طلیعه ۱۳۱۲ – ۹۵۱۰۰۲

بالاخره پس از ماه‌ها درگیری و نبرد طولانی مدت بین تروریست‌های مورد حمایت غرب و اعراب از یک سو و نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان و مستشاران ایرانی و روسیه، شهر کلیدی و استراتژیک حلب از چنگال تروریست‌ها آزاد شد.

حلب دومین شهر بزرگ و پر جمعیت سوریه است که زمانی از آن به عنوان پایتخت تجاری کشور سوریه نام برده می‌شد. اهمیت آزادسازی این شهر استراتژیک به قدری بود که پس از نجات مردم آن از دست تروریست‌ها بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تأکید کرد که با آزادی حلب وضعیت سوریه و منطقه و وضعیت بین‌المللی به قبل و بعد از آزادی حلب تبدیل خواهد شد.

رسانه‌های بین‌المللی نیز گرچه در طول این مدت همواره و تا حد امکان سعی کردند علیه ارتش سوریه و متحدان آن موضع گیری کرده و تلاش ارتش در بازپس‌گیری حلب از دست تروریست‌ها را قتل و کشتار مردم بنامند اما همه‌ی آنها به اهمیت راهبردی این عملیات اذعان داشتند.

حامیان غربی و عربی تروریست‌هایی که تحت عناوین گروه‌های مختلف در طول این سال‌ها به انواع جنایات علیه مردم شهر دو میلیونی حلب مشغول بودند، با احساس خطر نسبت به از دست دادن این شهر مهم – که میلیون‌ها دلار جهت تجهیز گروه‌های تروریستی آن هزینه کرده بودند – ناگهان یاد حقوق بشر و… افتاده و مانند همیشه از موضع به اصطلاح بشر دوستانه وارد ماجرا شده و با پیشنهادهای مختلف آتش بس و… به دنبال خرید زمان برای گروه‌های تروریستی بودند که این بار مانند دفعات قبل موفق به این کار نشدند. این بار ارتش سوریه با حمایت هم پیمانان خود توانست تروریست‌ها را مجبور به خروج از این مهلکه کند.

از سویی روزنامه انگلیسی گاردین ایران را پیروز واقعی نبرد حلب نامید و در این باره نوشت: «ایران توانست به یکی از شهر‌های بزرگ دیگر در سوریه امنیت بخشد و از آنجایی که این شهر قلب صنعتی سوریه است، آزاد سازی آن برای بشار اسد و ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.» این روزنامه همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود افزود: «ایران به حدی اوضاع در سوریه را در دست دارد که خود با شورشیان سوری وارد مذاکره می‌شود و برای رهایی شورشیان از شهر حلب، شرط و شروط نیز می‌گذارد.» گرچه همه این سخنان از سوی مقامات ایران مورد تایید قرار نگرفت اما اذعان رسانه‌های غربی به قدرت ایران در منطقه و شکست تمامی طرح‌های خام عربستان و هم پیمانان آن نکته مهمی است که طی روزهای گذشته مورد تاکید رسانه‌های مختلف بین‌المللی قرار گرفته است.

در پایان باید گفت گرچه بدون شک تروریست‌ها نیز از پای ننشسته و حرکات خود را ادامه خواهند داد اما با توجه به موقعیت به دست آمده از پیروزی بزرگ حلب، این پیروزی می‌تواند مقدمه‌ای جهت آزادسازی دیگر شهرهای سوریه از دست تروریست‌ها باشد. ان شاءالله تعالی  (خ-۱۳۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *