خبر روز ۱۴۰۲/۱۰/۱۴

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
گرانی اینترنت به خاطر توسعه است
زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عدم افزایش قیمت اینترنت از سال ۹۶‌، گفت: برای اولین‌بار در تاریخ کشور افزایشی صورت گرفته است که با توجه به تورم ۴۰ درصدی باید اتفاق می‌افتاد. وی ادامه داد: برای اولین‌بار افزایشی را که باید طبیعتا اتفاق می‌افتاد به نفع مردم به افزایش کیفیت اپراتورها تبدیل کرده‌ایم.
زارع‌پور ادامه داد: برای این افزایش کیفیت از اپراتورها نزدیک به هشت تعهد گرفته‌ایم که مهم‌ترین‌‌های آنها افزایش ۱۰ درصدی ۵G است که هم‌اکنون کمتر از ۳ درصد است. باید افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت در کل کشور تا خرداد سال آینده و این میزان افزایش سرعت تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد و باید پوشش نسل چهار افزایش پیدا کند.وی تصریح کرد: برای اولین‌بار نحوه مصرف افزایش مشخص شده‌ است که این افزایش نباید صرف سود اپراتورها شود بلکه باید صرف توسعه شود و بر آن نظارت خواهیم کرد و به‌زودی هم داشبوردی راه‌اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند این موارد را برخط مشاهده کنند.
جبران افزایش قیمت‌ها
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه گفت: افزایش قیمت‌ها رابطه متقابل با افزایش دستمزدها دارد. وقتی دستمزدها اعم از بخش‌های دولتی و غیردولتی افزایش می‌یابند، خودبه‌خود در قیمت‌های سال بعد نیز منعکس می‌شوند؛ ضمن این‌که از زمانی که افزایش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد باید موضوع را جبران و بین اینها تعادل ایجاد کنیم.

 همشهری
حمایت مالزی از کشاندن تل‌آویو به دادگاه لاهه
دولت مالزی از شکایت اخیر آفریقای جنوبی از رژیم‌ صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی استقبال و از آن حمایت کرده است. دولت مالزی این شکایت را گامی ملموس در راستای پاسخگو کردن تل‌آویو بابت جنایاتش در غزه دانست.
بعد از جنایت ترور صالح العاروری هر احتمالی وجود دارد
یکی از رهبران ارشد جنبش حماس تأکید کرده پس از جنایت رژیم صهیونیستی در ترور صالح العاروری از رهبران ارشد حماس هر احتمالی وجود دارد. اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفته، این جنایت با پاسخ مناسب مردم فلسطین و مقاومت روبه‌رو خواهد شد و پس از این ترور، هر احتمالی وجود دارد.
بیش از ۱۱۸حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق
یک مقام نظامی آمریکایی اعلام کرد که از روز ۱۷اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۱۱۸حمله علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است. این حملات در راستای موضع مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی است.
اخراج ۲۵۰نظامی صهیونیست از ارتش به‌دلیل مشکلات روانی
مشکلات روانی نظامیان اشغالگر از آغاز حمله زمینی به نوار غزه تاکنون باعث شده تا ۲۵۰نظامی به‌دلیل داشتن علائم مداوم شوک جنگ اخراج شوند. گفته شده، سلامت روانی سربازان اسرائیلی از آغاز حمله زمینی به نوار غزه تحت‌تأثیر قرار گرفته و ۷۶درصد از این سربازان تحت درمان‌های اولیه روانی به‌صورت میدانی قرار گرفته‌اند.
ترور العاروری نشان‌دهنده سرگردانی اسرائیل است
جنبش امل لبنان ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و ۶ نفر از همراهانش را در خاک لبنان نقض حاکمیت این کشور دانسته و تأکید کرده که این جنایت نشان از عمق تنگنای رژیم اسرائیل دارد که با بازوان نیروهای مقاومت در غزه به‌وجود آمده و رژیم اشغالگر در آن سرگردان شده است.

 کیهان
هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مداحان:
هنر مداحی و مقوله هیئت که محورش مداح است و واعظ نیز در کنار او، جزو مهم‌ترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی است.
به «داشتن تسلیحات پیشرفته منطبق با نیاز کشور و مؤثر در مقابل توانایی دشمنان»، باور داریم اما اعتقاد عمیق داریم که قدرت نرم یعنی «تسلیحات فکری، زبانی و منطقی» قوی موثرتر است و باید گسترده‌تر شود.
در جهاد تبیین علاوه‌بر قدرت تکان دادن دل‌ها و حرکت‌آفرینی، دقت در هدف‌گیری خیلی مهم است چرا که گاهی مثلاً در شرایط نیاز دنیای اسلام به اتحاد، بی‌دقتی باعث ایجاد اختلاف و شکاف می‌شود.
جامعه مداحی امروز جامعه‌ای بلندمرتبه و متعالی است و انتظار از آن، انتقال دقیق معارف دینی با ابراز بسیار ممتاز مدح و مرثیه است.
مردم غزه امروز نه فقط در برابر رژیم صهیونیستی بلکه در مقابل دنیای کفر و طاغوت و استکبار و آمریکا ایستاده‌اند و اینکه رئیس‌جمهور آمریکا صریحاً می‌گوید من صهیونیست هستم، یعنی همان خباثت و اهداف پلید صهیونیست‌ها در او نیز وجود دارد.
باید در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا و دنباله‌روهای آن علیه اسلام و نظام اسلامی سینه سپر کنیم.
برخی می‌خواهند انتخابات و حضور مردم که اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی است ضعیف و نامناسب باشد تا حرف و ایده امام بزرگوار و وعده الهی دروغ درآید که در مقابل این حرکت خصمانه، مجاهدان تبیین باید با بیان حقایق بایستند و به وظیفه خود عمل کنند.
انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.
یکی از نقاط قوت نظام اسلامی مبارزه با فساد است اما به محض آنکه فسادی در جایی ظاهر می‌شود و دولت و مسئولان قضائی و دیگر بخش‌ها آن مقابله می‌کنند، عده‌ای می‌گویند فساد وجود دارد؛ بله فساد وجود دارد اما نقطه ضعف، تحمل فساد و کمک به آن است و مبارزه با فساد، نقطه قوت است.
صهیونیست‌ها از شهید سلیمانی بیشتر از زنده سلیمانی می‌ترسند
سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خانواده‌های کسانی که دیروز در نزدیکی آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی کرد. دبیرکل حزب‌الله با اشاره به شهدای عملیات تروریستی دیروز کرمان گفت: شهدای عملیات تروریستی کرمان، ما را یاد آن سخنان امام خامنه‌ای می‌اندازد که فرمود، ظاهرا شهید سلیمانی بیش از سلیمانی زنده، صهیونیستها را می‌ترساند.
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: قاسم سلیمانی با شهادتش، حیاتش موثرتر و پررنگ‌تر شده است. امروز قاسم سلیمانی با قدرت در نبرد کنونی حاضر است حمایت از جنبش‌ها و کشورهای محور مقاومت از نتایج تلاش حاج قاسم بود. سید مقاومت در ادامه تاکید کرد: شهید سلیمانی در فلسطین بخصوص بعد از سال ۲۰۰۰، از همه جنبش‌ها بخصوص حماس و جهاد اسلامی حمایت کرد از آموزش گرفته تا تسلیحات… موفقیت‌های امروز در غزه، نتیجه سالها کار و تلاش پیگیرانه جنبش‌های فلسطینی است که حاج قاسم و نیروی قدس هر کمکی توانستند به آنها کردند در عراق هم بعد از آنکه جنبش‌های مقاومت در عراق در سال ۲۰۰۳ تصمیم به مقابله با آمریکا گرفتند، حاج قاسم ملجأ آنان بود و از هیچ کمکی به آنان از تسلیحات گرفته تا انتقال تجربه دریغ نکرد.

 ایران
ملت ایران تا خشکاندن ریشه‌های ترور در میدان مبارزه حضور خواهند داشت
آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تأکید کرد.
طی دو انفجار تروریستی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی ۹۵ نفر در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیدند
بعد از ظهر روز گذشته (۱۳ دی ماه ۱۴۰۲) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو بمب در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان منفجر شد. تا لحظه تنظیم خبر داعش یا هیچ گروه تروریستی دیگری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما طبق برخی اخبار منتشر شده، بمب‌ها با فاصله از یکدیگر جاسازی و با استفاده از کنترل از راه دور منفجر شده‌اند. همچنین گفتنی است که این حمله تروریستی در خارج از گیت‌های بازرسی انجام شده است. معاون امنیتی استاندار کرمان نیز تأیید کرد که ۲انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است. در آخرین اعلام سازمان اورژانس کشور تا ساعت تنظیم این گزارش، تعداد شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان به ترتیب به ۹۵ تن و بیش از ۲۰۰ نفر رسید که حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد. در میان شهدا تصاویر تعدادی کودک نیز به چشم می‌خورد.
یاوه‌گویی وزیر جدید صهیونیست‌ها علیه ایران
لفاظی‌های وزیر خارجه جدید صهیونیست‌ها علیه ایران، از روز معارفه‌اش آغاز شد. یسرائیل کاتس، در اولین روز کاری خود مدعی شد که جنگ جهانی سوم علیه باورهای اسلامی افراطی و خطرناکی که ایران آنها را زنده نگه می‌دارد، آغاز شده است. او اعلام کرد: اسرائیل «در متن جنگ جهانی سوم» قرار دارد و در خط مقدم این جنگ است.
کاتس که پیش‌تر نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی به مدت یک‌سال این پست را در اختیار داشت، مدعی شد: «ما در متن جنگ جهانی سوم علیه اسلام رادیکال به رهبری ایران هستیم؛ یک تفکر رادیکال که در اروپا نیز ریشه دوانده است.» او همچنین در سخنان خود مدعی شد که اسرائیل در جبهه جنگی قرار دارد که کشورهای عربی میانه‌رو را نیز علیه ایران قرار داده است. او جمهوری اسلامی را مسئول حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل دانست و افزود که حمله حماس با هدف خنثی کردن تکمیل طرح صلح عربستان سعودی با این دولت یهودی بوده است. او گفت: ما در وسط رؤیای رسیدن به صلح منطقه‌ای قرار داشتیم و به همین دلیل بود که ایران این کار را کرد.

 وطن امروز
با ترور بزدلانه فرماندهان فلسطینی جریان مقاومت متوقف نخواهد شد
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در پیامی درپی شهادت شیخ صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی، نوشت: با ترور بزدلانه فرماندهان فلسطینی، جریان مقاومت متوقف نخواهد شد. در پیام علی‌اکبر ولایتی آمده است: آمریکا و متحدانش که عاملان اصلی این جنایات در منطقه هستند، بدانند تاریخ کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع اعم از کودک و پیر و جوان و رزمندگان شجاع فلسطینی را فراموش نخواهد کرد.
لغو سفر رئیسی به ترکیه در پی حمله تروریستی کرمان
معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از تغییر برنامه سفر رئیس‌جمهور به ترکیه در پی حادثه تروریستی کرمان خبر داد. جمشیدی ضمن قدردانی از دعوت رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: در پی حادثه تروریستی کرمان که به شهادت شمار زیادی از هموطنان‌مان منجر شد، لازم بود رئیس‌جمهور شخصا به پیگیری این موضوع بپردازند و بر همین اساس سفر ایشان به کشور ترکیه در زمان مناسب دیگری انجام خواهد شد. پیش از این دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرده بود رئیسی روز پنجشنبه در راس هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا، پایتخت ترکیه خواهد شد.
شکست توفان الاقصی با ترور ترمیم نخواهد شد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به جنوب بیروت و شهادت صالح العاروری و ۲ تن از فرماندهان گردان‌های قسام، ترور و جنایت را نسخه ناکام رژیم جعلی برای جبران شکست غیرقابل ترمیم توفان الاقصی و فرار از باتلاق غزه دانست.
دومین‌کلینیک پلاسماتراپی افتتاح شد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده در نظر داریم فناوری‌های نوین هسته‌ای را به خدمت جامعه درآوریم، یکی از اهداف سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه توسعه نقش فناوری‌های هسته‌ای در حوزه سلامت است. اسلامی افزود: دومین ‌کلینیک پلاسماتراپی را افتتاح کردیم و گشایش بزرگی در پایان بخشیدن به رنج و محنت بیماران دیابتی خواهد داشت و به رنج‌ آنها التیام‌ می‌بخشد و برای جامعه تسکین‌‌بخش است. نتایج درمان در نخستین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما بسیار خوب بوده که نشان‌دهنده اثربخشی این روش در درمان زخم افراد مبتلا به دیابت است و بیمارانی که تحت درمان با پلاسمای سرد قرار گرفته‌اند، رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

 جوان
جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگرگوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل و همراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. روح مطهر شهیدان ان‌شاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی می‌کنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.

خراسان
هر کاندیدا در انتخابات می‌تواند یک نماینده در پای صندوق رای داشته باشد؟
وحیدی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات، هر کاندیدا می‌تواند یک نماینده در پای صندوق رای داشته باشد؟ یادآور شد: ممکن است در برخی شهرها مثلا ۱۵۰ نفر کاندیدا باشند آن وقت چگونه می‌شود ۱۵۰ ناظر پای هر صندوق باشند؟ اما ما تلاش خواهیم کرد تا اصل نظارت را برای داوطلبان به ترتیبی فراهم کنیم ولی این روش اشکالات اجرایی دارد و باید ببینیم می‌توانیم برای اشکالات اجرایی آن راه حلی پیدا کنیم یا نه.
جلسه فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهور در سال ۹۶
سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سال ۹۶ زمانی سردار جعفری که آن زمان فرمانده سپاه بود با سردار سلیمانی صحبت کرده بود و با حسن روحانی که رئیس جمهور شده بود هماهنگ کردند تا با او جلسه داشته باشند.
در این جلسه سردار جعفری، سردار سلیمانی، سردار حاجی زاده، رئیس بسیج و بنده حضور داشتیم. وی افزود: در این جلسه که دو ساعت طول کشید گفتیم شما برای دومین بار با رای مردم انتخاب شدی آمدیم تا کمک تان کنیم. به او گفتیم بیا حرف آقا را گوش کن، ما هم کمکت می کنیم.

 مردم سالاری
رد اتهامات آمریکا علیه ایران
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدید و اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با قاطعیت پاسخ خواهد داد. ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: علاوه بر نامه‌های قبلی ما، از جمله آخرین نامه مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۹۵۳)، مایلم اتهامات بی اساس مطرح شده علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نامه نماینده ایالات متحده در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت مورخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ را قویاً رد کنم. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می‌کند که هیچ گروه وابسته به نیروهای مسلح این کشور چه در سوریه، چه در عراق و چه در جاهای دیگر، تحت کنترل مستقیم این کشور یا به نمایندگی از آن فعالیت نمی‌کند، در نتیجه ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد. وی ادامه داد: اقدامات غیرقانونی مستمر ایالات متحده در نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد در منطقه به ویژه در جمهوری عربی سوریه مشهود است و با انتشار اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساس علیه ایران قابل کتمان یا توجیه نیست.

 قدس
آمران و عاملان ترور در کرمان مجازات خواهند شد
رئیس قوه قضائیه در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در بخشی دیگر از پیامش آورد: بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند.
۵۱۰نفر نامزد ورود به مجلس خبرگان
محسن اسلامی از نام‌نویسی ۵۱۰ نفر در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان در شورای نگهبان در حال بررسی است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: نتایج احراز صلاحیت متقاضیان نامزدی انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، ‌۴ بهمن توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود.
هدف صهیونیست‌ها وارد کردن لبنان به مرحله جدید درگیری
«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان جنایت جدید رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت را محکوم کرد و آن را تلاشی برای وارد کردن لبنان به درگیری‌های جدید خواند. وی با اشاره به اینکه این انفجار پاسخی روشن به تلاش‌های لبنان برای دور کردن شبح جنگ از کشور است، درباره رو آوردن رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی به صدور شکست‌های خود در غزه به مرزهای جنوبی برای تحمیل قواعد درگیری جدید هشدار داد.

 ابتکار
یمنی‌ها مستقل تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند
امیر آشتیانی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما حمایت از کشورهای مستقل، جبهه مقاومت و کشورهایی است که به دنبال مواجه با نظام سلطه مواجه و برخورد با آن هستند. ما این کشورها را در همه ابعاد حمایت می‌کنیم.وزیر دفاع با اشاره به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ، تأکید کرد: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم.
آشتیانی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت ایران از انصار الله یمن، اظهار کرد: یمن قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه ابعاد از آنان حمایت می‌کنیم اما مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان اتخاذ می‌کنند.
یمن کشوری پیشرو است که علیه نظام سلطه گام برمی‌دارد و هر کشوری در این مسیر باشد حتماً حمایت منطقه و کشورها را در پی دارد.وزیر دفاع در واکنش به ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حمله به یک کشتی حامل مواد شیمیایی در اقیانوس هند، گفت: این‌ها فرافکنی است. تمام مواردی که به این شکل مطرح می‌شود فرافکنی‌های آمریکاست که باتوجه به خطاهای راهبردی آنان در منطقه که تمام اذهان مردم کشورهای دنیا را به محکومیت این اقدامات رسانده است، آنان را به شرایطی کشانده که برای فرار از این وضعیت ممکن است اتهامات مختلفی را به کشورهای بسیاری بزنند در حالی که پایه و اساسی هم ندارد.

اطلاعات
جان کری: باید ۱۰۰ مدال به ژنرال سلیمانی بدهید
«یوسف بن علوی» وزیر خارجه سابق عمان در سخنانی گفت چند سال پیش جلسه‌ای با حضور جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا و وزرای خارجه عرب برگزار شد که طی جلسه، وزرای عرب شروع به غر زدن کردند و وزیران خارجه سعودی، بحرین، کویت، امارات و بقیه هر کدام به نوبه خود به جان کری گفتند شما ما را به ایرانی¬ها فروخته‌اید.
ناگهان کری عصبانی شد و و خطاب به آنها گفت: «همه شما یک نفر مثل ژنرال قاسم سلیمانی ندارید که بیاید با تروریسم بجنگد؟ شما همه نشسته¬اید تا آمریکایی‌ها با ایرانی‌ها بروند برای شما خون بدهند؛ کسی که امنیت را در کشورهای شما استرلیزه کرده و به شما حیات سیاسی بخشیده، ژنرال سلیمانی و ایران است؛ شما هر کدامتان باید بروید ۱۰۰ مدال به ژنرال سلیمانی بدهید چون کشورهایتان را برای شما نگه داشته است.»

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

حادثه دلخراش کرمان، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان کرد
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی نوری همدانی/ آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند. در این پیام آمده است: این حادثه دلخراش، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود. اما باید توجه داشت این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم الشأن(ره) و شهدا بسته¬اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند. اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک از مسئولان محترم میخواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برای شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.

پیام تسلیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی به مناسبت حادثه تروریستی کرمان
حوزه/ دفتر آیت¬الله العظمی شبیری زنجانی به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان پیام تسلیتی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: حادثه غم‌بار تروریستی در کرمان که به شهادت ده‌ها تن از عزیزان هم‌وطن انجامید موجب تأثر و تألم شدید گردید.ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی عصر و عموم مؤمنان داغدار به ویژه خانواده¬های سوگوار این عزیزان، از درگاه احدیت، پاداش و رحمت الهی را برای جان‌باختگان و ثواب صابرین را برای بازماندگان و صحت و شفای عاجل را برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه تلخ مسألت داریم. امید است به لطف الهی، عوامل این جنایت خونین هرچه زودتر به أشد مجازات برسند.

تسلیت آیت‌الله العظمی سیستانی به ملت ایران
رسا/ آیت‌الله العظمی سیستانی برای حادثه تروریستی در استان کرمان، پیامی صادر کرد و شهادت جمعی از هموطنان مان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است: حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این مصیبت جانکاه را به خانواده های داغدار و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می نماییم. و از خداوند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

پیام تسلیت آیت الله العظمی سبحانی درپی حادثه تروریستی کرمان
شفقنا/ آیت الله العظمی سبحانی در پیامی حادثه تروریستی در کرمان را تسلیت گفتند. در این پیام آمده است: با کمال تأسف و تأثر فراوان، بار دیگر دست خون آلود دشمنان اسلام و بشریت در همایش تقدیر از سردار سلیمانی، سرزمین ایران عــزیز را با خون شهداء و مجروحان رنگین کرد و همگان را در غم و اندوه فرو برد. عامل و عاملان این جنایت هولناک به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود و قبل از آن با همت سربازان گمنام شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید. ما این مصیبت بزرگ را به ملت عزیز ایران و وابستگان شهیدان راه فضیلت، تسلیت گفته و برای آنان علو درجه خواهانیم.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام تروریستی کرمان
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای با محکومیت اقدام تروریستی کرمان تاکید کرد: این جنایت سبعانه و بزدلانه نشانه‌ی آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است. در ادامه این بیانیه آمده است: این‌گونه جنایات که از سرپنجه خونین مزدوران خبیث و حقیر استکبار واقع شده است، خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد. یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت داریم.از تمام نهادهای امنیتی،اطلاعاتی و انتظامی خواستاریم آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خونخواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند. “إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ‌”

اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در خصوص راهپیمایی محکومیت جنایت خونبار کرمان
حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، با صدور اطلاعیه ای از برگزاری راهپیمایی سراسری محکومیت جنایت خونبار کرمان خبر داد.متن اطلاعیه به شرح ذیل است: مراسم بزرگداشت این شهدای مظلوم پنجشنبه ۱۴ دی بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با سراسر کشور در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد. تظاهرات سراسری محکومیت این جنایت بعد از اقامه نماز جمعه روز ۱۵ دی ماه از مصلی قدس به سمت چهار راه شهداء برگزار می شود.

محکومیت‌ انفجارهای تروریستی کرمان در جهان
تسنیم/ وزارت خارجه نروژ، فرانسه، ایرلند، بحرین، هلند، الأزهر مصر، نروژ و قطر نیز در ادامه واکنش‌های جهانی به انفجارهای تروریستی کرمان، این حادثه تروریستی را محکوم کردند و به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند. دولت قطر انفجارهای تروریستی در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان را به شدت محکوم و به خانواده های شهدا و دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسألت کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و هلند نیز طی بیانیه‌هایی این انفجارها را محکوم کرده و به خانواده¬های قربانیان این انفجارها تسلیت گفتند. روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاهی مدعی شده است که رژیم اسرائیل به متحدان خود اطلاع داده است که در انفجارهای تروریستی کرمان هیچ گونه دخالتی نداشته است!

حماس هنوز هم توانمندی‌های مهمی در غزه دارد
فارس/ سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به بیروت برای ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مدعی شد که آمریکا در این حمله دخیل نبود.«جان کربی» درادامه گفت که جنبش مقاومت حماس هنوز هم توانمندی‌های نظامی قابل توجهی در نوار غزه دارد. کربی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ما برای حفظ حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه کار خواهیم کرد. رئیس جمهور [جو] بایدن همچنان به دریافت اطلاعات در مورد وضعیت خاورمیانه ادامه می‌دهد». وی با ادعای اینکه آمریکا نمی‌خواهد جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس به منطقه غرب آسیا گسترش یابد، توضیح داد: «مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها از غزه در حال انجام است و به‌طور جدی ادامه دارد».

تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان درباره انفجار تروریستی کرمان
باشگاه خبرنگاران/ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت که در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، انفجارهای تروریستی در کرمان را محکوم و با ایرانی‌ها ابراز همدردی کرد. در این توئیت آمده است: «با امیرعبداللهیان صحبت کردم تا تسلیت خود در پی بمب‌گذاری‌های هولناک امروز (چهارشنبه) در کرمان، که منجر به کشته‌شدن ده‌ها شهروند ایرانی شد، اعلام کنم». وی در ادامه تصریح کرد: «من این حمله تروریستی را به شدیدترین لحن محکوم کرده و همدردی خود را با مردم ایران ابراز می‌دارم».

واشنگتن: به هیچ وجه در انفجار کرمان نقش نداریم
فارس/ وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انفجار تروریستی در کرمان اعلام کرد که واشنگتن به هیچ وجه در انفجارهای امروز کرمان نقش نداشته است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم کار اسرائیل است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنانش اضافه کرد: «واشنگتن همچنان به شدت نگران خطر توسعه درگیری غزه به دیگر جبهات است».وی گفت: «بار دیگر بر عدم تمایلمان برای توسعه درگیری‌ها تاکید می‌کنیم و این محور تلاش‌های وزیر خارجه است». سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «رئیس جمهور به دشمنان اسرائیل پیام داده که (برای هر اقدامی) دو بار فکر کنند و به نفع کسی نیست که درگیری‌ها گسترش یابد و این همان چیزی است که ما مشتاق انجام آن هستیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *