خبر روز ۱۴۰۲/۰۸/۲۷

شما می‌توانید خلاصه‌ای از پربازدیدترین و مهم‌ترین اخبار روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مهم خبری و همچنین مواضع و بیانات مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به صورت روزانه از نشریه خبر روز دنبال نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خلاصه مهم‌ترین اخبار روز آگاهی یابید.
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
اسرائیل باید هزینه بدهد
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر این‌که ملت فلسطین در این جنگ پیروز خواهند شد گفت: صهیونیست‌ها باید هزینه آزادی اسرای خود را بپردازند. هنیه با بیان این‌که حماس وارد یک درگیری راهبردی شده است که باید در آن پیروز شود، عنوان کرد: اگر دشمن خواستار جنگ طولانی است، ما برای آن آمادگی داریم.وی با اشاره به این‌که ملت فلسطین رژیم‌صهیونیستی را از خاک خود اخراج خواهد کرد خاطرنشان کرد: دشمن نخواهد توانست به اهداف خود دست پیدا کند. غزه الگویی در تاریخ امت اسلامی شد که از صد سال پیش سابقه نداشته است.
واکنش فرمانده ارتش به تهدیدات اخیر آمریکا
امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا گفت: صحبت‌های آنها جدید نیست؛ زیرا هر بار به بهانه‌های مختلف حرف‌هایی رامی‌زنند اما خوب می‌دانند ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌ها، انقلاب و کشور با تمام وجود پای فرمان رهبر انقلاب ایستاده و جدی است.

 همشهری 
استیضاح وزرای خارجه و آموزش‌وپرورش؟
حسینی، معاون امورمجلس رئیس‌جمهور درباره برخی اظهارنظرها در خصوص استیضاح وزیر امورخارجه، اعلام کرد چنین چیزی ازسوی هیأت‌ رئیسه اعلام وصول نشده‌است. وی از عدم ‌اعلام ‌وصول استیضاح وزیر آموزش ‌و ‌پرورش نیز خبرداد و گفت به برخی از سؤالات نمایندگان پاسخ داده شده‌است.
انتقاد از تصمیم‌های برخی از اعضای هیأت‌های اجرایی
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، خطیب نمازجمعه تهران رقابت سیاسی را از مهم‌ترین ابزار مشارکت و حضور فعال در صندوق‌های رأی برشمرد و گفت: رقابت، پیش‌نیاز مشارکت پرشور است که مقام ‌معظم‌ رهبری در دیدار اخیر اعضای شورای‌نگهبان نیز بر آن تأکید کردند. دراین راستا، تصمیم‌های برخی از اعضای هیأت‌های اجرایی عالمانه، خردمندانه و همسو با این مبانی و اصول نبود و مورد نقد صاحب‌نظران دغدغه‌مند و مسئولان ارشد اجرایی قرارگرفت.
حمله حزب‌الله لبنان به تجمع سربازان رژیم صهیونیستی
حزب‌الله لبنان دیروز (جمعه) اعلام کرد که تجمع سربازان رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مثلث مرزی الطیحات در جنوب لبنان هدف قرار داده‌ است. در بیانیه حزب‌الله آمده: مبارزان مقاومت اسلامی تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مثلث الطیحات را با سلاح‌ مناسب هدف قرار دادند و حملات به نقاط مورد نظر اصابت کردند.
مقاومت اسلامی عراق با ۲پهپاد پایگاه آمریکا را هدف قرار داد
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با ۲ پهپاد، پایگاه عین‌الاسد، متعلق به اشغالگران آمریکایی در غرب عراق را هدف حمله قرار داده است. ساعتی پس از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراق، پایگاه «عین‌الاسد» در غرب این کشور نیز هدف حمله ۲ پهپاد انتحاری قرار گرفت. تصویر شلیک پهپاد و همچنین بلند شدن دود از داخل پایگاه‌ها نیز منتشر شده است.
ابراز نگرانی از تسلیحات ضد‌ناو حزب‌الله
رسانه‌های صهیونیستی با ابراز نگرانی از تسلیحات حزب‌الله لبنان که می‌تواند تهدیدی علیه ناوهای آمریکایی به شمار رود نوشته‌اند که تهدید دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ناوهای آمریکایی بیهوده نیست و یادآور حمله به ناو «ساعر۵» طی جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ است.

 کیهان
همه وظیفه دارند زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنند
فقها و حقوقدانان شورای نگهبان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این شورا، نکاتی را در خصوص وظایف قانونی شورای نگهبان بیان و تاکید کردند: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند‌ماه امسال فراهم کنند.
ادعای رویترز درباره محتوای دیدار آقای اسماعیل ‌هنیه با رهبر انقلاب، سراسر کذب است
پس از تکذیب رسمی خبر رویترز از جانب حماس، نشریه خط‌حزب‌الله وابسته به دفتر حفظ و نشر حضرت ‌آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای نیز در گزارش هفته آخرین شماره خود، خبر منتشر شده در خبرگزاری رویترز درباره محتوای دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر ‌انقلاب ‌اسلامی را «سراسر کذب» خواند. این نشریه با دروغ نامیدن این‌گونه اخبار، نوشت: در حالی که چندی پیش حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای اسماعیل‌هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با ایشان بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تأکید کردند، خبرگزاری رویترز در گزارشی سراسر کذب، ادعا کرد که «رهبر ایران به این مقام ارشد حماس گلایه کرده که چرا پیشتر اطلاعی درخصوص حمله آنها به اسرائیل نداده است و اینکه قرار نیست جمهوری اسلامی وارد این جنگ شود.»
در این دولت، کوچک‌ترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی تحمل نخواهد شد
آیت‌الله رئیسی، در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی شهرکرد با بیان اینکه کنار گذاشتن فله‌ای مدیران دولت‌های قبلی برخلاف اصول شایسته‌سالاری است، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی هیچ عقد اخوتی با هیچ مدیری نداشته و نداریم و حتی اگر در مورد مدیران نصب شده در این دولت نیز به این نتیجه رسیدیم که برخلاف تصور اولیه کارآمدی لازم را ندارند، بدون تعارف و فوری آنها را تغییر داده‌ایم.مبارزه جدی و قاطع دولت مردمی با مصادیق بزرگ و کوچک فساد از دیگر محورهای مورد اشاره رئیس‌جمهور در این جلسه بود و رئیسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی نشان داده که در راستای ارتقای کارآمدی آمادگی بالایی برای اعمال تغییرات لازم دارد، تصریح کرد: یقین بدانید که در این دولت کوچک‌ترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی تحمل نخواهد شد.

 ایران
استقبال حماسی مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور
آیت‌الله رئیسی در دور دوم سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری با استقبال حماسی و کم‌نظیر مردم مهمان‌نواز شهرکرد مواجه شد. در این سفر رئیس‌جمهور، مردم با حضور در خیابان‌ها، به استقبال وی رفتند. در این سفر، ۶ طرح در حوزه آبرسانی و ۹ طرح در حوزه توسعه و تقویت شبکه برق استان چهارمحال و بختیاری، به ارزش سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. از جمله طرح‌های حوزه آبرسانی، طرح عظیم تأمین آب آشامیدنی بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد است که پنجشنبه گذشته با حضور آیت‌الله رئیسی افتتاح شد. پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر در ابتدای دولت مردمی ۶۰ درصد و طرح تأمین آب آشامیدنی بهداشتی چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، پنجشنبه گذشته به بهره‌برداری رسید.همچنین با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آبرسانی به ۱۱۷ روستای استان، ارتقای سیستم آبرسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکین و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تأمین، انتقال، توزیع و باز تولید آب می‌شود، ۶۵ درصد از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تأمین و به این ترتیب تنش آبی استان پس از ۱۶ سال برطرف خواهد شد. همزمان با افتتاح طرح‌های آبی، ۹ طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان و به شکل ویدیوکنفرانس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

 وطن امروز 
ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲برابر سقف مجاز در برجام رسیده است
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود مدعی شد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲ برابر محدودیت مجاز در برجام رسیده است. در این گزارش تصریح شده میزان ذخایر اورانیوم ایران که در قالب UF6 تا ۲۰ درصد غنی شده ‌است ۳۱.۳ کیلوگرم افزایش یافته و به ۵۶۷.۱ کیلوگرم رسیده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش همچنین ابراز نگرانی کرده که «به نظر می‌رسد ایران اجرای بیانیه مشترک ماه مارس درباره نصب مجدد تجهیزات نظارتی آژانس را متوقف کرده است».رافائل گروسی در این گزارش فصلی همچنین مدعی شد اقدام ایران در جلوگیری از فعالیت چند بازرس باتجربه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ‌گونه‌ای انجام شده که در توانایی آژانس برای انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخلال جدی ایجاد می‌کند.
تخصیص ۱۱ همت بودجه عمرانی برای استان چهارمحال‌وبختیاری
منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: در دور دوم سفر به این استان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی اختصاص یافت‌. وی افزود: در سفر اول رئیس‌جمهور به این استان مجموعا برای ۱۳ همت مصوبه تصمیم‌گیری شده بود که تا امروز بیش از ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به استان پرداخت شده است.
اعتراض ۵ هزار داوطلب ردصلاحیت‌شده
سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: مهلت ۴ روزه ثبت اعتراض داوطلبان تأیید صلاحیت نشده به پایان رسید، این افراد ۴ روز فرصت داشتند اعتراضات‌شان را ثبت کنند. طحان‌نظیف افزود: در این مدت ۴ روزه، ۵ هزار و ۲۸۸ اعتراض دریافت کردیم. بر اساس قانون، ۵۰ روز مهلت رسیدگی هیات‌های نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات است، طبیعتا این هیات‌ها در همین زمانی که عرض کردم، بررسی‌های خود را انجام خواهند داد و پس از اتمام زمان قانونی ۵۰ روزه، نتیجه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

 جوان 
قدردانی مراجع و علما از عملکرد بسیج
در آستانه هفته بزرگداشت بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج روز پنج‌شنبه در سفر به قم، با حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی و حسینی بوشهری دیدار و گزارشی از اقدامات این سازمان را ارائه کرد.
دشمن جرئت چپ نگاه کردن به ایران را هم ندارد
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین به حوادث این روز‌های غزه اشاره کرد و گفت: در جریان وقایع غزه جنایات سنگینی را شاهد هستیم، دشمنان در راستای تجاوز و نسل‌کشی مسلمانان دست در دست یکدیگر داده و متحد شده‌اند. درخصوص نسل‌کشی‌های غزه نباید بنشینیم و ببینیم که دشمن مردم بی‌گناه را چگونه به شهادت می‌رساند.آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه دشمن دیگر جرئت فکر حمله به ایران را ندارد، تأکید کرد: باتوجه به تلاش‌ها و اقداماتی که مجموعه سپاه، بسیج و همه نیرو‌های مسلح طی سال‌های اخیر در کشور داشته‌اند، دشمنان دیگر حتی فکر تجاوز به ایران را هم نمی‌توانند بکنند. وی ادامه داد: مرز‌های ایران طوری محکم و تجهیز شده است که دشمن جرئت چپ نگاه کردن به ایران را هم ندارد، اما نکته قابل توجه این است که نباید باعث غفلت شود. از مجموعه بسیج، سپاه و همه نیرو‌های مسلح تقاضا داریم همواره قدرت خود را افزایش داده تا در برابر تهدیدات دشمنان مستحکم باشیم.
بسیج در مواقع حساس به کمک مردم شتافته است
آیت الله العظمی سبحانی در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج در سالیان دفاع و مقاومت وظیفه تأمین نیاز‌های جبهه‌ها را بر عهده داشت و امروز در سنگر‌های گوناگون خدمت در حال فعالیت است، گفت: بسیج در چند سال اخیر در حقیقت به قدرت بزرگ علمی، فرهنگی و تبلیغی تبدیل شده است. وی با توجه به حضور قوی بسیج در راه خدمت به مردم در حوادث مختلف، گفت: در زمان زلزله مهیب خوی بسیج از اولین گروه‌هایی بود که در میدان خدمت حاضر شد و به کمک مردم شتافت و توانست مشکلات و آلام مردم زلزله زده را کم کند. وی با تأکید بر اینکه بسیج جزو خیرات و برکات انقلاب اسلامی است افزود: در چند سال اخیر بسیج خدمات بی‌شماری در دوران مختلف داشته است و توانسته منشأ اثر بی‌شماری در جامعه باشد.
ظرفیت بسیج شگفتی‌آفرین است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان بسیج، ظرفیت‌های این سازمان انقلابی را شگفتی آفرین توصیف کرد و گفت: بسیج مایه افتخار است و نمی‌شود روز بسیج را به یک هفته خلاصه کرد و هر روز کشور ما روز بسیج است.آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: شرایط امروز غزه و فلسطین و نسل‌کشی مظلومان به دست صهیونیست‌ها دردناک است، اما امیدواریم با توجه به وعده نصرت الهی که در قرآن آمده، شکست باطل محقق شود و شاهد پیروزی جبهه مقاومت در تمام دنیا باشیم. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: بسیج دارای ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌توان با این ظرفیت و امکاناتی که در اختیار این نهاد است تحولی شگرف در کشور ایجاد کرد. بسیج در کنار روحانیت نقش مهمی در راستای امیدآفرینی، دشمن شناسی و بصیرت افزایی در کشور دارد.

 خراسان 
به آمریکا گفته‌ایم که ایران خواستار گسترش جنگ نیست اما…
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک رسانه انگلیسی بار دیگر تأکید کرده که ایران خواستار گسترده شدن دامنه درگیری‌ها در جنگ غزه نیست اما در صورت ادامه جنایات علیه مردم در غزه و کرانه باختری، گسترش درگیری‌ها اجتناب‌ناپذیر است. طبق نوشته روزنامه فایننشال‌تایمز امیرعبداللهیان ضمن منتفی دانستن گفت‌وگوهای مستقیم میان ایران و آمریکا تصریح کرد: «طی ۴۰ سال گذشته پیام‌های میان ایران و امریکا از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا رد و بدل شده است.» امیرعبداللهیان همچنین در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار و گفت‌وگوی صریح و مهم خود با وزیر خارجه فرانسه خبرداد و نوشت:در ژنو گفت‌وگوی صریح و مهمی با وزیر خارجه فرانسه در خصوص تحولات فلسطین، موضوعات دوجانبه، کنسولی و چشم‌انداز روابط ایران و فرانسه داشتیم. ضمن هشدار نسبت به تبعات استمرار جنایات جنگی در غزه، بر توقف فوری نسل کشی در غزه، ارسال کمک‌های امدادی و‌ تبادل اسرای غیرنظامی تاکید شد.
افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی یارانه ۱۲۰ هزار خانوار
معاون وزیر رفاه اجتماعی از افزایش ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی یارانه ۱۲۰ هزار خانوار با هدف افزایش امنیت غذایی کودکان خبر داد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح برای امنیت غذایی کودکان است و خانوارها توسط وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند و فقط ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیک است.

 قدس 
کامل‌ترین نسخه کهن قرآن جهان در حرم مطهر رضوی
مصحف مشهد رضوی، تاریخی‌ترین قرآن کامل کتابت شده با قدمت یک‌هزار و ۴۰۰ سال صبح پنجشنبه با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.در مراسم رونمایی از این مصحف شریف که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، مدیر مؤسسه آل‌البیت احیاء التراث و نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران و جمعی از علما، اندیشمندان اسلامی، مسئولان فرهنگی و اساتید دانشگاه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، مرتضی کریمی‌نیا پژوهشگر مصحف مشهد رضوی به معرفی این نسخه پرداخت. کریمی‌نیا نسخه‌های قرآنی به‌جا مانده از نخستین قرون اسلامی را سندی برای شناخت تاریخ کتابت و قرائات قرآن کریم عنوان کرد و گفت: بر این اساس، نسخه‌های هرچه قدیمی‌تر شاهدی صریح‌تر و ارزشمندتر برای شناخت کهن‌ترین رویدادهای مرتبط با تاریخ متن و کتابت قرآن به شمار می‌آیند. طبیعی است برخی از این اسناد و مدارک، دانش‌های گذشته ما را تأیید و اطلاعات گذشته ما را بازسازی می‌کنند.کریمی نیا، مصحف مشهد رضوی با ۲۵۲ برگ را کامل‌ترین مجموعه اوراق از یک قرآن کامل از سده نخست هجری در سراسر جهان معرفی کرد که بیش از ۹۵درصد متن قرآن را دربردارد.

 ابتکار 
هر کاری لازم باشد در این نبرد تاریخی انجام خواهیم داد
فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی خطاب به محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام، نوشت: حماسه بزرگی به نام طوفان الاقصی خلق کردید که ضعف و شکنندگی رژیم غاصب صهیونیستی را به وضوح نمایش داد و نشان دادید که این رژیم از لانه عنکبوت ضعیف‌تر است.در بخشی از این پیام آمده است:با توجه به اینکه غزه امروز از شرافت و عزت و کرامت امت دفاع می‌کند، یقین داشته باشید که برادران شما در محور قدس و مقاومت در کنار تمامی شرافتمندان امت و آزادگان جهان، هرگز غزه و مردم قهرمان آن را در برابر این دشمن وحشی و درنده خوی و حامیانش تنها نخواهند گذاشت و هرگز اجازه نخواهند داد به اهداف شوم خود در فلسطین و غزه دست یابد.در پایان بار دیگر بر عهد و میثاق و التزام ایمانی و برادرانه که ما را کنار هم جمع می‌کند، تاکید می‌کنیم و به شما اطمینان می‌دهیم در راستای ادامه حمایت‌های موثر از مقاومت، هرآنچه را که بر ما در این نبرد تاریخی لازم باشد، انجام دهیم.

 اطلاعات
تلاش برای حفظ عظمت و کرامت مردم ایران
آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار وزیر نفت بیان داشتند: ایران یک کشور بزرگ بوده و هست، ما ایرانی‌ها بزرگ‌ زاده‌ایم، هم تاریخ داریم و هم جغرافیا. در تاریخ ایران بزرگان و عالمانی بودند که تولید را با علم هماهنگ کردند و ما نیز باید تولید را با علم هماهنگ و از خام فروشی نفت و گاز پرهیز کنیم چرا که اینها سرمایه ملی هستند و سرمایه فروشی خیانت به کشور است. نباید تنها با فروش نفت و گاز کشور را اداره کنیم, باید اینها را به خدمت تولید درآوریم. آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار امیدواری کردندکه تمامی تلاش و کوشش مسئولین این باشد که عظمت، بزرگی و کرامت مردم ایران محفوظ بماند.
مردم آمریکا حامی فلسطینیان شده اند
نوآم چامسکی فیلسوف مشهور آمریکایی گفت: با تغییری که بین نسل جوان رخ داده، امروزه حمایت مردم آمریکا از اسرائیل کاسته شده و به نفع فلسطینیان است. وی افزود: نگاهی به حمایت‌های حزبی دموکرات‌ها بیندازید؛ آنان از فلسطینی‌ها بیش از اسرائیل دفاع می‌کنند. وی با استناد به تغییری بزرگ در نسل جدید مردم آمریکا، گفت این رویکرد حمایتی از اسرائیل ممکن است در آینده کاملاً متفاوت شود.
بایدن در دیداری رودررو،شی جین پینگ را دیکتاتور خواند
سخنگوی وزارت خارجه چین سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا که برای بار دوم همتای چینی را «دیکتاتور» خواند، کاملاً اشتباه و غیرمسئولانه توصیف کرد.بایدن بعد از دیدار چهار ساعته با شی جین پینگ در کالیفرنیا گفت هنوز معتقد است رئیس‌جمهوری چین دیکتاتور است. بایدن گفت: شی جین پینگ دیکتاتور است به این معنا که مردی است که کشوری کمونیستی را بر اساس شکلی از حکومت که کاملاً با ما متفاوت است را اداره می‌کند البته به هرحال ما در گفتگوها پیشرفت داشتیم. این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش گفت: این اظهارنظر بسیار اشتباه و غیرمسئولانه بود و چین قاطعانه با دستکاری‌های سیاسی مخالف است و همیشه افرادی با افکار بد وجود خواهند داشت که ممکن است تلاش کنند روابط چین و آمریکا را به سوی تضعیف ببرند.
حمله پلیس به مراکز اسلامی در سراسر آلمان
پلیس آلمان در یک اقدام اسلام‌هراسانه ۵۴نقطه در سراسر این کشور را برای تحقیق درباره یک مرکز اسلامی در هامبورگ مورد تفتیش قرار داد. وزارت کشور آلمان اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ از مدت‌ها پیش تحت رصد آژانس اطلاعات داخلی این کشور قرار داشته است. این وزارتخانه مدعی شد فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ در راستای ترویج «مفاهیم انقلابی» جمهوری اسلامی ایران است که نقض قانون اساسی آلمان محسوب می‌شود. مسئولان آلمانی علاوه بر این مدعی شده‌اند که این مرکز از فعالیت‌های حزب‌الله لبنان که در روزهای گذشته درگیر تبادل آتش با رژیم اسرائیل بوده حمایت کرده است. وزارت کشور آلمان گفت دستگاه اطلاعاتی آلمان معتقد است که از کنترل و نفوذ قابل توجه روی برخی از دیگر مساجد و گروه‌های فعال در آلمان برخوردار است که اغلب دیدگاه‌هایی آشکارا یهودستیزانه و ضداسرائیلی را ترویج می‌کنند.

 شهروند 
١۶هزار تخت در دولت سیزدهم به تجهیزات درمانی کشور افزوده شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به تجهیزات درمانی کشور اضافه شد و هفت هزار تخت دیگر نیز در دست تامین است.» عین‌اللهی پنجشنبه گذشته در بازدید از مراکز درمانی شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری گفت: «اقداماتی که در حوزه سلامت کشور از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه است. علاوه‌ بر اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی به تجهیزات درمانی کشور، ۲ هزار خانه بهداشت نیز در ۲ سال اخیر افتتاح شد و احداث ۲ هزار خانه بهداشت دیگر نیز در دستور کار است. همچنین در قالب آزمون استخدامی، ۲۵ هزار نفر استخدام شدند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر پرستار هستند.»

خلاصه اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

دستاوردهای دولت نشان دهنده عزت ملی است
اختصاصی/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با وزیر نفت، اظهار کرد: اقداماتی که دولت سیزدهم طی دو سال اخیر در حوزه صنعت نفت انجام داده قابل قبول و نشان دهنده این است که برای جامعه ایجاد امید می‌کند. وی ادامه داد: انقلاب ما یک نعمت بزرگ الهی بود و بنده معتقد هستم تا به امروز هیچ کدام از ما نتوانسته‌‌ایم جایگاه اصلی و حق انقلاب را اداء کنیم، در تاریخ این کشور روزهایی وجود داشته که در بسیاری از مسائل توانایی حل مشکلات در داخل کشور مهیا نبوده است و به همین دلیل کشور وابسته به دیگران بوده است. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سختی کار افرادی که در میادین نفت و گاز فعالیت دارند، تصریح کرد: عملی که همکاران شما در سکوهای دریایی در آن وضعیت آب و هوایی طاقت‌فرسا مشغول خدمت رسانی هستند اجر آن همانند کسانی است که در راه خدا جهاد می‌کنند.وی بیان کرد: اقداماتی که دولت در کشور رقم زده است نشان دهنده عزت ملی است و به تعبیر رهبر انقلاب کسانی که فقط به مسئله ایرانیت می‌اندیشند نیز خدمات شما باعث می‌شود آنان به هویت و ایرانی بودن خود افتخار کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
اختصاصی/ رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارشی از اقدامات مجلس یازدهم در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت.در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری ضمن تبریک هفته بسیج، خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مجلس باید بهبود وضعیت معیشت مردم باشد و مجلس از هم‌اکنون هرچه در توان دارد در این خصوص انجام دهد. مردم منتظر یک اقدام جدی از جانب شما هستند. در ادامه جلسه، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، ابهامات، سؤالات و مطالبات خود پرداختند. تأکید بر لزوم بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی مردم، لزوم توجه به تورم ناشی از کسری بودجه در تدوین بودجه سال آینده، مشکلات ناشی از افزایش قیمت اجاره بها و مشکلات مردم برای تأمین مسکن و مسائل مربوط به واردات خودرو و قیمت خودروهای داخلی، از جمله محورهای سخنان اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه بود.

حوزه علمیه آماده همکاری با وزارت نفت است
حوزه/ مدیرحوزه های علمیه در دیدار وزیر نفت گفت: وزارت نفت با اتکا به نیروی انسانی متعهد و انقلابی، پشتوانه تحولات، رشد اقتصادی و تأمین امنیت انرژی دولت سیزدهم را رقم زده است. آیت الله اعرافی با تاکید بر مدیریت و مصرف درست حامل های انرژی گفت به عنوان حوزه علمیه و برخورداری از شبکه عظیم تبلیغی که درسراسر کشور داریم، این آمادگی وجود دارد تا با در اختیار قرار دادن محتوای لازم به منظور فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت، در خدمت وزارت نفت باشیم. وی بیان کرد: با برنامه ریزی بهتروهمینطور برگزاری جلسات کارشناسی در قالب ستاد راهبردی مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف می¬توانیم این مهم را در سراسر کشور پیاده سازی و نسبت به آن سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم.

تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه با هدف کنترل نقدینگی و تورم
اختصاصی/ رئیس مجلس شورای اسلامی دردیدار با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین به تبیین عملکرد مجلس یازدهم‌ و ارائه پاسخ به سوالات طرح شده پرداخت. دکتر قالیباف، گزارشی از اقدامات مجلس شورای اسلامی در محورهای بودجه، واردات خودرو، لایحه عفاف و حجاب، قانون خانواده و جوانی جمعیت، برنامه هفتم توسعه و بیمه همگانی سلامت ارائه کرد. دکتر قالیباف، در پاسخ به موضوع اصلاح ساختار بودجه و اقدامات مجلس در این‌باره به عنوان یکی از عوامل کنترل تورم گفت: مجلس یازدهم برای نخستین بار فرایند بررسی لایحه بودجه را از یک مرحله‌ای تغییرداد و دو مرحله‌ای کرد تا با تصویب دو مرحله ای لایحه بودجه، اقدامات جدی‌تر و موثرتری برای کنترل سقف بودجه که یکی از عوامل موثر در مهار تورم است، انجام شود و امیدواریم با اجرای دقیق این فرایند، نتایج آن در بودجه ریزی‌های آینده ان‌شاءالله به تدریج آشکار شود. رئیس مجلس با اشاره به روزهای پایانی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس گفت: در این زمینه دولت و‌مجلس با هم افزایی و همراهی کار را پیش بردند تا ان‌شاءالله شاهد تدوین یک سند توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات و پیشرفت ایران عزیز باشیم.

تلفات ارتش اسرائیل فراتر از حد تصور است
تسنیم/ سخنگوی قسام گفت: تلفات اشغالگران فراتر از حد تصورشان است. ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی حماس افزود: رزمندگان ما طی چهار روز اخیر موفق شدند ۶۲ خودروی نظامی اشغالگران را هدف قرار داده و از کار بیندازند. رزمندگان ما موفق شدند روز گذشته ساختمانی را که نیروهای ویژه صهیونیست در بیت حانون سنگر گرفته بودند، منهدم کنند. در این عملیات، ۹ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و دو خودروی زرهی آنها منهدم شد. رزمندگان ما در میدان نبرد، به تعقیب نظامیان دشمن و خودروهای آنها از خیابانی به خیابان دیگر می پردازند. وی افزود ما خود را برای دفاعی طولانی آماده کرده ایم، و هر زمان که اشغالگران در غزه بیشتر سپری کنند، تلفات وخسارتهایش بیشتر خواهد شد.

ولی‌عهد بحرین حمله حماس به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
فارس/ ولی‌عهد بحرین، حمله مقاومت اسلامی فلسطن (حماس) به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.«سلمان بن حمد آل خلیفه» گفت: «صحبت کردن درباره اوضاع غزه دشوار است؛ اما نمی‌تواند سخت‌تر از زندگی تحت حملات پیوسته به غزه باشد. قرآن کریم و تورات و تمام کتاب‌های آسمانی کشتار غیرنظامیان و بی‌گناهان را حرام کرده‌اند. به نظر من هر دو طرف به این آموزه‌ها پایبند نبوده‌اند، به همین دلیل من بر این باورم که ما بایست هر دو طرف را محکوم کنیم. من به صراحت حماس را محکوم می‌کنم.» سلمان بن حمد آل خلیفه در بخش دیگری اضافه کرد: «حمله هفتم اکتبر [حماس] وحشیانه، وحشتناک و کورکورانه بود. آن‌ها زنان و کودکان و سالمندان را کشتند!

روحانیون فرماندهان اصلی جهاد تبیین هستند
رسا/ سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت که در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قم برپا شده است، اظهار کرد:برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها تاثیر مثبتی در تحقق فریضه جهاد تبیین دارد که از رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت بابت برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت بسیار تشکر می‌کنم.
جهرمی با اشاره به محتوای نمایشگاه و راویان روحانی این نمایشگاه عنوان کرد: به نظر بنده روحانیون فرماندهان اصلی فریضه جهاد تبیین هستند و الحمدلله در این نمایشگاه نیز اقداماتشان در راستای تبیین دستاوردهای دولت مردمی بسیار درخشان است، نمایشگاه «روایت پیشرفت» کار درستی است که توسط افراد درست برپا شده به همین دلیل استقبال خوبی هم از آن انجام شده است.

رژیم صهیونیستی با پخش اعلامیه خواستار تخلیه جنوب غزه شد
باشگاه خبرنگاران/ رژیم صهیونیستی باپخش اعلامیه‌هایی به زبان عربی در میان ساکنان مناطق جنوبی غزه از آن‌ها خواسته که محل سکونت خود را ترک کنند.
شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داده اسرائیلی‌ها با پخش کردن اعلامیه‌هایی خواستار ترک این مناطق از سوی ساکنان شده‌اند. رژیم صهیونیستی قبل از آغاز حمله زمینی به غزه از تاکتیک مشابهی برای تخلیه مناطق شمالی غزه استفاده کرده و از ساکنان این مناطق خواسته بود ظرف حداکثر ۴۸ ساعت محل سکونت خود را تخلیه و به سمت جنوب بروند. این اعلامیه‌ها بعد از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر اینکه عملیات نظامی اسرائیل در نهایت «هم مناطق شمالی و هم مناطق جنوبی» را در برخواهد گرفت در خان یونس پخش شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *