طلیعه ۱۳۲۰ – ۹۵۱۲۱۱

ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور هیأت‌هایی از ۸۸ کشور جهان در قالب ۴ کمیته پارلمانی، جوانان، سازمان‌های غیردولتی، نهضت‌های مقاومتی روزهای سوم و چهارم اسفند ماه در تهران برگزار شد.

این کنفرانس یکی از بی سابقه‌ترین همایش‌ها از نظر شرکت کنندگان بود. ۷۲۳ مهمان خارجی از ۸۸ کشور شامل ۲۲ رئیس مجلس، ۸ نایب رئیس و ۱۸ رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجالس و ۳۲۰ نماینده از گروه‌های مختلف فلسطینی و… در این کنفرانس حضور داشتند؛ و پیام اصلی آن، در اولویت نخست بودن مسئله فلسطین برای دنیای اسلام به عنوان یک موضوع وحدت آفرین برای کشورهای اسلامی بوده است. همچنین پیام دیگر کنفرانس این بود که برای تحقق آرمان آزادی فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، راه حلی جز مقاومت وجود ندارد.

جریان رسانه‌ای استکباری و صهیونیستی در طول چند سال اخیر همه تلاش خود را کرد تا اولویت‌ها و مسایل دیگری را در جهان اسلامی به وجود بیاورد. به رغم اینکه رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۴ دوران سختی داشت، اما متاسفانه شرایط منطقه به گونه‌ای پیش رفت که مسئله فلسطین به عنوان اولویت اول جهان اسلام،از دستور کار کشورهای اسلامی خارج شد.

در چند سال اخیر موج افراطی گری و تروریسم و جنگ‌های نیابتی، همچنین اشغال و سرکوب در منطقه باعث شد تا موضوع فلسطین نه تنها از اولویت نخست کشورهای مسلمان خارج شود بلکه اخیرا شاهد ارتباطات پشت پرده و علنی سران برخی کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی هستیم. سخنان هماهنگ اخیر وزرای خارجه عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی در کنفرانس امنیتی مونیخ را می توان در همین راستا ارزیابی کرد.

با این حال، جمهوری اسلامی ایران همچنان که از آغاز نهضت، موضوع فلسطین را به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات بین المللی در دستور کار داشته و در طول سی و هشت سال گذشته به هر شکل ممکن پشتیبان و حامی مبارزان فلسطینی بوده اینک نیز در پی بسیج امت های اسلامی حول محور مقاومت برای آزادی سرزمین اسلامی فلسطین است. رهبر فرزانه انقلاب هم در بیانات ارزشمندشان درجمع میهمانان ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه‌ فلسطین به تبیین این موضوع پرداختند.

این رویکرد جمهوری اسلامی نشان از آن دارد که تبدیل مساله فلسطین و مقاومت از مساله‌ای اصلی در جهان اسلام به مساله‌ای فرعی هدف فتنه سازی‌ها در منطقه است. ریشه‌های این فتنه نیز رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی است که بر پیکر جهان اسلام چنگ انداخته تا آن را ضعیف و ناتوان سازد.

بنابراین تاکید رهبرمعظم انقلاب بر دوری از اختلافات قومی و مذهبی و توجه به مقوله مقاومت و فلسطین به مثابه نقشه راهی است که می‌تواند وحدت میان کشورهای اسلامی را تضمین کرده و همبستگی در جهان اسلام را بیش از پیش تقویت کند. (خ-۱۳۲۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *