پیام‌های تسلیت بزرگان و شخصیت‌ها درپی درگذشت آیت الله علی نکونام گلپایگانی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درپی درگذشت آیت الله علی نکونام گلپایگانی، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم-، مسئولین، شخصیت‌ها و بزرگان، پیام‌های تسلیتی به صورت جداگانه صادر کردند که متن آن‌ها بدین شرح است:
آیت الله علی نکونام به رحمت ایزدی پیوست

رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم ربانی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمت الله علیه را به بازماندگان محترم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

سال‌ها خدمت علمی و تدریس در حوزه و دانشگاه و حضور در مراکز مهم و تاثیرگذار حوزوی و تربیت شاگردان در شمار حسنات این عالم بزرگوار و موجب جلب رحمت و فضل الهی است.

ان شاء الله علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

LINK: https://rasanews.ir/003CCV

آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر رحلت استاد متخلق آیت الله شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمه الله علیه موجب تأسف و تألم گردید. سال‌ها کوشش و تلاش این عالم ربانی و تربیت هزاران نفر از شاگردان و طلاب از آثار خیر ایشان در حوزه علمیه است که ان شاء الله اجر آن را یوم المعاد خواهند دید.

اینجانب این ضایعه را به شاگردان، ارادتمندان و خصوصاً خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و علو درجات وی و صبر و اجر بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله
قم ـ ناصر مکارم شیرازی

LINK: https://hawzahnews.com/xcXnq

آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی« رحمت الله علیه» موجب تأسف و تأثر گردید.

این روحانی با اخلاص، با اخلاق عالیه خود و با علم و عمل و تربیت شاگردان توانست آثار ارزنده‌ای از خود بجای گذارد.

اینجانب درگذشت این شخصیت محترم را به کلیه بازماندگان و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

قم المقدسه
۲۳ تیرماه ۱۴۰۳
حسین نوری همدانی

LINK: https://noorihamedani.ir/post/view?id=10341

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی – رحمت الله علیه – موجب تألم و تأثر گردید. آن روحانی مردمی و پرهیزکار، سال‌ها در مسجد و مدرسه، عمر خود را صرف ترویج معارف اهل بیت – علیهم السلام – و تربیت طلاب علوم اسلامی کرد و با حضوری موثر در شهرها و روستاها، در امر تبلیغ دین خدمات فرهنگی و اجتماعی ماندگاری داشت.

تلاش‌های علمی و فقهی آن استاد فرزانه در حوزه و دانشگاه و سلوک اخلاقی، زاهدانه، انقلابی و ولایتمدارانه آن مرحوم توشه‌ای گران‌بها برای آن عالم خدمتگذار است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن فقیه پارسا را به حوزه‌های علمیه، مردم شریف گلپایگان و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض می‌کند و از خداوند کریم برای آن روحانی متعهد و خدوم ، علو درجات و برای بازماندگان صبر و أجر مسئلت دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

LINK: https://jameehmodarresin.org/28804

رئیس جمهور منتخب:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته و فقیه انقلابی، حضرت آیت‌الله علی نکونام مایه اندوه و تأثر شد. آن مرحوم در طول حیات علمی پربار خود از محضر فقهای مبرز و علمای صاحب ‌ضمیری بهره برد و خویشتن نیز شاگردان دانشمندی را تربیت نمود که باقیات صالحات ایشان به شمار می‌آید. اینجانب، این ضایعه اندوه‌بار را به حوزه‌های علمیه، اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عموم بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان و دوستداران ایشان، صبر و تسلی خاطر مسئلت می‌کنم.

مسعود پزشکیان

رئیس‌جمهور منتخب

LINK: https://dolat.ir/detail/450629

سرپرست ریاست جمهوری:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته حضرت آیت‌الله نکونام گلپایگانی، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این روحانی فرهیخته و پرهیزگار، پس از سال‌ها کسب فیض از محضر علمای بزرگوار حوزه‌های علمیه اراک و قم، همه عمر شریف خود را با اخلاص وقف ترویج و تبیین معارف اسلامی، تربیت شاگردان و خدمت به مردم و انقلاب نمود و کارنامه علمی و فرهنگی ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که به یقین توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان‌ و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ در این ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار علیهم السلام و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمد مخبر

سرپرست ریاست جمهوری

LINK: https://dolat.ir/detail/450626

رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات‌العالم ثلم فی الإسلام ثلمه لا یسدّها شیء

درگذشت عالم وارسته و جلیل‌القدر، آیت‌الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف گردید.

آیت الله نکونام گلپایگانی که با بهره‌مندی از  محضر اساتید و فضلای فرزانه و گرانمایه به درجات ممتاز فقهی نائل گشته بودند، در سال‌های عمر گرامی خویش در نشر علوم و معارف اسلامی، ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و تربیت طلاب و شیفتگان دین اهتمام بسیار داشتند و باحضور در شهرهای کشور جهت تبیین و تبلیغ معارف دینی سعی بسیار و در مناصب مختلف از جمله عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه و مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان خدمات درخشانی ارائه کردند.

ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های محترم علمیه‌، روحانیت معزز، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان، برای آن عالم مهذب در ایام‌ حزن و ماتم شهادت حضرت اباعبدالله علیه‌السلام، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه پروردگار مسالت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

LINK: https://icana.ir/380478

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت آیت الله آقای «حاج علی نکونام گلپایگانی»، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و تاسف اینجانب گردید.

این شخصیت پرهیزگار و وارسته عمر پربرکت خود را صرف نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین و تربیت طلاب علوم اسلامی نمود وخدمات فراوانی ازخود برجای گذارد.

فقدان این عالم بزرگوار را که ضایعه‌ای برای حوزه های علمیه بشمار می‌آید، به محضرمقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان بویژه خانواده مکرم تسلیت عرض نموده و علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید، از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

LINK: https://maslahat.ir/fa/news/5475

مدیرحوزه‌های علمیه:

انا لله و انا الیه راجعون

فقدان عالم فرزانه و استاد ارجمند حوزه آیت الله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی(رضوان الله علیه) در ایام عزای سالار شهیدان(ع) موجب تالم خاطر گردید؛ پیشینه سالها تبلیغ معارف حیات‌بخش اسلام و بیش از سه دهه تعلیم و تربیت شاگردان مکتب حضرت ولیعصر(عج) ذخیره ای ارزشمند برای آن عالم وارسته و ویژگی های روحی و فضائل اخلاقی ایشان برای طلاب و فضلای حوزه و جوانان عزیز الگو و الهام بخش خواهد بود.

درگذشت آن فقید سعید را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، باریابی در مقام رضوان الهی و حشر با سالار شهیدان (ع) و شهدای کربلا (ع) را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از محضر ربوبی جل و علی طلب می نمایم و از همه حوزویان بزرگوار انتظار می رود در گرامی داشت آن استاد گرامی مساهمت و مشارکت نمایید.

عاش سعیدا و مات سعیدا

علیرضا اعرافی

مدیرحوزه های علمیه

LINK: https://www.hawzahnews.com/news/1169536

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام:

بسمه تعالی

الإمامُ الصّادقُ علیه السلام : إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَهٌ لا یَسُدُّها شیءٌ . (الکافی ۱/۳۸/۲)

خبرارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمه الله علیه عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأسف و تأثر گردید.

آن عالم فرزانه و خلیق و خدوم عمر با برکت خود را در کسب و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و تعلیم و ارشاد صرف نمود. اخلاص در عمل،  تواضع و ساده زیستی، رعایت اخلاق اسلامی و برخورد کریمانه از ویژگی های آن مرحوم بود. و خدمت به  حوزه های علمیه و طلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ومردم در کارنامه این  استاد حوزه می درخشد.

اینجانب رحلت آن فقید سعید را به بیت معظم و متعلقین، حوزه‌های علمیه و جامعه محترم مدرسین و همه شاگردان و ارادتمندان  خصوصا مردم عزیز گلپایگان تسلیت عرض می نمایم.

از در گاه حضرت حق جل جلاله برای روح آن فقید سعید علو درجات و حشر با موالیانش و برای خانواده های محترم نکونام و بیت مرحوم آیت الله افتخاری و همه داغدیدگان  صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

رضا رمضانی

LINK: https://fa.abna24.com/story/1471826

آیت الله عباس کعبی:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ / آیه ۱۱ سوره مجادله

ارتحال غمبار عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام اعلی الله مقامه عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع معظم تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب و نیز حوزه های علمیه و روحانیت و شاگرادان و ارادتمندان بویژه بستگان و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم.

آن استاد فرزانه که از اساتید برجسته فقه و اصول و اخلاق حوزه علمیه قم بود، عمر مبارک خویش را در راه تدریس و پژوهش و تبلیغ و تربیت شاگردان فاضل گذراند و در ترویج اسلام و آموزه های اهل بیت علیهم السلام و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی در صراط مستقیم الهی و پیروی از امام و رهبری عزیز کوشا بود. عاش سعیدا و مات حمیدا.

از خداوند متعال صبر جمیل واجر جزیل برای کلیه داغدیدگان وغفران ورضوان ورحمت واسعه الهی ولطف وکرم پیامبر وال طاهرین بویژه اباعبدالله الحسین علیه السلام را در این ایام مصیبت ال الله مسالت می نمایم.

ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم و انالله و انا الیه راجعون

LINK: https://www.hawzahnews.com/news/1169608

آیت الله محسن فقیهی:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه‌السلام: العُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِیَ الدَّهْرُ؛ أَعْیَانُهُمْ مَفْقُودَهٌ، وَ أَمْثَالُهُمْ فِی الْقُلُوبِ مَوْجُودَهٌ

ارتحال دانشمند فرزانه، عالم متواضع و استاد برجسته، حضرت آیت الله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی قدس سره موجب تأثر فراوان گردید.

آن عالمِ عامل، نمونه یک روحانیِ آگاه، بصیر، متخلق به اخلاق اسلامی و شیفته خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود که اخلاق و سلوک ایشان، برای همه، درس و موعظه است.

تربیت اساتید و طلاب و دانشجویان، تبلیغ و ترویج معارف نورانی قرآن و أهل البیت علیهم‌السلام در مناطق مختلف و مردم‌داری آن عالم زاهد، و نیز تلاش‌های مستمر فقهی ایشان، برگ زرّینی در زندگانی آن رجل الهی محسوب می‌شود.

اینجانب این مصیبت را به پیشگاه مقدّس حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف؛ مقام معظم رهبری سلمه الله تعالی و مراجع معظّم تقلید، حوزه‌های علمیه، مردم بزرگوار گلپایگان و بیت شریف ایشان به ویژه آقازاده مکرّمشان، تسلیت عرض می نمایم و حشر و نشر با اصحاب حضرت سید الشهدا علیهم السلام برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای بازماندگان معزّز مسئلت دارم.

محسن فقیهی

پنجم محرم الحرام ۱۴۴۶

LINK: https://www.qudsonline.ir/news/999672

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم و محقق گرانقدر، حضرت آیت الله علی نکونام موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

این عالم فرزانه عمری را در راه تحصیل معارف دینی و تحقیق و تبلیغ آن سپری نمود و به تبیین و ترویج آموزه‌های حیات‌بخش اسلامی در سایه مکتب اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

اینجانب درگذشت این عالم فرزانه و روحانی جلیل القدر را به خاندان محترم ایشان، جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، مردم شریف استان اصفهان و روحانیت عزیز تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

ان شاالله در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام مشمول لطف و غفران الهی و مهمان مائده کرامت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم صلوات الله خواهند بود.

تغمده الله برحمته و اسکنه اعلی غرف جناته.

سید جمال الدین میرمحمدی

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

LINK: https://csis.ir/news/65845-.html

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت استاد بزرگوار و عالم ربانی حضرت آیت الله علی نکونام گلپایگانی را به آستان مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، حوزه‌های علمیه و بیت معظم ایشان تعزیت عرض می‌کنم.

این استاد عزیز که بیش از جایگاه علمی، در نزد شاگردان خود مجسمه اخلاق و تواضع و سکینه و متانت بود سال‌ها در حوزه‌های علوم اسلامی به تعلیم و تربیت طلاب پرداخت و از اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه بود.

علوّ درجات آن مرحوم را از درگاه ایزد متعال خواهانم

محمد عالم زاده نوری

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه

LINK: https://www.hawzahnews.com/news/1169685

آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک:

ارتحال عالم ربانی و خدمتگزار به مکتب اهل البیت (ع) مرحوم آیت االله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی «رض» که از علمای خدمتگزار و متعهد و وفادار نسبت به امام، رهبر عزیز و آرمانهای متعالی اسلامی و منشأ خیر و برکت بودند و از اعضای محترم جامعه مدرسین و اساتید و فضلای محترم حوزه علمیه مقدسه قم بودند موجب غم و اندوه فراوان شد.

اینجانب ضمن تسلیت به مقام معظّم رهبری «مدظله العالی»، حوزه مقدّسه علمیه قم، دوستان، شاگردان و ارادتمندان به آن بزرگوار و بیت مکرم مرحوم آیت الله لعظمی گلپایگانی (رض) و بیت شریف آن مرحوم از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر و حسن توفیق و برای رهبر عزیز و مراجع عالیقدر سلامت و عافیت و برای اسلام و جبهه مقاومت پیروزی و سربلندی مسئلت می‌نمایم.

خداوند متعال به همه ما توفیق خدمت و حسن عاقبت کرامت فرماید و در جوار صاحب این ایام نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب و انصارش توفیق حضور کرامت فرماید.

LINK: https://www.irna.ir/news/85537811

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی عالم ربانی و فاضل متخلق جناب آیه الله آقای حاج شیخ علی نکونام را تسلیت می‌گویم، آن فقید سعید از عالمان وارسته و دارای همت و عزم راسخ برای عمل به داشته‌های علمی خود بود، ایشان عمر با برکتی داشت و شاگردان فراوانی از محضرش مستفیض بودند خداوند متعال او و والد مکرمش را که او هم از اولیاء الهی بود در اعلی علیین و در جوار رحمت بی‌منتهایش، سکنی داده و به‌ خانواده و فرزندان و همه منسوبین و همه مستفیضان علم و اخلاقش صبر و اجر عنایت فرماید، این مصیبت را به همه اعزه فوق و به خودم تسلیت می‌گویم؛ فوت این عالمان ثلمه‌ای است جبران ناپذیر، اینجانب ارتباط عاطفی ویژه‌ای با این عزیز داشتم، مجددا از خداوند متعال علو درجات برایش مسئلت دارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری وامام جمعه شهرکرد

محمدعلی نکونام

۲۲/تیر/۱۴۰۳

LINK: https://eitaa.com/nasleno1/3828

رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

«إذا مات المؤمن الفقیه ثُلِمَ فی الإسلام ثلمه لایسدها شئ»

در آستانه‌ی عاشورای حسینی، درگذشتِ آیت‌الله علی نکونام گلپایگانی موجی از اندوه را در میان شاگردان و آشنایانِ این فقیه ربانی برانگیخت. این استاد عالی‌مقامِ حوزه‌های علمیه در طی عمر شریفش شاگردان فراوانی را تربیت کرد که هم از خِرمن دانشِ او بهره‌ها گرفتند، هم از حسن خلق و سیرت نیکویش درس‌ها گرفتند. آنچه از ایشان باقی مانده، هم آموخته‌های دینی‌ای است که در ذهن شاگردانش جاگرفته، هم رفتارهای ایمانی و اخلاقی‌ای که ایشان تجسمِ آنها بود.

اینجانب ضمن تسلیتِ فقدِ این فقیه والامقام به بازماندگان و شاگردانشان و همه دلبستگان علم و فضیلت، از خدای متعال برای ایشان، علوّ درجات را مسئلت می‌کنم.

سید ابوالحسن نواب،
مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب

LINK: https://urd.ac.ir/fa/81116

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالِم مات العالَم

آیت الله العظمی شیخ علی نکونام گلپایگانی ره استاد عزیز و مسلط به مباحث فقهی و اصولی و همچنین متخلق به اخلاق الهیه بود و بسیار مجاهدانه در عرصه ی مسائل علمی و عملی گام بر می داشت…این حقیر توفیق حضور چندین ساله در درس خارج فقه و تفسیر این مرد بزرگ را داشتم…از درگذشت این عالم وارسته بسیار متأثر و متألم گردیدم.این ضایعه را به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب تعزیت می گویم.خدایش بیامرزد و با سالار شهیدان محشور نموده و این کمترین را مشمول شفاعت این عالم با فضیلت قرار دهد ان شاء الله.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجرد

LINK: https://eitaa.com/basijnews_brj/28364

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

انا لله واناالیه راجعون

ارتحال استاد حوزه علمیه قم، عالم ربانی، معلم اخلاق و عضو محترم جامعه مدرسین مرحوم مغفور حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی را به محضر امام زمان علیه السلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع محترم  تقلید، جامعه محترم  مدرسین وحوزه‌های علمیه خاصه شاگردان وارادتمندان و خانواده گرامی این فقید سعید تسلیت عرض می نماییم.

این فقیه فرزانه از جمله اساتید بزرگواری بود که با اعتقاد راسخ به مبانی اسلام ناب، کوشا در تعلیم و تهذیب و پرورش  طلاب و روحانیون و شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام بود.

عاش سعیدا ومات سعیدا

روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم

LINK: https://eitaa.com/MNT_QOM/12276

آیت الله کریمی جهرمی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمه الله علیه موجب تأسف و تأثر گردید.

عمر با برکت این روحانی با فضیلت به نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردان و ارشاد و هدایت مردم گذشت. زهد و ساده زیستی، دوری از تجملات دنیا و منش و اخلاق اسلامی ایشان در برخورد با مردم، برای حوزه علمیه و طلاب، ماندگار و درس آموز خواهد بود.

اینجانب با اندوه فراوان، رحلت این شخصیت علمی را به محضر امام عصر، حوزه‌های علمیه و بیت محترم ایشان و مردم عزیز شهر عالم پرور گلپایگان تسلیت می‌گویم و هم نشینی با حضرت سیدالشهدا علیه السلام را برای آن فقید سعید مسالت دارم.

LINK: https://www.mehrnews.com/news/6164746

استاد هادوی تهرانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انما یخشی الله من عباده العلماء (فاطر، ۲۸)

ارتحال عالم متخلق و صدیق صادق حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی (رحمه الله علیه) موجب کمال تأسف و تاثرگردید.

بی شک افول این ستاره اخلاق و تواضع، ثلمه ای است بر پیکر حوزه علمیه قم که چیزی آن را جبران نمی کند.

این جانب ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و تمامی مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری (دامت برکاتهم) و علما و فضلا وطلاب حوزه های علمیه به ویژه فضلا وطلاب حوزه علمیه قم، برای آن دانشمند ساده زیست هم نشینی با محمد و آل محمد (علیهم السلام) و برای تمام بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد بی بدیل خواستارم.

مهدی هادوی تهرانی

قم آشیانه آل محمد (علیهم السلام)

LINK: https://www.hawzahnews.com/news/1169961

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *