چهلمین همایش خانواده حوزویان استان قم برگزار شد

چهلمین همایش خانواده حوزیان استان قم ویژه همسران طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از طرف معاونت جامعه و مردم و با همکاری معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در روز سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار گردید.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم و حضرت امام صادق علیهم ‌السلام و خیرمقدم به مدعوین، به جایگاه رفیع نبی مکرم اسلام اشاره و بر لزوم حضور آگاهانه بانوان در صحنه‌های اجتماعی با تأسی به رفتار حضرات معصومین علیهم‌السلام تأکید نمودند.

در ادامه حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن گرامیداشت ایام ولادت نبی مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق علیهم ‌السلام با تأکید بر دو عنصر مودت و رحمت در خانواده، آرامش و نیل به کمال حقیقی را از اهداف و کارکردهای خانواده دانستند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه تأثیرگذار بانوان به ویژه در خانواده‌های روحانیون، عملکرد آگاهانه و متعهدانه آنان را از عوامل اصلی موفقیت روحانیون و مبلغین برشمردند.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری از کارشناسان امور خانواده با اشاره به ارکان خانواده در اسلام بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی‌های همسران در زمینه مباحث خانواده تأکید و کسب مهارت‌های همسرداری را ضامن تحکیم خانواده و برون رفت از مشکلات و اختلافات خانوادگی دانست.

وی با اشاره به آثار مخرب مجادله بین همسران بر ترک گفتگو‌های بی نتیجه و انتقاد زیاد از همسر تأکید و مشاوره با کارشناسان خانواده را از مؤثرترین راه‌های رفع اختلاف در خانواده عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *