آیت الله فیاضی:

علامه مصباح یزدی زندگی خود را طبق دستورات و رضایت الهی تنظیم کرده بود

غلامرضا فیاضی

آیت الله فیاضی در مراسم بزرگداشت مرحوم علامه مصباح یزدی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های انسان در عالم خلقت گفت: انسان یک حقیقتی دارد که قرآن از آن به فطرت الهی تعبیر می‌کند، یعنی نوعی ساختار ویژه انسان است. انسان می تواند قوای حیوانی در وجود خود حاکم یا فطرت خود را بیدار کند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه وقتی انسان به سن رشد و تعقل رسید اگر زندگی خود را براساس عقل تنظیم کند و تمام قوای حیوانی را مسخر نیروی عقل قرار دهد، نشان از اختیار او دارد، عنوان کرد: بیشتر انسان‌ها کسانی هستند که عقل در وجود آنها در خواب است و کم هستند کسانی که فطرت الهی در وجود آنها زنده باشد

او ادامه داد: انسان زمانی می‌تواند تمام کارهای خوب را انجام دهد که بگوید خدایا من می خواهم بنده تو باشم، از خداوند توفیق شکرگزاری داشته باشد و دنبال کسب رضای الهی باشد. چنین شخصی در هر عمل خود تامل می کند که اگر مرضی خداوند است آن را انجام داده یا ترک کند.

وی با بیان اینکه یکی از کسانی که زندگی خود را طبق دستورات و رضایت الهی تنظیم کرده بود و در این راه چیزی مانع او نبود علامه مصباح یزدی هستند، اظهار کرد: وقتی از امام راحل و آیت الله بهجت نصیحت می خواستند می فرمودند که توجه داشته باشید که عالم محضر خداوند است و ما باید ادب این محضر را مراعات کنیم. این استادان هم خود مقید بودند و شاگردانی همچون مصباح یزدی تربیت کردند که مقید بودند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *