طلیعه ۱۳۲۱ – ۹۵۱۲۱۹

سال ۱۳۹۵ با همه پستی و بلندی ها و اتفاقات خوب و ناگوار رو به پایان است. حوادث بین المللی در طول امسال به گونه‌ای رقم خورد که در عمل  بر اقتدار ایران صحه گذاشت به شکلی که بارها رسانه‌های بین المللی به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعتراف نموده و نوشته اند که ایران به رغم همه فشارهای خارجی به مقتدرترین کشور خاورمیانه تبدیل شده است به گونه‌ای که نمی توان هیچ تصمیم مهمی را در خاورمیانه بدون نظر ایران گرفت.

در عراق شاهد بودیم که ارتش این کشور با کمک حشدالشعبی و مستشاران نظامی ایران توانست عرصه را بر داعش تنگ نموده و آنها را از بسیاری از مناطق و شهرهای عراق بیرون رانده و اکنون نیز در نبرد موصل در حال زدن تیر خلاص به تروریست‌های داعشی است. شدت خسارت‌های وارد شده به تروریست‌های تکفیری تحت الحمایه عربستان سعودی در شهر موصل طی هفته‌های اخیر به حدی بود که چندی پیش سرکرده ارشد داعش دستور عقب نشینی سرکردگان عراقی این گروه از غرب موصل را صادر کرد. البته نیاز به وحدت و اتحاد گروه‌های عراقی خصوصا شیعیان در دوران پساداعش نکته مهمی است که نباید از اهمیت آن غافل شد .

در یمن نیز رژیم سعودی با وجود گذشت دو سال از حملات وحشیانه به یک ملت بی گناه و بی دفاع و بکارگیری تسلیحات پیشرفته جنگی علیه آنها، تاکنون موفق به تحقق هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود نشده است. سعودیها نه موفق به بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» مزدور فراری خود به کرسی قدرت در یمن شدند و نه در زمینه اشغال شهر عدن برای ایجاد دوقطبی «عدن – صنعاء» توفیقی حاصل کردند.

سوریه نیز در طول سال گذشته شاهد شکست تروریست‌های داعش بود خصوصا پس از آزادسازی شهر راهبردی حلب، سلسله دستاوردهای نیروهای سوری در نبرد با تروریسم همچنان ادامه دارد که نمونه آخر آن آزادسازی شهر تاریخی استراتژیک «تدمر» در استان حمص به شمار می رود. در نیمه غربی سوریه به ویژه پس از آزادسازی حلب عملا سازمان رزم تروریست ها از هم پاشیده شد و به دنبال آن دولت سوریه در مذاکرات سیاسی ـ به ویژه در مسکو و آستانه ـ نیز در موضع بالاتر قرار گرفت.

در نیمه شرقی سوریه نیز با توجه به عملیات‌های سنگین نیروهای مقاومت و ارتش در دیرالزور، الرقه، الباب و منبج از یک سو و نابسامانی سازمانی داعش به دلیل عملیات سنگین نیروهای عراقی در موصل از سوی دیگر، شرایط میدانی با وجود حمایت‌های آشکار و پنهان ائتلاف آمریکایی از داعش، کاملا به نفع رزمندگان مقاومت رقم خورده است.

در تمام قضایای فوق، شاهد نقش مهم و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر محور مقاومت در منطقه و عرصه بین الملل هستیم. حال باید به این نکته توجه داشت که در شرایطی که ایران اسلامی در عرصه‌ی منطقه‌ای و بین‌الملل به رغم فشارهای خارجی به قدرتی دست یافته که غربی ها هم به آن معترفند، بنابراین در داخل کشور هم مسئوولین و جناح‌های مختلف باید این نعمت را پاس داشته و بیش از پیش در جهت تقویت اقتدار داخلی نظام اسلامی بکوشند. مخصوصا در انتخابات آتی و دوران تبلیغات از بیان سخنانی که حاکی از ضعف است خودداری کنند. همان گونه که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با دست اندرکاران راهیان نور تاکیده کردند که «هرگونه احساس ضعف در برابر دشمنان، مخصوصا از نظر اقتصادی و سیاسی، موجب تشویق دشمن برای حمله به نظام اسلامی می‌شود.» امید است مسئولان کشور بیش از پیش با درک این مساله و با حفظ وحدت و اتحاد و یکپارچگی در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم بکوشند و در منطقه نیز همچنان با اقتدار در برابر توطئه‌های دشمنان مقاومت کنند.  (خ-۱۳۲۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *