آیت الله خاتمی:

مسیر تحول و پیشرفت در کشور از کانال تحقیق و پژوهش می‌گذرد

آیت الله سید احمد خاتمی

آیت‌الله خاتمی در جمع پژوهشگران پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق اظهار داشت: من از ابتدا با آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق آشنا هستم و تولیدات این پژوهشگاه، تولیدات فاخر و ظریفی هستند.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: اکثریت آثار این پژوهشگاه، قریب به‌اتفاق آثار سالمی هستند و با اطمینان می‌توان آنها را در اختیار مردم گذاشت و این پژوهشگاه برای حوزه علمیه، علما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مایه افتخار است.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: کتاب‌هایی که در این پژوهشگاه نوشته شده، کتاب‌های کاملاً محققانه‌ای است که باید به‌روز بشوند. در عرصه جهاد تبیین نیز کتاب‌های فاخری نوشته شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در شرح نهج‌البلاغه جلد ۲۰ صفحه ۳۱۹ روایتی است «العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» که خیلی روایت قابل توجهی است علم سلطان است هر کس که آن را یافت حمله می‌کند و برخورد تهاجمی دارد و اگر ملتی را از پژوهش محروم کردند «ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» مورد تهاجم واقع شده و به آن حمله می‌شود.

وی افزود: من معتقد هستم که در هفته پژوهش و فناوری باید این روایت را در همه عرصه‌ها مطرح کرد چراکه مسیر تحول و پیشرفت در کشور از این کانال می‌گذرد.

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *