طلیعه ۱۲۹۸ – ۹۵۰۴۳۱

شامگاه پنج شنبه ۲۴ تیر ماه هنگام برگزاری مراسم جشن و شادمانی روز ملی فرانسه در شهر «نیس» فرانسه، یک کامیون به جمعیتی که در حال ترک این مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را هم به رگبار بست. بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها این حادثه ۸۴ کشته و حدود ۱۳۰زخمی بر جای گذاشت.

پس از وقوع این حادثه مقامات فرانسوی عامل این واقعه را یک مسلمان افراطی به نام محمد الحویج بوهلال ۳۱ ساله دارای تابعیت دوگانه تونسی – فرانسوی معرفی کردند این در حالی است که بستگان و همسایه‌های بوهلال در مصاحبه‌هایی از عدم تقید وی به ظواهر اسلام خبر دادند. البته یک روز پس از وقوع این حادثه، گروهک تکفیری تروریستی داعش ضمن صدور بیانیه ای، مسئولیت حمله کامیون به حاضرین در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس و همچنین آتش سوزی و انفجار در اطراف برج ایفل در شهر پاریس را بر عهده گرفت. این گروه تروریستی اعلام کرد که حوادث پنجشنبه شب، ۱۱ سپتامبر فرانسه و انتقام از این کشور در قبال آنچه است که در حق سوریه انجام داده است.

گرچه برخی مقامات فرانسوی اذعان دارند که هنوز به مدرکی دال بر ارتباط بین بوهلال و داعش دست نیافته اند اما برخی از تحلیلگران برای اثبات این ارتباط به سخنان «ابومحمد العدنانی» سخنگوی رسمی داعش در سال ۲۰۱۴ استناد می‌کنند. سخنانی که وی در آن فرانسه را تهدید به حمله کرده و از طرفداران خود خواسته بود تا کافران اروپایی و آمریکایی و به خصوص فرانسوی ها را قتل عام کنند. وی در آن زمان گفته بود که قتل باید به هر شیوه‌ای صورت گیرد. حمله با اسلحه، چاقو و یا حتی زیر گرفتن افراد با خودرو.

البته در صورت اثبات این ارتباط و دست داشتن واقعی داعش در این حملات، مردم فرانسه نباید جز سردمداران کشور خود کسی را مقصر بدانند کشوری که در طول سالهای اخیر از هیچ تلاشی در تقویت تروریست ها فروگذار نکرده است. تروریست‌هایی که با حمایت غرب دست به اقداماتی زدند که حاصل آن صدها هزار کشته و ویرانی در کشورهای سوریه و بخشی از عراق است.  

غرب تصور می‌کرد از این طریق می‌تواند منافع خود را در منطقه تامین کند و هژمونی خود را در منطقه به تثبیت برساند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تروریسم توسعه پیدا کرد و توسعه آن امروز دامن خود غربی‌ها را نیز گرفته است. همچنین شاهد دیگر بر این مطلب و حمایت مقامات فرانسوی از تروریست‌ها میزبانی پاریس از گروهک منافقین است که دستانش به خون هزاران نفر از مردم بیگناه ایران آلوده است. منافقان در همین هفته‌های اخیر نشست خود را با حضور مقامات اروپایی و آمریکایی و برخی اعراب د آنجا برگزار کردند. واقعیت این است که تا زمانی که غرب از نگاه دوگانه به تروریسم دست برندارد نمی‌توان امیدی به متلاشی شدن کامل این پدیده داشت. (خ-۱۲۹۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *