آیت الله حسینی بوشهری: حوزه پاسدار نظام اسلامی و ارزش های دینی است

آیت الله حسینی بوشهری در دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در محل مدرسه امام کاظم(ع)  برگزار شد، ضمن ارائه گزارش، جزییات برگزاری این اجلاس را تشریح کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این اجلاسیه، ابعاد مختلف حوزه انقلابی و همچنین مسائل روز در کمیسیون های چهارگانه و در سخنرانی ها تبیین می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با تشکر از حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، علما و فضلا در این اجلاسیه، گفت: از حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب که در اجلاسیه ها حضور می یابند و ابلاغ گر سلام رهبر معظم انقلاب هستند تشکر می کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که حوزه باید خودش، جایگاهش و تاثیرگذاریش را بشناسد، گفت: رهبر معظم انقلاب نقش بی بدیل حوزه های علمیه را مطرح و جایگاه مراجع و اساتید و فضلا را تبیین کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که روحانیت باید نسبت به خودش نیز آسیب شناسی کند، گفت: حوزه باید تحولات داخل و بیرونی را رصد و آسیب شناسی کند. حوزه در مسائل فرهنگی و تبلیغی مرزبان است و از مرزبان انتظار ترک مرز وجود ندارد.

وی با تبیین آسیب های عرصه فضای مجازی، بر لزوم رفع آسیب های این عرصه و مقابله هوشمندانه با این آسیب ها تاکید کردند.

آیت الله حسینی بوشهری حوزه انقلابی را پایبند به آرمان های امام، انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب و همراه و همگام با مراجع تقلید، کارآمد، استکبار ستیز، پویا و فعال، آینده نگر و دارای نقشه راه توصیف کردند.

دبیر دهمین اجلاس جامعه مدرسین افزود: حوزه باید در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسائل را بشناسد و دچار توهم در شناخت مسائل نشود و به هنگام از خود عکس العمل نشان دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در مسائل مهم لا و نعم داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مراجع و علما عمدتا همراه و همگام بوده اند و مسؤولیت سترگ حفظ انقلاب را با راهنمایی ها و ارشادات شان حفظ کرده اند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: حوزه های علمیه و روحانیت پاسدار انقلاب اسلامی هستند و خوشبختانه رسالت خود را انجام داده اند و البته همچنان باید با هوشیاری توطئه دشمنان را رصد و وظیفه خود را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *