همایش ائمه جماعات مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

همایش ائمه جماعات مدارس و آموزشگاه های تحصیلی استان قم به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح روز پنجشنبه مورخ  ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی ضمن خیر مقدم به حضار، با اشاره به محدودیت و دشواری‌های تبلیغ دین در دوران ستمشاهی، حضور روحانیون در مدارس و اقامه نماز و ارتباط فکری و تبلیغی با نسل نو را فرصتی مغتنم دانست و از ائمه جماعات خواست با بهره‌گیری از این ظرفیت بی‌نظیر در راستای تحکیم مبانی معرفتی، اعتقادی و اخلاقی نوجوانان هر چه بیشتر کوشش نمایند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به معارف نماز در آیات و روایات، مدارا با مخاطب را از سوی مبلغان یک راهبرد اصولی عنوان کرد و با ذکر نمونه‌ای از سیره رسول گرامی اسلام(ص) از ائمه جماعات مدارس خواست با رعایت اصل اختصار در اقامه نماز و بیان معارف زمینه جذب هر چه بشیتر نونهالان به نماز و مناسک مذهبی را فراهم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی به ائمه جماعات توصیه کرد از طریق ارتباط سازمانی با مدیران و دبیران ضمن ترویج عملی مبانی دینی در جهت گسترش و تعمیق آموزه‌های نماز بین مسئولین و دانش آموزان کوشا باشند.

در پایان این همایش حجت الاسلام آیتی، مسئول مرکز تخصصی نماز ضمن اشاره به جایگاه نماز در آیات و روایات شیوه‌های جذب مخاطبین به نماز را مورد اشاره قرار داد و از ائمه جماعات مدارس خواست برای گسترش فرهنگ نماز از شیوه‌های علمی و تجربه شده که عمدتا از آیات و روایات اتخاذ شده است بهره‌گیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *