چهل و یکمین همایش خانواده حوزویان حوزه علمیه قم برگزار شد

چهل و یکمین همایش خانواده حوزویان حوزه علمیه قم از سوی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین عصر روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ در محل سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

در این همایش که در آستانه ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم و امام صادق (علیهم ‌السلام) برگزار گردید، حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به توصیه‌های رسول گرامی اسلام بر ضرورت تذکر و موعظه به عنوان ابزار پیشگیری و درمان غفلت، تأکید کرد.

معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، صداقت در رفتار و گفتار را در جامعه به ویژه در فضای خانواده عنصری حیاتی دانست و گفت چنانچه صداقت در بین همسران حاکم باشد کیان خانواده قوام داشته و هیچ تزلزلی در ارکان آن رخ نخواهد داد.

سخنران دیگر این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین زینتی بود که صمیمیت را موضوع بحث قرار داد و با اشاره به برخی از راهکارهای ایجاد صمیمیت در خانواده، بر لزوم ایجاد و حفظ ارتباط صحیح و فعال در خانواده تأکید و ابزار زبانی محبت از سوی مردان و ابراز عملی محبت از سوی زنان را از ابزارهای مؤثر ایجاد انس و الفت و صمیمیت در خانواده عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب‌های صمیمیت، وظیفه‌مداری را از آسیب‌های جدی صمیمیت دانست و تأکید کرد نباید آنچه را از دیگران سر می‌زند یک وظیفه تلقّی کنیم بلکه می‌توان رفتار دیگران را لطف آنان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین زینتی در پایان نسبت به پیامدهای مقایسه به عنوان یکی از جدّی‌ترین آسیب‌های صمیمیت، هشدار داد و تأکید کرد باید اعضای خانواده بدون آنکه با دیگران مقایسه شوند پذیرفته شده و مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *