دیدار جمعی از سران و بزرگان قبائل کشور سوریه با حجه الاسلام والمسلمین کعبی

 جمعی از سران و بزرگان قبائل کشور سوریه روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۲/۰۶ در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت حجه الاسلام والمسلمین کعبی دیدار کردند.

این دیدار با هدف آشنایی بیشتر این افراد با ایران و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و به همت دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین و هماهنگی مجمع بیداری جهان اسلام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از سران قبائل به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و گفتند: رهبر واقعی امروز جهان اسلام در مبارزه با جبهه استکبار جهانی ،  تنها حضرت آیت الله خامنه‌ای است و ایشان عزت جهان اسلام است.

آنها در بخش دیگری از بیانات خود افزودند:کشورهای عربستان سعودی، قطر، امارات و ترکیه محور شرارتند،  این کشورها سعی دارند با استفاده از تجهیزات نظامی و مالی خود، مردم سوریه را به خاک و خون بکشند.

سران قبائل و بزرگان کشور سوریه تاکید کردند: جهان غرب به رهبری آمریکا معتقد است لیبرالیزم پایان تاریخ است و هرگز ایدئولوژی و مکتبی فراتر از آن به وجود نمی آید اما انقلاب اسلامی ایران و اسلام سیاسی توانست پایه گذار مکتبی جدید در جهان باشد که الگویی برای جهان اسلام باشد و غرب با آگاهی از این جریان می خواهد فلسفه حکومت اسلامی را تغییر دهد و در امتداد این جریان است که سوریه به عنوان خط اول مقاومت مورد هجمه جبهه عربی – غربی قرار گرفته است.

سران عشایر در پایان سخنان خود با اشاره به استقلال در حاکمیت سوریه گفتند: ما از حاکمیت تمام کشور سوریه و حکومت بشار اسد حمایت و تا آخرین لحظه از آن دفاع می کنیم.
 
در ادامه این دیدار حضرت حجه الاسلام والمسلمین کعبی، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن خوش آمدگویی به کبائر قبایل و عشایر کشور سوریه به نقش مهم آنان در تحولات امروز سوریه اشاره و تاکید داشتند: قبائل  و عشایر نقش قابل توجهی در اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها دارند، که متاسفانه شاهد وجود اختلافاتی ما بین آنان نیز هستیم ولی باید این اختلافات نیز اصلاح شود و همکاری صحیح بین قبائل صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: قبایل و عشایر دارای هویت فرهنگی، تاریخی و از بصیرت، شجاعت و ارزش‌های والای انسانی و از فرهنگ  غنی برخوردارند. ولی  متاسفانه استعمار و استثمار سعی دارد بین قبایل نفوذ کند و بین آن ایجاد اختلاف و تفرقه نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید سران عشایر سعی کنند بین قبایل شیعه و سنی وحدت ایجاد کنند و در دام بدخواهان قرار نگیرند و به فرموده خداوند در قرآن کریم در مقابل مشکلات صبر پیشه کنند و از درگیری دوری جویند چون این اختلافات سبب شادی دشمنان می‌شود.

حجه الاسلام والمسلمین کعبی به نقل از امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمودند: عشایر ما ذخایر ما هستند، عشایر ترک، عرب، کرد، بختیاری، بلوچ، لر در اصل ذخایر حکومت اسلامی هستند و حقیقت آن است که این عشایر نقش مهم و کلیدی را در تاریخ انقلاب اسلامی ایفا نموده و همیشه بنیان نظام و حاکمیت بوده‌اند و در جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی را در دفاع از مرزها بر عهده داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم ادامه داد: مجلس شیوخ عشایر سوریه باید با اتحاد  به این جمع بندی دست یابد که بسیج نیروی تدافعی و نظامی ایجاد کنند و حشدالشعبی سوریه را تاسیس کرده و در مقابل داعش به مقاومت بپردازد.

حجه الاسلام والمسلمین کعبی ابراز داشتند: جمهوری اسلامی از برادران مقاومت اسلامی در هر جایی از دنیا دفاع می‌کند و در دفاع از جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و داعش هیچ کوتاهی نخواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی به کل منطقه چشم دوخته است. تاریخ ثابت کرده که حکام مستبد سرانجام سرنگون خواهند شد. عاقبت حسنی مبارک، معمر قذافی چه شد؟باید عدالت الهی در جهان گسترش یابد و وجهه مقاومت تقویت گردد.

عضو جامعه مدرسین در پایان افزودند: اگر مردم سوریه بالاخص سران عشایر وارد کارزار مبارزاتی گردند بلاشک پیروزی خط مقاومت نزدیکتر خواهد شد. فرهنگ عشایر باید شعار هیهات من الذله باشد.

**شایان ذکر است که عشایر شرق کشور سوریه در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش قرار دارد و گروه های تکفیری سعی دارند با نفوذ در میان قبایل این مناطق آن را با سیاست های خود مجاب کرده و نوعی ایران هراسی ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *