اند.
** جوان ۹۶/۲/۱۰
*  مناظره‌کنندگان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند
آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری مناظرات انتخاباتی و ضرورت لحاظ منافع ملی و مصالح عمومی در اینگونه برنامه‌های انتخاباتی و عدم خروج از مدار اخلاق و انصاف، اظهار کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید در مناظرات انتخاباتی و گفت و شنودهای خود در قالب برنامه های متنوع رقابتی انتخاباتی، صدق گفتار و قول سدید داشته باشند و مراعات کنند که به یکدیگر اتهامی را نسبت ندهند. وی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی  در نظام اسلامی ما باید الگو باشد؛ در این انتخابات باید حقایق بر زبان کاندیداها جاری شود و به صورت منصفانه نقاط ضعف بازگو گردد و رودربایستی‌ها کنار گذاشته شود؛ ضمن آنکه آستانه تحمل نامزدها نیز باید بالا باشد.  
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۱۰
*  ایران، از موضوعات گفتگو در دیدار مقامات انگلیس و آمریکا
بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در دیداری با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره مسائل مختلف، از جمله ایران رایزنی کردند.
جانسون با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام این خبر، نوشت: از دیدار با همتای آمریکایی خود و نیکی هیلی بسیار خرسند شدم و درباره کره‌شمالی، سوریه، روسیه، ایران و روابط دوجانبه میان لندن و واشنگتن گفتگو کردیم.
*  ورود ۲۸ هواپیما در دو سال
مدیر روابط عمومی‌سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از ۶۱ میلیون و ۲۹۰ هزار مسافر توسط بخش هوایی کشور در دو سال گذشته خبرداد.
رضا جعفرزاده اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون ناوگان هوایی کشور از حدود۲۵۲ فروند هواپیما با ۴۳هزار و ۱۹۳ صندلی پرواز به ۲۸۰ فروند هواپیما و ۴۵ هزار و ۸۷۱ صندلی در سال ۹۶ رسیده است.
** رسالت ۹۶/۲/۱۰
*  سبقت ایران از ۱۷۱ کشور جهان در رشد واردات
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می دهد واردات ایران در سال ۲۰۱۶ برابر با سال ۱۳۹۵ رشد قابل توجه ۲۲ درصدی داشته است و این کشور از نظر میزان رشد واردات در میان ۱۷۵ کشور جهان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و در کنار کشورهای کوچک آفریقایی همچون گینه استوایی و اتیوپی قرار گرفته است. رشد واردات این کشور در سال ۲۰۱۶ برابر با ۸/۲۱ درصد بوده است.
*  حزب الله بی همتاست
یک سرهنگ اسرائیلی با اعلام اینکه حزب‌الله بی همتاست، تاکید کرد، هیچ کس امروز نمی تواند این نیرو را «ببر کاغذی» قلمداد کند.
یکی از افسران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی  تصریح کرد: حزب‌الله لبنان به جایی رسیده است که به‌زودی می توان  به آن واژه ارتش اطلاق کرد.
آنها در سوریه بسیار تلاش می کنند و با نبرد مشترک با نیروهای سپاه قدس ایران و ارتش سوریه، توانمندی‌ها و تجارب خود را افزایش می دهند و در آینده ممکن است از این تجربه در مقابله با ما بهره گیرند.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۱۰
*  بازبینی برجام پیش‌بینی نشده است
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: براساس یادداشت تفاهمی‌که میان ما و اتحادیه اروپا وجود دارد، تمامی‌توافقاتی که انجام شده است در حال عملیاتی شدن است. همچنین صالحی درباره بازبینی برجام اظهار امیدواری کرد که برجام از سوی همه طرف‌ها به خوبی اجرا شود. صالحی تاکید کرد: هیچ بازنگری در برجام صورت نخواهد گرفت.
*  درگیری سنگین در موصل
پلیس فدرال عراق ظهر دیروز شنبه گزارش داد، در حمله پهپادهای نیروی هوایی عراق در اطراف مسجد النوری جایی که ابوبکر البغدادی خلافت خود را در آنجا اعلام کرد، ۳۰ تروریست کشته شدند.
** آرمان ۹۶/۲/۱۰
*   ناجا پاسخی دندان‌شکن به اشرار خواهد داد
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: گروه‌های مسلح بدانند حرکت تروریستی آنان در مرز میرجاوه بدون پاسخ نخواهد ماند و به یاری خداوند و همت نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح پاسخ کوبنده و دندان شکن به این اشرار داده خواهد شد.
*  افزایش ۴۷‌درصدی صادرات نفت ایران به آسیا
میانگین واردات کشور‌های آسیایی از ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به یک‌میلیون و ۸۷۰‌هزار بشکه در روز رسید که ۴۷‌درصد بیشتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۶ بود.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۱۰
*  استفاده از نام‌ شخصیت‌های سیاسی و مذهبی بدون اجازه کتبی ممنوع
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اطلاعیه شماره ۴ خود برخی نکات تبلیغاتی را به نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراها یاد آور شد.
در این اطلاعیه تاکید شده است: انتشار اعلام نظر شخصیت‌ها (بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان)، مجامع، احزاب و گروه‌های مجاز در تایید نامزد انتخاباتی باید مستند به مدرک کتبی و امضاء شده مربوط به تایید و حمایت باشد و نامزد انتخاباتی در صورتی که بخواهد از تایید مراجع یاد شده در صدر این نام‌ها استفاده کند، باید مستندات و مدارک آن را ارائه کند.»
** آفرینش ۹۶/۲/۱۰
*  درخواست ۱۰۰ سناتور آمریکایی برای تغییر رفتار سازمان ملل در قبال اسرائیل
۱۰۰ سناتور آمریکایی از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از نهادهای بین‌المللی مبنی بر تغییر شیوه تعامل با اسرائیل حمایت کردند. این ۱۰۰ نماینده آمریکایی در پیامی اعلام کردند: ما خواستار توقف “تبعیض” علیه اسرائیل و تعامل با آن همانند دیگر کشورها هستیم.
آن‌ها همچنین تاکید کردند که ادامه هجمه و حملات علیه اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهای وابسته به این سازمان “غیر قابل قبول”است.
*  سفرهای متقابل هیات هسته‌ای ایران و روسیه
بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی ایران که هفته گذشته به منظور گفت‌وگو با مقامات شرکت دولتی روس اتم و بررسی راه های گسترش همکاری های هسته ای در رأس هیاتی وارد مسکو شده بود در ادامه مذاکرات خود با مقامات روسیه، با لیخاچوف مدیرعامل و اسپاسکی معاون امور بین‌الملل شرکت دولتی روس اتم ملاقات و راجع به همکاری‌های هسته‌ای آتی بحث و تبادل نظر کرد.
در دیدارهای مسئولین دو کشور توافق شد برای پیگیری موضوعات مهم همکاری، هیأت‌هایی از دو کشور به ایران و روسیه سفر کنند.
** قدس ۹۶/۲/۱۰
*  پیش از زمینیان، آسمانیان برای ولادت حسین(ع) شادی کردند
آیت‌الله نجم الدین مروجی طبسی به مناسبت فرا رسیدن سوم شعبان المعظم، سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار داشت: ولادت امام حسین(ع) منشأ تحول و شادی و سرور در آسمان‌ها و عالم بالا شد، یعنی پیش از آنکه سرور و شعف این ولادت، زمین و زمینیان را فرا بگیرد، آسمان‌ها را در نوردید و این مطلب ار شخصیت بی نظیر سیدالشهداء(ع) حکایت دارد.
امام حسین(ع) رهبر همه آزادگان است و مقابل ظلم ایستاد.
اگر جهان و جهانیان امام حسین(ع) را می‌شناخت و می‌دانست مقابل ظلم تا پای جان ایستاد و آزاده ماند، بی‌گمان برایش روز شهید تعیین می‌کرد و آن را گرامی ‌می‌داشت.
*  بدترین غده برای جامعه پیروی از هوای نفس است
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه بدترین غده برای جامعه پیروی از هوای نفس است، تاکید کرد: مشکل جامعه این است که افراد می‌گویند چرا من نباشم و او باشد، این از بدترین غده‌هاست. آیت الله جوادی آملی افزود: دشمن بیرونی از ما آب و خاک و نفت و حداکثر بدن می‌خواهد، ولی این دشمن درونی از ما ایمان و آبرو می‌خواهد و تا انسان را مانند تفاله نکند، رها نمی‌کند.
** خراسان ۹۶/۲/۱۰
*  حذف ۲۳۰۰ پُست و شغل در وزارت خارجه آمریکا
به دنبال روی کار آمدن ترامپ، دولت آمریکا کارش را با کاهش شدید بودجه در برخی از وزارتخانه‌ها آغاز کرد. از جمله این وزارتخانه‌ها، وزارت خارجه بوده است. «رکس تیلرسون» درصدد حذف ۲۳۰۰ منصب و پُست شغلی در وزارتخانه متبوعش است.
این میزان حذف منصب شغلی در وزارت خارجه در واقع حذف حدود ۹ درصد نیروی کاری در این وزارتخانه است. بودجه  وزارت خارجه در قیاس با دولت  اوباما، ۳۰ درصد کاهش داشته است.
*  ۳۳ کاندیدای شورای شهر در ۳ استان به دادسرا احضار شدند
با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ، روزگذشته دادستان‌ های زاهدان، گرگان و قزوین از احضار ۳۳ نفر از کاندیداهای انتخابات شورای شهر به دادسرا های این شهر‌ها به دلیل تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی خبر دادند.
** اعتماد ۹۶/۲/۱۰
*  مسکو با رییس‌جمهور منتخب ملت ایران همکاری می‌کند
«ماریا زاخاورا»، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه با توجه به آغاز مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران گفت: «اینکه نتیجه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران چه خواهد شد، صرفا در صلاحیت مردم این کشور است و ما با هر کسی که در این انتخابات به پیروزی برسد، کار خواهیم کرد.»
*  برزیل هرچه عمیق‌تر در آشوب فرو می‌رود
اعتصاب سراسری وسایل نقلیه عمومی، شهرهای بزرگ برزیل مانند سائوپائولو و ریودوژانیرو را فلج کرده است. گفته می‌شود که این بزرگ‌ترین اعتصاب در برزیل از ۲۱ سال پیش است. به گفته سندیکاهای برزیل در سراسر کشور بیش از ۴۰ میلیون نفر در حرکت‌های اعتراضی به دولت میشل تمر شرکت دارند.
** شهروند ۹۶/۲/۱۰
*   احتمال اسارت یکی از سربازان
شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که کمیسیون هفته بعد ازتعطیلات مجلس درجلسه‌ای با مسئولان مرزبانی ابعاد حادثه تروریستی میرجاوه را بررسی می‌کند، گفت که اخباری درباره اسارت یکی از سربازان توسط گروه تروریستی و اشرار به دست رسیده اما هنوز دقیق نیست و ما پیگیر این موضوع هستیم.
*  امضای دومین تفاهمنامه همکاری محیط‌زیستی ایران و ژاپن
 تفاهمنامه همکاری با موضوع محیط‌زیست میان معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و یوشی هیروسکی وزیر مشاور وزارت محیط‌زیست ژاپن امضا شد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۱۰
*  محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به سوریه از سوی ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور، مغایر موازین بین‌المللی و در راستای تقویت تروریست‌هاست.
بهرام قاسمی افزود: شکی نیست این حملات در راستای تضعیف دولت قانونی سوریه و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد و علیه صلح و امنیت جهانی است.
*  گسترش آتش بس سوریه در دستور کار است
وزیر دفاع ایران در پایان نشست بین‌المللی امنیت مسکو و مذاکرات حاشیه این اجلاس که بخشی از آن به مبارزه با تروریسم در خاورمیانه اختصاص داشت، گفت: بر اساس توافق با روسیه و سوریه در نشست سه جانبه، بررسی گسترش آتش بس در این کشور در دستور کار قرار گرفته است. سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و رئیس هیات ایرانی در پایان سفر سه روزه به مسکو در مصاحبه‌ای اظهار کرد: باید با پدیده شوم تروریسم که همه کشورها و ملت‌ها را می‌تواند در معرض تهدید و خطر قرار دهد، مبارزه کرد و جنگید.
** صبح نو ۹۶/۲/۱۰
*  «پاسداران» پایه گذار بزرگ‌ترین جبهه مقاومت هستند
سردار غلامرضا جلالی و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در آستانه سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، پیامی صادر کرد. وی تاکید کرد: پاسداران با تمسک به مکتب آزادگی و فداکاری عاشورا، امروزه در عصر طغیان دنیاپرستان و فضیلت ستیزان نظام سلطه جهانی، پایه گذار بزرگ‌ترین جبهه مقاومت و پایداری به نام انقلاب جهانی اسلامی شده‌اند.
** بهار ۹۶/۲/۱۰
*  نمی‌توان با نام خدا مرتکب خشونت شد
رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به مصر با بیان اینکه هیچ صلحی بدون آموزش جوانان برای احترام به یکدیگر و گفت‌وگوی سازنده به دست نمی‌آید، گفت: آینده بشریت بر پایه مذاکرات میان ادیان و فرهنگ بوده و مذاکرات میان ادیان برای رسیدن به صلح و مقابله با اختلافات لازم است.
پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در اختتامیه کنفرانس جهانی صلح الازهر گفت: نمی‌توان با نام خدا مرتکب خشونت شد.
*  تفاهم نامه گمرکی ایران و ارمنستان
ایران و جمهوری ارمنستان پروتکل تبادل اطلاعات گمرکی امضا کردند.
این پروتکل به امضای مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران و وارتان هاراتونیان، رئیس کل گمرک و رئیس کارگروه درآمد کشوری ارمنستان رسید.
بر اساس این توافق طرف‌ها هر سه ماه و همچنین به صورت سالیانه، تبادل داده‌های آماری گمرکی درباره تجارت دو جانبه را اجرا می‌کنند.
** افکار ۹۶/۲/۱۰
*  نقدینگی ۲/۲۳ درصد افزایش یافت
معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به رشد ۱۷.۱ درصدی پایه پولی در سال ۹۵ گفت: حجم نقدینگی در پایان سال گذشته با ۲۳.۲ درصد رشد به ۱۲۵۳ هزار میلیارد تومان رسید. پیمان قربانی ضمن اشاره به ثبات بازار ارز، گفت: نرخ تورم از ۴۰.۴ درصد در مهر ۹۲ به ۹.۵ درصد در اسفند ۹۵ رسید که در واقع وعده تورم تک رقمی بعد از ۲۶ سال محقق شد.
*  عرضه تفسیر تسنیم در نمایشگاه کتاب
چهار جلد از تفسیر تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی برای نخستین بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
نشر اسرا در نظر دارد تا در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۲۰۱ عنوان کتاب و ۹۰ عنوان سی‌دی را برای علاقه‌مندان عرضه کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مقابله با مفاسد نباید منفعلانه باشد
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از بانوان طلبه غیر ایرانی حوزه علمیه خواهران جامعه الزهرا(س) با بیان این که هم اینک اسباب فساد از هر زمانی بیشتر شده است، گفت: برای مقابله با مفاسد به هیچ عنوان نباید منفعلانه عمل کرد.ایشان با بیان این که برکت اصلی انقلاب اسلامی تغییر حکومت ظلم به اسلامی بود، رشد و شکوفایی جامعه الزهرا(س) را از جمله برکات انقلاب دانست.
مسئولان با عاملان توهین به امام رضا برخورد قاطع کنند
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای توهین اخیر در فعالیت‌های انتخاباتی به ساحت مقدس امام رضا(ع) را محکوم کرد و خواستار برخورد قاطع با عاملان این حرکت نابخردانه شد. دراین بیانیه آمده است: جریان‌های سیاسی بدانند که در صورت اسائه ادب به ساحت قدسی ائمه معصومین، قداست‌زدایی و آلوده کردن حریم اخلاق و انسانیت با پاسخ محکم مردم و مؤمنین مواجه خواهند شد و مردم به هیچ وجه این تعرضات جاهلانه را تحمل نخواهند کرد.
امام حسین(ع) اُسوه و الگوی ابدی و ازلی همه بشریت است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ضمن تبریک فرارسیدن سوم ماه شعبان، اظهار داشت: مشیت خدای متعال بر این تعلق گرفته که حسین بن علی(ع) الگو و سرمشق بشر باشد؛ عضو جامعه مدرسین همچنین با بیان این که سیدالشهدا(ع) مظهر شرافت، شجاعت، حریت و فضیلت است، افزود: نام امام حسین(ع)، فرهنگ و مکتب حسینی و محرم و عاشورا و کربلای ایشان یک فرصت آسمانی است برای همه آزادی خواهان و حق طلبان جهان و کلیه کسانی که به دنبال تحقق عدالت هستند و از ظلم و ستم متجاوزان و زیاده خواهان به ستوه آمده‌اند.
سپاه پاسداران محل اتکایی برای کشور است
مهر/ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجاهدت پاسداران انقلاب با تأکید بر لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: سپاه پاسداران محل اتکایی برای کشور است. علی لاریجانی صبح دیروز (شنبه ۹ اردیبهشت ماه) در دیدار با شورای فرماندهی یگان حفاظت و سپاه حفاظت مجلس شورای اسلامی؛ با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: زحمات یگان حفاظت در پیشگاه الهی اجر خواهد داشت و ما نیز قدردان زحمات خاموش شما یگان حفاظت هستیم.
تظاهرات گسترده مردم آمریکا علیه ترامپ
باشگاه خبرنگاران/ همزمان با ۱۰۰ روزه شدن دوره ریاست جمهوری “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا، معترضان به سیاست‌های زیست محیطی دولت وی اواخر روز گذشته (شنبه) مقابل کاخ سفید تظاهرات برگزار کردند. از زمان پیروزی دونالد ترامپ مردم  این کشور چندین تظاهرات گسترده در اعتراض به سیاست‌های ترامپ برگزار کرده‌اند.
ادعای سفیر عربستان: ایران قصد تسلط بر یمن را دارد
باشگاه خبرنگاران/ سفیر عربستان در یمن بدون اشاره به تجاوز نظامی کشورش به یمن، ایران را به تلاش برای تسلط بر این کشور متهم کرد. “محمد الجابر”، مدعی شد ایران قصد دارد بر این کشور تسلط پیدا کند تا فعالیت تروریستی داعش و القاعده را در منطقه گسترش دهد. وی افزود: ایران می‌خواهد همانطور که بر عراق و سوریه مسلط شده، کنترل اوضاع را در یمن نیز در دست بگیرد.
ترکیه برای صلح در منطقه بسیار فداکاری کرده است
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر ترکیه گفت: مردم این کشور دیگر اقبال چندانی به پیوستن به اتحادیه اروپا ندارند. ییلدیریم در ادامه اظهاراتش مدعی شد: تا وقتی که رژیم کنونی در سوریه حاکم باشد راه حل سیاسی اتفاق نخواهد افتاد و صلح پایدار برقرار نخواهد شد. دیر یا زود این رژیم سقوط می‌کند آمریکا باید نقش فعال خود را در سوریه ادامه بدهد زیرا ترکیه برای برقراری صلح در منطقه بسیار فداکاری کرده است.
اسپوتنیک: همکاری ایران و روسیه می‌تواند ادامه یابد
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: بنا به گفته سرگئی چمزوف رئیس شرکت «روستک»، روسیه به قرارداد تحویل سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۱۶ به طور کامل عمل کرده است. چمزوف در نشستی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین این مسئله را تایید کرد. اسپوتنیک نوشت: همکاری نظامی فنی ایران و روسیه پس از تحویل اس ۳۰۰ می‌تواند ادامه یابد.
شناسایی محل اختفای تروریست‌های حادثه میرجاوه
باشگاه خبرنگاران/ استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی محل اختفای تروریست‌های حادثه میرجاوه به سرانجام رسیده است گفت: برای نجات سرباز ربوده شده توسط تروریست‌ها در میرجاوه از ظرفیت‌های بومی و محلی استان و سران طوائف پاکستان استفاده می‌کنیم. هاشمی تاکیدکرد: دوام ناامنی و نابه سامانی در مرزها در این شرایط برای جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نخواهد بود بنابراین تمرکز مقامات پاکستانی به مرزهای مشترک باید مورد توجه دولتمردان و مقامات پاکستان قرار بگیرد.
حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به ارتش سوریه
فارس/ شبکه اسکای نیوز از حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی جولان خبر داد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع تیپ ۹۰ ارتش سوریه در نزدیکی‌های جولان واقع در استان قنیطره حمله کرده است. برخی منابع محلی از پرواز گسترده جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی در آسمان جولان خبر می‌دهند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گذشته نیز به مناطقی در نزدیکی شهر دمشق، پایتخت سوریه حمله کردند.
توافق هسته‌ای با ایران به اقتصاد آمریکا ضربه زد
مهر/ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران به اقتصاد آمریکا ضربه وارد کرده گفت: برای لغو تمامی توافق هایی که منافع ما را به خطر انداخته‌اند، تلاش می‌کنیم. «ترامپ» افزود: تأثیر منفی توافق هسته‌ای ایران بر اقتصاد آمریکا مشهود است.
رئیس جمهور فراری یمن با پادشاه سعودی دیدار کرد
مهر/«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با  پادشاه سعودی در جده دیدار و گفتگو کرد. پادشاه سعودی که کشورش بیش از دو سال است مردم یمن را مورد تجاوز قرار داده است در این دیدار گفت: «امنیت و ثبات یمن بخشی جدایی ناپذیر از امنیت و ثبات عربستان است». وی همچنین از یمن به عنوان «عمق راهبردی» عربستان یاد کرد.
افزایش حمایت آمریکا از تجاوز عربستان به یمن
تسنیم/ مقام سابق سازمان ملل و استاد حقوق بین الملل تاکید کرد: حمایت واشنگتن از تجاوز عربستان سعودی به یمن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافته است. ریچارد فالک در ادامه تصریح کرد: از آغاز ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا حمایت خود از تجاوز رژیم عربستان علیه یمن را افزایش داده است. این مقام سابق سازمان ملل گفت: ماهیت تجاوز نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.
رژیم صهیونیستی تهدیدی برای جهان است
ایرنا/ کره شمالی رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح جهان دانست و اعلام کرد که این رژیم با توجه به در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای متعدد و بی شمار، حاضر به بیان آن نیست و مجامع بین‌المللی نیز چشمان خود را بر روی این واقعیت بسته‌اند. اعلام موضع پیونگ یانگ علیه رژیم اسرائیل پس از آن صورت می‌گیرد که لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی با «دیوانه و تندرو» قلمداد کردن رهبر کره شمالی گفته بود که جنگ احتمالی با کره شمالی تاثیرات مستقیمی بر روی این رژیم خواهد داشت.
برنامه‌ریزی برای حضور ۸ میلیون نفر در راهیان‌نور
رسا/ سردار فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان‌نور با اشاره به اینکه حرکت راهیان نور در مسیر خدمت به شهدا است از برنامه‌ریزی برای حضور ۸ میلیون نفر در حرکت راهیان‌نور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *