طلیعه ۱۲۹۵ -۹۵۰۳۲۷

ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم جهت خودسازی و زمانی مناسب برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه و سوق دادن اجتماع به سوی جامعه‌ای سالم و نهادینه سازی اخلاق فردی و اجتماعی است.

این ماه مبارک همچنین فرصتی بسیار مناسب برای روحانیون و مبلغان دینی است تا ارزش‌های اخلاقی و مذهبی را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کنند. مبلغان دینی در این ماه می‌کوشند تا جوانان و نوجوانان را با اخلاق دینی و تعالیم اسلامی و مفاهیم عالی قرآنی و ادعیه پرمحتوای آن بیشتر آشنا کنند. پس باید از این فرصت مناسب، برای سوق دادن جامعه به سوی سبک زندگی اسلامی که در سالهای اخیر بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است؛ استفاده کرد.

ضرورت توجه به بعد فردی و اجتماعی عبادات می‌طلبد که مبلغان دینی وروحانیون در فضای مستعد و فراهم این ماه به تبیین تکالیف دینی و اجتماعی مردم بپردازند و به تقویت روحیه ایمانی واخلاقی مردم بپردازند.

همچنین در این ماه بنا بر آمارهای موجود، ناهنجاری‌های جامعه و جرایم و آسیب‌های اجتماعی نسبت به دیگر ماه‌های سال به خاطر معنویت حاکم بر جامعه کاهش می‌یابد که این خود دلیل روشنی بر لزوم بهره گیری از این فرصتها برای انجام کارهای فرهنگی در راستای نهادینه سازی اخلاق در جامعه اسلامی است.

ناگفته پیداست که ماه‌های مذهبی سال فرصتی مغتنم برای ترویج سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از انواع ناهنجاری‌های جامعه است. با توجه به اینکه در دنیای امروز ماهواره‌ها و برخی شبکه‌های مجازی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین اخلاق و دین را مورد هدف‌های شوم خود قرار داده‌اند و درصدد تضعیف عقاید اسلامی و کانون گرم بنیان خانواده هستند، بایستی در این ایام جامعه را در برابر نقشه‌های شوم دشمنان واکسینه کرد.

تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه جدی به مسایل فرهنگی و همچنین سخنان اخیر وزیر کشور در صحن علنی مجلس درباره برگزاری سه جلسه در شش ماه اخیر با حضور رهبر معظم انقلاب و سران قوا درباره آسیب‌های اجتماعی و دستورات رهبر معظم انقلاب برای بسیج تمام دستگاههای کشور جهت کاهش این آسیب‌ها دلیل واضحی است که لزوم توجه بیش از پیش به مسایل فرهنگی را تبیین می‌کند.

به امید آن که بتوانیم با بهره گیری از فرصت پیش آمده جهت ارتقای فرهنگ دینی جامعه، بهره لازم را ببریم و با برنامه ریزی‌های لازم و مناسب گامی در جهت تبیین سبک زندگی اسلامی و نهادینه سازی اخلاق اسلامی برداریم. (خ-۱۲۹۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *