دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای سراسر کشور ۱۷ و ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۵ در قم برگزاری می شود

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر روز شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۳ در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد به تشریح برنامه و اهداف دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد پرداخت.

در ابتدای این نشست نایب رئیس جامعه مدرسین ضمن عرض خیرمقدم خدمت اصحاب رسانه به پیشینه اجلاس های جامعه مدرسین اشاره و فرمودند: از آنجا که ارتباط وسیع با بزرگان، علما، اساتید، فضلا و شخصیت‌های دینی استان‌های مختلف کشور یکی از رسالت‌های جامعه مدرسین می باشد لذا در این راستا جامعه مدرسین تا کنون نه اجلاس سراسری و هفت اجلاس منطقه ای برگزار نموده است که اولین اجلاس سراسری در سال ۱۳۷۸ برگزار شده است و تا کنون این اجلاس ها ادامه دارد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: کلیه اجلاسیه های جامعه مدرسین به تناسب زمان به عنوان و موضوع خاصی اختصاص یافته و در حال حاضر نیز باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی که در جمع مجمع نمایندگان طلاب مطرح فرمودند با عنوان «حوزه انقلابی، بایسته ها و راهکارها» برنامه ریزی شده است.

دبیر دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین فرمودند: دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین در دو روز کاری و در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۵ صبح و عصر برگزار می شود که روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه با تشکیل چهار کمیسیون با عناوین «حوزه و روحانیت» و «سیاسی اجتماعی» و «فرهنگی تبلیغی» و «حوزه و بین‌الملل» و با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه قم و شهرستانها در ساختمان دفتر جامعه مدرسین به بررسی موضوع حوزه انقلابی، بایسته ها و راهکارها خواهد پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: برای روز پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ که روز اجلاس عمومی و اصلی است قریب ۲۰۰۰ نفر از علما و بزرگان حوزه از سراسر کشور به مجتمع فرهنگی امام کاظم علیه السلام دعوت شده اند که نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، روحانیون نهادها، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، اعضای مجمع فضلا و اساتید حوزه و نمایندگان بیوت مراجع تقلید از جمله این مدعوین هستند.

دبیر دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین گفتند: سخنرانان افتتاحیه این اجلاس حضرت آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله یزدی ریاست جامعه مدرسین خواهند بود.

در ادامه این نشست معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه اجلاس های قبلی چه بوده است فرمودند: در کلیه اجلاس ها موضوعات مختلفی مطرح و در مورد آنها بحث و تبادل نظر می شود. بعد از اجلاس موضوعات دسته بندی شده و به تناسب موضوعات مکاتباتی رسمی به امضای ریاست محترم جامعه مدرسین با نهاد های مرتبط با موضوع صورت می گیرد و به صورت رسمی پیگیری می شود. که این پیگیری ها نشان می دهد بسیاری از موضوعات به انجام رسیده است و برخی در حال انجام و برخی نیز در حال پیگیری است.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موضوع روابط بین المللی و مناسبات ایران و آمریکا نیز در دستور کار قرار دارد فرمودند: البته همانگونه که از عناوین کمیسیون های این اجلاس مشخص است به مسائل بین المللی و مخصوصا مسائل مطرح در بد عهدی های آمریکا و تصویب قانون تحریم ها تحت عنوان قانون داماتو و غیره نیز پرداخته خواهد شد و قطعا در بیانیه پایانی این اجلاس به آنها اشاره ای خواهد شد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انقلابی بودن حوزه دچار مشکل شده است که مقام معظم رهبری به آن پرداخته اند فرمودند: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند حوزه باید انقلابی بماند یعنی همانگونه که قبلا بوده و اکنون نیز هست، بنابراین رهنمود مقام معظم رهبری هدیه ای با ارزش برای روحانیت است چرا که روحانیت با حضور خود در هر بخشی توانسته دشمنان را مایوس کند به همین علت دشمنان نسبت به توانایی این ظرفیت بزرگ آگاهی دارند و برای بی‌تفاوتی این قشر نسبت به انقلاب تلاش می‌کنند در حالی که رویش‌های انقلابی در حوزه فراوان است و با سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه تحرک جدیدی در میان روحانیون آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *