طلیعه ۱۳۱۳ – ۹۵۱۰۰۹

با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تحولی عظیم در قطب بندی‌های سیاسی و فرهنگی جهان اتفاق افتاد و یک حکومت دینی با پشتوانه عظیم مردمی، قطب جدیدی از قدرت را در عرصه بین الملل تعریف کرد.

شکل گیری این قدرت جدید بدون تاثیری پذیری و گرایش به هر یک از مدعیان ابرقدرتی در شرق و غرب موجی سنگین بر پیکره نظامات وابسته و حامیانشان وارد کرد و این نظامات را در یک اتحاد شیطانی برای مقابله با این قدرت نوظهور قرار داد. تحریم‌های ظالمانه، تحمیل جنگی ۸ ساله، تلاش برای کودتا و براندازی و… برخی از تلاش‌های استکباری و استعماری جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بود.

نظام اسلامی ایران با توجه به برخوردار بودن از یک رهبری مقتدر و حمایت گسترده مردمی و شور ایمان و باور مذهبی توانست هجمه‌های سنگین اقتصادی و نظامی را پشت سر بگذارد و با عبور از آن بحرانها بر توان ایستادگی و اقتدار خود بیافزاید. دشمن در بررسی و شناسایی میدان عملیات خود به این نکته مهم حاکمیت ارزشهای دینی و نقش مردم پی برد و در تغییر تاکتیک خود از جنگ سخت به جنگ نرم گامهای جدیدی در تهاجم به باور‌های مذهبی و تخریب روحیه مردم آغاز کرد.

 شکل گیری حوادث ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ از نتایج جنگ نرم دشمن در مبارزه بی امان استکبار به رهبری امریکا با نظام اسلامی بود. پیوند الهی بین ولایت و مردم، مسیر جدیدی از مبارزه ملت ایران با این فتنه‌ها را گشود و با شکل گیری یک بصیرت انقلابی باز هم باور مذهبی به میدان آمد و مردم را جهت خنثی کردن این فتنه‌ها بسیج کرد. حرکت عظیم، و پرمحتوای مردم در روز ۹ دی، اوج شکوه قدرت نمایی مردم در حمایت از اقتدار نظام اسلامی بود. این مجاهدت عظیم دفاع مقدسی ۸ماهه در برابر جنگ نرم تمام عیار استکبار بود که در تاریخ ماند و بار دیگر نشان داد اسلام سیاسی و اسلام انقلابی در پیوند با ولایت فقیه و مردم قدرت نرم نظام اسلامی است

نام گذاری به حق ۹ دی ماه به عنوان روز «بصیرت و میثاق با ولایت»، پاسداشت حاکمیت مردم بر سرنوشتشان و جاری بودن خون غیرت در رگ مردم انقلابی ایران است. در تاریخ پر عظمت مردم ایران پر است از روزهای به یاد ماندنی و تاریخ ساز.

یکی دیگر از حماسه سازی‌های ملت بزرگ ایران قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۱۳۵۶ است که گامی بلند در پیروزی مردم بر نظام شاهنشاهی بود. در عظمت حماسه ۱۹ دی مردم قم این سخن مقام معظم رهبری چه حکیمانه است که فرمود: «اگر ما حادثه‌ی نوزدهم دی را مبدا تاریخ تحولات جدید دنیا بدانیم، شگفت‌آور نیست و سخنی به گزاف گفته نشده است».

پایان سخن اینکه گرامیداشت ایام الله انقلاب اسلامی و اعتقاد راسخ به قدرت دین و حضور ملت انقلابی در کنار جهاد نظامی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی، چاره و راهکار بقا و اقتدار نظام اسلامیست. نظامی که با خون پاک هزاران شهید سرافراز برقرار شده و همچنان استوار همچون کوه در برابر دشمنان ایستاده است.  (خ-۱۳۱۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *