خبر روز ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
اسرائیل در مواجهه میدانی با فلسطین دستاورد نداشته
ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر خارجه اظهار کرد: وزیر خارجه در این جلسه با تشریح رنج مردم غزه از ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا مهم‌ترین حامی و شریک صهیونیست‌ها در کشتار مردم غزه در اتاق عملیات اسرائیل و هم در مجامع بین‌المللی بوده که البته فاقد یک راهبرد اثربخش است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امیر عبداللهیان با تأکید بر این ‌که با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، امکان توسعه درگیری متصور است، اعلام کرد که صهیونیست‌ها در مواجهه میدانی با مقاومت فلسطینی دستاوردی نداشته‌اند، این در حالی است که گروه‌های مقاومت هوشمندانه در حال تنظیم فشار بر صهیونیست‌ها و حامیانش هستند و ظرفیت‌های فعال نشده زیادی وجود دارد. عمویی ادامه داد: وزیر ‌خارجه به حمایت بین‌المللی افکار عمومی جهان از مظلومیت مردم فلسطین و مطالبه فوری آتش‌بس اشاره و تاکید کرد که افکار عمومی دنیا دیگر تحمل جنایات صهیونیست‌ها را ندارد و ادعاهای بشردوستی آمریکا و غرب در مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار شده است.
جنایت صهیونیست‌ها درحمله به بیمارستان‌ها در تاریخ می‌ماند
کنعانی در صفحه مجازی خود در ایکس نوشت: در حالی امروز در سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز پرستار، تلاش و خدمات ارزشمند جامعه پرستاران و مدافعان حریم سلامت ایرانیان را ارج می‌نهیم که شاهد جنایت فجیع صهیونیست‌ها در حملات مستقیم و عمدی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه هستیم. حملاتی که تاکنون منجر به شهادت ۱۹۸ پزشک و پرستار و امدادگر، نابودی ۵۵ آمبولانس و خارج شدن ۲۵ بیمارستان از چرخه خدمت شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جهانیان هرگز ناله‌ها‌، گریه‌ها و شهادت مظلومانه نوزادان نارس معصوم، کودکان و زنان بیمار و بی‌پناه بیمارستان شفا و ده‌ها بیمارستان دیگر در غزه را از یاد نخواهد برد و ننگ و شرم تاریخی این جنایات هولناک برای صهیونیست‌های کودک‌کُش و حامیان آنها تا همیشه تاریخ باقی خواهد ماند.

 همشهری
تکذیب رد صلاحیت منتقدان دولت
برخی از افرادی که صلاحیت آنان احراز یا تأیید نشده است، در روزهای گذشته دلیل رد صلاحیت خود را انتقاد از دولت اعلام کرده‌اند. این ادعا با واکنش حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مواجه شد. او گفته است که «اینکه برخی مدعی می‌شوند منتقدان دولت تأیید صلاحیت نشده‌اند، صحت ندارد. هم از کسانی که دوستان دولت و همراه دولت بودند و هم از کسانی که مخالفان دولت بودند در مرحله بررسی هیأت‌های اجرایی مورد تأیید قرار گرفته یا رد شده‌اند. یعنی از هر دو گروه بوده است». برخی نمایندگان نیز عنوان کردند از طریق واسطه‌ها به آنان بیان شده که اگر می‌خواهند تأیید صلاحیت شوند، باید سؤال از وزیر کشور را کنار بگذارند؛ موضوعی که با واکنش و تکذیب معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور مواجه شد.
فعلا پیروز میدان حماس است
«منشه امیر» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی صهیونیست در یک برنامه تلویزیونی فارسی‌زبان گفته است که ادعاهای اسرائیل در مورد بیمارستان شفا درست از آب در نیامد و بسیاری در داخل می‌گویند که ما اشتباه کردیم. به ‌گفته این کارشناس صهیونیست، ارتش اسرائیل تاکنون به اهدافش نرسیده و ادعاهایی هم که کرده هیچ‌کدام درست نبوده و تا امروز، پیروز میدان جنگ غزه، حماس است.
ترافیک جنازه‌های صهیونیست‌ها در قبرستان‌
«دیوید باروخ» مدیر قبرستان‌ نظامی اسرائیلی «هار هرتزل» در قدس اشغالی اعلام کرده است که هر ساعت یا یک ساعت و نیم یک جنازه را تحویل می‌گیریم و طی ۲روز ۵۰ جنازه را دفن کردیم. او گفته است که معلوم نیست ترافیک جنازه‌های نظامیان در این قبرستان تا کی ادامه داشته باشد.
تلاش برای جایگزین کردن نتانیاهو
رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفته است که اکنون کار درست انتخاب جایگزین برای نتانیاهو است. «میرآو میخائیلی»، رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که حتی بدون برگزاری انتخابات، امکان جایگزین کردن نتانیاهو وجود دارد. وی در ادامه افزود: «من می‌گویم از ابزارهای موجود در قانون برای تغییر دولت در سایه همین کنست استفاده کنیم. ‌ائتلاف حاکم می‌داند که کار نتانیاهو تمام است.» بسیاری از صهیونیست‌ها نتانیاهو را مسئول شکست امنیتی در عملیات «طوفان الاقصی» می‌دانند.
دیلی تلگراف: ارتش اسرائیل هیچ‌چیز در بیمارستان شفا پیدا نکرد
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: سربازان ارتش رژیم‌صهیونیستی حین تفتیش بیمارستان شفای غزه برای نشان دادن ادعایشان درخصوص وجود یک پایگاه حماس زیر این بیمارستان «هیچ ‌چیز پیدا نکردند.» پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا اذعان کرده بود که در بیمارستان شفا هیچ نشانه‌ای از فعالیت نظامی وجود ندارد.
اسپانیا «فلسطین» را به رسمیت می‌شناسد
«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که دولتش تصمیمی مبنی بر به رسمیت شناختن کشور «فلسطین» گرفته است و این تصمیم را به‌صورت رسمی اعلام می‌کند. دولت اسپانیا ازجمله منتقدان ادامه جنگ و حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

 کیهان
شکست رژیم صهیونیستی در غزه یک واقعیت است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در جمع فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، بازدید از این نمایشگاه را شیرین و مطلوب خواندند و مهم‌ترین ویژگی آن را نیازسنجی صحیح و تمرکز علمی و تحقیقاتی بر نیازها برشمردند.
هرجا جوان‌های ما با عزم و ایمان وارد شدند، توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند و در این نمایشگاه هم نشانه‌های عزم و ایمان کاملاً مشهود بود.
البته نباید به سطح کنونی موفقیت‌ها راضی بود زیرا بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی در دنیا به صورت مستمر در حال حرکت و پیشرفت هستند و ما باید تلاش کنیم تا عقب نمانیم.
ما در برخی بخش‌های کشور وضعمان خیلی خوب است اما در برخی بخش‌ها وضعمان خوب نیست و کمبود و نقص وجود دارد که در این بخش‌ها نیز باید با تشخیص صحیح نیازها، به سمت برطرف کردن نقطه‌ نیاز حرکت کرد.
قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد که یکی از این حقایق، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض‌نژادی است.
صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه آحاد بشر را نژاد پَست به حساب می‌آورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رسانده‌اند.
شکست رژیم صهیونیستی در غزه، یک واقعیت است و پیشروی و ورود به داخل بیمارستان‌ها و یا خانه‌های مردم، پیروزی نیست زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست.
برخی دولت‌های اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکرده‌اند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولت‌های اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند.
دولت‌های اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.
ملت‌ها باید با ادامه تجمعات و تظاهرات خود، نگذارند مظلومیت ملت فلسطین فراموش شود.
ما به وعده الهی یقین داریم و به آینده نیز امیدواریم و به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.
موشک ‌هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی «مهران» و پهپاد «شاهد ۱۴۷» رونمایی شد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده کل قوا صبح یکشنبه با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، به مدت یک ساعت و نیم از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کردند.در جریان این بازدید از «موشک ‌هایپرسونیک فتاح ۲»، دستاوردی دیگر از تفکر بسیجی و مدیریت جهادی رونمایی شد. فتاح ۲ موشک‌ هایپرسونیک (ابرفراصوت) با قابلیت گلاید است که در دسته تسلیحات ‌هایپرسونیک HGV دسته‌بندی می‌شود. تنها ۴ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران فناوری این نوع از تسلیحات ‌هایپرسونیک را در اختیار دارند. همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نمایشگاه، «سامانه پدافندی متحرک مهران»، «سامانه ارتقاء یافته ۹دی» و «پهپاد شاهد ۱۴۷» نیز رونمایی شد.
بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار پس از ۳۴ سال به بهره‌برداری رسید
بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار پس از ۳۴ سال انتظار مردم این شهرستان محروم، دیروز همزمان با روز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز ‌پرستار، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شد.بیمارستان امام خمینی دارای ۱۸ بخش بیمارستانی بوده و در مجموع ۳۱۳ تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.رئیس‌جمهور پس از افتتاح از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی صبح یکشنبه همزمان با روز ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز ‌پرستار، در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی(ره) شهریار، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب‌(سلام الله علیها) به‌ویژه به کادر درمانی و ‌پرستاران تلاشگر کشور تصریح کرد: ما و دیگر ملت‌های جهان این روزها بسیار محزون و ناراحت حوادث تلخ غزه هستم.وی افزود: جا دارد از این‌جا به‌عنوان یک مرکز درمانی، یاد همه ‌پرستاران و پزشکان شهید بیمارستان‌های غزه را گرامی بداریم که یک مجاهدت ویژه و جانانه داشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد. مقاومت و از خودگذشتگی کادر درمانی در غزه مثال‌زدنی و یک الگو برای جامعه‌پرستاری در همه دنیاست.

 ایران
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره بحران غزه
وزرای خارجه ایران و روسیه روز گذشته تلفنی درباره آخرین تحولات غزه گفت‌وگو کردند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیر عبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تداوم درگیری‌های مسلحانه در نوار غزه بر ضرورت آتش بس و کمک به مردم آسیب دیده تأکید کردند.
آمادگی ترکمنستان برای افزایش صادرات گاز به ایران
«رشید مردوف»، وزیر خارجه ترکمنستان در اختتامیه هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: در دو روز گذشته همکاری‌ها بین ایران و ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفت و مذاکرات سازنده‌ای انجام شد.وی بر افزایش همکاری‌های گازی بین ایران و ترکمنستان تأکید کرد و افزود: پیشنهادهایی ارائه کردیم و ترکمنستان برای صادرات گاز به ایران و افزایش آن آمادگی دارد و آماده هستیم این موضوع را با ایران در آینده نزدیک به صورت فعال پیش ببریم. «مردوف» با بیان اینکه سال ۱۹۹۷ قرارداد گازی با ایران امضا و اجرایی شد و همچنان آمادگی برای همکاری‌های گاز را داریم، افزود: «موضوع سوآپ گازی هم بین دو کشور در جریان است و تمایل به ادامه و افزایش آن داریم؛ همچنین آماده اجرای طرح‌های گازی با ایران هستیم.» وی در مورد همکاری‌های برقی مشترک تأکید کرد: اکنون همکاری‌های برقی بین دو کشور وجود دارد و تمایل داریم از طریق ایران به کشورهای ثالث برق صادر کنیم و در این مورد توافق داشته باشیم.

 وطن امروز
توفان الاقصی دفاع از اسلام بود
آیت‌الله کعبی گفت: توفان الاقصی یک عملیات برای دفاع مشروع است، از این منظر سازمان ملل و شورای امنیت بر اساس قوانین بین‌المللی مقاومت مردم فلسطین را مقاومت مشروع و بر پایه دفاع مشروع شناخته بودند، چرا که ۷۵ سال قتل، غصب، غارت و تجاوز علیه دین و جان انسان‌های بی‌گناه و علیه سرزمین آنها توسط صهیونیست‌ها اتفاق افتاده و عملیات هجومی و غافلگیرانه حماس دفاع مشروعی است برای پایان دادن به قتل، غارت، جنایت و کودک‌کشی و تجاوز به مقدسات و مسجدالاقصی. صهیونیست‌ها با توجه به اقدامات چند ماه اخیرشان عزم خود را جزم کرده بودند که مسجدالاقصی را به آتش بکشند، لذا این عملیات شکوهمند دفاعی است از اسلام و رسول‌الله، دفاعی است در مقابل کشتار بی‌رحمانه صهیونیست‌ها که در ماه‌های قبل از توفان الاقصی اتفاق افتاد. عضو جامعه مدرسین افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل شکستن ابهتش و تحقیر تاریخی که پس از عملیات توفان الاقصی متحمل شد، می‌خواهد این پیروزی بزرگ فلسطینیان را به بیرون از فلسطین نسبت دهد. این در حالی است که طراحی، برنامه‌ریزی، آموزش و حضور در میدان این عملیات توسط خود فلسطینیان انجام شده است. امروز جبهه‌ای تحت عنوان «جبهه مقاومت اسلامی» شکل گرفته که اعضای آن هر کدام برای خودشان تلاش می‌کنند و ایران اسلامی فقط حامی آنها است.
جبهه رسانه‌ای مردم‌پایه برای دفاع از فلسطین در جهان شکل گرفته است
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مراسم میثاق ۲ هزار نفر از بسیجیان با آرمان‌های حضرت امام خمینی در مرقد مطهر آن حضرت ، ضمن تاکید بر محاکمه جنایتکاران و دولت‌هایی که از این جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند، اظهار داشت: خون‌های به ناحق ریخته شده، حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به دنیا مخابره کرد؛ به این ترتیب جبهه رسانه‌ای مردم‌پایه برای دفاع از حقوق‌ فلسطینیان در جهان شکل گرفت و این باعث شد در کشور‌های اروپایی و آمریکایی راهپیمایی‌های چندصد هزار نفری در دفاع از فلسطینیان شکل بگیرد.
دولت لایحه بودجه ۱۴۰۳ را سه‌شنبه به مجلس تقدیم خواهد کرد
قالیباف رئیس مجلس گفت: باید در هفته جاری بررسی برنامه هفتم را در کمیسیون تلفیق به اتمام برسانیم، زیرا روز سه‌شنبه بودجه سال ۱۴۰۳ تقدیم مجلس خواهد شد و بلافاصله باید وارد بررسی بودجه شویم و نمایندگان نیز به دلیل طولانی بودن بررسی لایحه برنامه هفتم باید هفته آینده در حوزه انتخابیه حضور یابند و اگر بررسی برنامه تا سه‌شنبه به اتمام نرسد باید چهارشنبه هم حضور داشته باشند و غیر از این چاره‌ای نداریم، بنابراین بررسی برنامه هفتم باید تا روز سه‌شنبه در صحن و کمیسیون ولو ۳ شیفت به اتمام برسد.

 خراسان
اطلاع دارم افراد زیادی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شوند
عبدا… گنجی فعال سیاسی اصولگرا درباره موضوع رد صلاحیت ها گفت: معتقدم هنوز زمان قضاوت درخصوص ردصلاحیت‌ها نرسیده است، چون شورای نگهبان ۸۰ روز وقت دارد؛ ما باید ببینیم آن چه که ته‌نشین می‌شود، چیست. الان برای قضاوت خیلی زود است.
وی افزود: «بخش قابل‌توجهی از نامزدهایی که در هیئت‌های اجرایی رد شدند، به دلیل (نقص) مدرک و این‌جور مسائل بوده است و این موارد هم اصلاح شده و صلاحیت بسیاری از افراد (در آینده) تایید می‌شود.» گنجی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که ‌شما معتقدید که این روند اصلاح می‌شود؟ اظهار کرد: «بله، اصلاح می‌شود. من اطلاعات فرارسانه‌ای دارم که عمده رد صلاحیت‌ها به دلیل نقص در پرونده بوده است. مثلا مدارک تحصیلی افراد ناقص بوده یا ۵ سال سابقه مدیریتی مورد نیاز تکمیل نبوده، بنابراین عدم احراز اعلام شده است، اما این روند در ادامه بررسی‌ها (هیئت‌های نظارت) اصلاح می‌شود.»
توماج صالحی با قید وثیقه آزاد شد
شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، تشخیص داد که فعلا قرار تامین توماج صالحی را به وثیقه تبدیل کند و در نتیجه، او از زندان اصفهان آزاد شد. وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی خبر از پذیرش درخواست فرجام‌خواهی و نقض حکم او در دیوان عالی کشور و متعاقبا آزادی این خواننده با قرار وثیقه را داد.
پیش بینی بانک مرکزی از رشد بخش نفت و کشاورزی در امسال
رئیس کل بانک مرکزی در گزارشی در هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد بخش نفت در سال جاری اگر روند موجود ادامه پیدا کند، به ۱۵.۲ درصد خواهد رسید که بیشترین نرخ رشد در بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد بود. فرزین همچنین گفت: نرخ رشد بخش کشاورزی در سال گذشته ۱.۱ درصد بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال نرخ رشد بخش کشاورزی ۲ درصد افزایش پیدا کند.

 مردم سالاری
هانیه توسلی به ۶ ماه حبس و ۱۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد
مریم کیان‌ارثی وکیل‌ هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون، درباره جزئیات حکم صادر شده برای موکل خود گفت: موکلم خانم‌هانیه توسلی به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی به ۶ ماه حبس و ۱۵ میلیون جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند که مجازات حبس به مدت ۳ سال معلق شده است.
تذکر نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات
۲۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار حل مشکل سرعت پایین اینترنت شدند.

 قدس
مجوز استخدام ۱۴هزار پرستار نهایی شده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار کادر درمان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۴ هزار پرستار هستند و اکنون روند مصاحبه آن‌ها طی می‌شود، البته خود را مدیون جامعه پرستاری می‌دانیم و سعی در برطرف کردن مشکلات و مطالبات آن‌ها داریم. عین‌اللهی در همایش روز پرستار افزود: اکنون ۲ هزار و ۱۵۶ عضو هیئت علمی پرستاری در کشور وجود دارد و سالانه ۱۰ هزار نفر در ۲۰۹ مرکز آموزشی تربیت می‌شوند.
اگر بقیه روابطشان را با اسرائیل قطع کنند
ما هم قطع می‌کنیم!
«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مدعی شد اگر چند کشور به صورت جمعی تصمیم بگیرند و این تصمیم تأثیر مطلوب داشته باشد، ترکیه هم روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد. وی افزود: قطع روابط با اسرائیل را بررسی کردیم؛ اما هدف ما گرفتن تصمیمات جمعی است و سقفی برای تحرکاتمان وجود ندارد.
۷۵ درصد ساکنان جبالیا به جنوب نرفته‌اند
منابع صهیونیست به پایداری مردم فلسطین در شمال غزه و ترک نکردن خانه و کاشانه خود اذعان کردند. رادیو رژیم صهیونیستی عنوان کرد: حدود ۷۵ درصد از ساکنان اردوگاه جبالیا به سمت جنوب نرفته‌اند. با وجود بمباران سنگین شمال غزه به‌ویژه جبالیا، ساکنان منطقه در خانه خود مانده‌اند تا پروژه خطرناک رژیم صهیونیستی برای آواره کردن و کوچاندن فلسطینی‌ها با شکست روبه‌رو شود.

 اطلاعات
انصارالله یک کشتی اسرائیلی را با ۵۲ خدمه در دریای سرخ توقیف کرد
همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر ناپدیدشدن یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ، شبکه المیادین اعلام کرد کشتی اسرائیلی با ۵۲ خدمه توسط انصارالله یمن در اعماق دریای سرخ توقیف شد.بر اساس گزارش این رسانه، ۵۲ نفر در کشتی اسرائیلی بازداشت شده و خدمه کشتی و سرنشینان آن در حال حاضر تحت بررسی قرار دارند. شبکه العربیه هم اعلام کرد این کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» نام دارد. رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند مالکیت این کشتی که انصارالله بر آن مسلط شده است متعلق به «رامی اونجر» تاجر اسرائیلی است. تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد تل آویو درباره تسلط حوثی ها بر کشتی باری اسرائیلی در دریای سرخ تحقیق خواهد کرد. گفتنی است ساعاتی قبل از توقیف این کشتی، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و با توجه به آنچه نوار غزه از تجاوزات اشغالگران و آمریکا در معرض آن قرار گرفته، از این پس تمامی کشتی‌های با پرچم اسرائیل را هدف قرار می‌دهیم.
جزئیات مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی
نمایندگان مجلس به منظورکاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند. این مصوبه درصورت تائیدشورای نگهبان، قابلیت اجرا پیدا می‌کند. براساس بندالحاقی بندخ ماده ۲۹ لایحه؛ به منظور کاهش ناترازی صندوق های بازنشستگی و تقویت توان صندوقها در انجام تکالیف محوله:
۱. بیمه پردازانی که ۲۸تا ۳۰سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی شود .
۲. بیمه پردازانی که ۲۵تا ۲۸سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می شود.
۳‌. بیمه پردازانی که ۲۰تا ۲۵سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می شود.
۴. بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰تا ۲۰سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می شود .
۵. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می شود .
تبصره : اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲سال و برای زنان از ۵۵سال بیشتر نباشد.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

باید مسئولان خدمات خود را به اطلاع مردم برسانند
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با مهندس اوجی وزیر نفت با اشاره به سخن امام علی(ع) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند: امام خطاب به مالک می فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند». لذا باید قدر این مردم را دانست. این موضوعی است که بنده مرتباً به همه مسئولین تذکر می¬دهم. این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه های حساس پای نظام ایستاده اند. روا نیست که اینگونه با فقر و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم کنند. البته دولت در این سالهای اخیر خدمات فراوانی نموده که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند که در همین نظام اسلامی چه خدمت هایی شده و باید توجه داشت که دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف ها را برجسته می کند. ما منکر ضعف نیستیم ولی خدمات بسیار بالا بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

قدردانی آیت الله العظمی جوادی آملی از حضور مردم در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین
رسا/ آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدای درس خارج فقه خود فرمودند: حضور مردمی که این ایام در مراسم حمایت از غزه شرکت کرده بودند را ارج می نهیم و از ذات اقدس اله مسئلت می کنیم به فرد فرد اینها سعادت و خیر و فوز دنیا و آخرت مرحمت کند. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جریان حضرت موسی و فرعون گفت: اگر موسای کلیم باشد، یا راه موسی را طی کنیم و حرف او را بزنیم نجات پیدا می¬کنند. لذا یک عصای موسایی می¬خواهد، یک تشفی قلب می¬خواهد، یک استشهاد و توسل و ذکر و دعا و ناله¬ای می¬خواهد. برای همین در دعاها گفته¬اند اگر نبود ناله سحرخیزان پیروز نمی¬شدی! ما می¬خواهیم با آهن فقط بجنگیم، این نمی¬شود، او آهن بیشتری دارد؛ اما اگر با آه خواستیم بجنگیم یقیناً پیروزیم، الان این آه کم است. بخش اساسی به همین آه وابسته است.

ملت فلسطین با علم به وظیفه خود در مبارزه و مقاومت دچار تزلزل نمی‌شود
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی، طی سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زینبسلام الله علیها و با اشاره به مقاومت و ایستادگی آن حضرت در برابر دشمنان گفت: یک وقتی در انقلاب ما یکی از سؤال‌ها این بود که این همه خون‌ که از افراد بی‌گناه در زمان طاغوت و بعد از آن در دوران دفاع مقدس ریخته شد، امام چطور تزلزل پیدا نکرد؟ الآن این قضایایی که در غزه واقع می‌شود، چرا در درون حامیان فلسطین و حتی بالاتر در خود مردم مقاوم غزه تزلزل ایجاد نمی‌شود؟ یک علتش این است که اینها عالم و آگاه به وظیفه خودشان هستند و می‌گویند اکنون وظیفه ما مبارزه و مقاومت است نه اینکه مجرد یک حدس و خیال باشد، عضو جامعه مدرسین در ادامه تصریح کرد: برای ملت غزه و فلسطین مثل روز روشن است که چنین وظیفه‌ای دارند و به نظرم در فرمایشات امام هم این مطلب بود زمانی که پاریس رفته بودند فرمودند اگر مجبور شوم از فرودگاه به فرودگاه هم بروم باید وظیفه خود را انجام بدهم، یقین هم نداشت که ایران می‌آید پیروز می‌شود و حکومت اسلامی تشکیل می‌دهد.

وادار شدن ارتش رژیم صهیونیستی به عقب نشینی از مناطق مختلف غزه
تسنیم/ منابع خبری اعلام کردند که ارتش متجاوز صهیونیستی درپی رویارویی بسیار سنگین و جنگ خیابانی با رزمندگان مقاومت از مناطق مختلف عقب نشینی کرده است. این منابع افزودند: درپی نبردهای سنگین و جنگ خیابانی، ارتش رژیم اشغالگر مجبور به عقب‌نشینی از محله‌ها و مناطق مختلف شهر غزه از جمله عسقوله، الصبره، خیابان الثلاثینی و میدان الساحه در ساعات گذشته شده است.

صنعا: از همه کشتی‌های اسرائیلی اطلاعات داریم
تسنیم/ «ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن طی سخنانی درباره توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ اعلام کرد که همه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ هدف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند. وی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت، صنعا درباره همه کشتی‌های اسرائیلی که از دریای سرخ عبور می‌کنند اطلاعات دارد. همه کشتی‌های اسرائیلی هدف مشروع ما خواهند بود و صنعا برای مقابله با دشمن راهبردی مشترک کل امت اسلامی و عربی اقدام می‌کند. الشامی تصریح کرد، ما با یک دشمن جنایتکار مواجه هستیم و هرکسی که شاهد این کشتار و نسل‌کشی در غزه باشد نمی‌تواند بی‌طرف بماند. بنابر این ما مقابل یک دشمن جنایتکار هستیم و هرآنچه که متعلق به این دشمن باشد را هدف قرار خواهیم داد. صنعا رهبری دارد که همه استراتژی‌ها را بررسی و آنها را در زمان مناسب اجرا می‌کند. این مقام دولت نجات ملی یمن تاکید کرد، اگر بتوانیم همه کشتی‌های اسرائیلی را به یکباره توقیف کنیم قطعا این کار را انجام خواهیم داد و امید داریم این اتفاق بیفتد.

سناریوهای توقف جنایات در غزه به نتیجه نرسد شاهد وضعیت جدیدتری در منطقه هستیم
تسنیم/ وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عدم تمکین رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت در رابطه با وقفه جنگ در غزه، گفت: همان‌گونه که مقاومت اعلام کرده است اگر جنگ علیه غیرنظامیان در غزه ادامه پیدا کند، احتمال گشایش جبهه‌های جدید متصور است، در زمان حاضر نیز شاهدیم که علاوه بر جبهه لبنان، جبهه‌های یمن، سوریه و عراق اقداماتی را در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام می‌دهند. امیر عبداللهیان، ادامه داد: لذا صرف‌نظر از اینکه اقدامات سیاسی و بین‌المللی در راستای توقف جنایات جنگی و نسل‌کُشی در غزه و همچنین ارسال مستمر کمک‌های انسان‌دوستانه و جلوگیری از کوچاندن اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری متمرکز است، در میدان نیز فاز یک گسترش دامنه جنگ از این حوزه‌ها، توسط مقاومت و گروه‌هایی را که رأساً خود تصمیم می‌گیرند و در حمایت از فلسطین اقدام می‌کنند، شاهد هستیم. وی افزود: در صورتی که سناریوهای ممکن برای توقف جنایات به نتیجه نرسد یا در کوتاه‌مدت به نتیجه نرسد، امکان اینکه شاهد وضعیت جدیدتری در منطقه باشیم، همچنان متصور است.

افشاگری هاآرتص دروغ بودن سایر روایات اشغالگران در جنگ غزه را ثابت می‌کند
تسنیم/ یکی از اعضای ارشد جنبش حماس اعلام کرد که افشای دروغ بزرگ مقامات صهیونیست درباره ابعاد کشتار اسرائیلی‌ها در یک فستیوال موسیقی در نزدیکی غزه، دروغ بودن سایر روایات اشغالگران از جمله ادعاهای واهی آنها در خصوص بیمارستان‌ها را ثابت می‌کند.
«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین در واکنش به افشای خودزنی صهیونیست‌ها در روز عملیات طوفان الاقصی با قتل ۳۶۴ اسرائیلی به دست ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد، نتایج تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی درباره کشتار صهیونیست‌ها در روز عملیات طوفان الاقصی که توسط رسانه عبری هاآرتص فاش شد ثابت می‌کند که روایات سران رژیم اشغالگر و حامیان آمریکایی و غربی آن اساسا دروغ بوده است.وی در جریان یک نشست مطبوعاتی در بیروت اظهار داشت، برخلاف ادعاهای توخالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مقاومت هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نداده و سران سیاسی و نظامی این رژیم بودند که اسرائیلی‌های حاضر در جشنواره موسیقی در منطقه ریعیم را قتل عام کردند.

شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۸۷ نفر رسید
فارس/ ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز (دوشنبه)، از کشته شدن تعدادی از نظامیان خود در نبرد زمینی با نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد اجازه انتشار نام دو نظامی دیگر که طی عملیات زمینی در شمال نوار غزه کشته شده‌اند، داده شده است. در ادامه این بیانیه آمده است «دویر بارزانی» و «ینون تمیر» دو نظامی گردان ۸۹۰ تیپ چتربازان در درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند.طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز نبرد زمینی این رژیم علیه نوار غزه، ۶۵ نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند. ارتش رژیم اسرائیل می‌گوید از آغاز درگیری‌ها با نیروهای فلسطینی تاکنون ۳۸۷ نظامی خود را از دست داده است؛ اما نیروهای مقاومت تاکید دارند که آمار اعلام‌شده شمار واقعی تلفات را نشان نمی‌دهد و تعداد بسیار بالاتر از ارقام علنی‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *