دیدار جمعی از علمای نیجریه با حجت الاسلام والمسلمین مروی

جمعی از علمای نیجریه روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ با حجت الاسلام والمسلمین جواد مروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی در این دیدار فرمودند: مسلمانان در آفریقا از سطح فرهنگی بالایی نسبت به سایر فرهنگها برخوردارند و در نتیجه آن موجب گسترش تشیع در این مناطق شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: مردم نیجریه سختی و شکنجه‎های زیادی در حفظ مذهب دیده اند و در این راه صبر و استقامت بسیاری کردند. آنان باید نقش بزرگی در گسترش تفکر اسلامی در کشورهای آفریقایی ایفا نمایند.

این استاد درس خارج  حوزه خاطر نشان کرد: علما و شیعیان نیجریه باید ضمن برگزاری جلسات، راهکارهای خروج از مشکلات را بررسی نمایند.  این جلسات موجب پیدایش افکار، برنامه‎های جدید و مفید برای امت اسلامی و کاهش و حتی رفع تمام اختلافات می‎شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی از عدم موضع گیری برخی از علما در برابر مشکلات مختلف انتقاد و خاطرنشان کرد: جدایی اندیشمندان و علما از جامعه و سیاست یکی از مشکلات اساسی موجود در میان شیعیان است.

ایشان داعش، سلفی‎ها و وهابیت را تهدیدی برای کیان اسلام دانسته و گفتند: علمای اسلامی باید تهدید را به فرصت تبدیل کنند و زمینه گسترش و نشر اندیشه‎های اهل بیت (ع) را فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *