دیدار رهبر شیعیان سریلانکا با حجه الاسلام والمسلمین مروی

جناب آقای مدنی رهبر شیعیان سریلانکا روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۱/۳۰ در دفتر حضرت حجه الاسلام والمسلمین مروی عضو محترم جامعه مدرسین حاضر و با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین مروی اظهار داشتند:  ما باید تاریخ شیعه وگسترش تشیع را مطالعه کنیم، اگر بدون مطالعه کار کنیم شکست می‌خوریم.

عضو جامعه مدرسین افزود: ما تنها با احساس  نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، باید از عقلانیت ظریف کمک بگیریم. ابتدا باید از روش اهل بیت(ع) استفاده کنیم. باید رساله‌های دانشگاهی و حوزوی در مورد روش تبلیغ تشیع در خارج به نگارش در بیاید و به یک استراتژی دست پیدا کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین مروی گفت: سریلانکا همانند تایلند است با توجه به کثرت بودایی‌ها، میدان بسیار آماده‌ای برای تبلیغ است.

این استاد خارج حوزه علمیه اظهار داشتند که برای تبلیغ تشیع باید به چند نکته توجه کرد :
۱- ما جامعه شیعه را باید آگاه بسازیم. نکته‌ای که در جنوب شرق آسیا کمتر به این نکته پرداخته شده است، نباید تنها در ماه محرم مصیبت ابا عبدالله( ع) و گریه باشد، باید عقلانی پیش برویم. مکتب اهل بیت سب و لعن نیست. متاسفانه به علت عدم آگاهی دچار ، لعن و تفرقه می‌شویم.

۲- جوانان به معاهد علمی بروند. جوان شیعه که دانشگاه برود  و آن سطح علمی یک شاخصه فرهنگی است، اگر شیعه به این درجات عالی علمی برسد بهترین موقعیت را برای جذب تشیع دارد.

۳-  شیعه با تحریک دیگران پیش نرفته همیشه و با هماهنگی با دیگران بوده است، با جامعه اهل سنت ارتباط وثیق داشته باشید، از مهمترین نقش علمای دین این است که با  دیگر علما ارتباطات فراوان داشته باشیم و بتوانیم امت واحده را احیا نماییم.

۴- وهابیت سعی دارد برخی از آرا و عقاید ما را مورد چالش جدی قرار دهد و باید به صورت علمی، متقن و منطقی به آن پاسخ دهیم. مانند حیات حضرت مهدی( عج) مباحث زیارت، شفاعت و …

۵- در تبلیغ باید به صورت عقلانی و استدلالی پیش رفت سریلانکایی‌ها آدمهایی منعطف هستند و باید بتوان از این فرصتها استفاده کنند، امتیاز شیعه این بوده که از تهدیدها فرصت ‌ساخته است. این کار در پناه مطالعه،  فکر و اندیشه بوده است. همچنین سعی نمایید ارتباطات خود با اهل سنت را بهتر کنید و مراسم دینی را به صورت مشترک برگزار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *