پیام جامعه مدرسین در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان

لوگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز عید بزرگ مؤمنین قرار داریم. این ماه، ماه فرصت‌هاست و از خداوند کریم می‌خواهیم ما را بر سر سفره معنویت و نورانیت از ذنوبی که پایمان را زنجیر کرده برهاند و در مقام مستغفرین و آمرزیدگان قرار دهد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک این ماه پر فضلیت، نکاتی چند را یاد آور می‌شود.

   ۱- ماه مبارک رمضان هدیه‌ای گرانقدر از جانب خداوند متعال به بندگانش است. این ماه، ماه گشوده شدن ابواب رحمت الهی است و روزه، تلاوت قرآن و فرصت خلوت با خدای مهربان، از جمله فضیلت‌هایی است که می‌تواند زمینه رهایی از تعلقات و صعود انسان به مقام قرب الی الله را فراهم کند. گرچه این ضیافت الهی، یک فرصت همگانی است؛ اما این فرصت بیش از همه برای جوانان مغتنم است که برای پرواز، سبک بال‌تر و مهیا ترند.

   ۲- کلید واژه این ماه، تقوای الهی است. همه مسؤولین، خواص و افراد تأثیر گذار در مناسبات کشور را دعوت به تقوا و وحدت کلمه می‌کنیم و امید داریم اکنون که ملت شریف، همه توان خود را در حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی صرف کرده است؛ با یکپارچگی و اتحاد و به دور از برخی اختلافات دشمن شادکن و وحدت شکن، تقوای جمعی و تقوای سیاسی به خرج دهند و با همه توان در مسیر خدمت به دین و کشور گام بردارند.

   ۳- مردم ما در انفاق و احسان همیشه فعال و مجاهد بوده‌اند و در ایام ماه مبارک رمضان معمولا این فضیلت در اوج خود بروز و ظهور داشته است. با توجه به برخی مشکلات اقتصادی، ضرورت توجه به اقشار مستضعف جامعه اقتضا می‌کند خیرین و عموم مردم در این مجاهدت مؤمنانه بیش از پیش فعال باشند و نیکو کاری را سیره دائم و همیشگی خود قرار دهند که این خود نشانه‌ای از متقین است «کانُوا قَلِیلًا مِنَ اللَّیْلِ ما یَهْجَعُونَ وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ وَ فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ»

   ۴ – ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت مناسبات اجتماعی دین در جامعه است و محافل بزرگ تلاوت قرآن، نمازهای جماعت، مجالس وعظ و قرائت ادعیه، سفره‌های اطعام نیازمندان، صله رحم و غیره، علاوه بر طراوت بخشیدن به فضای معنوی جامعه، پیام وحدت و همدلی بین مسلمین را منتشر می‌کند. شایسته است در ترویج و برگزاری این مراسم، همه سهیم باشیم و خود را از فیوض آن بهره مند کنیم.

   ۵- طلاب و فضلای ارجمندی که در این ایام در سفرهای تبلیغی به سر می‌برند سعی کنند علاوه بر ترویج معارف اهل بیت – علیهم السلام – در تبیین مسائل نظام اسلامی کوشا باشند تا با تقویت بصیرت دینی و سیاسی مردم، دشمنان نتوانند در اقتصاد، سیاست و فرهنگ، زمینه نفوذ و فساد پیدا کنند.

إن‌شاءَ‌اللَّه تمام روزها و ساعات این ماه عزیز، مایه‌ی خیر و منفعت مادی و معنوی مسلمین باشد و بتوانیم رزق زندگی مؤمنانه خود را در شب‌های قدر با خشنودی قلب مقدس حضرت ولیعصر – ارواحنافداه – کسب کنیم.

از خداوند متعال پیروزی و عزت مسلمانان و نابودی مستکبران و ظالمان به ویژه رژیم جنایتکار اسرائیل را خواستاریم و امید داریم در ادامه بیداری وجدان‌های بشری سقوط این جنایتکاران و نجات مردم مظلوم به ویژه غزه مقتدر را شاهد باشیم. «و لله العزه و لرسوله و للمؤمنین»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *