دیدار هیئت علمایی و ائمه جماعات تانزانیا با حجه الاسلام والمسلمین غروی

روز شنبه مورخه ۱۳۹۵/۰۳/۰۷ نمایندگانی از هئیت علمایی و ائمه جماعات تانزانیا در محل جامعه مدرسین با حضرت حجه الاسلام والمسلمین غروی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که به همت دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین برگزار شد؛ حجه الاسلام والمسلمین سید محمد غروی ضمن خوش آمدگویی  و تبریک اعیاد شعبانیه سخنانی را ابراز داشت که در ادامه به مهمترین آنان اشاره می شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمود: در شرایط امروزی در دنیا شاهد فرصت‌‎ها و تهدیدهایی برای اسلام هستیم و علمای جهان اسلام به خوبی می توانند از این موقعیت بهره ببرند،  علما با روشن سازی مبانی دین می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند.  امروزه قدرتهای جهان از نقش مهم اسلام با خبر شده اند و سعی دارند تا مانع نقش آفرینی اسلام شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود:  علما باید آموزه‌ها ، احکام، عبادات و مسائل مطروحه در دین مبین اسلام را به گونه ایی تشریح کنند، که برای جوانان قابل فهم باشد و باید از امکانات دنیای مجازی نیز بهره کامل برده شود.  امروزه تهاجم فرهنگی یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است و فرهنگ غربی می خواهد خودش را بر جامعه اسلامی بقبولاند، از سویی دیگر بیداری اسلامی در جوانان از رشد خوبی برخوردار است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه دادند: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، انقلابی مبتنی بر اسلام و ارزشهای دینی است، و غرب و شرق همه همت خود را انجام دادند که این انقلاب به پیروزی و سپس به استقرار دست پیدا نکند.

آنان سعی کردند اسلام را دینی خشن معرفی نمایند و موانع مهمی را برای نشر اسلام به وجود آوردند، که در این راستا جهان اسلام باید از نقش پررنگ جوانان  برای گسترش اسلام بهره ببرد.

امروزه دنیای اسلام در برهه خاص و سرنوشت سازی به سر می برد و شاهد مشکلات جدی در دنیای جهان اسلام و کشورهایی نظیر سوریه، یمن ، لبنان و ….  هستیم و اتحاد عربی – غربی به نام دموکراسی و حقوق بشر مردم سوریه را به خاک و خون می‌کشند.

حجه الاسلام والمسلمین غروی فرمود: وهابیت موجب تفرقه در دنیای اسلام شده است. بسیاری از منابع درسی تحت تاثیر افکار وهابیت قرار گرفته است. بسیاری از عقاید اهل سنت و شیعه با یکدیگر مشترک است، اختلاف در شیعه و اهل سنت قابل بحث و بررسی است و نباید این اختلافات به دشمنی تبدیل گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در پاسخ به سوال یکی از علما که گفت فقر موجب پیوستن به داعش است و نظر علما و نظام جمهوری اسلامی نسبت به سب  صحابه پیامبر چیست؟ فرمودند: فقر یکی از علل است و علت تامه نیست، و همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران سب و لعن صحابه را به هیچ عنوان قبول ندارد و آنرا عملی ناپسند می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *