ابتدائاً برجام را نقض نخواهیم کرد اما اگر آمریکایی‌ها، برجام را پاره کنند، آن را آتش می‌زنیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، افزایش توانمندی‌های اساسی را موجب مصونیت و اقتدار ملت و کشور خواندند و افزودند: برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در حل دو مشکل اساسی رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون‌تر خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کشور در برهه‌ی کنونی، در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، افزودند: از جمله ویژگی‌های مقطع فعلی این است که مسئولان، برخلاف اوایل انقلاب، با ظرفیت‌های عظیم کشور بیشتر آشنا هستند و آگاهی کامل و جامعی نسبت به توانمندی‌ها و امکانات دارند.

ایشان خاطرنشان کردند: نظام اسلامی بر پایه‌ی مبانی فکری و عملی اسلامی با «استکبار، ظلم، تبعیض، و سیاست‌های زورگویانه» مخالف است و با وجود همه‌ی فشارها، قدرت و نفوذ آن روزبه‌روز در منطقه و جهان گسترش و عمق یافته و به‌عنوان یک قدرت رو به ظهور جدید، منافع ظالمانه‌ی قدرت‌های استکباری را به چالش کشیده است. ایشان با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با طراحی دشمن، استفاده‌ی صحیح و مناسب از ظرفیت‌ها و افزایش روزافزون قدرت و اقتدار کشور است، به بیان توانمندی‌های اصلی و اساسی کشور پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از تأکید بر افزایش توانمندی‌های اساسی کشور برای مقابله با طراحی دشمن، خاطرنشان کردند: دشمن عبارت است از «شبکه‌ی استکبار» که در رأس آن دولت آمریکا قرار دارد و همچنین «شبکه‌ی صهیونیستی» که مظهر آن رژیم جعلی صهیونیستی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: مسئله‌ی اصلی آمریکایی‌ها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌شود زیرا قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیر قابل قبول است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در بخش نهایی سخنانشان، نظرات هر دو گروه موافقان و مخالفان برجام را مبالغه‌آمیز خواندند و گفتند: هم افرادی که از برجام تمجید می‌کنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بیان نظرات خود گاهی مبالغه و اغراق می‌کنند، در حالی‌که برجام هم «نقاط مثبت و محسّنات» دارد و هم «نقاط ضعف و معایب» رهبر معظم انقلاب افزودند: محسّنات برجام همان مواردی بود که جمهوری اسلامی را به روی آوردن به مذاکرات ترغیب کرد که البته خیلی از آن محسّنات تأمین نشد. ایشان در اشاره به معایب برجام خاطرنشان کردند: این معایب مواردی است که ما همیشه از آن بیمناک بودیم و تکرار می‌کردیم که طرف مقابل، طرف بدعهد و بدذاتی است که دبّه در می‌آورد و زیر قول خود می‌زند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به زوایای پرابهام سند برجام که زمینه‌ی سوءاستفاده‌ی طرف‌های مقابل را فراهم کرده است تأکید کردند: جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره‌ی نقض عهد متقابل است. (خ-۱۲۹۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *