دیدار جمعی از علمای نیجریه با حجت الاسلام والمسلمین کعبی

جمعی از علمای نیجریه روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ با حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در این دیدار خطاب به علمای نیجریه فرمودند: جنبش اسلامی نیجریه باید به صورت مسالمت آمیز، با حکمت، صبر، اخلاق، وحدت، قانون و با توجه به مصالح ملی به فعالیت‎های خود ادامه دهد و اگر این موارد را رعایت کند به اهدافش خواهد رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مساله اساسی حفظ ایمان است و نباید مسلمانان بر سر مسائل کوچک با یکدیگر اختلاف پیدا کنند زیرا اختلاف سم کشنده امت اسلامی است.

وی با بیان این که اشتغال به فروعات و فراموشی اصول و مسائل اساسی از اشتباهات بزرگ است، تصریح کرد: جنبش‎ اسلامی نیجریه باید اسلام اصیل که برگرفته از توحید، عدالت، حقیقت، حکمت، عقل و منطق است را به جهانیان معرفی کند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: رفع جهل، فقر، فساد و گمراهی بخشی از اهداف بیان اسلام اصیل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اسلام را بیزار از اقدامات تروریستی دانست و خاطرنشان کرد: برخی درپی نابودی اسلام اهل بیت (ع)، ترساندن دولت‎ها و اهل سنت از شیعیان و بالعکس هستند و برخی دیگر نیز با پول‎های خود به دشمنان کمک می‎کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی شیخ زکزاکی را سفیر صلح دانست و گفت: جنبش اسلامی نیجریه باید به رسانه و مسؤولان اعلام کند که در پی تنش با حکومت، جریان‎های مختلف و اسقاط دولت نیست و از قانون پیروی می کند و درپی صلح است.

ایشان در پایان تاکید کردند: اسلام اهل بیت (ع) از افراط و تفریط به دور است و در مسیر اعتدال قدم بر می‎دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *