آیت الله حسینی بوشهری:

جامعه مدرسین نسبت به مشکلات مردم دغدغه مند و حساس است / جامعه ما تبعیض را برنمی‌تابد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: روحانیت نمی‌تواند چشم خود را ببندد، ما به مردم از حوزه علمیه قم و کنار مضجع شریف اهل بیت و از کنار مراجع تقلید اعلام می‌کنیم در خوشی‌ها و تلخی‌ها در کنار شما هستیم و در مسائل اقتصادی و فرهنگی و معیشتی می‌دانیم و پیگیر هستیم و تاکید می‌کنیم تا پیوند مردم با اهل بیت برقرار است به این کشور و نظام لطمه‌ای وارد نخواهد شد.
سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم در حال برگزاری است، ضمن خیرمقدم به کلیه حاضران در اجلاسیه از جمله نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، علما، اساتید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین، اهداف برگزاری اجلاسیه های سراسری و منطقه ای جامعه مدرسین را تشریح کرد و از پیگیری مصوبات این اجلاسیه ها از مسؤولان و دستگاه های ذیربط خبر داد.

وی با اشاره به عنوان اجلاسیه «رسالت حوزه های علمیه و اولویت تبلیغ» این مسئله را لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب دانست و تبلیغ را مهم‌ترین ماموریت و وظیفه علما، اساتید، مبلغان و کلیه حوزویان ارزیابی کرد.

رئیس جامعه مدرسین خداباوری و تبیین معارف اهل بیت را ماموریت اصلی روحانیت دانست و تاکید کرد: مقصود از تبلیغ تنها بر کرسی خطابه نشستن نیست، بلکه بررسی نیازهای جامعه و متناسب با آن سخن گفتن است، نیاز جامعه گاهی اعتقادی، گاهی بیان احکام الهی، گاهی اخلاقی و گاهی اقتصادی و گاهی سیاسی و اجتماعی است، یک روحانی مبلغ تراز کسی است که تمام عرصه ها را بتواند به خوبی رصد کند و به هنگام ورود داشته و در عین حال رابطه ناگسستنی با مردم داشته باشد.

وی با تاکید بر این که ما نمی توانیم خودمان را از مردم جدا کنیم، گفت: روحانیت باید قدم جای پای پیامبر بگذارد، اگر جامعه و امت در یک مساله ای دچار سختی باشند این روحانیت است که باید در کنار مردم قرار گیرد و زبان گویای مردم برای حل مشکلات آنان باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: روحانیت نمی تواند بگوید من مسؤولیتی ندارم، مسؤولان کشور کار خودشان را انجام می دهند، اما آیا روحانیت باید برون سپاری کند و بگوید چون مسؤولان دستگاه ها و ادارات در اختیارشان است پس روحانیت عزیز و گرانقدر کار را به این عزیزان واگذار کند و عملا رابطه خود را با مردم قطع کنند؟ این نه در شان ماست و نه خدا از ما چنین انتظاری دارد.

وی مرزبانی از دین، شناسایی نفوذ را وظیفه دیگر حوزویان دانست و گفت: چه بسا ممکن است عده ای موریانه وار از درون به انقلاب و کشور ضربه بزنند و این حرکت بزرگ رو به جلو که نمونه‌های اقتدار آن در عرصه‌های داخلی و خارجی قابل مشاهده است، را دچار چالش کنند.

وی تصریح کرد: طبق آموزه‌های دین در بعد هدایت گری و تبلیغ دین و رساندن پیام وحی به مردم روحانیت باید حریص باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: جامعه عزیز روحانیت که همیشه علمدار بوده‌اند، در زمان جنگ در کنار رزمندگان بودند، در سختی‌ها در کنار مردم بودند، این اجلاس این پیام را به کشور و مردم اعلام می‌کند که روحانیت مثل مردم هستند. عالمان دین و روحانیت عزیز قشری هستند که همان شیوه پیامبر را در بعد تبلیغی و گره گشایی از مردم دنبال می‌کنند.

وی تذکر به مسؤولان را یکی از شیوه‌های همیشگی روحانیت دانست و تصریح کرد: روحانیت نمی تواند چشم خود را ببندد، ما به مردم از حوزه علمیه قم و کنار مضجع شریف اهل بیت و از کنار مراجع تقلید اعلام می‌کنیم در خوشی‌ها و تلخی‌ها در کنار شما هستیم و در مسائل اقتصادی و فرهنگی و معیشتی می‌دانیم و پیگیر هستیم و تاکید می‌کنیم تا پیوند مردم با اهل بیت برقرار است به این کشور و نظام لطمه‌ای وارد نخواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری جامعه مدرسین را نسبت به مسائل فرهنگی و اقتصادی دغدغه مند و پیگیر خواند و تاکید کرد: جامعه مدرسین در تمامی جلسات به این موضوعات ورود می کند و با دعوت از مسؤولان مطالبه گری دارد.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد دیرپا و کهن حوزه نسبت به مسائل نظام دغدغه دارد، دارای جایگاه ویژه و برجسته‌ای است و جامعه احساس می کند که جامعه مدرسین دلسوز مردم و جامعه است، نقطه تاکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن نظام و حفظ و حضور آنان در صحنه است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در آستانه انتخابات درست تبیین می‌کنیم، با مردم امیدوارانه صحبت می‌کنیم، به مردم می‌گوییم این انقلاب همانی است که خودتان پای آن آمدند، این انقلاب مربوط به شهداست، نمی‌شود از صندوق‌های رای جدا شد.

وی تاکید کرد: به ریاست محترم جمهور عرض می‌کنم این روحانیت عزیز در جلسات خصوصی و عمومی نگاهشان این است که برای امیدوار نگه داشتن مردم باید کاری جدی انجام داد گرچه تنگناهای شما و مشکلات و تحریم‌ها را می‌دانیم اما مردم انتظار دارند، ما مطالبه گر هستیم و این را خود مقام معظم رهبری به جامعه و دانشگاهیان و حوزویان یاد دادند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: جامعه ما تبعیض را برنمی‌تابد، با روشنگری، تبیین درست و بر اساس شیوه‌های درست و محتوای صحیح باید با هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کنیم، روحانیت از یک سو دلسوز مردم برای رفع مشکلات اقتصادی است و از سوی دیگر در حال برنامه ریزی برای سامان بخشی به مسائل فرهنگی است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر مردم را پای کار نگه داریم هیچ دشمنی نمی‌تواند به این کشور و مرز و بوم نگاه طمع ورزانه داشته باشد، زمانی دشمن امیدوار می‌شود که در جامعه چند گانگی و چند دستگی احساس کند، دشمن با یک جامعه متحد نمی‌تواند در افتد؛ ما اجازه اختلاف در جامعه نخواهیم داد به شرطی که مسؤولان هماهنگ با مقام معظم رهبری مسیر مقتدرانه نظام را با وحدت کلمه و گام های محکم تر بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *