ارائه گزارش کمیسیون حوزه و روحانیت توسط حجت الاسلام والمسلمین نواب

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب بعنوان دبیر کمیسیون تخصصی حوزه و روحانیت دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد در نوبت عصر این اجلاس گزارش کمیسیون مربوطه را ارائه نمود.

وی تاکید بر ضمانت اجرایی مطالب ارائه شده و پرهیز از احیای افراد زاویه دار، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، پیگیری جدی مقوله تحول را بخشی از موضوعات مطرح شده در این کمیسیون ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نقش حوزه های علمیه را نقش مادری برای نظام دانست و تاکید کرد: جامعیت، مردمی بودن، فراجناحی بودن روحانیت در مسائل مختلف بویژه امور سیاسی مساله ای است که باید برای آن اقدام شود.

وی بیان کرد: تحول باید با حفظ اصول و تراز ارزشمند حوزه های علمیه دنبال شود.

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین، توجه به نخبه پروری، توجه به فضای مجازی، بازنگری در نظام پذیرش حوزه، توجه به عنصر انقلابی بودن داوطلبان و لزوم پاسخگویی روحانیت به مسائل شرعی و شبهات را از دیگر مسائل مطرح شده در این کمیسیون مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان داشت: در این کمیسیون همچنین تاکید شد که الگوی انقلابی بودن حوزه حضرت امام هستند که در تمام صحنه ها بدون ملاحظه و انقلابی عمل کردند و وصیت نامه ایشان نباید در حوزه مغفول بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *