خبر روز ۱۴۰۳/۰۲/۲۴

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
اعطای درجه سرلشکری شهید زاهدی به خانواده ایشان
امیر نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل سردار زاهدی، درجه سرلشکری شهید زاهدی رابه خانواده ایشان اعطا کرد.پیشنهاد اعطای این درجه به پاس عمری مجاهدت و تلاش بی‌وقفه‌ شهید زاهدی در جهت حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی ازسوی سردار سرلشکرمحمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح و با تأیید آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به خانواده ایشان اعطا شد.سردار زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در حمله رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، به مقام رفیع شهادت نایل شد.
تغییر سبک زندگی از برنامه‌های اصلی دشمن در حوزه جنگ نرم است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در بازدید از اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تقدیر از فعالیت‌های متنوع و اثربخش این اداره در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: الحمدلله اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش اقدامات اثربخش زیادی انجام داده که لازم است همچنان تداوم یافته و ارتقاء یابد.معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اهمیت اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا، گفت: این اداره جایگاه مهمی درستاد ارتش دارد، چراکه ستاد ارتش دارای جایگاه استراتژیکی است که باید برای فرمانده محترم کل ارتش تصمیم‌سازی کند و همان‌گونه که ستاد ارتش باید الگو و نمونه باشد، اداره عقیدتی سیاسی این ستاد نیز باید همچنین باشد.امیر سیاری با بیان این‌که تغییر سبک زندگی یکی از برنامه‌های اصلی دشمن در حوزه جنگ نرم است، تأکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های ایجابی، روش صحیح زندگی بر اساس الگوی سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان آموزش دهیم و با ارائه برنامه‌های پرمحتوا و اثربخش برای خانواده‌ها و فرزندان عزیزمان در مقابل حملات نرم دشمن ایستادگی کنیم.

 همشهری
قضات لاهه به‌دنبال بازداشت رهبران رژیم ‌صهیونیستی هستند
نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به ‌دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان رژیم‌ صهیونیستی هستند. دادگاه لاهه همچنین به‌ دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه پیش از آغاز حمله به شهر رفح است.
فاجعه دیپلماتیک در انتظار تل‌آویو است
روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: فعالان حقوق بشر هشدار داده‌اند اگر حمله به رفح انجام شود، پیامدهای آن فاجعه‌آمیز خواهد بود. آمریکا هم صراحتا اعلام کرده که با چنین اقداماتی از سوی اسرائیل مخالف است؛ با این حال تل‌آویو با صدور هشدارهایی خواستار تخلیه شمال غزه است؛ اقدامی که می‌تواند عواقب دیپلماتیک سنگینی برای اسرائیل داشته باشد. البته این نخستین بار نیست که نیروهای اسرائیلی مجبور شده‌اند به بخشی‌هایی بازگردند که پیش‌تر با نیروهای حماس درگیر شده بودند. این نشان می‌دهد که چقدر حذف حماس در غزه برای ارتش اسرائیل دشوار بوده و همچنان خواهد بود.
۱۰ افسر و نظامی ارتش اسرائیل خودکشی کردند
بیماری‌های روحی و روانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ناشی از فشار جنگ علیه نوار غزه تشدید شده به‌طوری که ۱۰افسر و نظامی این رژیم از آغاز عملیات طوفان الاقصی خودکشی کرده‌اند. شلیک به‌خود یا منفجر کردن خود ازجمله روش‌هایی است که نظامیان برای خودکشی انتخاب می‌کنند. پیش‌تر نیز گزارش‌هایی مبنی بر افزایش میزان مصرف داروهای آرام‌بخش و قرص خواب در میان نظامیان صهیونیست منتشر شده بود.
بازگشت حماس به جبالیا و الزیتون یعنی شکست اسرائیل
تحلیلگران صهیونیستی اذعان کرده‌اند که بازگشت رزمندگان مقاومت فلسطین به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه به‌معنای شکست ارتش رژیم صهیونیستی است. بنا بر اذعان تحلیلگران، تا زمانی که حماس یک نیروی نظامی سازمان یافته است که می‌تواند جلوی عناصر دیگر را بگیرد، تل‌آویو نمی‌تواند درباره جایگزین آن صحبت کند. به‌گفته آنان، اسرائیلی‌ها بهای سنگینی برای ماندن در نوار غزه می‌پردازند.

 کیهان
عظمت جمهوری اسلامی ایران به برکت شهادت سردار زاهدی ظاهر شد
رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهید زاهدی فرمودند: شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه اینها به برکت شهادت ایشان بود. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب از دیدار خانواده شهید زاهدی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خبر داد. وی در صفحه شخصی خود نوشت: رهبر انقلاب پس از نماز ظهر و عصر امروز [یکشنبه] و در دیدار با خانواده شهید زاهدی (همزمان با چهلمین روز شهادت سرلشکر زاهدی): شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد. عظمت جمهوری اسلامی ایران ظاهر شد و همه اینها به برکت شهادت ایشان بود. او به‌دست اشقی‌الخلایق به شهادت رسید.
ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع در اوپک
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش «دورنمای انرژی» خود، از افزایش تولید نفت و سوخت‌های مایع دیگر ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد.جدیدترین گزارش «دورنمای انرژی» اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت و سوخت‌های مایع دیگر ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، به چهار میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید چهار میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه‌ای در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت.
تولید ایران بالاتر از تولید چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز عراق و چهار میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز امارات عربی متحده بود و پس از عربستان با تولید ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز، در میان اعضای اوپک، در جایگاه دوم قرار گرفت. مجموع تولید اوپک طی این مدت، به ۳۲ میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز رسید.

 ایران
عبور از گفت‌وگوهای ایرانی – عربی و ورود به همکاری‌های منطقه‌ای
وزیر امور خارجه ایران در سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» گفت: ایران برای ارتقاء و تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است و رویکرد رئیس‌جمهور در برجسته‌سازی سیاست همسایگی ناظر به همین نکته است. امیرعبداللهیان با بیان اینکه «از گفت‌وگوهای ایرانی-عربی عبور کرده‌ایم و به گفت‌وگوهای منطقه‌ای وارد شده‌ایم و بلکه فراتر از آن، امروز در مرحله همکاری‌های منطقه‌ای قرار داریم»، افزود: ما نیازمند تداوم گفت‌وگوی صادقانه برای نیل به فرصت‌های مشترک جهت ارتقای همکاری‌ها، شناخت چالش‌ها و موانع تحقق اهداف هستیم. مشترکات ما فراوان است و می‌توان مدعی بود که وزن مشترکات بیشتر از افتراق‌هاست.
نشست دو روزه گفت‌وگوهای ایرانی – عربی در حالی از روز گذشته به میزبانی تهران آغاز شده است و شمار زیادی از اندیشمندان و صاحبنظران از ۱۵ کشور عربی در آن حضور یافته‌اند که حاضران ذیل تحولات جاری منطقه، دستیابی به تفاهم و مفاهمه مشترک از موضوعات و مسائل مشترک میان ایران و جهان عرب را جست‌و‌جو می‌کنند.
محکوم امنیتی محبوب صهیونیست ها شد
کشیدن تصویر توماج صالحی محکوم امنیتی ایرانی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر اورشلیم(بیت‌‌المقدس) در سرزمین‌های اشغالی در حالی صورت گرفته که این رژیم در جنگ غزه حدود ۱۴ هزار کودک بیگناه را به خاک و خون کشید. نقاشی این تصویر که با تأیید مقامات شهری و دولتی این رژیم صورت گرفته است، از سوی سلطنت‌طلبان حامی اسرائیل صورت گرفته است.
این نقاشی درعین حال نشان‌دهنده تلاش رژیم صهیونیستی برای گرفتن یک ژست حقوق بشری در قبال محکومان امنیتی در ایران نیز هست. اما این ژست درحالی گرفته می‌شود که امروز حتی نژادپرست‌ترین محافل غربی نیز جرأت ندارند به صورت علنی، از رژیمی دفاع کنند که در عرض ۷ ماه، ۱۴ هزار کودک را قتل عام کرده و ۴۰ هزار زن و مرد را به شهادت رسانده است.
این ژست‌ها و حمایت رژیم صهیونیستی از توماج صالحی را می‌توان از همانندی جریان‌های آشوب‌طلب و ضدانقلاب با رژیم صهیونیستی دانست. به عنوان فقط یک نمونه، در دوره اغتشاشات، تلویزیون اینترنشنال به عنوان یکی از لیدرهای آشوب و اغتشاش، مستقیماً از سوی محافل امنیتی این رژیم هدایت اقتصادی و اطلاعاتی می‌شد.

 جمهوری اسلامی
جان پناهی برای ۶۰۰ هزار کودک رفحی نیست
یونیسف بزرگترین نهاد بین‌المللی در حوزه کودکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مکان امنی وجود ندارد تا ۶۰۰ هزار کودک در رفح به آن پناه ببرند.در این بیانیه آمده است: کودکان غزه به خدمات روانپزشکی و اجتماعی نیاز دارند. صدها هزار نفر از کودکان در رفح از معلولیت و مشکلات بهداشتی رنج می‌برند. یونیسف گزارش داد که کودکان و خانواده‌های آنها در غزه بارها کوچانده شده‌اند و مکان امنی برای آنها وجود ندارد.یونیسف بر برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد.

 وطن امروز 
انتقاد مراجع از رسانه‌ها به‌خاطر تحریف خبر دیدار رئیس‌جمهور
در پی نحوه بازتاب اخبار دیدار رئیس‌جمهور با برخی مراجع عظام تقلید در جریان سفر هیأت دولت به استان قم، دفاتر برخی مراجع عظام تقلید با انتشار بیانیه نسبت به عدم رعایت امانت، تحریف سخنان و سوءاستفاده سیاسی و اقدام غیرحرفه‌ای این رسانه‌ها اعتراض کردند و با بیان اینکه در این ملاقات‌ها ضمن تقدیر از اخلاص و تلاش شبانه‌روزی دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور، مطالبی جهت چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات بیان شده است، بر رعایت اخلاق رسانه‌ای تأکید و تصریح کردند نادیده گرفتن خدمات دولت برای رفع مشکلات مردم خلاف انصاف است.
انعقاد توافقنامه همکاری بین ارتش و معاونت علمی ریاست‌جمهوری
معاون هماهنگ‌کننده ارتش و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند. ارتقای سطح مدیریت دانش و دستیابی به سازمان دفاعی دانش‌بنیان در ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف این توافقنامه است. این توافقنامه مشترک شامل چند حوزه اصلی از جمله حوزه‌های دانش و پژوهش‌های علوم انسانی، سلامت، حوزه تحقیقات صنعتی و امور نخبگان است و یکی از اهداف آن دستیابی به سازمان دفاعی دانش‌بنیان و کسب مرجعیت علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قطب‌های تخصصی است. در مراسم امضای این توافقنامه مشترک، امیر سرتیپ دوم حمدالله نصرالهی معاون علوم، تحقیقات و فناوری ارتش، دکتر فرج‌اللهی رئیس مرکز طرح‌های کلان و راهبردی و دکتر صدری‌زاده دستیار و مشاور معاون علمی رئیس‌جمهور حضور داشتند.
ایران آماده کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده افغانستان است
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اعلام کرد ایران آمادگی دارد به درخواست مقامات افغانستان، کمک‌های لازم را به مناطق آسیب‌دیده در بخش‌های شمالی افغانستان ارسال کند. کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «وقوع سیل در مناطق شمال افغانستان که موجب جان باختن تعداد زیادی از ساکنان این مناطق شد موجب تاسف و ناراحتی اینجانب شد؛ ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم افغانستان، جمهوری اسلامی ایران آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان، نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم را که هدایای ملت شریف ایران به مردم عزیز افغانستان است از طریق هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی در اسرع وقت به مناطق آسیب‌دیده اعزام و ارسال کند».

 خراسان 
معادل بدهی که بابک زنجانی داشت کالا دریافت شده
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:خوشبختانه با پیگیری‌هایی که قوه قضاییه و سیستم‌های نظارتی داشتند معادل بدهی که بابک زنجانی داشت کالا دریافت شده و عملا تسویه بدهی‌های وی با شرکت ملی نفت انجام شد. بر اساس بررسی‌های کارشناسان دادگستری، محموله وارد شده از سوی زنجانی به اندازه بدهی او بوده است.
بر اساس قانون جدید عفاف و حجاب در پنج مورد، پلیس می‌تواند اشخاص را بازداشت کند
امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس و از طراحان لایحه حجاب گفت: بر اساس قانون جدید عفاف و حجاب در پنج مورد، پلیس می‌تواند اشخاص را بازداشت کند؛ نیمه برهنه‌ها، افراد سازمان‌یافته یا متصل به جریان‌های معاند و خارجی، اشخاصی که در مقابل تذکر مقاومت کرده و برخورد کنند و خارجی‌هایی که اسناد قابل قبول به همراه نداشته باشند که برای افراد خارجی هم ما اخراج در نظر گرفته ایم.

 مردم سالاری
صادق زیبا‌کلام زندانی شد
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی صادق زیبا کلام، این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.
به گزارش ایلنا، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: صادق زیبا کلام، دارای پرونده‌های قضایی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله ۳ پرونده مربوط که احکام آنها قطعی و لازم‌الاجرا شده است. زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی کرده است که در پی آن چندین پرونده‌های قضایی برای وی تشکیل شده است که برخی از آنها امروز با قطعیت به مرحله اجرا رسیده است. زیباکلام با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است. پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیر مستند و غیر واقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است. یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است. هر ۳ محکومیت صادق زیبا کلام قطعی و لازم‌الاجرا است که این احکام امروز اجرا شد.
گمانه‌زنی درباره بازگشت مقتدی صدر
رهبر جریان صدر عراق در حالی شهریور ۱۴۰۱ از صحنه سیاسی عراق خارج شد که منابع رسانه‌ای گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال بازگشت وی به دنیای سیاست مطرح کرده‌اند. چند منبع مطلع در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کردند «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در حال زمینه سازی برای بازگشت به صحنه سیاسی عراق است. رویترز در این باره با بیش از ۲۰ منبع از جمله چند سیاستمدار وابسته به جریان صدر گفت‌وگو کرده است و همگی آنها خواستند تا هویتشان افشا نشود. این منابع پیش‌بینی کرده‌اند که این بازگشت در جریان انتخابات پارلمانی عراق در سال ۲۰۲۵ رخ دهد.
یکی از نمایندگان سابق جریان صدر گفت: این بار، جنبش صدر عزم قوی‌تری نسبت به گذشته برای به دست آوردن تعداد بیشتری از کرسی‌ها برای تشکیل دولت اکثریت دارد»، اگرچه تا بدین لحظه تصمیم نهایی برای نامزدی به طور رسمی گرفته نشده است.
منابع رویتر در این باره به دیدار پیشتر صدر و آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر عراق اشاره کردند و در این باره یک روحانی نزدیک به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی اعلام کرد رهبر جریان صدر در این دیدار درباره بازگشت احتمالی به سیاست گفت‌وگو کرده و با دیدی مثبت از این دیدار خارج شده است. در همین راستا، یک منبع نزدیک به جریان صدر نیز گفت: مقتدی صدر پس از دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی در تلاش برای جلب حمایت شیعیان عراق، تصمیم به تغیر نام جریان صدر به «جریان ملی شیعه» گرفت. یک سیاستمدار برجسته در جریان صدر نیز در این باره تصریح کرد این جریان ممکن است به دنبال اتحاد با برخی از گروه‌ها و احزاب شیعه حاکم، از جمله «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق باشد.

 قدس 
تسلیت به همسایه همزبان
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تأسف و تأثر عمیق دولت و ملت ایران از وقوع سیل در شهرها و روستاهای مختلف افغانستان به‌خصوص در مناطق شمالی این کشور را که موجب جان باختن و مصدوم شدن جمعی زیادی و تخریب برخی منازل و خسارات مادی شده است، ابراز داشت.
جنگ علیه غزه بی‌نتیجه است؛ به دور تکرار افتاده‌ایم
«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین موضع‌گیری انتقادات تندی را علیه نخست‌وزیر این رژیم به دلیل تداوم جنگ علیه غزه مطرح کرد. هالیوی با بیان اینکه نتانیاهو هیچ برنامه‌ای برای ادامه جنگ ندارد، گفت: ارتش باید عملیات خود در جبالیا (منطقه‌ای در شمال غزه) و مناطق دیگر را بارها و بارها تکرار کند تا قدرت زیربنایی حماس را از بین ببرد اما این تلاش‌ها بی نتیجه، ناامیدکننده و خسته‌کننده است.
نزاع رئیس جمهور کلمبیا و نتانیاهو
رئیس جمهور کلمبیا با انتقاد از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو، تاریخ نام تو را به عنوان عامل بزرگ‌ترین نسل‌کشی جهان ثبت خواهد کرد. انداختن بمب بر سر هزاران کودک، زن و افراد کهنسال از تو قهرمان نمی‌سازد! گوساوو پترو پیش‌تر خواستار بازداشت نتانیاهو از سوی دادگاه لاهه شده بود، اظهاراتی که با واکنش نتانیاهو مواجه و وی، پترو را یک حامی یهودستیز حماس خواند.

 اطلاعات 
رژیم صهیونیستی رفتنی است
منیر شفیق ادیب، سیاستمدار فلسطینی و متفکر جهان عرب با علی‌اکبر ولایتی دیدارکرد و دو طرف در مورد تحولات منطقه و جنگ غزه به بحث و گفتگو پرداختند . ولایتی در این دیدار از تلاش های بیش از سه ربع قرن منیر شفیق در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین و مبارزه علیه رژیم صهیونستی تقدیر و تشکر کرد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار پیروزی های اخیر مقاومت و مردم غزه را تبریک گفت و تاکید کرد: مردم غزه و فلسطین به جهان ثابت کردند که با ایستادگی و مقاومت می‌توان بر ظلم پیروز شد و ما امروز نتیجه این صبر و شجاعت مردم غزه را می بینیم. وی افزود: رژیم صهیونیستی رفتنی است و ملت شجاع فلسطین پیروز خواهد شد.
هیتلر به نتانیاهو حسادت می‌کند
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با روش‌های نسل‌کشی که ارائه کرده، به سطحی رسیده که هیتلر به او حسادت می‌کند. اردوغان گفت: حماس با آتش بس موافقت کرد اما اسرائیل بهانه می‌آورد و آتش بس نمی‌خواهد، زیرا می‌خواهد تمامی غزه را اشغال کند و ظلم و کشتار همچنان ادامه دارد.رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد: نتانیاهو در کشتارگروهی انسان‌ها به جایی رسیده است که هیلتر به او حسادت می‌کند.

 شهروند 
رهنمودهای مراجع و علماء را چراغ راه دولت مردمی می‌دانیم
آیت الله رئیسی در پیامی با قدردانی از استقبال گرم مردم قم از دولت مردمی و لطف و بزرگواری ویژه علما و مراجع عظام تقلید اظهار داشت: دولت مصمم است با رفع موانع و اجرای طرح‌های معطل مانده، شکوفایی هر چه بیشتر استان قم را محقق نموده و بر مطالبات مردم عزیز آن جامه عمل بپوشاند.رئیس جمهور افزود: به پاس استقبال گرم و پرشور مردم آگاه، انقلابی و با بصیرت استان قم از دولت مردمی و لطف و بزرگواری ویژه علما و مراجع عظام تقلید، لازم می‌دانم به نمایندگی از دولت مردمی، صمیمانه از این حضور دلگرم کننده، قدردانی و سپاسگزاری نمایم.رئیسی عنوان کرد: بی شک این حمایت‌های محبت‌آمیز که جلوه دیگری از اتحاد ملی است، توان و انگیزه دولت را برای خدمت رسانی بی‌وقفه به مردم و حل مشکلات آنان، مضاعف خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: در این سفر پر برکت علاوه بر زیارت بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در روز ولادت آن بانوی با کرامت، بررسی روند اجرای مصوبات سفر دور نخست، بازدید و بهره‌برداری از چندین طرح‌ اقتصادی و ‌عمرانی به ویژه طرح‌های ساخت مسکن، توفیق دیدار و تبادل نظر با مراجع عظام حاصل شد. مثل همیشه حمایت‌ها، ‌فرمایشات و رهنمودهای الهام‌بخش آنان را ‌قوت قلب و چراغ راهی برای دولت مردمی می‌دانیم و آن را سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت مردمی قرار خواهیم داد.
رییس جمهور پایان هفته به مازندران سفر می کند
آیت الله رئیسی رئیس جمهوری روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری به استان مازندران سفر خواهد کرد.این سفر در قالب دور دوم سفرهای استانی هیأت دولت به استان مازندران انجام می‌شود. گفتنی است سفر دور اول رئیس جمهور به استان مازندران در ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شده که رهاورد این سفر ۱۷۶ مصوبه با ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بود.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

پیام انقلاب اسلامی خدمت به بشریت است
مهر/ آیت الله حسینی بوشهری، در همایش مبلغان بشردوستی با تقدیر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در راستای امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث در بحران‌ها گفت: هلال احمر همچنان باید فعال باشد و این جمعیت باید نام خوشی در سطح بین المللی داشته باشد. امام جمعه قم ابراز کرد: هلال احمر با خدمات بشر دوستانه خود نام ایران اسلامی، مکتب اهل بیت علیهم السلام و مقام معظم رهبری را به دنیا معرفی می‌کند تا دنیا بداند ایران اسلامی با دوران حاکمان طاغوت، شرایط متفاوتی دارد. آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: امروز ایران بشریت را به سمت و سوی معنویت و خدمات اجتماعی دعوت می‌کند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: طلاب همواره در حوادثی همانند سیل و زلزله در امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان در صحنه حضور دارند. آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید از ظرفیت خیرین نیز در این عرصه استفاده کرد و مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه می‌توانند در این عرصه مردم را به کار خیر تشویق کنند. وی افزود: جمعیت هلال احمر در انجام مأموریت‌های خود صرفاً کمک رسانی به امدادگران را ملاک عمل قرار می‌دهد و دین و مذهب و قوم و قبیله برای این نهاد جایگاهی ندارد.

نهضت دانشجویان، قیامی آزادی‌بخش علیه حاکمیت سرمایه‌داران است
رسا/ آیت الله اراکی در پیامی به زبان انگلیسی خطاب به جنبش آزادی‌خواه دانشجویان تصریح کرد: نهضت بزرگ و مقدس شما قیامی آزادی‌بخش علیه حاکمیت سرمایه‌داران بی‌رحم و بی‌وجدانی است که تمامی جامعه بشر را به سوی نابودی حتمی می‌کشاند. عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: جنبش عظیم و مقدسی که در راه دفاع از مظلومین بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطین، به ویژه کودکان و زنان و بیمارانی که به وسیله دژخیمان ضد بشر صهیونیستی حکومت نامشروع اسرائیل آغاز کرده‌اید، دفاع از همه انسان‌های مظلوم و رنجدیده‌ای است که ده‌ها سال است به وسیله سرمایه‌داران هوس‌بازی که قدرت سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای آمریکا و اروپا را با فریب و نیرنگ به دست گرفته‌اند، تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها و فشارها و محرومیت‌ها قرار گرفته‌اند. وی همچنین بیان کرد: اینجانب به عنوان عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ایران و به عنوان عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به نیابت از تمامی علما و دانشجویان و طلاب علوم اسلامی ایران، همراهی و همکاری خود را با شما اعلام می‌دارم و امیدوارم این خیزش مقدس شما همچنان گسترش یافته تا همه جوامع آمریکایی و اروپایی را فرا گیرد و منشأ تحولی بزرگ در آینده نزدیک جامعه بشر گردد و جامعه بشری را از انحطاط و نابودی نجات دهد.

عملیات وعده صادق نشان دهنده قدرت نظام برای غلبه بر دشمنان است
فارس/ فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه قدرت انقلاب اسلامی قاهر و تعیین‌کننده‌ است، گفت: فرمانده معظم کل قوا ‌چگونگی پاسخ به تهدیدات دشمنان را برای نیروهای مسلح مشخص فرمود‌ه‌اند. سرلشکر ایزدی درباره بازتاب عملیات «وعده صادق» اظهار داشت: رزمندگان اسلام با توجه به توانمندی‌ها و تجربیات کسب‌شده از دوران دفاع مقدس و یک قدرت بازدارنده موشکی و پهپادی قوی، جنگ الکترونیک و سایبری که پیدا کرده بودند، این عملیات ارزشمند را اجرا کردند. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر “در صورتی که ‌رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین تحرکی ‌علیه ایران داشته باشند، پاسخ جمهوری اسلامی به آنان چه خواهد بود؟” هشدار داد: ایران یک کشوری قوی است و مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند که ما (نیروهای مسلح) چه‌کاری باید انجام دهیم، طبق فرمان معظم‌له آن پاسخی که باید بدهیم، عملی خواهیم کرد.

حماس: از خواسته‌های اصلی خود کوتاه نمی‌آییم
تسنیم/ «حسام بدران» رئیس دفتر روابط ملی در جنبش حماس فلسطین طی سخنانی بر وحدت موضع فلسطینی‌ها در سطح سیاسی و نیز مذاکره تأکید و اعلام کرد: مطالباتی که هیئت مذاکره‌کننده حماس در مذاکرات مربوط به آتش‌بس مطرح کرده مورد توافق ملی و همه گروه‌های فلسطینی است. این مسئول حماس با اشاره به اینکه مقاومت و مردم فلسطین از خواسته‌های اساسی خود در مذاکرات کوتاه نمی‌آیند تأکید کرد: هر مذاکره‌ای باید به آتش‌بس کامل و همه‌جانبه، خروج کامل نیروهای اشغالگر از تمام مناطق نوار غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود بدون محدودیت و قید و شرط و آغاز روند امدادرسانی مستمر و بازسازی غزه منجر شود؛ به‌طوری که نیازهای مردم ما در نوار غزه را برآورده کند و سپس به یک توافق جدی و شرافتمندانه برای تبادل اسرا برسیم تا به رنج چندین دهه اسیران ما در زندان‌های دشمن اشغالگر پایان دهد.

وحشت صهیونیست‌ها از تغییر استراتژی حزب الله
تسنیم/ ایهود یعاری خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد، حزب الله رویکرد جنگی خود را در جنگ علیه اسرائیل تغییر داده و باعث شده است شرایط جدیدی در طول مرز با لبنان برای ارتش اسرائیل به وجود‌‌ آید.این رسانه با استناد به گزارش‌های منتشر شده در لبنان مدعی شد، رهبران حزب الله تصمیمات جدیدی را برای تعامل خود با ارتش اسرائیل در طول مرز لبنان اتخاذ کرده‌اند که یکی از آنها تشکیل تیم‌های ۳ و ۴ نفره در نزدیکی خط مرز برای دیده بانی و شناسایی اهداف اسرائیلی است. در چارچوب این راهکار جدید، حزب الله به جای استفاده از موشک‌های ضد زره که طی ماه‌های اخیر به طور کامل به آن تکیه داشت، اکنون از ابزار پهپادی استفاده کرده و آن را از مناطق نزدیک مرز به هوا پرتاب می‌کند به همین خاطر سامانه‌های پدافندی اسرائیل قابلیت شناسایی و رهگیری آنها را پیدا نمی‌کنند، در همین حال حزب الله موشک‌های کوتاه و میان برد را در دستور کار خود قرار داده و بر خلاف شلیک موشک‌های ضد زره، نیروهای شلیک کننده قدرت پنهان شدن را بعد از شلیک دارند. همچنین حزب الله تصمیم گرفته است تا به تیم‌های خود اجازه فعالیت در طول و حتی پشت مرزها را برای جمع آوری اطلاعات و مشخص کردن مراکز هدف، داده است.

اوج توحش سناتورهای آمریکایی ظاهر شد!!
باشگاه خبرنگاران/ سناتور جمهوریخواه آمریکایی ضمن مقایسه حمله به غزه با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناگازاکی گفت: به اسرائیل هر بمبی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید. این سناتور ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه ان. بی. سی نیوز اظهار کرد: ما وقتی که پس از حمله پرل هاربر با تخریب مواجه شدیم تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناگازاکی با سلاح‌های هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. این تصمیم درستی بود. وی افزود: به اسرائیل بمب‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید. آنها نباید شکست بخورند. این کار درست بود.گراهام خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: هر کاری برای بقا به عنوان یک دولت یهودی انجام بدهید؛ هر کاری که لازم است.

کشف سندی از دشمن برای اندلسی کردن ایران
تسنیم / سردار رادان در اجتماع بزرگ مردم گیلان در حمایت طرح نور «عفاف و حجاب» با بیان اینکه‌ جبهه حق در برابر جبهه باطل پیروز است و این پیروزی دائمی و فراگیر است افزود: اولین عامل، وجود مردان باغیرت و عامل بعدی زنان باحیا و عفیف است؛ فرمانده‌کل انتظامی کشورمان با اشاره به اینکه در جنگ فرهنگی و عقیدتی، سنگرهای دشمن را یکی پس از دیگری فتح می‌کنیم تصریح کرد: سندی از یک افسر اطلاعاتی دشمن به دست آورده‌ایم که گوشه‌ای از راهبردهای دشمن در اندلسی کردن ایران را نشان می‌دهد؛ در این سند ۲۴ راهبرد نوشته شده و ادعا می‌کردند که در صورت پیاده کردن این سند، استحاله فرهنگی در جامعه ما صورت می‌گیرد. وی کشف حجاب زنان در خیابان‌ها را اولین راهبرد سند مذکور بیان کرد و افزود: در اظهارات‌شان می‌گفتند که چادر بر سر زن ایرانی به‌مثابه یک پرچم است و زیاد شدن این پرچم‌ها نشانه شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی خواهد بود و لذا گفتند که باید این پرچم‌ها را از زنان ایران بگیریم بنابراین راهبردشان کشیدن چادر از سر زنان بود. وی ادامه داد: به شما نوید می‌دهم که خاکریزهای دشمن در جنگ نرم که با هدف استحاله فرهنگی و اندلسی کردن ایران شکل گرفته یکی پس از دیگری در حال سقوط است و به دست ملت ایران فتح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *