خبر روز ۱۴۰۲/۱۲/۹

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
سفر غیرمنتظره زلنسکی به عربستان
رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار تصاویری در کانال تلگرام خود از سفر به عربستان‌سعودی و برنامه دیدار با محمد بن‌سلمان خبر داد و نوشت: «برای ادامه گفت‌وگوی منظم با محمد‌بن‌سلمان، ولیعهد عربستان‌ سعودی وارد این کشور شدم.» او در این پیام نوشت: «سال گذشته در جده نشستی در سطح مشاوران داشتیم که از منظر اجرایی مفید بود. حال به برگزاری اولین نشست صلح نزدیک شده‌ایم و روی تداوم حمایت فعال از سوی عربستان‌سعودی حساب می‌کنیم.» رئیس‌جمهور اوکراین همچنین با اشاره به تلاش‌های پیشین عربستان برای تسهیل فرآیند تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین، در این پیام تلگرامی نوشت: «مسأله دوم این سفر بازگشت اسرا و افراد دیپورت ‌شده است… مطمئن هستم که این دیدار پرثمر خواهد بود.» او همچنین اعلام کرد که در این سفر به رایزنی درباره همکاری‌های اقتصادی و مشارکت عربستان در بازسازی اوکراین خواهد پرداخت. این سفر در‌حالی است که عربستان و اکثر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس روابط خوبی با روسیه دارند و در دو سال گذشته تلاش کرده‌اند در جنگ اوکراین بی‌طرف بمانند. سفر قبلی زلنسکی به عربستان‌سعودی، در اردیبهشت صورت گرفت که آن سفر نیز مانند سفر فعلی از قبل اعلام نشده بود. در آن زمان زلنسکی به‌عنوان مهمان افتخاری نشست سالانه اتحادیه عرب به جده رفت.
تلاش آمریکا برای ادامه جنگ عربستان و یمن
در حالی که مذاکرات صلح صنعا و ریاض همچنان در جریان است، یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارا… یمن از تلاش آمریکا برای شکست مذاکرات صلح و تداوم جنگ عربستان و یمن خبر داد. علی القحوم با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌خواهند که عربستان همچنان درگیر پرونده یمن باشد، به سعودی‌ها توصیه کرد که با عبور از فشارهای آمریکا، فرصت پایان دادن به جنگی بیهوده را غنیمت بشمارند. این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارا… یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: مذاکرات برای رسیدن به صلح، آتش‌بس، رفع محاصره، تکمیل پرونده‌های بشردوستانه، خروج نیروهای خارجی، رسیدگی به شرایط اقتصادی و بازسازی کشور ادامه دارد. القحوم افزود که درهای صلح باز است، دست صنعا‌ برای صلح دراز است و برای آن آماده است و اولویت، رسیدگی کامل به پیامدهای جنگ است. اما «عربستان سعودی به نوعی کُند عمل می‌کند، زیرا فشار آشکار آمریکا بر ریاض وجود دارد و واشنگتن نمی‌خواهد صلح شود.» وی توصیه کرد که سعودی‌ها فرصت را غنیمت بشمارند و صلح را محقق کنند.

 همشهری
برنامه مهم نیروی دریایی ارتش
بومی‌سازی و توسعه ناوگان دریایی از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی‌دریایی ارتش است. امیر شهرام ایرانی، فرمانده این نیرو با اعلام این خبر، تأکید کرد که نیروی‌ دریایی آماده تعامل با محیط دانشگاهی است و ظرفیت‌های صنعتی این نیرو به‌صورت کامل در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.
هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد
شاهچراغی، رئیس ستاد امنیت انتخابات با بیان اینکه هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، گفت: مرز‌های رسمی کشور برای مبادلات تجاری و مسافری باز خواهد بود و هیچ محدودیتی برای تردد در این‌مرز‌ها وجود ندارد.
در شناسنامه‌ها مهری برای انتخابات زده نخواهد شد
طبق گفته رئیس سازمان ثبت احوال، امسال در شناسنامه‌ها مهری برای انتخابات زده نخواهد شد و اطلاعات مشارکت افراد با استفاده از کد ملی در سامانه‌های هوشمند ثبت خواهد شد؛یعنی می‌توان با گواهینامه و کارت پایان خدمت هم پای صندوق رفت و رأی داد.
روزانه ۸۰۰ نظامی اوکراینی در جنگ با روسیه کشته می‌شوند
وزیر دفاع روسیه درباره عملیات نظامی کشورش در اوکراین گفته که از آغاز جنگ روزانه ۸۰۰ نظامی اوکراینی کشته شده اند. سرگئی شویگو بیان کرد؛ از ابتدای سال نزدیک به ۳۲۷ کیلومترمربع از مناطق اشغال شده توسط نازی‌های اوکراین آزاد شده است.
اسرائیل قصد دارد نوار غزه را مستعمره کند
رئیس‌ جمهور ونزوئلا، انگیزه‌های استعماری رژیم صهیونیستی در غزه براساس نابودی مردم فلسطین را محکوم کرد. نیکلاس مادورو گفته: «اسرائیل قصد دارد نوار غزه را از طریق نابودی عرب‌های فلسطینی با بمباران و گرسنگی مستعمره کند».

 کیهان
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره میزان مشارکت در انتخابات
تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما که روز ۷ اسفند در سراسر کشور انجام شده حکایت از روند رو به رشد مشارکت در انتخابات را دارد. در این نظرسنجی ۴۱.۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. ۲۹.۵ درصد مردد هستند و هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۲۹ درصد هم اعلام کرده‌اند که قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در میان مرددین، ۱۶.۳ درصد اعلام کرده‌اند که احتمالا رای می‌دهند، ۹.۱ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۴.۱ درصد هم گفته‌اند که احتمالا شرکت نمی‌کنند. به گزارش فارس، بدین ترتیب با احتساب مرددین، ۷۱ درصد احتمال مشارکت بالقوه در انتخابات وجود دارد که البته طبیعی است که این برآورد حداکثری به صورت کامل محقق نشود. افزایش شور انتخاباتی در شهرستان‌ها از عوامل مؤثر رشد نظرسنجی‌ها در روزهای اخیر تحلیل شده است.
آمریکایی‌ها باید دست از ریاکاری بردارند
وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها باید دست از ریاکاری بردارند، آنها نمی‌توانند از یک طرف از کاهش شدت جنگ بگویند و از طرف دیگر خواستار امنیت در دریای سرخ و دیگر مناطق مهم و حساس منطقه غرب آسیا باشند. امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر امور خارجه مصر در جمع خبرنگاران، درباره اهداف دنبال شده در سفر خود به ژنو، اظهار داشت: در گفت‌وگوهای به عمل آمده در جریان سفر دو روزه به ژنو فرصت شد تا در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور پیدا کنیم و هم نسبت به آنچه که درخصوص پرونده سیاسی‌شده حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح است، مواضع تهران را تبیین کنیم و نقض فاحش و گسترده و نسل‌کشی در غزه را تبیین کنیم.

 ایران
۱۵ اسفند، برگزاری آخرین اجلاس مجلس خبرگان دوره پنجم
دبیرخانه مجلس خبرگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سیزدهمین و آخرین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم ۱۵ و ۱۶ اسفند در تهران برگزار می‌شود. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در این اطلاعیه از اعضای این مجلس خواست در محل اجلاس در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی حضور یابند. انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان در سال ۱۳۹۴ برگزار شد.
برنامه دشمن برای پشتیبانی از گروهک‌های نیابتی
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تأکید کرد: درباره امنیت با هیچ کس و قدرتی تعارف نداریم. سردار پاکپور در گردهمایی سران طوایف بلوچستان تصریح کرد: دشمن با ایجاد و پشتیبانی از گروهک‌های نیابتی تلاش می کند امنیت منطقه را دچار چالش کند.
برلین؛ میزبان سیرک سالانه منافقین
گروهک تروریستی منافقین که هر ساله در ویلپنت فرانسه اصلی‌ترین همایش سالانه خود موسوم به کهکشان را برگزار می‌کرد، بنا دارد برای چندمین سال متوالی، تیرماه ١۴٠٣ این نمایش را برگزار کند. اما، این همایش این ‌بار به‌دلیل برگزاری مسابقات المپیک در پاریس با مخالفت فرانسه همراه شده و با برنامه‌ ریزی منافقین این سیرک ٢٩ ژوئن در برلین برگزار می‌شود. سرپل‌های منافقین به اندک هواداران خود اعلام کردند از هم‌اکنون باید برای مرخصی و تهیه بلیت اقدام کنند.

 وطن امروز
در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رأی میزبان مردم هستند
رئیس ستاد انتخابات تهران با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی فرمانداری تهران در زمینه برگزاری انتخابات روز ۱۱ اسفند عنوان کرد: در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رای میزبان مردم هستند و در مجموع در حوزه‌های انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ۵ هزار شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده‌ است. شایان گفت: تقریبا ۲ سال است که برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در تهران مشغول به کار هستیم و نزدیک به ۴۰ هزار نفر در حوزه اجرا با ما همکاری دارند. معاون سیاسی فرماندار تهران با اشاره به امکان معرفی نماینده از سوی داوطلبان انتخابات مجلس جهت حضور در حوزه‌های اخذ رای عنوان کرد: نامزدهای انتخابات می‌توانند به ازای هر ۵۰ صندوق، یک نماینده را در حوزه‌های اخذ رای معرفی کنند. در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رای میزبان مردم هستند و در مجموع در حوزه‌های انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ۵ هزار شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده ‌است و انشاءالله بعد از پایان انتخابات همه نامزدهای انتخاباتی خواهند دید که انتخابات به بهترین شکل انجام شده است.
برای هر کرسی مجلس ۵۲ نفر رقابت می‌کنند
عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای هر کرسی، ۵۲ نفر رقابت می‌کنند. طحان‌ نظیف همچنین از کسانی که تا پیش از این عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را عامل اصلی میزان مشارکت در انتخابات القاء می‌کردند، انتقاد کرد و گفت مسائلی مانند اقتصاد و معیشت نیز در میزان مشارکت در انتخابات موثر است.

 جوان
ترسیم صحنه سیاسی جدید ایران به دست رأی اولی‌ها
وحیدی در اجتماع بزرگ رأی اولی‌ها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود: شما جوانان با قلب پاک، صداقت، صفا و مسئولیت‌پذیری، برای همه جوانان الگو هستید همان‌گونه که پیش‌تر، جوانانی هم سن و سال شما در مقابل چشمان حیرت‌زده دنیا جنگیدند و پیروزی را به ارمغان آوردند. جهان به نقش‌آفرینی بزرگ جوانان ما در صحنه نگاه می‌کند. وزیر کشور بیان داشت: رأی اولی‌ها با عمل به مسئولیت سیاسی اجتماعی خود، جهان را متحیر کرده و نقطه آغاز حرکت ملت بزرگ ایران برای ساخت تمدن نوین اسلامی خواهند بود و این صحنه جشن تکلیف سیاسی شما برای اقتدار کشورمان است. وی با بیان اینکه ترسیم صحنه سیاسی جدید کشور به دست رأی اولی‌ها است، عنوان کرد: شما جوانان نه تنها برای یک ملت بلکه برای همه ملت‌های آزادیخواه، تصمیم‌گیری خواهید کرد و باید با تشویق دیگران نیز، به جنبش بزرگ عدالت خواهانه کمک کنید.
برای ما مشارکت مهم است
سر لیست انتخاباتی شورای وحدت گفت: ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام (ره) همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم. متکی در نشست خبری بیان کرد: معتقدیم اگر جمهوری اسلامی ظرفیتی برای ما برای فعالیت‌های حزبی سیاسی و تشکلاتی به وجود آورد در جایگاه‌هایی که اصل نظام مطرح است، ما باید از جایگاه ایجاد شده برای خودمان برای نظام میدان‌داری کنیم و در صحنه حاضر باشیم.

 خراسان
قطعنامه ای درباره ایران در شورای حکام آژانس صادر نمی‌شود
رویترز به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد ذخایر مواد غنی شده زیر ۵ درصد ایران به حدود ۳۰۰برابر سقف برجام که ۳۰۰ کیلو بود، رسیده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گزارش خود درباره اجرای موافقت‎نامه پادمان جامع در ایران و نیز گزارش فصلی‌اش درباره اجرای برجام را در اختیار ۳۵ عضو شورای حکام قرار داد. آژانس در گزارش خود اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با افزایش ۱۰۳۸.۷ کیلوگرمی از زمان گزارش قبلی به ۵.۵۲۵.۵ کیلوگرم رسیده است. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس همچنین گزارش داد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد با کاهشی ۶.۸ درصدی به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است. در این گزارش آمده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۲۰ درصد با افزایش به ۷۱۲.۲ کیلوگرم رسیده است.در یک سال گذشته ایران و آژانس همکاری‌ و مذاکرات فنی و حقوقی مستمر و فشرده‌ای درباره موضوعات مختلف از جمله حل و فصل چهار مکان (آباده ، تورقوز آباد ، ورامین و آزمایشگاه جابربن حیان)، صدور روادید بازرسان آژانس، هم‌ترازی مواد هسته‌ای و ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی داشته‌اند، از این میان موضوع دو مکان (جابر بن حیان وآباده) از چهار مکان حل شد. همچنین ابهام آژانس درباره ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی نیز رفع شده و در گزارش قبلی انعکاس یافت. علاوه بر این موضوع پادمانی ناهم‌ترازی مواد هسته‌ای در آزمایشگاه جابربن حیان که در گزارش اخیر اعلام شده نیز دیگر بسته خواهد شد. موضوع مهم در این میان برای ایران که در هر نشست فصلی روی می‎دهد، مسئله قطعنامه ضد ایرانی است که حالا یک منبع آگاه گفته در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب نمی‌شود. و این یعنی همچنان فرصت سیاسی برای حل پرونده هسته ای ایران وجود دارد.
واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند
خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.مرحله اول سود سهام عدالت در هفته پایانی آذرماه ۱۴۰۲ به حساب سهامداران واریز شد. افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند سود ۷۳۶ هزار تومانی در این مرحله دریافت کردند. برای افراد دارای سهام یک میلیون تومانی نیز در این مرحله یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود واریز شد.

 مردم سالاری
اعتراض ایران به سرویس امنیتی سوئد
سفارت کشورمان در استکهلم در بیانیه‌ای گزارش سالانه سرویس امنیتی سوئد (ساپو) که بدون هیچ مبنای واقعی، نام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از تهدیدها علیه سوئد مطرح کرده و اتهاماتی را متوجه کشورمان کرده است رد کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم در این بیانیه تأکید کرد که ایران بر اساس موازین و مقررات بین‌المللی، روابط دیپلماتیک خود با کشورهای جهان را تنظیم و ضمن محترم شمردن همه الزامات روابط دوجانبه با سوئد، در همین چارچوب، برای توسعه و تقویت مناسبات تلاش می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است، اعتقاد داریم طرح ادعاهای بی مبنا و اثبات نشده توسط یک نهاد رسمی دولتی سوئد علیه یک کشور دیگر، اقدامی غیر مسئولانه و بر خلاف فضای مورد انتظار در روابط دیپلماتیک است و از دولت سوئد می‌خواهیم از انتشار اطلاعات نادرست و اظهارات تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران خودداری کرده و برای قرار گرفتن روابط دوجانبه در مسیر درست خود، مساعدت بایسته را انجام دهد.
برگزاری دهمین کمیته رایزنی ایران و عمان
دهمین کمیته رایزنی سیاسی و راهبردی ایران و عمان با حضور علی باقری و «شیخ خلیفه الحارثی» معاونان وزیران امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد. علی باقری در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «دهمین کمیته رایزنی سیاسی و راهبردی ایران و سلطان‌نشین عمان برگزار شد. دیدار با برادر عزیزم شیخ خلیفه الحارثی همیشه مفید و موجب شادی است. روابط ایران و سلطان‌نشین عمان الگویی برای سیاست همسایگی است.»

 قدس
قانون باید شفاف و قابل اجرا باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع کارکنان معاونت حقوقی قوه قضائیه درباره ویژگی‌های یک قانون جامع گفت: قانون جامع قانونی است که مبتنی بر آموزه‌های دینی و مؤلفه‌های اسلام ناب باشد و از اتقان و پایداری برخوردار باشد، به‌گونه‌ای که فرضاً یک سال بعد، نیاز به تغییر و اصلاح آن احساس نشود؛ قانون باید شفاف و از قابلیت اجرا برخوردار باشد؛ قانون جامع، قانونی است که نیازمندی‌های کشور را برطرف و از امورات مردم گره‌گشایی کند.
۱۰۰ هزار فرهنگی صاحب‌خانه می‌شوند
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰هزار فرهنگی خبر داد. وی در خصوص میزان آورده فرهنگیان نیز گفت: این آورده مطابق قانون تأمین مسکن خواهد بود؛ اما به‌دنبال این هستیم آن بخش از سهم معلمان با کمک و مشارکت بانک‌ها به‌تدریج پرداخت شود.
تعداد مسافران ایرانی به ترکیه
رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: بیش از ۲.۵میلیون نفر در سال به ترکیه سفر می‌کنند. امیدواریم جاذبه‌های گردشگری داخل استان‌های خودمان آن‌قدر تقویت شوند که مسافران و ایرانی‌ها، بازدید از کشورمان را در اولویت قرار دهند.

 ابتکار
شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۸۷۸ تن رسید
در یکصد و چهل و چهارمین روز تجاوزات اشغالگران به غزه، منابعی به الجزیره مفاد چارچوب اولیه توافقنامه‌ای را که اخیراً توسط اسرائیل در پاریس مورد تایید قرار گرفته، فاش کردند که شامل آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی از جمله تعدادی از اسیران با احکام سنگین، بازگشت تدریجی آوارگان به شمال نوار غزه، به استثنای کسانی می‌شود که در سن خدمت سربازی هستند.
وزارت بهداشت غزه نیز از افزایش تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۹ هزار و ۸۷۸ شهید و ۷۰ هزار و ۲۱۵ مجروح از هفت اکتبر تا کنون خبر داد و خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر ۱۱ کشتار در نوار غزه انجام داده که ۹۶ شهید و ۱۷۲ مجروح در ۲۴ ساعت گذشته بر جای گذاشته‌است.

 اطلاعات
قیمت حامل‌های انرژی سال آینده تغییر نمی‌کند
هیچ تصمیمی در ارتباط با تغییر قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گرفته نشده است. فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با اعلام این مطلب گفت: با این وجود باید کشور به سمتی برود تا بنگاه‌هایی که در زمینه انرژی فعالیت می‌کنند، منابع مورد نیاز را تأمین کنند. وی ادامه داد: در کنار هر اقدامی که در زمینه اقتصاد انرژی انجام می‌شود، باید نوسازی ناوگان درون‌شهری و برون‌ شهری نیز انجام شود تا مصرف بنزین و نفت‌گاز که با سرعت فزاینده‌ای در حال افزایش است، کاهش یابد.
حمله حزب‌الله به پایگاه راهبردی «مرون» اسرائیل
حزب‌الله لبنان پایگاه راهبردی «مرون» ارتش رژیم صهیونیستی را بار دیگر موشکباران و اعلام کرد پایگاه کنترل و نظارت هوایی مرون بر فراز کوه جبل الجرمق را با موج گسترده ای از موشک هدف قرار داد. رزمندگان حزب الله لبنان پیش از این نیز دو بار پایگاه مرون را موشکباران کرده بودند. پایگاه مرون با دارا بودن شمار زیادی از نیروهای زبده ارتش رژیم صهیونیستی، مرکز کنترل و مدیریت عملیات های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در ناحیه لبنان، سوریه، قبرس و منطقه شمالی بخش شرق دریای مدیترانه است و مرکز اصلی عملیات ارسال پارازیت در این مساحت به شمار می رود. از سویی حزب‌الله اعلام کرد در واکنش به حمله دشمن اشغالگر به اطراف شهر بعلبک در لبنان، مقر فرماندهی تیپ جولان ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را با ۶۰ راکت کاتیوشا هدف حمله دقیق قرار داد.
«میشل اوباما» از معاون بایدن و کلینتون جلو افتاد
نظرسنجی‌ جدید در آمریکا حاکی از آن است اگر جو بایدن از گردونه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری کنار بکشد، میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا به دلیل آنکه از دو رقیب دیگر یعنی «کامالا هریس» معاون کنونی بایدن و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین جلوتر است، می‌تواند جای او را بگیرد.

 شهروند
«حسین هدایتی» آزاد نشده است
در روز‌های اخیر، ادعا‌هایی در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر آزادی حسین هدایتی -از محکومان پرونده بانک سرمایه- مطرح شده است. پیگیری‌های صورت‌گرفته از مرجع قضایی نشان می‌دهد ادعای آزادی حسین هدایتی صحت ندارد.حسین هدایتی از خرداد سال ١٣٩٧ در زندان به‌سر می‌برد و در طول دوران محکومیت خود نیز مانند دیگر محکومان از مرخصی قانونی استفاده کرده است. براساس رأی دادگاه، هدایتی به حبس، شلاق تعزیری، رد مال و انفصال از خدمت محکوم شده است. هدایتی تاکنون بخشی از رد مال خود را انجام داده است و تا زمان پرداخت کامل رد مال در زندان خواهد بود.
سفر به کربلا با گذرنامه زیارتی؛ اعتبار ۵ ساله هزینه ۵۰ هزار تومان
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از ادامه روند صدور گذرنامه زیارتی با اعتبار ۵ ساله برای سفر به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات خبر داد. سردار ذوالقدری با بیان اینکه این گذرنامه برای سفر به کشور عراق در تمام ایام سال اعتبار دارد در خصوص قیمت صدور این گذرنامه اعلام کرد: «مبلغ ۵۰ هزار تومان هزینه صدور گذرنامه زیارتی است. گذرنامه زیارتی در بازه زمانی ۵ روزه برای متقاضیان صادر و به آدرس آنها ارسال خواهد شد. گذرنامه بین‌المللی نیز برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف صادر می‌شود و در بازه زمانی ۵ تا ۷روزه بسته به محل سکونت افراد توسط پست برایشان ارسال خواهد شد.»

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

مردم با حضور در انتخابات همچون همیشه دشمنان را مأیوس و ناکام خواهند کرد
کانال ایتای آیت‌الله العظمی نوری همدانی/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیامی ضمن دعوت عموم مردم برای مشارکت و حضور پرشور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز یازدهم اسفند امسال، این انتخابات را از ابعاد مختلف بسیار مهم و تاثیرگذار دانستند.
ایشان با تحسین بصیرت و حضور ملت در صحنه های مختلف، اظهار داشتند: همیشه مردم متدین و متعهد ایران اسلامی با وحدت و اتحاد خودشان قدم برداشتند و با کمک و توفیق پروردگار غالب بودند و این همان جریان انتخابات سابق است.این مرجع تقلید ادامه دادند: دشمنان این بار به قول خودشان نقشه هایی علیه ما دارند؛ اما ملت عزیز ایران با توکل به خداوند متعال و وحدت و اتحاد خودشان همیشه غالب بوده‌اند و نقشه‌های دشمن را خنثی کرده‌اند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پایان تصریح کردند: ما از همه ملت عزیز ایران که همیشه لطف خداوند همراه آنها بوده و همیشه پیروز و غالب بودند، می‌خواهیم که در این انتخابات شرکت کنند که انشاالله مانند همیشه دشمنان را مأیوس کنند و غالب خواهیم شد.

هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود نقش آفرین است
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع مردم شیرینو، پرک و سیراف، بیان کرد: فلسفه تشکیل یک حکومت دینی در یک جامعه بر اساس دو محور عدالت اجتماعی و خدمت رسانی می‌باشد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عدالت اجتماعی به این معنا است که زندگی مردم بالا و پستی نداشته باشد و خدمت رسانی نیز به معنای تلاش برای مرتفع شدن مشکلات می‌باشد. وی ادامه داد: مسئولان باید سعی کنند سطح زندگی آحاد جامعه را به گونه‌ای تنظیم نمایند که‌ عده‌ای احساس حقارت نکنند و فرودست و فرادست در جامعه نباشد و کسانی که خداوند به آن ها ثروتی داده است باید به نیازمندان کمک کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود نقش آفرین است، افزود: هر چقدر مشارکت بیشتر باشد، قدرت ما در مقابل دشمن بیشتر خواهد بود و اگر ضعیف به میدان آمدیم تردید نکنید دشمن به کشور طمع خواهد کرد و آن وقت دیگر جایی برای افسوس نخواهد بود. نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم ما بر سر پیمان خود با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در هنگام حماسه ۱۱ اسفندماه، حماسه آفرین خواهند بود.

حضور همگانی مردم در انتخابات زمینه ساز اقتدار و رسیدن به اهداف نظام است
رسا/ آیت‌الله عبداللهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اهداف نظام متوقف بر وحدت ملی و یکپارچگی است گفت: این وحدت و یکپارچگی با حضور همگانی مردم محقق خواهد شد؛ هر چه این حضور میلیونی و از جامعیت بیشتر برخوردار باشد منشأ اقتدار و زمینه برای رسیدن به اهداف نظام فراهم‌تر است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آمدن آن را حاصل حضور همه مردم و یکپارچگی آنان ارزیابی کرد و اظهار داشت: تداوم انقلاب هم همینطور است؛ با وجود سرمایه‌گذاری‌های فراوان استکبار در سال‌های اخیر، نظام با تکیه بر حضور بی‌نظیر مردم توانسته است با قدرت گام بردارد؛ رسیدن به امنیت، اقتدار و دیگر شاخص‌ها نیازمند وحدت و یکپارچگی مردم است.

راه موفقیت و حل مشکلات جامعه در گرو تبعیت از ولایت فقیه است
حوزه/ آیت‌الله رجبی در جمع طلاب و نمازگزاران مسجد مروی تهران گفت: هر قدر بتوانیم تبعیت از ولایت داشته باشیم موفق تر خواهیم بود و می‌توانیم مشکلات جامعه را نیز حل کنیم؛ این رشد ها و پیشرفت‌های در کشور همه در سایه اخلاص و روح بلند امام راحل بوده است. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه الله علیه) ابراز داشت: اگر امروز به نائب امام زمان عشق بورزیم حتما برای خود بقیه‌الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیشتر عشق خواهیم داشت. عضو جامعه مدرسین افزود: وظیفه ما این است که با تمام توان از این نظام اسلامی تبعیت و دفاع کنیم و دیگران را هم به این کار دعوت کنیم، یکی از مهم ترین عرصه های حمایت از نظام شرکت در انتخابات است؛ این انتخابات خودش تقویت و پشتیبانی از نظام است اگر حرف نائب امام عصر را گوش ندهیم ظهور عقب خواهد افتاد؛ ما می‌توانیم ظهور را نزدیک کرده یا خدای ناکرده آن را به تأخیر بیندازیم.

دعوت مجلس خبرگان رهبری از مردم برای شرکت در انتخابات
ایسنا/ مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای حضوری پرشور و آگاهانه در صحنه این انتخابات مهم و سرنوشت ساز دعوت کرد.در بخشی از این بیانیه آمده است:با تقدیر و سپاس از عموم ملت رشید ایران که خود را برای «حضوری آگاهانه» و دشمن شکن آماده ساخته است، با تأکید بر رعایت اخلاق سیاسی و حق‏ الناس از سوی داوطلبان محترم و هواداران آنها از همگان دعوت می‏‌کند تا با حضور حداکثری همراه با بینش و بصیرت و در نظر گرفتن سوابق داوطلبین انتخابات به فردی که در «تعهد به مبانی و ارزش‏های اسلامی»، «التزام به قانون اساسی» و اصل مترقی ولایت‏ فقیه، درایت و مدیریت، از شایستگی بیشتری برخوردار هستند، رأی دهند تا به خواست خداوند متعال، نمایندگان این دو مجلس مهم با رأیی بالا، از پشتوانه قوی ‏تری برخوردار بوده و طبق مسئولیت‌هایی که در قانون اساسی بر عهده آنان گذارده شده در راستای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی و حل مشکلات کشور، توفیق بیشتری یابند.

نیروهای نظامی ویژه غربی در اوکراین حضور دارند
مهر/ علی‌رغم اینکه مقامات ارشد دولت‌های غربی تأکید کردند که قصد اعزام نیروی نظامی به اوکراین را ندارند، یک نشریه انگلیسی فاش کرد که هم‌اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند. فایننشال‌تایمز به نقل از «یک مقام آگاه و دفاعی اروپا» اعلام کرد اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه درباره استقرار احتمالی نیروهای غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی و راهبرد ابهام در برابر روسیه بود و همه می‌دانند که هم‌اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.این مقام دفاعی اروپایی که فایننشال‌تایمز به نام او اشاره‌ای نکرده دراین‌باره گفت: همه می‌دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند، اما آنها تاکنون به صورت رسمی آن را تأیید نکرده‌اند.»

درگیری شدید مقاومت با نظامیان اسرائیلی در جنین
فارس/ رژیم صهیونیستی با ده‌ها خودروی نظامی و بیل مکانیکی به شهر جنین و اردوگاه آن یورش برد. همزمان با یورش نظامیان اسرائیلی به این شهر، پهپادهای رژیم صهیونیستی نیز در آسمان این شهر و اردوگاه آن به پرواز درآمدند و آژیرهای خطر در این شهر به صدا درآمد. منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از این یورش بامدادی اشغالگران گزارش دادند که خودروهای نظامی اشغالگران، عامدانه اقدام به تخریب جاده‌های این شهر کردند. بر اساس این گزارش، رزمندگان مقاومت نیز با اشغالگران در اردوگاه جنین درگیر شدند.

انفجار عامل تروریستی حین انجام عملیات بمب گذاری در سیستان و بلوچستان
تسنیم/ دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان از انفجار عامل تروریستی در حین انجام عملیات در پاسگاه محمدان شهرستان بمپور خبر داد.مهدی شمس آبادی اظهار داشت: دو عامل تروریستی که جهت انجام عملیات بمب گذاری کنار جاده اطراف حوزه استحفاظی پاسگاه محمدان با هدف انفجار ماشین گشت این پاسگاه وارد کشور شده بودند حین انجام عملیات بمب گذاری با اتصال چاشنی انفجاری یک نفر از آنها به هلاکت رسیده و نفر دوم نیز متواری گشته است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستورات قضائی برای دستگیری عامل دوم که متواری گشته است داده شده و هر گونه اخبارو اطلاعات جدید به اطلاع عموم خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *