خبر روز ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
دست از مقاومت بر‌نخواهیم داشت
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از جامعه جهانی خواست تا یکصدا علیه ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی با هدف کشتار مردم غزه، اعتراض‌کنند. هنیه همزمان با گذشت ۱۰۰روز از جنایات اسرائیل در جنگ غزه همچنین تاکید کرد: مقاومت فلسطین ثابت کرد که مسئولیت‌پذیر است و ما سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد. از مقاومت خود تا بازپس‌گیری حقوق مشروع خود دست بر‌نخواهیم داشت. ملت‌ها و دولت‌های ما و آزادگان جهان لازم است که هر اقدامی را برای متوقف کردن تجاوزگری علیه مردم ما در غزه و کرانه باختری و دیگر مناطق انجام دهند.
تامین امنیت منطقه فقط با کشورهای منطقه
امیر دریادار دوم قادر وظیفه، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، در دیدار با فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی پاکستان با بیان اینکه دشمنان از وحدت کشورهای اسلامی به شدت هراس دارند، گفت: تأمین امنیت منطقه، فقط توسط کشورهای همین منطقه امکان‌پذیر است. فرمانده منطقه یکم امامت نداجا بیان کرد: کارکنان نداجا همواره گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب (مدظله‌العالی) هستند و همین، رمز موفقیت ما در عبور از بحران‌ها و طوفان‌های مختلف بوده است. وی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند، امروز شاهد سطح بالای روابط و تعاملات آموزشی و رزمی میان دو نیروی دریایی ایران و پاکستان هستیم. همچنین در این دیدار دریادار دوم بلال، فرمانده ناوگروه پاکستان با بیان اینکه همواره قدردان تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ صلح و ثبات در سطح منطقه و جهان هستیم، گفت: تعاملات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ریشه تاریخی دارد و امیدوارم حضور ناوگروه پاکستان، موجب تقویت بیش از پیش روابط حسنه ما شود. وی افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه و جهان تعیین‌کننده است و همواره ایران برای رسیدن به صلح جهانی تلاش می‌کند. فرمانده ناوگروه پاکستان ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از نیروی دریایی پاکستان برای شرکت در کمربند دریایی بین‌المللی آیونر دعوت به عمل آورده و امیدواریم این مأموریت‌ها ادامه‌دار باشد.

 همشهری
تعداد تأیید صلاحیت‌شدگان بالاست طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان:
شورای نگهبان در جلسه اخیر خود با پیشنهاد وزارت کشور مبنی ‌بر برگزاری انتخابات الکترونیک در چارچوب مشخص‌شده در ماده۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.
حکم برنامه هفتم در متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان مورد تأیید شورا قرار گرفت و ظرف ۳سال بازنشسته باید ۹۰درصد حقوق شاغلان را دریافت کند.
مصوبه افزایش سن بازنشستگی خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
مصوبه کاهش مدت سربازی با ابهاماتی روبه‌رو شده که به مجلس ارجاع داده شد.
نه انتقاد از دولت و نه انتقاد از دستگاه‌ها و نه انتقاد حتی از شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت نیست و ما در میان تأیید صلاحیت‌شدگان افرادی را داریم که مکررا به شورای نگهبان انتقاداتی را وارد می‌کردند.
تمام جریانات سیاسی در انتخابات حضور دارند و تعداد تأیید صلاحیت‌شدگان بالاست و به این تعداد نیز اضافه خواهد شد. در بررسی صلاحیت‌ها هنوز مرحله اظهارنظر شورای نگهبان باقی است.
انفجار در نزدیکی پالایشگاه‌های نفت حیفا
انفجار شدید در نزدیکی پالایشگاه‌های شهر حیفا در شمال، سرزمین‎های اشغالی را لرزاند. منابع اسرائیلی با انتشار تصاویری از لحظه این انفجار بزرگ ادعا کردند آنچه در خلیج حیفا رخ داده به‎دلیل نقص در تأسیسات پلی اتیلن یک کارخانه بوده است. رسانه‌های اسرائیلی درباره میزان خسارات وارده به این تاسیسات و تلفات احتمالی ناشی از این انفجار جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند.
با دشمنی سرسخت در غزه روبه‌رو هستیم
رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که جنگ در غزه بسیار پیچیده است و ارتش صهیونیستی با دشمنی روبه‌رو است که از مدت‌ها پیش به شیوه‌ای منظم و سازماندهی شده برای جنگ آماده شده است. هالوی تصریح کرده؛ نتانیاهو نتوانسته حماس را تسلیم کند و به پیروزی دست یابد و بعید است که با در رأس قدرت بودن نتانیاهو، رهبران حماس تحت تعقیب قرار گیرند. وی با اذعان به اینکه مبارزان حماس روحیه مبارزه طلبی را از دست نداده‌اند، گفته: «این ما هستیم که متحمل تلفات و خساراتی سخت و دردناک شده ایم.»
زخمی شدن ۵ سرباز صهیونیست در مرز لبنان
ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که در درگیری‌هایی با یک گروه از نیروهای مقاومت که به پایگاهی واقع در مزارع اشغالی شبعا نفوذ کرده بودند، ۵سرباز زخمی شده اند. گفته شده، نیروهای مقاومت لبنان، محل تجمع سربازان ارتش اشغالگر در قلعه هونین را با تسلیحات مناسب مستقیم هدف قرار داده‌اند.
مصوبه خروج ائتلاف آمریکا از عراق ثابت است
پارلمان عراق، بار دیگر بر مصوبه خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد و گفت: این تصمیم ثابت است و تغییر نخواهد کرد. پارلمان عراق ژانویه۲۰۲۰ به‎دنبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نایب‌ رئیس شهید سازمان حشدالشعبی عراق با تصویب مصوبه‌ای، دولت این کشور را ملزم کرده بود تا نیروهای بیگانه را از عراق خارج کند و توافق امنیتی با آمریکا را ملغی نماید.
تنش در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به جلوگیری از ورود دستیارش به نشست شنبه‌ شب کابینه امنیتی، این نشست را ترک کرده است. تنش‌ها میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآف گالانت، وزیر جنگ تشدید شده است. گفته شده، در نشست شنبه شب کابینه امنیتی، نتانیاهو و دستیاران همه مقامات حضور داشته اند اما به رئیس دفتر گالانت اجازه حضور در نشست داده نشد. منابع مطلع با اشاره به دستور نتانیاهو به رؤسای دستگاه‌های امنیتی برای دیدار نکردن با گالانت، اختلاف نظر بین این دو مقام صهیونیست را جدی اعلام کرده است.

 کیهان
خون شهدای غزه وجدان‌های بشری را بیدار کرده است
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه خون شهدای فلسطین به ویژه کودکان مظلوم غزه موجب جهل‌زدایی از جهان بشریت شده است، تصریح کرد: تردید نداشته باشید آنچه موجب بیداری وجدان بشری شده و مسئله فلسطین را به مسئله تمام عالم بشریت تبدیل کرده خونِ هزاران کودک مظلوم فلسطینی است که ظالمانه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.آیت‌الله رئیسی در کنفرانس بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» که به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل این مجمع برای تحکیم اخوت اسلامی تصریح کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن تلاش برای ارتقای احترام متقابل میان مذاهب و نیز تحکیم اخوت اسلامی، نهایتا به دنبال تشکیل امت واحده اسلامی و برقراری عدالت برای بشریت است.وی مهم‌ترین مسئله امروز جهان اسلام را موضوع فلسطین دانست و افزود: امام خمینی‌ سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را آزادی قدس شریف معرفی کرد و امروز این اجتماع به اعتبار پرداختن به مسئله اصلی و موضوع مشترک همه مذاهب، فرقه‌ها و گویش‌ها در جهان اسلام حائز اهمیت بسیاری است؛ مسئله‌ای که امروز علاوه‌بر جهان اسلام، مسئله اول جهان بشریت و همه وجدان‌های بیدار بشری است.
در جنگ با صهیونیست‌ها نه می‌ترسیم نه حد و مرز می‌شناسیم
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان:
«ما از جنگ با صهیونیست‌ها ترسی نداریم و هیچ حد و مرزی نیز نمی‌شناسیم. اسرائیلی‌ها هستند که باید از جنگ با ما بترسند.»
اسرائیل راهی جز پذیرش شروط مقاومت ندارد.
مقاومت با شلیک ۶۲ موشک از جمله ۲۰ موشک کاتیوشا، ۲۲ موشک کورنت ویژه با برد جدید و ۱۸ موشک کورنت دیگر پایگاه میرون را هدف قرار داد دیگر کسی امیدی به آزادی اسرای اسرائیلی ندارد؛ یا با مذاکره آزاد خواهند شد یا با تابوت بازخواهند گشت.
امریکایی‌ها به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستادند اما جز یک کلمه نشنیدند و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمنی است.
به حضور در سوریه و مبارزه با داعش افتخار می‌کنیم.
اسرائیل به جز کشتار زنان و کودکان، دستاوردی نداشته است.
اسرائیل نتوانسته است اسرای خود را آزاد کرده، مردم غزه را مجبور به کوچ اجباری کند و این منطقه را پس از اشغال، به محلی برای اسکان صهیونیستها بدل کند.
بزرگ‌ترین فاجعه برای اسرائیل زمانی خواهد بود که جنگ به پایان برسد و حجم خسارتهای وارده به آن مشخص شود.
اسرائیلی‌ها خواستار ادامه جنگ نیستند بلکه در پی سرنگونی نتانیاهو هستند.
آمریکا با حمله به یمن، حماقت کرد.
موضع ما واضح است: ما حامی غزه هستیم و به آن ادامه خواهیم داد. باید حمله به غزه متوقف شود.
کاهش ۵/۲میلیون تومانی قیمت‌ها با آغاز ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه جدید
همزمان با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی درخصوص توزیع سکه‌های تازه ضرب‌شده و معاملات شمش طلا در مرکز مبادله ایران، ریزش قیمت سکه و دلار آغاز شد؛ به نحوی که سکه بهار آزادی طرح جدید تا ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان سقوط کرد و نرخ دلار تلگرامی هم در آستانه بازگشت به کانال ۵۱ هزار تومان قرار گرفت. روز گذشته با اعلام برنامه بانک مرکزی و مرکز مبادله ارزی برای کاهش حباب قیمتی سکه، شوک ارزی تحلیل رفت و طلا روند کاهش نرخ خود را آغاز کرد‌. «محمدرضا فرزین»، رئیس‌کل بانک مرکزی روز گذشته با حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفت: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود. سکه‌های جدید بدون تاریخ و به صورت تمام‌بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.وی افزود: از دیروز (یکشنبه) عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم. فعلاً با ضرب سکه تمام، کار را شروع می‌کنیم.

ایران
واکنش کنعانی به نتایج انتخابات تایوان
کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه درخصوص نتایج انتخابات تایوان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند.سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: در این راستا جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حمایت قاطع خود را از حق جمهوری خلق چین برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود و همچنین اتحاد مجدد چین بر مبنای توسعه مسالمت‌آمیز دو سوی تنگه اعلام می‌دارد.
انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تایوان چند روز پیش برگزار شد و «ویلیام لای چینگ‌ته» نامزد حامی استقلال تایوان پیروز این انتخابات شد.

 وطن امروز
رد پای صهیونیست‌ها در اکثر مناقشات منطقه قابل مشاهده است
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه رد پای صهیونیست‌ها در اکثر مناقشات منطقه قابل مشاهده است، گفت: شرایط فلسطین پرده‌ای را کنار زد و برای کل جهان ماهیت رژیم اسرائیل معرفی شد. محمد اسلامی ادامه داد: وقتی می‌گوییم رژیم وحشی، یعنی چارچوبی وجود ندارد و برای حاکمیت‌شان هرگونه جرمی را توجیه می‌کنند.

 خراسان
روند مشارکت در نظرسنجی ها افزایشی شده است
خبرگزاری فارس نوشت: بر اساس حداقل ۴ نظرسنجی توسط ۴ موسسه جداگانه در فاصله ۲ تا ۳ ماه قبل از انتخابات ۱۱ اسفند امسال، میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تاکنون در کل کشور به طور میانگین به نرخ ۴۰ درصد رسیده است. این در حالی است که روند مشارکت در انتخابات ها معمولا در ایام نزدیک به انتخابات افزایشی می‌شود.
افزایش حداقل ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در کمیسیون تلفیق
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از مصوبه امروز این کمیسیون برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داد. میرتاج‌الدینی گفت: براساس این مصوبه، حقوق کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان آن ها و بازنشستگان و مستمری بگیران تمام صندوق‌های بیمه‌ای دستگاه‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی در سال آینده ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.وی افزود: طبق این مصوبه حداقل حقوق برای سال آینده درباره کارمندان ۱۰ میلیون تومان تعیین شد.
اعلام جرم علیه ۹ شرکت متخلف هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی بلیت
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از اعلام جرم علیه ۹ شرکت متخلف هواپیمایی بخش خصوصی به دلیل گران‌فروشی بلیت خبر داد.«حسین مذنب» با اشاره به گشت مشترک انجام شده در عصر روز جمعه گذشته از فرودگاه مهرآباد افزود: عدم نصب و به‌کارگیری نرخ‌نامه بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی (که جزو الزامات قانونی است)، عدم رعایت سقف میزان نرخ مصوب، اعلام نرخ‌ها برخلاف واقع، با تعلل و گاهی اوقات به صورت سلیقه‌ای، از جمله تخلفات این دفاتر فروش بود.

 مردم سالاری
دستگیری ۴ عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستی راسک
سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا به تشریح آخرین اقدامات واحد‌های عمل کننده فراجا در مبارزه با تروریسم پرداخت و بیان داشت: پس از حادثهِ راسک این قول را به ملت عزیز ایران دادم که انتقامی جانکاه از تروریست‌ها خواهیم گرفت و شایسته است اعلام نمایم که واحد‌های عمل کننده پلیس در مبارزه با تروریسم طی چند روز گذشته به توفیقات قابل توجهی دست یافتند.وی تاکید کرد: چهار عاملِ اصلی حادثه راسک را در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر کردیم که موجب شوک و ضربه روانی به گروهک‌ِ معاند شد. آن‌ها تصور می‌کردند که از رصدِ اطلاعاتیِ ما خارج شده‌اند.سردار رادان با بیان این که تعدادی سلاح و تجهیزات برای اجرای ترور و مبالغی ارز از جنایتکاران کشف و ضبط گردید، گفت: به رده‌های مرتبط در فراجا ابلاغ شد تا مستندات بلافاصله و با تکمیل تحقیقات در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: به اطلاعاتِ خوبی در خصوص دستگیریِ سایرِ عوامل و آمرانِ حادثه راسک رسیده‌ایم و ریشهِ تروریسم را باِذن الله خواهیم سوزاند.
هلاکت ۲ تروریست در مرز سراوان
معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ تروریست در سراوان که قصد عملیات انتحاری داشتند قبل از انجام هر گونه اقدامی به هلاکت رسیدند.علیرضا مرحمتی اظهار کرد: ۲ تروریستی که در سراوان قصد انجام اقدام خرابکارانه داشتند تحت تعقیب نیروهای نظامی و امنیتی قرار گرفته و قبل از هر گونه اقدامی بر اثر موادی که همراه آنان بود منفجر و به هلاکت رسیدند.

 قدس
مادامی که روسیه در جنگ است ما امنیت داریم!
نخست‌وزیر جدید لهستان می‌گوید او در ارکان دولتش هیچ نوع «نگاه و رویکرد ضداوکراینی» را نخواهد پذیرفت. دونالد تاسک اضافه کرد: کی‌یف به حمایت ورشو و تمام غرب نیاز دارد، زیرا مادامی که اوکراین با روسیه می‌جنگد، ما نسبتاً امنیت داریم. نمی‌توان در مداخله ما و تمام جهان غرب برای حمایت از اوکراین، شک و شبهه داشت و هر لهستانیِ میهن‌پرست باید این منطق را بی‌کم و کاست درک کند.
آزادی دو خبرنگار اصلاح‌طلب به قید وثیقه
دادگاه تجدیدنظر استان تهران با تبدیل قرار «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» دو متهم امنیتی به مبلغ هر کدام ۱۰میلیارد تومان موافقت کرد. ۳۰ مهر امسال بود که رأی پرونده‌ هر دو متهم صادر شد. براساس رأی صادره، یکی از متهم‌ها به‌اتهام همکاری با آمریکا به تحمل ۶سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم ضدامنیت کشور به پنج سال حبس و به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شده بود. متهم دیگر پرونده هم به‌اتهام همکاری با آمریکا به تحمل هفت سال حبس و دو مورد جرم مشابه متهم اول محکوم شد.
افزایش تولید نفت به ۳میلیون و ۴۰۰هزار بشکه
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: «هنگام تحویل دولت، تولید نفت روزانه ۲میلیون و ۱۰۷هزار بشکه در روز بود و با تلاشی که انجام شد به بیش از ۳میلیون و ۴۰۰هزار بشکه رسیده است». محسن خجسته‌مهر ادامه داد: «این افزایش تولید نشان‌دهنده افزایش صادرات است و افزون بر ۹۰درصد این افزایش تولید و صادرات معادل یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه، مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است».

 ابتکار
خواستار تشکیل ائتلاف در دریای سرخ هستیم
سفیر یمن در ایران با بیان این که آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها عادت کرده‌اند حمله کنند و کسی پاسخ آن‌ها را ندهد، اظهار کرد: اما در خصوص یمن، این مسئله فرق می کند؛ ما در پاسخ دادن به تجاوزات آمریکا پافشاری داریم و خدا را شکر به هر وعده‌ای که داده‌ایم، عمل کرده‌ایم.«ابراهیم الدیلمی» با بیان اینکه آمریکا در مدت اخیر به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ است، اما در این زمینه شکست خورد و کشورهایی که نزدیک به دریای سرخ هستند به این ائتلاف نپیوستند، گفت: در دریای سرخ به عنوان یک منطقه بسته، تنها کشورهایی که در آن منطقه هستند، می‌توانند تاثیرگذار باشند.وی با بیان اینکه کشورهایی مانند اردن، سودان، یمن، عربستان، اریتره، مصر و جیبوتی در منطقه دریای سرخ می‌توانند اثرگذار باشند، افزود: دولت یمن از این کشورها درخواست کرده که یک ائتلاف متضاد تشکیل دهند و این کشورها امنیت در دریای سرخ را با مشارکت یکدیگر در برابر ائتلافی که آمریکا به دنبال ایجاد آن بود، محقق کنند.

 اطلاعات
تظاهرات ضد صهیونیستی در سراسر جهان در صدمین روز جنگ غزه
دیروز و همزمان با صدمین روز آغاز جنگ غزه، مردم کشورهای اندونزی، ترکیه، انگلیس، آمریکا، دانمارک، لهستان، فرانسه، بحرین، پاکستان و…در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات کردند.هزاران تن از مردم واشنگتن در حمایت از مردم فلسطین، آتش بس در نوار غزه و درخواست برای توقف کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی، دست به تظاهرات زدند. هزاران نفر از شهروندان فرانسوی هم با برگزاری تظاهراتی، علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی شعار دادند. فرانسوی‌ها در این تظاهرات پرچم‌های فلسطین و نوشته‌هایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه حمل می‌کردند.هزاران نفر از ساکنان لندن پایتخت انگلیس هم در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند و خواستار آتش بس در غزه شدند. ایرلندی‌های حامی فلسطین نیز در مرکز شهر دوبلین علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات و حمایت دولت کشورشان از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.شهروندان «استکهلم» پایتخت سوئد هم در حمایت از فلسطین و انزجار از رژیم اسرائیل به خیابان‌ها آمدند. هزاران نفر از مردم ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی نیز در برابر کنسولگری آمریکا در این شهر تجمع کرده و علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه شعار دادند. هزاران نفر از شهروندان کره جنوبی هم با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند.هزاران شهروند اندونزیایی نیز با برگزاری تظاهراتی گسترده در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. تظاهرکنندگان، حمایت آمریکا از ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 شهروند
ائمه جمعه کشور سه‌شنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور از عصر روز یکشنبه آغاز و تا سه‌شنبه ادامه دارد که با دیدار مقام معظم رهبری در عصر این روز به پایان خواهد رسید.نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور، بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور را با حضور در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید میثاق با امام مقاومت آغاز خواهند کرد. ائمه جمعه کشور، با سخنرانی وزیر امور خارجه، ضمن اعلام حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه، طی مراسمی از نمایندگان جبهه مقاومت در ایران تجلیل خواهند کرد. این گردهمایی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و با دیدار مقام معظم رهبری به پایان خواهد رسید.
آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی کرمان
وزیر بهداشت آخرین خبرها از وضعیت مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد. عین اللهی درباره آخرین خبرها از مصدومان حادثه تروریستی کرمان گفت: «در حال حاضر ٢٢ مصدوم حادثه تروریستی کرمان در بیمارستان‌ها بستری هستند که ١٠ نفر از آن‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و ١٢ نفر در بخش‌های عادی بستری شده‌اند. زمانی که اعلام شد گروه خونیO منفی دچار کمبود شده، مردم کرمان صف طویلی تشکیل دادند تا به مصدومان خون اهدا کنند و مشکل برطرف شد.»

 

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

دولت مراقب باشد موج نارضایتی در جامعه ایجاد نشود
اختصاصی/ هفدهمین همایش تخصصی ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم، صبح دیروز، از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد. آیت الله حسینی خراسانی، در این مراسم، با اشاره به تلاش‌های رسانه‌های معاند به منظور کمرنگ کردن حضور مردم در دو انتخابات پیش رو، گفت: إن شاء الله در یازدهم اسفند ماه سال جاری، علی رغم جنگ روانی دشمن، انتخابات پر شوری خواهیم داشت و خواهیم دید که آن روز یکی از روزهای تماشایی برای شوکت انقلاب اسلامی است و یک حماسه ملی رقم خواهد خورد.عضو شورای نگهبان با تأکید بر لزوم رعایت شرع و قانون در تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: اینگونه نیست که برخی می‌گویند که اگر در تأیید صلاحیت‌ها تسامح کنند، مشارکت بالا می‌رود؛ بلکه باید شرع و قانون پیاده شود، چرا که اگر کسانی که مردم آن‌ها را قبول ندارند تأیید شوند، مشارکت پایین خواهد آمد و از طرف دیگر نیز اگر کسی که اهل است تأیید نشود، مشارکت پایین خواهد آمد. بنابراین باید آن چیزی که شرع و قانون است پیاده شود.وی با اشاره به وظایف دولت در دو انتخابات پیش رو، تصریح کرد: دولت باید مراقب باشد تا پدیده‌ای رقم نخورد که موج نارضایتی در جامعه ایجاد کند و در نتیجه آن، انتخابات تحت تأثیر واقع شود.

تبیین خدمات نظام سبب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد
رسا/ آیت‌الله غروی با اشاره به تبلیغات برخی از دشمنان یا نا آگاهان درباره فرآیند تأیید صلاحیت‌ها گفت: گاهی اینطور القا می‌شود که فضا مقداری برای ورود به عرصه انتخابات و کاندیداتوری بسته است؛ این وظیفه مسئولان است که در گفتار و رفتار خود این نکته را روشن سازند که تمام اقدامات شورای نگهبان بر اساس چارچوب‌های قانونی است؛ این نکته باید در بطن جامعه شفاف و روشن شود.این عضو جامعه مدرسین با اشاره به فشارهای اقتصادی وارده بر مردم در سال‌های اخیر، فشارهای روحی و روانی شبکه‌های مختلف خارجی و فضای مجازی را در این راستا مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فشار تورم بر قشر آسیب پذیر و متوسط، بسیار سنگین است و مردم با صبر، بردباری و بویژه هوشیاری دربرابر دشمنان، مشکلات را تحمل کرده‌اند. وی امید بخشی به جامعه و تبیین کارآمدی نظام اسلامی در چهل و چند سال گذشته را وظیفه مسئولان و مؤثر در مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: باید خدمات دولت‌های گذشته و راهگشایی‌های دولت سیزدهم مشخص شود و مردم به حالت یأس و ناامیدی وارد نشوند.

جمهوری اسلامی ایران توانسته است نام قدس را زنده نگه دارد
حوزه/ نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در همایش بین المللی” طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری” ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران که از مسئله فلسطین حمایت کرده و در این راه بهای سنگینی پرداخته است خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در راه حمایت از مسئله فلسطین بهترین فرزندان خود از جمله شهید سلیمانی و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است. علامه شیخ علی الخطیب ادامه داد: ما به دشمنان می گوییم که انقلاب اسلامی در قلب اسرائیل نفوذ کرده و با پشتیبانی از مردم منطقه توانست پیروزی بزرگی بدست آورد و به زودی غده سرطانی اسرائیل را ریشه کن خواهد کرد.این عالم لبنانی با اشاره به ابتکار ارزشمند امام خمینی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران توانسته است نام قدس را زنده نگه دارد و باید از این بابت از جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری کرد.

عملیات‌های یمن در دریای سرخ ادامه دارد
تسنیم/ یک عضو ارشد انصارالله با تاکید بر اینکه اهداف آمریکا و انگلیس از تجاوز به یمن هرگز محقق نمی‌شود گفت: تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه عملیات‌های ما در دریای سرخ ادامه دارد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها درهای جهنم را به روی خود باز کردند و پشیمان می‌شوند.«علی القحوم» در سخنانی درباره تحولات اخیر منطقه و معادلاتی که یمن برای پاسخ به تجاوزات دشمن ترسیم کرده است گفت، ما در نبردی نامحدود هستیم و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از تجاوز به یمن پشیمان خواهند شد.وی اظهار داشت، تجاوزات آمریکا و انگلیس ضد یمن موثر نبوده و نتوانسته اهداف آنها را محقق کند و بعد از این هم موثر نخواهد بود. آمریکا و انگلیس در تجاوزات خود به یمن، به مواضعی حمله کردند که قبلا مورد هدف قرار گرفته شده بود و این مسئله جدیدی نیست.

نفوذ ایران به معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل؟!
تسنیم/ سه سال پس از مرگ مشکوک یکی از فرماندهان شاغل در معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) برخی اطلاعات رسیده از حذف فیزیکی معنادار او توسط صهیونیست‌ها حکایت دارد. «شاخار یوسف‌زاده» به ‌«اتهام» درز دادن اطلاعات مهم از اماکن نظامی و امنیتی و فرماندهان اسرائیل به منابع اطلاعاتی ایرانی، طی یک سانحه ساختگی داخل یکی از پادگان‌های اصلی امان کشته شده است. شاخار یوسف‌زاده، از ساکنان ایرانی الاصل در سرزمین‌های اشغالی بود که در زمان مرگ، معاونت فرماندهی یکی از واحدهای امان را به‌عهده داشت.بنا بر این گزارش، بیشترین محل تردد شاخار یوسف‌زاده به دو پایگاه مهم امان (از میان ۴ پایگاه اصلی) یعنی «گالیلوت» و «صنیفیم» بوده است. پایگاه گالیلوت یکی از پایگاه‌های اصلی امان است که ستاد واحد ۸۲۰۰ در آن استقرار دارد و پایگاه صنیفیم هم در اورشلیم (قدس اشغالی) واقع شده است که بخش بزرگی از واحد ۸۲۰۰ در آنجاست. وی چند ماه پیش از حذف فیزیکی‌اش و پس از ۲۷ سال حضور در این سیستم امنیتی گفته بود: «مشغول کار بزرگی هستم که در صورت موفقیت، دیگر در ارتش نخواهم ماند.»مرگ مشکوک شاخار یوسف‌زاده نگرانی بسیاری از همکاران او را در پی داشت.

دادگاه لاهه به نفع فلسطین رای می دهد
ایرنا/ یک مسئول در وزارت خارجه آفریقای جنوبی گفت: شکایت از رژیم صهیونیستی زیربنای قانونی دارد و اطمینان داریم رای دادگاه بین المللی به سود فلسطین صادر خواهد شد. این مقام مسئول وزارت خارجه آفریقای جنوبی در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: امیدواریم دیوان بین المللی حکم برقراری آتش بس در نوار غزه را تا ۱۰ روز آینده صادر کند.وی اضافه کرد: برای توقف روندی که آغاز کرده ایم هیچ فشاری برما وارد نشده و بسیاری از کشورها از شکایت ما از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.این مقام مسئول آفریقای جنوبی همچنین گفت: هیچ کمک قانونی از سوی هیچ کشوری دریافت نکرده ایم و فقط شماری از فلسطینی ها در این پرونده با ما همکاری می کنند.

بسیاری از اسرای دشمن طی هفته‌های اخیر سرنوشتی نامشخص پیدا کردند
تسنیم/ سخنگوی گردان‌های قسام در تازه‌ترین سخنرانی خود اعلام کرد بسیاری از اسرای دشمن طی هفته‌های اخیر سرنوشتی نامشخص پیدا کردند.ابوعبیده همچنین تاکید کرد حماسه‌ای که مجاهدان ما آفریدند، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین نبردها در تاریخ امت ثبت خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد: ضربات سختی به دشمن وارد کردیم و همچنان به وارد کردن ضرباتی شدیدتر از ضربه هفتم اکتبر به آن ادامه می‌دهیم.۱۰۰۰ خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را طی ۱۰۰ روز جنگ هدف قرار داده و منهدم کردیم.هر آنچه را از نیروها و ادوات جنگی دشمن هدف قرار دادیم، با سلاح‌های ساخت گردان‌های قسام بوده است.

وعده بایدن به اسرای اسراییلی برای آزادی آن‌ها
مهر/ رییس‌جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد که ما با هماهنگی نزدیک قطر، مصر و تل آویو برای توقف جنگ و آزادی ۱۰۵ گروگان میانجی‌گری کردیم.بایدن گفت: بلینکن هفته گذشته در جستجوی راهی برای دستیابی به توافق برای آزادی اسرا به منطقه سفر کرده بود و مایه تأسف است که حماس تنها پس از یک هفته از توافقنامه آزادی گروگان‌ها در ماه گذشته از این توافق خارج شد، اما ما و شرکایمان دست از این توافق برنداشتیم و برای دستیابی به توافق جدید تلاش می‌کنیم. وی ادعا کرد که ما مشتاقانه منتظر حفظ تماس‌های نزدیک با رهبران قطر، مصر و تل آویو برای بازگرداندن همه گروگان‌ها از غزه هستیم و با همه گروگان‌ها عهد می‌کنم که در کنار آنها باشم و هرگز از تلاش برای بازگرداندن همه گروگان‌ها و آمریکایی‌ها به سرزمینشان دست نخواهیم کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *