نماینده ولی فقیه در لرستان:

زمینه هجرت اساتید و علما به سراسر کشور فراهم شود

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی از استقبال نمایندگان ولی فقیه و علمای بلاد از هجرت علما، طلاب و فضلای حوزه به مناطق مختلف خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از مراکز، نهادها و مؤسسات حمایت لازم را از هجرت طلاب به عمل نمی‌آورند در حالی که فلسفه وجودی این نهادها برای تبلیغ بوده اما متاسفانه به نظر می‌رسد در امور اداری خود سرگرم شده‌اند.
سخنرانی نماینده ولی فقیه در لرستان، در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه و امام جمعه لرستان در نوبت عصر سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تقدیر از برگزاری این اجلاسیه مهم و ارزشمند، به تبیین وظایف مهم حوزه و روحانیت در پاسداری از اسلام و شیعه و آموزه های اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: با نصرت الهی و توسل به امام عصر (عج) و همراهی مردم این وظیفه را حوزه‌های علمیه و روحانیت به خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به طلایه داری مرجعیت و روحانیت، این رسالت سنگین‌تر شده و مردم با اعتماد به حوزه‌های علمیه و مرجعیت و روحانیت و علمای دین در عرصه حضور پیدا کردند و این اعتماد را ما در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی مشاهده کرده و می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی ابراز داشت: تا زمانی که روحانیت مورد اعتماد و همراه و همدل با مردم باشد، این وظیفه را به خوبی می‌تواند انجام دهد و انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تاکید کرد: روحانیت همچون گذشته در قول و عمل و در سلوک باید همراه مردم باشد و این همراهی زمانی میسر می‌شود که وحدت، تعاون و همدلی در میان اقشار مختلف روحانیت وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر سخن تفرقه انگیزی گفته می شود و به اصول و امور مهمه برنمی‌گردد، از کنار آن بگذریم و در مقابل ایجاد وحدت آفرینی داشته و دل‌ها را به هم نزدیک کنیم، با وحدت و انسجام می‌توانیم قله و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را محقق ساخته و با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری مشکلات را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی موفقیت‌های بدست آمده در تاریخ انقلاب اسلامی را نتیجه وحدت و اتحاد ملت و مسؤولان حول محور ولایت فقیه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین اسناد بالادستی، اقدامات انجام شده در سطوح مختلف را متناسب با اهمیت این اسناد ندانست و گفت: تقویت حوزه‌های علمیه و هجرت علمای بزرگ به استان‌ها و مساعدت و کمک مادی و معنوی به هجرت از پیشنهاداتی است که می‌تواند در دستور کار مسؤولان حوزه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان از استقبال نمایندگان ولی فقیه و علمای بلاد از هجرت علما، طلاب و فضلای حوزه به مناطق مختلف خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از مراکز، نهادها و مؤسسات حمایت لازم را از هجرت طلاب به عمل نمی‌آورند در حالی که فلسفه وجودی این نهادها برای تبلیغ بوده اما متاسفانه به نظر می‌رسد در امور اداری خود سرگرم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *