دیدار جمعی از علمای نیجریه با حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی

جمعی از علمای نیجریه روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ با حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین مروجی طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسین طبسی ضمن خوش آمدگویی به این هیئت فرمودند: متاسفانه در طول تارخ تشیع بی حرمتی‌های بسیاری به این مذهب رخ داده و خون بسیاری از پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام به ناحق بر زمین ریخته است. ولی با این مصائبی که در راه گسترش تشیع وجود دارد، شیعه در غرب و شرق عالم گسترش پیدا کرده است و نقطه ای از جهان از محب اهل بیت (ع) خالی نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: باوجود آن که متوکل عباسی در سال ۲۳۶ قبر امام حسین (ع) را تخریب و آب را بر روی بارگاه امام باز کرد و زیارت امام را ممنوع و هر کس که می خواست به زیارت برود را بازداشت و زندانی می کرد. اما شیعیان بدون هیچ گونه ترسی قبر شریف امام را مجدد ساختند. تشیع در سایه این فشارها پیشرفت، تربیت و بزرگ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی اظهار داشت: دشمنان در برابر رشد تشیع ساکت نمی مانند، و باید  علمای اسلام با کمترین زیان کشتی امت اسلامی را به ساحل برسانند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: آیت الله عبدالکریم حائری، حوزه علمیه را در قم تاسیس، آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی حوزه را حفظ کرد و نتیجه این اقدامات آنان، قیام امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

ایشان سیاست انگلیس را ضربه به دین در کشورهای منطقه دانست و گفت: انگلیس برای مقابله با تشیع که اساس آن در ایران است تلاش بسیار کرد. آیت الله حائری مشکلات بسیاری را در زمان رضا خان با هدف حفظ تشیع و تربیت شاگردان قوی تحمل ‎کرد ولی سیاست آیت الله بروجردی با حکومت کمی فرق می‎کرد به طوری که با حکومت کمی مدارا ساخت و حوزه ها و مساجد بسیاری در آن زمان بنا شد به طوری که برخی از این مساجد در کشورهای اروپایی نظیر آلمان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت خاطرنشان ساخت: اگرچه اختلافی میان علما و شیعیان وجود دارد ولی نباید این اختلافات فرصت و بهانه‎ای دست دشمنان بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *