تبعیت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته‌های آن، «جهاد کبیر» است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و نمایندگان منتخب ملت در پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان، این مجلس را پدیده‌ای واقعاً عظیم خواندند و با تبیین «هویت و مسیر انقلابی» این مجلس، تأکید کردند: تنها راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف انقلاب، «اقتدار حقیقی کشور» و «جهاد کبیر» یعنی تبعیت نکردن از دشمن است. ایشان با سپاسگزاری به درگاه پروردگار برای انتخابات خوب، استقبال وسیع مردم و تشکیل مجلس وزین و محترم خبرگان افزودند: مجلس خبرگان موهبتی الهی است و حتی صرف‌نظر از وظایف خود در قانون اساسی، پدیده‌ای عظیم و تأثیرگذار به شمار می‌رود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «هم‌اندیشی درباره‌ی مسائل مختلف»، «تمرکز بر مسائل مورد نظر»، «اعلام مواضع و خواسته‌ها» و «شکل‌دهی نوعی گفتمان و مطالبه‌ی عمومی» را از ظرفیت‌های مجلس خبرگان برشمردند و افزودند: در صورت تحقق این هدف، قوای مختلف و مسئولان و مجریان نیز به‌طور طبیعی برای تأمین آن مطالبه حرکت خواهند کرد. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه مسیر و اهداف مجلس خبرگان باید همان مسیر و هدف‌های انقلاب باشد، افزودند: «حاکمیت اسلام»، «آزادی»، «استقلال»، «عدالت اجتماعی»، «رفاه عمومی»، «ریشه‌کنی فقر و جهل»، «مقاومت در مقابل سیل بنیان‌کن فسادهای اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جاری در غرب» و «ایستادگی در مقابل سلطه‌ی جبهه‌ی استکبار» از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ملت ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظ انقلاب را دشوارتر از ایجاد آن خواندند و در تشریح چگونگی مواجهه‌ی صحیح با جبهه‌ی ظالمان جهانی افزودند: دشمنان ملت ایران ابتدا تهاجم سخت را در دستور کار قرار دادند؛ جنگ تحمیلی ۸ ساله، شورش‌های اوایل انقلاب، حمایت از گروهک‌های تروریستی، حمله به سکوهای نفتی ایران و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری از نمودهای این تهاجم بود که به یاری پروردگار و در پرتو هیبت الهی امام خمینی (رحمت‌الله) و صبر و مقاومت ملت، به شکست دشمنان انجامید. ایشان، حمله به مبانی و نهادهای انقلاب از جمله سپاه پاسداران، شورای نگهبان، جوانان حزب‌اللهی و روحانیون انقلابی را از جمله روش‌های جاری بیگانگان خواندند و تأکید کردند: هدف اصلی دشمنان در این مرحله از جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر درونی قدرت است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: اگر این هدف محقق و جمهوری اسلامی از عناصر قدرت تهی شود، از بین بردن آن، یا تغییر اساسیِ جهتِ حرکت آن، کار دشواری نیست، به همین علت است که تأکید می‌کنیم تبعیت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته‌های آن، «جهاد کبیر» است. (خ-۱۲۹۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *