دیدار اعضاء شورای مشورتی فرهنگ نورانی نماز با حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی

اعضاء شورای مشورتی فرهنگ نورانی نماز روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۱۱ با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار مسئول ستاد اقامه نماز استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقامه نماز و مساجد استان، به تشریح عملکرد ستاد اقامه نماز استان و مشکلات و کاستی‌های موجود در مساجد اشاره کرد.

محمد خامه‌یار، تشتت دستگاه‌های مرتبط با مساجد و فقدان مدیریت متمرکز را از اصلی‌ترین مشکلات مساجد برشمرد و گفت تمامی دستگاه‌هایی که به گونه‌ای در اداره و برنامه‌های فرهنگی مساجد دست‌اندرکارند به این نتیجه رسیده‌اند که بدون مدیریت واحد بسیاری از موانع قابل برطرف شدن نیست.

مسئول ستاد اقامه نماز استان عدم هماهنگی برخی از اعضاء هیئت امناء و خادمین مساجد با امامان جماعات را از دیگر مشکلات مساجد دانست که مانع پیشرفت امور در مساجد می‌شوند و این رویه باید اصلاح شود.

خامه‌یار با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری، بسته بودن درب مساجد در اکثر اوقات شبانه‌روز را مغایر با جایگاه و کارکرد مساجد دانست.

در ادامه این جلسه اعضاء ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های متبوع خود به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهاد پرداخته و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب برخی از مساجد قم بر ضرورت اصلاح این روند و رساندن مساجد قم به تراز مسجد اسلامی تأکید کردند و در این راستا خواستار حاکمیت مدیریتی متمرکز بر مساجد و ورود جامعه مدرسین حوزه علمیه به این عرصه شدند.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی به تبیین جایگاه نماز و مسجد در نظام ارزشی دینی پرداخت و با اشاره به آیاتی از قرآن اقامه نماز را از وظایف انبیاء، اولیاء و اقشار مختلف مردم دانست و عمران و آبادانی و مدیریت صحیح مساجد را لازمه ترویج فرهنگ نماز در جامعه دانست.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین ضمن تأیید دیدگاه اعضاء جلسه مبنی بر لزوم اعمال مدیریت واحد در مسجد تأکید کرد مدیریت متمرکز به معنی نفی سایر افراد یا نهادهای مرتبط با مساجد نیست بلکه ضروری است که از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در جهت ارتقاء سطح برنامه‌های مساجد بهره‌گیری شود.

عضو جامعه مدرسین در پایان سخنان خود بر لزوم ارائه گزارش این جلسه به ریاست عالیه جامعه مدرسین تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد در اسرع وقت گزارش جلسه به محضر آیت‌الله یزدی تقدیم و نظر معظم‌له به اعضاء ستاد منتقل شود.

در پایان این دیدار اعضاء شورای مشورتی فرهنگ نورانی نماز با اهداء لوحی از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در رسیدگی به مسائل عمرانی و فرهنگی مساجد استان قم در طول سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تقدیر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *