اظهارات آیت الله موسوی جزایری در اجلاسیه دهم جامعه مدرسین

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در این استان در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد از جامعه مدرسین بابت برگزاری این اجلاسیه مهم تقدیر کرد.

وی فرمایشات حضرت آیت الله العظمی سبحانی در این اجلاسیه را ارزشمند خواند و اظهار داشت: ایشان انصافا سخنان زیبا و قابل توجهی داشتند که برای همه علما، بزرگان و طلاب حوزه علمیه قابل استفاده است.

وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب نیازهای زیادی به وجود آمد و احساس کردیم دست مان خالی است چون سیاست های ضد دینی رژیم ظاغوت رمقی برای حوزه های علمیه خوزستان باقی نگذاشته بود و از طرفی سیاست های مرموزانه محمدرضا شاه با نسل جوان ما در خوزستان کاری کرده بود که هیچ رغبتی نسبت به کل دین و بویژه روحانیت نداشته باشند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: سرمایه ما در آن روز افراد عالم، فاضل، متعهد، دلسوز و انقلابی بودند ولی چه کنیم که افکار هیچکدام به سمت تربیت طلاب متصور نبود و به همین جهت احساس کردیم حوزه انقلابی و کارآمد دوای درد ما است و از آن روز ما به دنبال تحول در حوزه خوزستان افتادیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه جدا کردن نسل جوان از دین از گذشته مدنظر دشمنان بوده است، ابراز داشت: در زمان آغاز جنگ تحمیلی در خوزستان ما از این فرصت استفاده کردیم و گفتیم این بسیجی های عزیزی که به جبهه می روند باید به جبهه حوزه علمیه هم وارد شوند و عده ای را هم دعوت کردیم ولی ابتدا با انکار مواجه شدیم با اینکه این افراد عاشق شهادت بودند ولی از حوزه علمیه ترس و واهمه داشتند؛ در نهایت حدود ۲۰ نفری را به حوزه آوردیم و مدرسه ای به نام مقدس امام خمینی(ره) تأسیس کردیم.

وی پیوند حوزه علمیه با انقلاب اسلامی را مسأله ای ضروری عنوان کرد و گفت: محتوای حوزه علمیه خدا و ارزش های متعالی دین است و حوزه با انقلاب به نتیجه می رسد، چراکه اگر انقلابی نباشیم در برابر ارزش های دینی بی تفاوت می شویم و به همین دلیل در همان دوران، جوان های انقلابی بودند که در حوزه علمیه خوزستان منشأ خدمات فراوانی شدند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به برگزاری حلقه های تربیتی در مساجد خوزستان، ابراز داشت: این کار هم توسط طلاب انقلابی شروع شد و تا امروز هم این جلسات ادامه دارد و حوزه ای که با ۲۰ نفر در اهواز شروع شد به ۲ هزار نفر رسیده است و امروز پنج هزار طلبه برادر و پنج هزار طلبه خواهر در استان خوزستان مشغول تحصیل هستند.

وی فعالیت های شبکه های ماهواره ای در خوزستان برعلیه شیعه و انقلاب را خطرناک توصیف کرد و یادآور شد: این شبکه ها در حال تلاش بودند و عقاید مردم را بویژه در مورد ولایت اهل بیت(ع) متزلزل می کردند و به همین دلیل مجبور شدیم و از مسؤولان خواهش کردیم یک شبکه ماهواره ای به زبان عربی راه اندازی شده و برای اهل بیت(ع) و انقلاب تبلیغ کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گزارشی نیز از شبکه الاهواز ارائه و خاطرنشان کرد: این شبکه که عنوان «الأهواز» دارد با توسل به اهل بیت(ع) تا الان تعطیل نشده و بسیار موفق بوده است و ما برای مقابله با شبکه های ضد انقلاب توفیقات زیادی کسب کرده ایم.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود از شخصیت حضرت آیت الله العظمی سیستانی تجلیل و از توجه ایشان به حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *