خبرروز ۱۳۹۶/۰۱/۳۰

  • تأکید آیت‌الله جوادی آملی بر تولید فکر در حوزه
  • آیت‌الله علوی گرگانی: دولت به برنامه‌های شیعه شناسی بودجه تخصیص دهد
  • آیت‌الله مقتدایی: حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به نمایش‌ می‌گذارد
  • آیت‌الله نمازی: مسئولان مشکل مسکن و اشتغال جوانان را حل کنند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: مراجع عظام تقلید و مردم دغدغه جدی در بحث محیط زیست دارند
  • آیت‌الله رجبی: دشمنان “معیشت” مردم را هدف قرار داده‌اند

** جام جم ۹۶/۱/۳۰
*  نامه‌های سرگشاده رئیسی به روحانی
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت: «اگر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد و همین مایه مباهات ماست، حیف است که به شائبه نمایش‌های تبلیغاتی که داوری دیگران را درباره ما مخدوش می‌کند، ‌آلوده شود.»
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «بنده و جنابعالی پیش از آن که حقوقدان باشیم، هر دو مفتخر به کسوت روحانیت هستیم و این انتساب، ما رابه رعایت امور اخلاقی بیش از دیگران ملزوم و موظف می‌نماید.»
*  تاکید ایران و گرجستان بر گسترش روابط
گئورگی مارگولا شویلی رئیس جمهور گرجستان و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در شهر تفلیس دیدار و درباره راهکارهای گسترش روابط در همه زمینه‌ها مذاکره کردند.
در این دیدار ظریف با سپاسگزاری از مهمان نوازی دولت گرجستان، گفت: مردم دو کشور ارتباطی نزدیک دارند و جمهوری اسلامی همیشه آماده گسترش و تعمیق روابط با گرجستان است.
** همشهری ۹۶/۱/۳۰
*  قرارداد نهایی باز طراحی رآکتور هفته آینده در وین امضاء می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس از امضای اولیه قرارداد بار طراحی رآکتور اراک خبر داد و گفت: امضای نهایی این قرار داد هفته آینده در وین انجام می‌شود.
به گفته علی اکبر صالحی ایران، چین و آمریکا به عنوان کشورهایی که در برجام تعیین شده‌اند، باز طراحی رآکتور اراک را پیش می‌برند.
** کیهان ۹۶/۱/۳۰
*  گزارش دیوان محاسبات از تخلف ۱۸ هزار میلیارد تومانی در وزارت نفت
بر اساس گزارش دیوان محاسبات؛ شرکت ملی نفت ایران، وجوه مربوط به صادرات فرآورده‌های نفتی را به حساب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی واریز نکرده است.
گزارش تفریغ بودجه ۹۴ نشان می‌دهد مجموع ارزش اعتبارات بودجه ۹۴ که وزارت نفت در اجرای آنها تخلف کرده، به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
*  رژه بزرگ نیروهای سه‌گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی
دیروز(سه‌شنبه) رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی با حضور رئیس‌جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
** شرق ۹۶/۱/۳۰
*  درخواست خصمانه نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل علیه ایران
جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و معاون پیشین وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحات، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ما به خاطر حفظ امنیت ملی آمریکا و متحدان‌مان باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی بشناسیم.
*  وزارت خارجه؛ پیگیر دکل‌ها و پول‌های گمشده
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با تأیید پیگیری دستگاه دیپلماسی برای یافتن و بازگرداندن دکل‌ها و پول‌های گمشده ایران در سراسر جهان گفت: وزارت خارجه بهترین تلاش خود را در این حوزه‌ها داشته و اگر مشکلی بوده، دلیلش موارد دیگری است نه عدم تلاش وزارت خارجه؛ یعنی مباحث و مشکلاتی در خارج از کشور وجود دارد.
** ایران ۹۶/۱/۳۰
*  مستمری ۱۴میلیون ایرانی کم درآمد افزایش یافت
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود ‌گفت:
ـ مسدود شدن تلگرام صوتی در خارج از دولت انجام شده است.
ـ ۱۴ میلیون ایرانی نیازمند مشمول افزایش یارانه نقدی شده‌اند.
ـ آقای جهانگیری در جهت دفاع از عملکرد دولت وارد این صحنه شد و حتما در مناظرات تلاش می‌کند نسبت به عملکرد دولت و واقعیت‌ها روشنگری کند.
ـ در چهار سال گذشته بنای دولت این نبود و نیست که هر روز جامعه را متشنج کنیم و بگم بگم راه بیندازیم، یا کاغذ در بیاریم و نشان دهیم.
ـ توصیه و تقاضای ما از صدا و سیما این است که به اصول خود پایبند باشد چرا که این رسانه برای دولت و همه قوا است.
*  خواست مردم فقط اقتصادی نیست، آزادی و فرهنگ هم می‌خواهند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، در نشست صمیمی با روسای دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه مردم در پای صندوق‌های آرا حضور می‌یابند تا نظر خود را در موضوعات مختلف اعلام کنند، گفت: عده‌ای چنین تبلیغ می‌کنند که نظر مردم باید روی موضوع اقتصادی جامعه باشد، اما مردم به شما اجازه نمی‌دهند که همه زندگی آنها را در اقتصاد خلاصه کنید و باید درباره فرهنگ و آزادی هم برنامه داشته باشید، اگر می‌خواهیم در معرض آرای مردم قرار بگیریم، لازم است، همه نیازمندی‌های جامعه مطرح شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱/۳۰
*  دیدار عمار حکیم با مقامات مصری
عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق بنا به دعوت رسمی مقامات مصری به قاهره سفر کرده است و در این سفر با السیسی، «شریف اسماعیل» نخست‌وزیر و «علی عبدالعال» رئیس مجلس، سامح شکری وزیر خارجه، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، احمد الطیب شیخ الازهر و پاپ تواضروس دوم رهبر قبطی‌های مصر دیدار خواهد کرد.
*  هشدار سازمان ملل نسبت به تبعات فاجعه بار حمله عربستان به بندرالحدیده یمن
هماهنگ‌کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل در یمن درباره فاجعه انسانی در این کشور در صورت هرگونه حمله کشورهای متجاوز علیه یمن به بندر الحدیده هشدار داد.
«جیمی مک گولدریک» اضافه کرد: هرگونه اقدام عربستان علیه بندر الحدیده عواقب خطرناک و فاجعه آمیزی به دنبال خواهد داشت و در صورت بسته شدن این بندر هیچ جایگزین واقعی برای آن وجود ندارد.
** وطن امروز ۹۶/۱/۳۰
*   زنان ایرانی را در فرودگاه تفلیس «برهنه» کردند
ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس، در صحن علنی مجلس در اخطاری گفت: زنان ایرانی را به بهانه بازرسی در فرودگاه تفلیس در ملأعام برهنه کرده‌اند. وی افزود: غیرت و شرف ایرانی کجا رفته است؟ تا چه زمانی برای برخورد خصومت‌آمیز برخی دولت‌ها با شهروندان‌مان انفعالی برخورد کنیم.  نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی از دستگاه سیاست خارجی کشور خواست این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه را به مجلس ارائه دهند.
*  کمک آمریکایی‌ها به داعشی‌ها در عراق
جنبش «عصائب اهل‌الحق» فاش کرد، نیروهای آمریکایی برای طولانی‌تر کردن پروسه مبارزه با داعش، رساندن محموله‌های کمکی به این گروه تروریستی را از سر گرفتند. جنبش عصائب اهل‌الحق که یکی از گروه‌های بسیج مردمی عراق است، دوشنبه نیز فاش کرده بود نیروهای آمریکایی تلاش داشتند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش را از ساحل راست موصل یا تلعفر خارج کنند.
** جوان ۹۶/۱/۳۰
*  برای حل مشکلات باید با ملت صادق باشیم
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم اختتامیه اردوی فرهنگ و تجارب دفاع مقدس با بیان اینکه مردم همواره با انقلاب اسلامی همراه هستند، گفت: برای مقابله با مشکلات و حل آنها باید با ملت صادق باشیم و فعالیت‌های خود را با مدیریت جهادی انجام بدهیم چرا که راه حل برون‌رفت از مشکلات فعلی کشور همین شیوه مدیریتی است.
*  فشارها برای منفعل کردن دستگاه قضایی است
رئیس کل دادگستری تهران در نشست شورای معاونین دادگستری کل استان گفت: باید توجه داشت که دشمنان نظام و انقلاب با آگاهی از اقدامات آتی قوه قضائیه در صدد است که ما را وادار به موضع‌گیری انفعالی نماید، بنابراین لازم است همکاران مؤمن و متعهد در تشکیلات قضایی در این خصوص ایستادگی و با قوت و جدیت به رسالت الهی خود عمل کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱/۳۰
*  با اعداد و ارقام ساختگی دولت را تخریب می‌کنند
محمود واعظی، وزیر ارتباطات در پاسخ به این مسئله که شنیده شده برخی نهادها در آستانه انتخابات خواهان فیلتر برخی شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام هستند، گفت: الان متاسفانه موجی راه افتاده است و برخی گروه‌ها بدون هیچ اساس و اصولی با عدد و رقم‌های ساختگی دولت را تخریب می‌کنند، این درست نیست برای همین من فکر می‌کنم فضای مجازی باید باز باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
*  خسارت ۲۹۵ میلیاردتومانی‌حادثه سیل آذربایجان‌شرقی
مدیرکل ستاد بحران آذربایجان‌شرقی از برآورد حدود ۲۹۵ میلیارد تومانی خسارت سیل اخیر در این استان خبر داد.
خلیل ساعی افزود: بیشترین خسارت‌ها به شهرهای آذرشهر و عجب‌شیر وارد شد و طبق آخرین آمار حدود ۴۲ نفر در این دو شهرستان کشته شدند.
** رسالت ۹۶/۱/۳۰
*  حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به نمایش می‌گذارد
آیت‌الله مرتضی مقتدایی در سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران  با بیان اینکه مردم باید حضور پر رنگ در انتخابات داشته باشند گفت: باید در نظر داشت این حضور در عظمت کشور  تأثیرگذار است علاوه بر هدایت و تشویق مردم به حضور در انتخابات باید آنها را در انتخاب فرد اصلح یاری کرد.
وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت:‌ لازم است در اقدامات خود به این شعار توجه داشته باشیم در این شعار مسئله تولید مطرح شده که از جمله مشکلات است بنابراین می‌توان با تبلیغ استفاده از محصولات داخل این مشکل را کاهش داد.
** مردم سالاری ۹۶/۱/۳۰
*  بعد از حج امسال، سفرهای عمره از سر گرفته خواهد شد
حمید محمدی در زمینه از سرگیری سفرهای عمره مفرده گفت: با توجه به اینکه عملاً در حال حاضر فرصتی برای عمره باقی نیست، انشاءالله بعد از حج امسال، سفرهای عمره از سر گرفته خواهد شد.
*  رفتار انگلیس در خرید کیک زرد ایران سیاسی باشد؛ برخورد خواهد شد
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی‌در توضیح چرایی وقفه پیش آ‌مده در خرید کیک زرد از قزاقستان با بیان اینکه تاکنون هم موافقت همه کشورها به غیر از انگلیس گرفته شده اظهار داشت: انگلیسی‌ها سوالات بیشتری را مطرح کرده‌اند و امیدواریم این سوالات در حد سوال بوده و بهانه نباشد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی، بیان داشت: اگر مشکل آنها (انگلیس) فقط در حد سوال باشد، با توضیحات ما ابهامشان برطرف می‌شود؛ ولی اگر سوالشان جنبه سیاسی داشته باشد آن وقت نوع برخورد را وزارت خارجه مشخص خواهد کرد که چگونه باید رفتار کرد.
** آرمان ۹۶/۱/۳۰
*  معرفی کاندیدای جمنا در آخرین روزهای تبلیغات
ابوالقاسم جراره عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هدف مشترک جریان اصولگرایی را نه گفتن به شرایط موجود دانست و عنوان کرد: جریان اصولگرایی به وضعیت فعلی انتقاد دارد و به دنبال تغییر آن است
 وی اظهار کرد: باید شرایط در آینده بررسی و از میان پنج نامزد معرفی‌شده باید شرایط بررسی و وضعیت محبوبیت و مقبولیت در بین جامعه رصد و نامزد نهایی معرفی شود.
** فرهیختگان ۹۶/۱/۳۰
*  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارتخانه می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه را به وجود آوردند که در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل به وزارتخانه می‌شود. یک فوریت این طرح با ۱۳۷ رای به تصویب رسید.
*  آخوندی باز هم نمایندگان را قانع کرد
نمایندگان در نشست علنی دیروز از توضیحات عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره «ضعف در سیستم حمل و نقل ریلی کشور» با ۷۳ رای موافق، ۹۲ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه قانع شدند.
آخوندی برای پاسخ به سوال نادر قاضی پور در صحن حضور یافته بود.
** آفرینش ۹۶/۱/۳۰
*  ورود نیروهای جدید آمریکایی به پایگاه “عین الاسد” عراق
منابع اعلام کردند که نیروهای آمریکایی بیشتری وارد پایگاه نظامی “عین الاسد” در استان الانبار عراق شده‌اند.
منابع در مصاحبه با اسکای نیوز با بیان این مطلب، اعلام کردند که این نیروها در عملیات بازپس‌گیری مناطق عانه، راوه، القائم در استان الانبار مشارکت خواهند کرد.
*  مهلت ۴ روزه برای دریافت اعتراض ردصلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها
 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اطلاعیه شماره ۳ خود اعلام کرد کسانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است، از تاریخ ابلاغ کتبی مراتب رد صلاحیت توسط فرمانداری یا بخشداری به ایشان، ۴ روز مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات‌های عالی نظارت استان یا شهرستان تسلیم کنند.
** قدس ۹۶/۱/۳۰
*  کودکان جویای کار در دولت روحانی ۲ برابر شدند
علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در کانال تلگرامی خود نوشت: گزارش رسمی بانک مرکزی حاکی از افزایش نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ تا ۱۴ ساله از ۶.۹ درصد در سال ۹۲ به ۱۲.۵ درصد در پاییز ۹۵ است.
وی اضافه کرد: این ارقام یعنی در دولت آقای روحانی تعداد خانواده‌هایی که به سبب تنگی معیشت فرزندان ۱۰ تا ۱۴ ساله خود را به دنبال کار فرستاده‌اند و البته موفق به یافتن کار نشده‌اند، ۲ برابر شده‌اند.
** خراسان ۹۶/۱/۳۰
*  ایران دشمن اصلی اسرائیل و چالشی برای آمریکاست
وزیرسابق امنیت رژیم صهیونیستی گفت: ایران دشمن اصلی اسرائیل وچالشی برای آمریکا درخاورمیانه است.
موشه ارنس، خواستار مقابله آمریکا با آنچه اقدامات ایران خواند، شد.
*  اصلاح‌طلبان مانع از انتشار گزارش پرونده مدرک تحصیلی  فریدون هستند
یک منبع آگاه از تلاش نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس برای عدم انتشار گزارش درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون به علت اثرات سوء آن بر رأی حسن روحانی در انتخابات خبر داد.
همزمان تسنیم گزارش دادکه ابطحی عضو کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون، از تخلف سازمان سنجش و دانشگاه شهید بهشتی در جذب برادر رئیس‌جمهور در این دانشگاه در مقطع دکترا خبر داده است. وی تأکید کرد: این گزارش باید در صحن کمیسیون قرائت شود.
** اعتماد ۹۶/۱/۳۰
*  توضیحات آیت‌الله آملی لاریجانی درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از ارایه توضیحاتی از سوی رییس قوه قضاییه درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی به نمایندگان خبر داد.
حسن نوروزی اظهار کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی دیروز در دیدار با اعضای کمیسیون قضایی مجلس درباره بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی گفت که هنوز پرونده این افراد قطعی نشده لذا نمی‌توان درباره آن صحبت کرد اما به هرحال مسائلی در این زمینه وجود داشته است و مطالبی که وزیر اطلاعات گفته‌اند نیز درست نیست.
*  ایران، ترکیه و کشورهای عربی باید یک کنفرانس برگزار کنند
ایادعلاوی،‌ معاون رییس‌جمهور عراق در دیدار با عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: برای ایجاد امنیت و ثبات منطقه‌ای لازم است ایران، ترکیه و کشورهای عربی با هم یک کنفرانس برگزار کنند و پایه و اساس حس همجواری، عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر و تقویت ثبات منطقه را ایجاد کنند.
این دو مقام تاکید کردند که عراق باید نقش سازنده‌ای در ایجاد روابط میان دو جهان عربی و اسلامی ایفا کند.
** شهروند ۹۶/۱/۳۰
*  ۵٠‌میلیارد دلار تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در پسابرجام
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: پسابرجام ۵٠‌میلیارد دلار تفاهمنامه سرمایه‌گذاری به صورت فاینانس به همراه داشت.
علی طیب‌نیا افزود: این تفاهمنامه‌ها با سرمایه‌گذاران خارجی امضا شده و مقدمات و مذاکرات انجام و قرارداد بسیاری از آنها در حال نهایی‌شدن است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۱/۳۰
*  ایران و اتحادیه اروپا توافقنامه ایمنی هسته‌ای امضا کردند
کمیسیون اروپا اعلام کرد که ایران و اتحادیه اروپا برای اولین بار توافقنامه همکاری در زمینه ایمنی هسته‌ای امضاء کرده‌اند. این اولین بار است که چنین موافقتنامه‌ای بین طرفین امضاء می‌شود.
هدف از این توافقنامه ۲۵ میلیون یورویی، ارتقای توانمندی‌های مرکز نظام ایمنی هسته‌ای ایران اعلام شده‌ است.
همکاری در زمینه تست‌های ایمنی نیروگاه بوشهر و کمک به ایران برای پیوستن به چند کنوانسیون بین‌المللی هسته‌ای، از جمله بندهای این توافق است.
*  دیدار سفیر ایران در امان با رئیس مجلس ملی فلسطین
سفیر کشورمان در امان، با حضور در دفتر مجلس ملی فلسطین با رئیس و تنی چند از اعضای این مجلس دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، مجتبی فردوسی پور، ضمن تسلیم پیام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خطاب به سلیم زعنون، درباره مسائل مورد علاقه از جمله تحولات منطقه‌ای و قضیه فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.
** صبح نو ۹۶/۱/۳۰
*  تاکید آیت‌الله جوادی آملی بر تولید فکر در حوزه
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم گفت: حوزه وقتی انقلابی است که بتواند مرجع علمی تعیین کند. حیف است که طلبه مستعد به اموری غیر از درس و بحث بپردازد.حوزه باید مستقل باشد؛ یعنی در بودجه مستقل باشد، دستش جلوی این و آن دراز نشود و خود مردم مستقیماً اینها را اداره کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تولید علم در حوزه به تبیین وظایف طلاب و اساتید حوزوی پرداخت و افزود: هرگز به این بسنده نکنید که حرف دیگران را منتقل کنید، این مقدمه کار شماست و باید به فکر تولید باشید.
*  انتصابات در ستاد انتخابات روحانی
محمد شریعتمداری، به عنوان رئیس ستاد روحانی انتخاب شده و صالحی امیری، نجفی، آشنا، نهاوندیان و نوبخت سایر اعضای این ستاد را تشکیل می‌دهند.
** بهار ۹۶/۱/۳۰
*  حکم قطعی برای رد صلاحیت نیاز نیست
حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری درباره اظهار نظر دادستان کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های قضایی افراد در بررسی صلاحیت‌ها موثر است؟ گفت: الزاما حکم قطعی پرونده‌ها برای تایید یا رد صلاحیت افراد نیاز نیست بلکه اگر پرونده و مدارک و مستنداتی وجود داشته باشد که برای اعضای شورای نگهبان موجب اطمینان از اتهام این بزه شود برای افراد می‌تواند تصمیم بگیرد و آنها را رد صلاحیت کند.
** اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دولت به برنامه‌های شیعه شناسی بودجه تخصیص دهد
فارس/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی با تاکید بر اینکه باید یک فکر اساسی برای رفع مظلومیت شیعیان انجام داد.گفت: برای عملیاتی کردن برنامه‌های شیعه شناسی باید دولت‌ها برنامه داشته باشندو در صورتی که از سوی دولت‌ها برنامه‌ای برای تأمین مراکز شیعه شناسی تدوین شود، می‌توان پیشرفت مطلوبی را در این زمینه شاهد بود. وی اضافه کرد: یکی از عللی که ما نتوانسته‌ایم حرکت خاصی در برابر فتنه‌گری‌های دشمنان علیه شیعیان داشته باشیم این است که دولت‌ها برای تأمین منابع مالی شیعه شناسی برنامه‌ای ندارند در حالی که عربستان سعودی فقط درصدی از پول نفت این کشور را برای فعالیت‌های ضد شیعی اختصاص داده است.
مسئولان مشکل مسکن و اشتغال جوانان را حل کنند
حوزه/ آیت الله نمازی، در دیدار رئیس و پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان، تشکیل بنیاد مسکن، کمیته  امداد امام خمینی (ره)، سپاه، بسیج و … را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و  ابراز داشت: در نظام اسلامی مجموعه حاکمیت وظیفه فراهم نمودن تسهیلات ازدواج، مسکن، بهداشت و درمان و… را بر عهده  دارد. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: مردم و جوانان نباید مشکل مسکن و اشتغال داشته باشند و حاکمیت باید تدبیر و برنامه ریزی‌های لازم را برای رفع این مشکلات داشته باشد.
مراجع عظام تقلید و مردم دغدغه جدی در بحث محیط زیست دارند
فارس/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار  با اشاره به بحران گرد و غبار در استان قم اظهار کرد: این بحران از گذشته شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، برگزاری همایش در این خصوص کار مهمی است.وی با بیان اینکه در برهه‌ای مسئولان هر شهری احساس می‌کردند اگر سد داشته باشند همه مشکلاتشان حل می‌شود تصریح کرد: باید آسیب‌ها و اقدامات و راهکارهای عملی به صورت مطالعاتی و دقیق بازگو شود، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و مردم دغدغه جدی در بحث محیط زیست دارند که با اطلاع رسانی درست می‌توان به راهکاری عملی دست یافت.
دشمنان “معیشت” مردم را هدف قرار داده‌اند
تسنیم/ آیت الله رجبی گفت:دشمنان برای جداسازی مردم از نظام سرمایه‌گذاری کردند تا پشتوانه مردمی را از نظام بگیرند از همین رو مسئله معیشت مردم را مورد هجوم قرار دادند. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: دشمنان می‌خواستند مردم را در مضیقه معیشتی قرار داده‌اند تا دچار آسیب شده  و از حضور در عرصه‌هایی که برای تقویت نظام لازم است، جدا شوند. مقام معظم رهبری به‌عنوان یک دیده‌بان تیزبین و حکیم به‌خوبی این توطئه دشمن را شناسایی کردند و در جهت مقابله با آن، امسال را سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند.
آمریکا مسئول فاجعه خونین کشتار کودکان فوعه‌و‌کفریا
رسا/ نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان  اظهار داشت: آمریکا مسئول فاجعه خونین کشتار زنان و کودکان فوعه و کفریا است چرا که همواره از حمله تروریست‌های مسلح به سوریه و کشتار افراد بی گناه حمایت می‌کند. حجت الاسلام دعموش دربخش دیگری از سخنان خود گفت: مقاومت به هیچ وجه از حمله‌های آمریکا هراس ندارد و تحت تاثیر کشتارهای وحشیانه تروریست‌های تکفیری قرار نمی گیرد بلکه به مسئولیت خود در ادامه جنگ در سوریه جهت حمایت از لبنان و ملت‌های منطقه پایبند است.
دولت با همه توان برای کمک به آسیب دیدگان سیل تلاش می کند
ایرنا/ ریس جمهوری امروز به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌ زدگان آذربایجان شرقی و افتتاح چندین طرح و پروژه استانی، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار و جمعی از مقام‌های ارشد محلی وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد. روحانی با تسلیت به داغداران حادثه سیل آذربایجان، گفت: دولت یازدهم با همه توان خود برای کمک و رفع مشکلات آسیب ‌دیدگان تلاش می‌کند. رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: روز گذشته اعتبارهای لازم برای استان‌های سیل زده کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل توسط خزانه تخصیص داده شد.
ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل می‌شود
ایسنا/ نشریه ورلدپرس درگزارشی به تشریح دلایل ظهور ایران به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای پرداخت. این نشریه غربی با اشاره به گسترش توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف نوشت: جهان به تدریج در حال تغییر مسیر به سمت قدرت‌های چند قطبی منطقه‌ای است. این تنشریه تاکید کرد: ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت منطقه‌ای است.
انتقاد مسکو از کم‌کاری آمریکا در اجرای برجام
ایسنا/ نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت: نقش موسسات ملی در اجرای توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ یکی از حساس‌ترین موضوعات مورد بحث در نشست بعدی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود. ولادیمیر ورونکوف افزود: اکنون روند آب شدن یخ روابط اقتصادی با ایران به عنوان بخشی از فرآیند لغو تحریم‌های چند جانبه وضع شده علیه این کشور مطرح است. اما بانک‌های آمریکایی به اندازه کافی فعال نیستند و برای ارائه یک ساز و کار مالی مناسب این روند، کار موثری انجام نمی‌دهند. این مقام روس هم‌چنین گفت که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران یک فضای نامطلوب ایجاد می‌کند.
انتقاد کدخدایی از انتشار اخبار کذب درباره بررسی صلاحیت‌ها
ایسنا/ سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از اینکه مجددا خبرهای کذب دیگری در خصوص انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها منتشر شده تصریح کرد: هیچکدام از این خبرها صحت ندارد. کدخدایی همچنین از دستور جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری خبرداد.
ایران به برجام عمل کرده است
مهر/ وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان اولین نفر از مقامات رسمی دولت «دونالد ترامپ» عنوان کرد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است.رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را از این ارزیابی آگاه کرده که ایران تا روز ۱۸ آوریل به تعهدات خود براساس برجام عمل کرده است.
تورم و بیکاری در ایران امسال افزایش می یابد
مهر/ بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ معادل ۶.۶ درصد بود و تورم در سال جاری به ۱۱.۲ درصد خواهد رسید. بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۷ بدتر خواهد شد و به رقم ۱۲.۶ درصد خواهد رسید؛ ضمن اینکه نرخ تورم ایران از ۱۲ درصد در سال گذشته میلادی به ۸.۹ درصد کاهش یافته است و در سال ۲۰۱۷ به ۱۱.۲ درصد افزایش می‌یابد.
آمریکا تحریم‌های بیشتری ضد ایران اعمال می ‌کند
باشگاه خبرنگاران/ استیون مِنوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این کشور قصد دارد تحریم‌های بیشتری ضد ایران اعمال کند اما این تحریم‌ها به برنامه هسته‌ای ایران مربوط نیستند. وزیر خزانه داری آمریکا گفت: برنامه تحریم‌ها فوق العاده مهم است و این تحریم‌ها بخش مهمی از شغل من هستند.
معافیت برخی از کشورها از تحریم ایران تمدید شد
باشگاه خبرنگاران/ آمریکا معافیت برخی از کشورها را از تحریم ایران تمدید کرد. بر این اساس،  ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران معاف خواهند بود. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کنگره اطلاع داد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ عمل می‌کند و واشنگتن لغو تحریم‌ها را که به ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای به ایران اعطا شده بود تمدید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *