طلیعه ۱۳۱۶ – ۹۵۱۱۰۷

دهه فجر انقلاب اسلامی هر ساله یادآور دوران پرفراز و نشیبی است که ملت ایران با سلحشوری، هوشمندی و رشادت، پشت سر گذاشت و طومار حاکمیت ستم شاهی را درهم پیچید و حاکمیت اسلام را جایگزین آن کرد.

روزهای این دهه پرافتخار، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که امام امت، آن را رهبری کرد و به پیروزی رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، که در آن مردم مسلمان و از خود گذشته کشورمان با رشادت و پایمردی، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان جهان را خیره ساختند.

بدون شک این رشادت‌ها و پایمردی‌ها بدون زعامت و رهبری امام خمینی(ره) هرگز به نتیجه نمی‌رسید. او بود که پرچمدار نهضت اسلامی شد و به همگان آموخت که برای پایان دادن به ظلم و ستم باید با آگاهی، وحدت، اعتماد به نفس و توکل بر خداوند متعال وارد صحنه شوند و از هیچ تهدیدی نهراسند.

حال ۳۸ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران می‌گذرد. امروز نام امام(ره) و انقلاب اسلامی در قلب ملت ایران و ملت‌های جهان هر سال پر طراوت‌تر، زنده‌تر و باشکوه‌تر از قبل جلوه می‌نماید. دنیا قرن ما را قرن امام و عصر ما را عصر امام خمینی(ره) می‌شناسد. پرچم بیداری اسلامی امروز با نام و یاد او در سرتاسر جهان در اهتزاز است. امروزه ملت‌های آزاده جهان از نظام جمهوری اسلامی به عنوان بهترین الگو برای ایستادگی در مقابل مستکبران جهان یاد می‌کنند .نظامی که مردم آن با هدایت‌های امام راحل(ره) و سپس جانشین بر حق ایشان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانسته‌اند از گردنه‌های سهمگین و پرفراز و نشیبی که همواره از سوی مستکبران عالم بر این کشور وارد می‌شود با موفقیت عبور کنند و در مقابل انواع توطئه‌ها و دسیسه‌های مستکبران جهان ایستادگی کنند.

 دهه فجر، فرصتی برای بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌هاست؛ و این که چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم، و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم. استمرار هر نهضتی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن جنبش وابسته است و راز انحراف هر نهضتی، در انحراف از آرمان‌ها و ریشه‌های استوار آن نهضت نهفته است.

این دهه فرصتی است تا با تامل در آرمان‌ها و انگیزه‌های انقلاب اسلامی و با آگاه کردن نسل جدید از این آرمان‌ها و انگیزه‌ها زمینه تثبیت و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش فراهم آوریم. در این میان نقش روحانیت و حوزه انقلابی در این زمینه سنگین تر بوده و بیش از دیگران باید از این فرصت برای تبیین آرمان‌های انقلاب بهره ببرند.

به امید آن که بتوانیم با بهره گیری کامل از این فرصت در این دهه مبارکه بیش از پیش در راستای تبیین و روشنگری نسل جوان نسبت به آرمان‌های والای انقلاب اسلامیمان گام برداریم. ان‌شاءالله تعالی. (خ-۱۳۱۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *