خبر روز ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
توزیع ۱۴ هزار قبضه سلاح میان شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی
روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی از صدور گسترده مجوز حمل سلاح برای شهرک‌نشینان بدون طی مراحل قانونی خبر داد.این روزنامه نوشت که ایتمار بن‌گویر وهمفکران او در وزارت امنیت داخلی از اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۴هزار قبضه سلاح در اختیار شهرک‌نشینان قرار داده‌اند. هاآرتص نوشت که مشاور بن‌گویر شخصا با اعمال نفوذ خود برای برخی خبرنگاران نیز مجوز حمل سلاح دست‌وپا کرده است.
مخالفت آمریکا با پیش‌نویس قطعنامه جدید شورای امنیت
الجزایر از شورای امنیت سازمان‌ملل خواست فردا با تشکیل جلسه، پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را دوباره به رای بگذارد اما گفته می‌شود آمریکا برای سومین‌بار، این قطعنامه را وتو خواهد کرد.
تراز تجاری با نفت، مثبت است
رضوانی‌فر، رئیس‌ کل‌ گمرک ایران گفت: صادرات غیرنفتی ۴۰.۵میلیارد دلار و واردات ۵۴میلیارد دلار است، تراز غیرنفتی ۱۴میلیارد دلار منفی بود اما امسال صادرات نفت و برق و خدمات مهندسی در آمار تجارت لحاظ شد که با این لحاظ، تراز تجاری ۱۷ میلیارد دلار مثبت شد.
عیدی کارمندان واریز می‌شود
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطر نشان کرد: خبر خوش برای کارمندان دولت این است که عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم. بر اساس مصوبه هیات دولت، برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰هزار تومان اضافه می‌شود و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.
ارتباط با بخش خصوصی
علی‌آبادی، وزیر صنعت گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه‌چیز را باید به بخش خصوصی سپرد و دولت باید فقط نظارت کند. در تلاش هستم ارتباط خود و وزارتخانه را با بخش خصوصی توسعه بدهیم.

 همشهری
سرنوشت لیست «امنا»
موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) گفت: قرار است لیست ۳۰نفره امنا برای تهران روز دوشنبه(امروز) ارائه شود. موسوی افزود: ائتلاف «امنا» براساس ۵۰شاخص تعیین شده، کار بررسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.
انتشار اسامی شورا شایعه است
‌رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف گفت: فعلا به‌غیر از محمدباقر قالیباف نام هیچ‌کس دیگری در لیست شورای ائتلاف نیست. سخنگوی شورای ائتلاف درباره انتشار برخی اسم‌ها در لیست نهایی این شورا گفت: هرگونه مصداقی به‌غیر از سرلیست کذب است و هنوز هیچ‌کس به جز سرلیست شورای ائتلاف که قطعی شده در لیست اسمش به قطعیت نرسیده و مواردی که مطرح شده‌اند، شایعه است.
انتشار لیست «ندای ایرانیان»
نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان اعلام کرد: پس از انجام نشست‌های مشترکی که میان ۴حزب ندای ایرانیان، اعتمادملی، کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه و علی مطهری برگزار شد، لیست ۳۰نفره ما برای انتخابات در تهران نهایی شد و به‌احتمال زیاد فردا(امروز) رسما منتشر خواهد شد.
موشک‌های نقطه‌زن مزیتی برای حزب‌الله هستند
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به توان موشکی حزب‌الله لبنان، موشک‌های نقطه زن را یک مزیت برای این جنبش ارزیابی کردند. زهاوا گالون، رئیس سابق حزب «مرتز» با اشاره به توان نظامی حزب‌الله گفته: تل‌آویو نمی‌تواند به‌خود اجازه دهد در ۲جبهه بجنگد. گالون همچنین گفته: «آنها (کابینه اسرائیل) به ما گفتند که آماده جنگ در غزه هستیم و دیدیم چه اتفاقی افتاد.»
شلیک ۲ موشک به پادگان زبدین اسرائیل
منابع خبری از شلیک ۲موشک دیگر از جنوب لبنان به سمت مرکز نظامی زبدین رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. با آغاز عملیات توفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی کرده است.

 کیهان
انتخابات راه اصلاح کشور است مردم دنبال اصلح باشند
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی: اگر ضعیف بودیم و نقطه قوت نداشتیم، دشمن اینجور عصبی نمی شد.
انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.
همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.
همه افرادی که از نظارت شورای نگهبان عبور کرده‌اند، صالح هستند اما به حکم عقل باید از بین آنها، افراد صالح‌تر را انتخاب کرد و برای شناخت اصلح، مردم تا جایی که توان بررسی دارند تحقیق کنند و اگر نمی‌توانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل کنند.
افرادی هم که وارد میدان انتخابات شده‌اند، از بداخلاقی، بددهنی و توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب برکت و عنایت الهی است.
ملت در همه شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها، همت و سرزندگی و سرافرازی انقلابی خود را نشان داد و کسانی را که خواهان دل‌مردگی مردم ایران و فراموش شدن ۲۲بهمن هستند، غافلگیر کرد.
«انقلاب به معنای ملت و نظام» با عبور از گردنه‌های سخت، مستحکم‌تر، مقتدرتر و دارای نگاه و تأثیر نافذتر شده‌‌اند و ما امروز باید با درک بموقع وظایف اصلی، بهنگام به آنها عمل کنیم.
باید از خود و دشمن ارزیابی صحیح داشته باشیم و غفلت از این وظیفه، بلای بزرگی است.
در کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی هم داریم که کم هم نیستند از جمله اینکه ما در ساخت یک اقتصادی قوی ملی عقب هستیم و با وجود کارهای خوب انجام شده اما در عدالت اجتماعی، اقتصادی و قضائی که از برترین شعارها و بزرگ‌ترین اهداف انقلاب بوده تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
باید از دشمن و مکر و حیله و ابزارهای آن غفلت نکنیم و ضمن اینکه دشمن را ضعیف و ناتوان فرض نمی‌کنیم از او و تهدید و فشار و عربده‌کشی‌هایش نترسیم.
نباید در مقابل دشمن منفعل شد چرا که سیاست آنها تحقیر و منفعل کردن طرف مقابل است.
نیرو‌های مسلح توانسته‌اند در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: نیروهای مسلح ما و به طور خاص، سپاه پاسداران، از جمله بخش‌هایی هستند که توانسته‌اند در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل کنند و بخش قابل توجهی از بازدارندگی نظام ما مرهون آنهاست.
هر هدفی از دشمن را که در تیررس باشد می‌زنیم
«محمد ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران اظهار داشت: در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به کشورمان هر هدفی در تیررسمان باشد می‌زنیم و این بخشی از پاسخ ما به این تجاوز است.
۲۲ نماینده فعلی مجلس ردصلاحیت شدند
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان ادعا کردند به دلیل مصاحبه در مورد دولت رد صلاحیت شدند، گفت: ۲۲ نماینده مجلس فعلی نتوانستند صلاحیت حضور در انتخابات مجلس بعدی را داشته باشند، حتی یک مورد هم به دلیل انتقاد از دولت یا شورا یا دستگاه‌های مختلف نبوده است. طحان نظیف خاطرنشان کرد: از میان افرادی که نسبت به اعلام نظر هیئت‌های نظارت استانی با نظر هیئت نظارت مرکزی اعتراض داشتند، حدود ۴ هزار نفر تأیید شدند و نهایتاً به حدود ۱۵ هزار نفر رسید و ۱۹ بهمن‌ماه اعلام شد. فرآیند رسیدگی نسبت ‌به این اشخاص و داوطلبان عملاً به پایان رسیده است. وی اضافه کرد: در مرحله فعلی نیز حدود ۲۰۰ کاندیدا که صلاحیت‌شان در ۲ مرحله‌ قبلی تأیید و در مرحله شورای نگهبان تأیید نشده، امکان اعتراض داشتند که در شورای نگهبان در حال رسیدگی است. در میان حدود دویست نفر، ۲ نماینده فعلی مجلس نیز حضور دارند. فردا مهلت نهائی رسیدگی به اعتراض این افراد در شورای نگهبان رسما به پایان می‌رسد که ان‌شاءالله اعلام خواهیم کرد.

 ایران
تأکید رئیس جمهور بر تقویت رصد و نظارت بر بازار عمده و خرده‌فروشی
آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت، با تأکید بر حل مشکلات حوزه دارو و نظارت بر حسن اجرای طرح «دارویار»، از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست با همکاری و هماهنگی مسئولان مربوط موضوع مطالبات داروخانه‌ها را حل و فصل و گزارش آن را ارائه کند.رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مشکلات حوزه آب و هوا و ریزگردها در برخی استان‌ها، با تأکید بر اهمیت سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست برای دولت، دستگاه‌های مسئول بویژه سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد، اقدامات عملی و مؤثر خود را برای رفع این مشکلات و بالا بردن شاخص سلامت کشور شتاب دهند.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتصاب قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی تصریح کرد: انتظار این است، رصد و نظارت بر بازار به نحوی افزایش یافته و تغییر کند که تقویت نظارت بر بازار عمده‌فروشی و خرده‌فروشی برای مردم ملموس باشد.
رشد ۳ برابری صادرات محصولات دانش‌بنیان در ۱۴۰۲
دهقانی‌فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از افزایش ۳ برابری صادرات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و تأکید کرد: توسعه روابط بر پایه فناوری، سیاست جدی دولت است.
ادعای رویترز درباره مقاومت عراق
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از چند منبع ایرانی و عراقی مدعی شده است که درخواست فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از مقاومت عراق به توقف حملات این گروه‌ها به پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه منجر شده است. رویترز در این رابطه ادعا کرده است که سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ۹ بهمن ماه با نمایندگان چندین گروه شبه نظامی در «فرودگاه بغداد» دیدار کرده و باعث توقف حملات به نیروهای امریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق شده است. به ادعای رویترز این دیدار در کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن صورت گرفت که امریکا این گروه‌های شبه نظامی را در کشتن سه سرباز امریکایی در پایگاهی در نزدیکی مرز اردن مسئول دانست.
می‌توان انتشار این نوع خبر را از سوی رسانه‌ای چون رویترز که سابقه جعل خبر درخصوص ایران را نیز در کارنامه دارد، در چهارچوب درخواست‌های موهوم مقامات امریکایی از ایران برای جلوگیری از واکنش‌های جبهه مقاومت علیه اسرائیل ارزیابی کرد.

 جمهوری‌اسلامی
آتش‌سوزی در کشتی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی
رسانه‌های عبری از آتش‌سوزی در کشتی نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در سواحل نهاریا خبر دادند. رسانه‌های عبری گزارش دادند یک کشتی وابسته به نیروی دریایی در سواحل نهاریا آتش گرفت.هنوز دلیل آتش‌سوزی در این کشتی مشخص نشده است. نهاریا در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است و نزدیک‌ترین شهر ساحلی شمال فلسطین اشغالی به لبنان است.

 وطن امروز
رئیسی حزب ندارد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت رئیسی حزبی ندارد و تأکید کرده است اعضای دولت در انتخابات از فرد و فهرستی حمایت نکنند. حسینی درباره برخی شایعات پیرامون حضور بعضی مسؤولان دولتی در جریان انتخابات گفت: دولت‌های گذشته این رویه را داشتند، در دوره سازندگی حزب کارگزاران را تشکیل دادند، در دوره اصلاحات حزب مشارکت را داشتیم و آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه را داشتند اما آقای رئیسی حزبی ندارند و تأکید کردند اعضای دولت از فرد و فهرستی حمایت نکنند.
رضایت سرلشکر باقری از رشد تولیدات دفاع ‌مقدسی در حوزه سینما
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه دوازدهمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ‌مقدس با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع‌ مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال، خاطرنشان کرد: تولیدات این حوزه رو به رشد است و آمار‌ها را مسؤولان ارائه کردند که در این جلسه نیز همین بحث شد که امسال نیز فیلم‌های دفاع ‌مقدس حضور چشمگیری داشتند و اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی هم در اختیار محققان قرار گرفته است. سرلشکر باقری ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس به ‌لحاظ تجهیزات و تسلیحات زمینه حمایت از فیلمسازان این حوزه را نیز بیش از گذشته فراهم کرده است و افق رو به رشدی را شاهد هستیم، امیدوارم این تولیدات هر ساله به ‌لحاظ کمی و کیفی رشد قابل‌ توجهی پیدا کند.
علاوه بر تهران، برای کل کشور هم لیست می‌دهیم
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآیند بستن لیست صدای ملت برای انتخابات تصریح کرد: فرآیند بستن لیست صدای ملت از مدتی قبل آغاز شده و در این چند روز مشغول بررسی رزومه‌ها بوده‌ایم و بیش از ۱۰۰ رزومه بررسی شده است. علی مطهری افزود: تا زمان انتخابات و زمان تبلیغات، فهرست صدای ملت را منتشر نخواهیم کرد. وی در ادامه گفت: در این لیست از همه طیف‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرای میانه و اعتدالی وجود دارند و ملاک میانه‌روی عقل‌گرایی است و تا به امروز ۴ حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی، اعتدال، ندای ایرانیان و کارگزاران حمایت خود را اعلام کرده‌اند. مطهری در پایان گفت: احتمال اینکه برای کل کشور و حوزه‌های انتخابیه مختلف هم لیست بدهیم وجود دارد و احتمالا دیگر جریان‌های اصلاح‌طلب هم از ما حمایت خواهند کرد.

 جوان
با تحریمی‌ها نسبتی نداریم
دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه ما طرفدار تفکر اصلاح‌طلبانه هستیم و قائم به شخص نیستیم، گفت: دوره شخص‌محوری تمام شده و جریان اصلاحات رئیس ندارد. احمد حکیمی‌پور در تبیین موضع حزب متبوعش نسبت به دو رویکرد اصلاح‌طلبان برای «تحریم» یا «مشارکت» در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: ما از ابتدا با تحریمی‌ها نسبتی نداشتیم، چون صندوق رأی را محصول مجاهدت مردم ایران و از دستاورد‌های نهضت مشروطه می‌دانیم که پس از انقلاب اسلامی هم به رسمیت شناخته شد. وجود برخی انتقاد‌ها دلیل نمی‌شود صندوق رأی و نهاد انتخابات را کنار بگذاریم، چون معتقدم باید از صندوق رأی محافظت کرد. حکیمی‌پور در پاسخ به سؤالی در خصوص جدایی حزب اراده ملت از جبهه اصلاحات توضیح داد: ما سه سال پیش جزو جبهه اصلاحات بودیم، اما به دلیل اختلاف با احزابی مانند مشارکت و سازمان مجاهدین، از این جبهه خارج شدیم. حکیمی‌پور دلیل این اختلاف را اتخاذ تصمیم‌ها در خارج از جبهه عنوان کرد و ادامه داد: تصمیمات جبهه اصلاحات در محافلی خارج از جبهه اتخاذ می‌شد؛ حال آنکه جریان اصلاحات باید نهادمحور باشد و ما حضور اشخاص حقیقی را قبول نداشتیم و معتقدیم افراد باید با شناسنامه فعالیت سیاسی کنند.
رویکرد پایداری رسیدن به وحدت حداکثری است
مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران گفت: اگر همه طیف‌های جبهه انقلاب بر شاخص‌ها تکیه کنند، رویکرد جبهه پایداری همچنان رسیدن به وحدت حداکثری است. وی افزود: در این زمینه جلساتی را با طیف‌های مختلف شروع کرده ایم و در حال رایزنی هستیم.

 خراسان
متوسط حقوق ۵۲ میلیون تومانی کارکنان ایران‌ خودرو
ایرنانوشت: شرکت ایران‌خودرو که مدعی است به علت قیمت گذاری دستوری ۱۰۴ هزار و ۴۳ میلیارد تومان زیان انباشته دارد، به طور متوسط به کارکنانش ۵۲ میلیون تومان حقوق می‌دهد. اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ایران‌خودرو که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد مجموع حقوق و دستمزد شرکت ایران‌خودرو در ۹ ماه امسال ۱۰ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان بوده که با توجه به تعداد کارکنان این شرکت (۲۳ هزار و ۲۷۶ نفر) به طور متوسط میانگین حقوق پرداختی به کارکنان این شرکت در سال جاری ماهانه حدود ۵۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان است. البته این رقم متوسط پرداختی به کارکنان است و قطعا حقوق مدیران این شرکت بسیار بیشتر و حقوق کارگران هم بسیار پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان است.

 مردم سالاری
نقشه بایدن برای معامله بزرگ خاورمیانه
«آمی مکینون» و «روبی گرامر» در یادداشتی در نشریه فارن پالیسی نوشتند، به گفته ۹ تحلیلگر و مقام سابق دولت آمریکا که از طرح‌های واشنگتن مطلع اند، دولت بایدن در حال زمینه چینی برای یک معامله بزرگ جاه طلبانه است که عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان را به برداشتن گام‌های اساسی به سمت تشکیل دولت فلسطینی پیوند خواهد زد.به گفته منابع آگاه، برت مک گورک، دستیار ارشد خاورمیانه کاخ سفید، پیشگام این تلاش دیپلماتیک است و قرار است در بهار امسال این طرح پیشنهادی توسط آمریکا اعلام شود.
پیشتر امارات و بحرین در قالب توافقات ابراهیم که توسط دولت ترامپ زمینه سازی شده بود اقداماتی را در جهت عادی سازی روابط با اسرائیل صورت داده اند.
عربستان دنبال ترمیم روابط با سوریه
روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» در تحلیلی از گرمی روابط میان ریاض و دمشق و تقویت آن در مرحله آینده با انجام سفرهای دوجانبه خبر داد. طبق اطلاعاتی که رای الیوم به آن دست یافته است، روابط دو کشور عربستان و سوریه شاهد پیشرفت ملموسی خواهد شد و شاهد سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به دمشق و برگزاری نشست با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه خواهیم بود. این رسانه افزود: این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد و به پایان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه یا برقراری آتش بس میان مقاومت و این رژیم مرتبط است؛ آتش بسی که میانجی گران به دنبال برقراری آن قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستند. رای الیوم ادامه داد: اگر این سفر انجام شود، تحولی مهم در روابط میان دو کشور سوریه و عربستان خواهد بود و بر احیای روابط جهان عرب با دمشق تاثیر زیادی خواهد داشت.

 قدس 
بروکسل را تصرف خواهیم کرد
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان بر این باور است موج راست‌گرایان به‌زودی در اروپا سر کار خواهند آمد و بزرگی را به اروپا بازخواهند گرداند. اوربان با اشاره به انتخابات آتی آمریکا و همچنین انتخابات پارلمان اروپا گفت: مقامات بروکسل اروپا را از دردسر بیرون نخواهند کشید. تغییر واقعی زمانی ایجاد می‌شود که یک موج جدید راست‌گرای اروپایی که مجارستان هم جزوی از آن خواهد بود، بر سر کار بیاید. ما باید (کرسی‌های) بروکسل را تصرف کنیم.
کارنامه صلاحیت‌های تخصصی به همه معلمان داده می‌شود
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی یکی از افتخارات بزرگ دولت سیزدهم است، گفت: در حال ترسیم مسیر رشد معلمی برای مرحله استقرار رتبه‌بندی هستیم، در این راستا به همه معلمان، کارنامه صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی داده می‌شود و یک مسیر رشد برای ارتقای توانایی آن‌ها در آینده پیش رویشان قرار می‌گیرد.

 اطلاعات
کنفرانس امنیتی مونیخ، تحت الشعاع جنگ غزه
همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، صدها هزار معترض حامی فلسطین نه تنها در این شهر آلمان بلکه در سرتاسر اروپا برای محکومیت جنایات جنگی اسرائیل به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی نظیر «آتش‌بس هم‌اکنون» را سر دادند و کنفرانس مونیخ تحت تاثیر این اعتراضات قرار گرفت.یکی از بزرگترین راهپیمایی‌ها در لندن برگزار شد و گروهی از معترضان یهودی نیز در آن حضور داشتند. همچنین دهها هزار نفر در دوبلین پایتخت ایرلند خواستار انجام اقداماتی برای غزه و برقراری آتش‌بس فوری شدند. مادرید نیز شاهد هزاران معترضی بود که خواستار خاتمه خونریزی‌ها در غزه شدند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در آمستردام هم دهها هزار معترض خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. در شهر مونیخ آلمان نیز که وزرا و رهبران جهان در حال شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ هستند، حامیان فلسطین در ۲۰۰متری محل برگزاری این کنفرانس تظاهرات کردند.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

خدمت به مردم مورد توجه امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است
شبستان/ آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در دیدار با طلبه های جوان به اهمیت نماز اول وقت، ترک گناه و خدمت به مردم اشاره کردند و اظهارداشتند: انجام واجبات و اجتناب از گناه نظر لطف حضرت ولیعصر را به همراه دارد. این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت خدمت به مردم، افزودند: خدمت به مردم مورد توجه و عنایت حضرت ولیعصر است و از آن حضرت بخواهیم که این توفیق را نصیب ما کند.ایشان ادامه دادند: از امام زمان با اقامه نماز اول وقت کمک بخواهیم که زمینه توفیق خدمت به مردم را برای ما فراهم سازد. آیت الله العظمی مظاهری بر اقامه نماز اول وقت و جماعت تاکید کردند و اذعان داشتند: این فریضه دینی مورد توجه آن حضرت بوده و بر این امر توجه داشته باشیم. ایشان اجتناب از گناه را مورد توجه قرار دادند و اذعان داشتند: گناه زندگی ها را به هم می ریزد که باید برای دوری از آن تلاش کنیم.رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از گناهان نزد ما کوچک است، خاطرنشان کردند: اعمال مکروه نزد امام زمان پسندیده نیست چه برسد به گناه که اشتباه است.

حضور در انتخابات ۱۱ اسفند، عمل صالح و بیعت با امام‌ و شهداست
ایسنا/ عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور در انتخابات ۱۱ اسفند، عمل صالح و بیعت مجدد با امام‌ راحل و شهداست. وی تاکید کرد: امروز و در این برهه، فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح در انتخابات ۱۱ اسفند باید مورد توجه جدی قرار گرفته و همه باید به آن لبیک بگوییم.آیت الله خاتمی، در جشن سراسری «ایران امیدوار» ویژه استان سمنان در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: عنصر ایثارگران، فداکاران، رزمندگان، جانبازان و شهدا و گذشت سرمایه های انسانی در راه خدا و همچنین فرهیختگان، دانش پژوهان دو عنصر اصلی شناخت و شناسنامه هر استان است.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ایثارگری، فداکاری و جانبازی در راه خدا، یک ارزش ثابت قطعی است، ادامه داد: استان سمنان الحمدالله دو شاخص ایثارگران و فرهیختگان را با افتخار در خود دارد، تقدیم ۳ هزار شهید، ۸ هزار و ۴۰۰ جانباز و ۲۵۰ آزاده از افتخارات این استان است.

طرح رژیم صهیونیستی برای جداسازی شمال و جنوب نوار غزه
ایسنا/ شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم احداث یک جاده آسفالت از شرق نوار غزه به سمت غرب آن را آغاز کرده است تا شمال این باریکه را از جنوب آن جدا کند.طبق این گزارش، «جاده ۷۹۴» از منطقه شهرک «نحال عوز» در منطقه «غلاف غزه» آغاز می‌شود و تقریباً تا دریای مدیترانه امتداد می‌یابد و نوار غزه را قطع می‌کند.این شبکه همچنین گزارش داد که ده‌ها ماشین آلات، کامیون و تجهیزات مهندسی متعلق به تیپ مهندسی ارتش در حال حاضر در حال ساخت کارگاه‌های خرد کردن سنگ برای ساخت این جاده هستند. طبق این گزارش، نیروهای رژیم اشغالگر در حال ویران کردن تمام خانه‌های سمت راست و چپ جاده جدید هستند. خبرنگار شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این جاده تایید می‌کند که ارتش در حال آماده شدن برای ماندن طولانی مدت در غزه است.

رییس‌جمهور آینده آمریکا یا من هستم یا «کاملا هریس»
مهر/ نیکی هیلی در برنامه «این هفته» شبکه ای‌بی‌سی گفت: «(ریس‌جمهور آینده آمریکا) یا من یا کامالا هریس خواهد بود. و اگر دونالد ترامپ نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه باشد، پیروز نخواهد شد».وی در ادامه افزود: همه نظرسنجی‌ها این حرف من را نشان می‌دهند. ترامپ پیروز نخواهد شد و کامالا هریس رئیس‌جمهور خواهد شد. (اما) من اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد. من متوقف نمی‌شوم. من هیچ جا نمی‌روم. ما این کار را برای مدت طولانی انجام خواهیم داد و آن را به پایان خواهیم رساند.وی به نظرسنجی‌های اخیر اشاره کرد که نشان داد اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند بایدن، رئیس‌جمهور ۸۱ ساله و ترامپ ۷۷ ساله برای نامزدی ریاست‌جمهوری «بیش از حد مسن» هستند.

اتحادیه اروپا در زمینه تولید سلاح برای اوکراین بودجه ندارد
باشگاه خبرنگاران/ بورل در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به تامین «سریع‌تر و بیشتر» سلاح برای اوکراین اظهار کرد: اتحادیه اروپا «فاقد ظرفیت» تولید سلاح نیست بلکه «فاقد بودجه است. آینده جنگ در اوکراین به پهپاد‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی بستگی خواهد داشت.بورل همچنین گفت: اتحادیه اروپا اغلب در تامین انواع جدید سلاح برای اوکراین تعلل زیادی کرده است که اگر چنین نبود شاید اوضاع به نوع دیگری رقم می‌خورد.

تصویب کمک ۱۴ میلیارد دلاری، پاداش آمریکا به جلادان صهیونیست
صدا و سیما/ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تصویب اعطای کمک ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی در مجلس سنای این کشور – آنهم از جیب مالیات دهندگان آمریکایی – به این معناست که نتانیاهو و سایر جلادان حاضر در صحنه نبرد نابرابر غزه، بابت کشتار غیرنظامیان بیگناه فلسطینی، روزانه پاداشی به ارزش یکصد میلیون دلار از سوی آمریکا دریافت خواهند کرد.وی افزود: فقط ساختار‌های فاسد و مستبدی که بر اساس کشتار انسان‌ها بنا شده باشند، می‌توانند نسبت به قتل عام بیگناهان اینچنین ولخرجی کنند.

فراخوان حماس برای مقابله جمعی فلسطینیان با توطئه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی
تسنیم/ در پی اعلام طرح خطرناک «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه فاشیست رژیم صهیونیستی برای منع ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان، جنبش حماس، پذیرفتن این طرح توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را محکوم و تاکید کرد که پذیرش پیشنهاد بن گویر از سوی نتانیاهو برای محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی در ماه رمضان، به معنای گسترش جنایات صهیونیست‌هاست.حماس تاکید کرد: ایجاد محدودیت برای ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی، نقض آزادی عبادت در این مکان مقدس بوده و بیانگر قصد دشمن برای تشدید تجاوزات خود ضد مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان است.جنبش حماس در ادامه از همه مردم فلسطین در داخل اراضی اشغالی و قدس و کرانه باختری خواست تا در برابر این تصمیم اشغالگران بایستند و بسیج شوند و در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند.

قطع برق ۱۲۰ هزار شهرک نشین
ایسنا/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از قطع برق در چندین منطقه در فلسطین اشغالی از جمله «عسقلان»، «بتاح تکفا»، «هرتزلیا»، «دیمونا»، «ریشون لتزیون»، «صفد»، «حیفا» و غیره خبر دادند.رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار شهرک نشین بدون برق هستند، مدعی شدند که این به دلیل نقص در یکی از نیروگاه‌ها است.شرکت برق در اراضی اشغالی مدعی شد قطعی برق «به دلیل حمله سایبری ایجاد نشده‌است». اما در عین حال شائول گلدشتاین، مدیر شرکت «نوگا» که بخش برق در اراضی اشغالی را مدیریت می‌کند، به شرح سناریویی پرداخت که در صورت هدف قرار دادن نیروگاه‌های برق توسط حزب‌الله لبنان، قطعی برق در انتظار شهرک نشینان صهیونیست است.در این راستا روز یکشنبه، مدیر شرکت نوگا به شهرک نشینان اسرائیلی توصیه کرد که علاوه بر ذخیره سازی بنزین و پر کردن باک خودروها، باتری‌های شارژ تلفن‌های همراه هم خریداری کنند.

هر بمبی که روی یمن می افتد، یک میلیون دلار برای آمریکا هزینه دارد
شفقنا/ دونالد ترامپ که در جمع هوادارانش در ایالت میشیگان سخن می گفت، اظهار کرد: «ما در حال بمباران یمن هستیم. هر بمبی یک میلیون دلار خرج دارد. اما مهمترین چیز این است که شما مردم زیادی را می کشید.»اظهارات ترامپ پس از آن صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در سخنانی گفت: «حملات به یمن در واکنش به حملات بی سابقه حوثی ها در دریای سرخ انجام شد و دفاعی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *