خبر روز ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

**آیت الله العظمی جوادی آملی: اسرائیل کودک کش بدتر از فرعون است** آیت الله رئیسی خطاب به سران کشورهای اسلامی: برای فلسطین اسلحه بفرستید و رژیم صهیونیستی را تحریم کنید** آیت الله حسینی بوشهری: انقلاب اسلامی مسئولیت روحانیت در قبال جامعه را سنگین‌تر کرد** سید حسن نصرالله: آمریکا اگر جنگ منطقه‌ای نمی‌خواهد باید جنگ غزه را متوقف کند** حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی: محور مقاومت آینده و موجودیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
رئیسی با بن سلمان و السیسی دیدار کرد
آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران که به‌منظور حضور در اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، به عربستان سفر کرده در حاشیه این اجلاس با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد. همچنین روسای جمهور ایران و مصر نیز دیدار کردند، در این دیدار رئیسی تأکید کرد: مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر نداریم و آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع گشوده شدن گذرگاه رفح هستند، اما باید بر مانع‌تراشی‌ها غلبه کرد، همچنین السیسی بر اراده سیاسی قطعی مصر برای ایجاد روابط واقعی با ایران تأکید کرد. ولیعهد سعودی در محل برگزاری نشست اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی از رئیس‌جمهور کشورمان استقبال کرد.
تظاهرات گسترده در لندن برای حمایت از مردم فلسطین
صدها هزار نفر از حامیان مردم فلسطین برای پنجمین هفته متوالی در خیابان‌های پایتخت انگلیس، تظاهرات اعتراضی برپا کردند و پس از تجمع مقابل سفارت آمریکا، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و با سردادن شعارهایی خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند. این بزرگ‌ترین راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان در چند هفته اخیر در لندن بود. خیابان‌های اطراف سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی در لندن جهت مقابله با حملات احتمالی معترضان حامی فلسطین و مخالفان سرسخت سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به دستور پلیس متروپولیتن لندن بسته شد.معترضان ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را درباره ضرورت برقراری آتش‌بس و جلوگیری از افزایش آمار شهدای فلسطینی حمل می‌کردند. پیشتر قانون‌گذاران انگلیسی تلاش‌های ناموفقی را برای متقاعد کردن برگزار کنندگان جهت به تعویق انداختن جریان این تظاهرات انجام دادند که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید.

 همشهری 
تأیید صلاحیت ۷۲درصدی داوطلبان مجلس
شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور درباره نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی گفت: از مجموع ۲۴هزار و ۹۸۲ نفری که در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند، ۱۴درصد عدم ‌تأیید و ۱۴درصد هم عدم‌احراز گرفته‌اند که از این میزان (عدم‌تأیید و عدم‌احراز) ۳۰ درصد مدارک کافی ارائه نداده‌اند. از امروز به‌مدت ۴روز از ۸صبح تا ۶ عصر، داوطلبانی که عدم‌احراز از هیأت اجرایی گرفته‌اند، فرصت دارند با رجوع به سامانه وزارت کشور اعتراض خود را ثبت کنند.
تأیید صلاحیت همه نمایندگان فعلی تهران
احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران گفت: صلاحیت همه نمایندگان فعلی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای هیأت اجرایی احراز شد. حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۰کرسی نمایندگی در صحن بهارستان دارد.
حمله مقاومت به پایگاه آمریکا در الرمیلان سوریه
مقاومت اسلامی مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا در شهرک رمیلان سوریه را برعهده گرفت. مقاومت عراق اعلام کرده که با ۲ پهپاد این پایگاه را هدف قرار داده‌است. گفته شده، بعد از هدف قرار گرفتن این پایگاه در شمال شرق سوریه صدای انفجارهای مهیبی شنیده شده است. از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، گروه‌های مقاومت عراق بارها پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند.
بشار اسد: تبانی غرب با اسرائیل علت کشتار فلسطینی‌هاست
بشار اسد، رئیس‎جمهوری سوریه در دیدار با همتای عراقی خود گفته آنچه ماشین کشتار اسرائیل را تشویق می‌کند، تبانی غرب است که تمامی مظاهر جنایت‌ و تخریب در نوار غزه را توجیه می‌کند. آمریکا و غرب ابزارهای پشتیبانی را ارائه می‌دهند که به انجام کشتارها کمک می‌کند. همچنین پوشش سیاسی از این کشتارها ارائه می‌دهند.

 کیهان 
آمریکا اگر جنگ منطقه‌ای نمی‌خواهد باید جنگ غزه را متوقف کند
دبیر کل حزب‌الله اظهار داشت: آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند عملیات جبهه مقاومت [علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه و علیه رژیم اسرائیل] متوقف شود و اگر می‌خواهند که جنگ منطقه‌ای راه نیفتد باید جنگ غزه را متوقف کنند. کسی نمی‌تواند به جنبش‌های مقاومت برای توقف حملات فشار بیاورد.سید حسن نصرالله افزود، جبهه دیگری که باید درباره آن صحبت کرد ایران است. حمایت سیاسی و مادی و معنوی و نظامی ایران از گروه‌های فلسطینی بر کسی پوشیده نیست و امروز این مسئله کاملاً مشخص است. اگر مقاومت در لبنان و فلسطین قدرت دارد و اگر جنبش‌های مقاومت در منطقه قدرتمند هستند به خاطر پشتیبانی‌های سیاسی و معنوی ایران است که با مشارکت سوریه و دیگر کشورها انجام می‌شود. اگر دستاوردها و پیروزی‌هایی در منطقه به دست آمده به برکت موضع قاطع و حکیمانه رهبری انقلاب اسلامی ایران است. دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد: از روز جمعه گذشته تاکنون عملیات نظامی حزب‌الله به لحاظ کمی و کیفی ضد اسرائیل بیشتر شده که در تاریخ مقاومت لبنان بی‌سابقه بوده و ما برای اولین بار از پهپادهای هجومی استفاده کرده‌ایم و امروز هم از موشک‌هایی استفاده شد که ما آنها را برکان می‌نامیم. نصرالله ابراز داشت، برکان موشکی است که ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره دارد که روی پایگاه‌های اسرائیلی ریخته می‌شود، این‌ها سلاح‌هایی بود که ما قبلاً از آنها استفاده نمی‌کردیم. سید حسن نصرالله تأکید کرد، این نبرد مانند دیگر نبردها نیست و رزمندگان مقاومت گام به گام به حرکت خود ادامه می‌دهند و بر اساس عملیات میدانی ارزیابی‌های خود را ادامه می‌دهند، لذا چشم‌ها به عرصه میدانی باشد.
عملیات ۷ اکتبر ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عملیات ۷ اکتبر ریشه‌ای ۷۵ ساله دارد، گفت: افکار عمومی جهان، فریب تبلیغات دروغین رژیم صهیونیستی در توجیه نسل کشی جاری در غزه را نخواهد خورد.

 ایران 
برای فلسطین اسلحه بفرستید و رژیم صهیونیستی را تحریم کنید
آیت‌الله رئیسی در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع غزه که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد با بیان اینکه‌ ای کاش این نشست یک ماه پیش برگزار می‌شد، اظهارکرد: اینک که با تأخیر برگزار شده لازم است حتماً منجر به تصمیم قاطع و سریع به نفع فلسطینیان شود. رئیس جمهور، اولین و فوری‌ترین اقدام را توقف کشتار مردم غزه و پایان حملات کور علیه غیرنظامیان دانست و تأکید کرد: باید همه ابزارها برای وادارسازی امریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش توقف فوری ماشین کشتار مردم فعال شود.وی دومین اقدام را رفع کامل محاصره انسانی غزه و بازگشایی فوری و بدون قید و شرط گذرگاه رفح با همکاری برادران مصری برای امدادرسانی و ورود غذا و دارو به غزه برشمرد.آیت‌الله رئیسی، در اقدام سوم، خروج فوری نظامی رژیم صهیونیستی از غزه را خواستار شد و از کشورهای اسلامی خواست نسبت به هر گونه طرح امریکایی- صهیونیستی با عنوان مشارکت در تأمین امنیت مرزی مناطق اشغالی و فلسطینی که نهایتاً کمک یا دفاع یا توجیه اشغالگری است، هوشیار باشند.در چهارمین پیشنهاد، رئیس جمهور به قطع هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت که در این راستا، تحریم تجاری علیه رژیم صهیونیستی خصوصاً در حوزه انرژی باید در اولویت قرار گیرد. رئیس جمهور در ششمین پیشنهاد، خواستار تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست و امریکا با اولویت مقامات دست‌اندرکار در نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در جنگ اخیر شد.هفتمین پیشنهاد رئیس جمهور، تأسیس یک صندوق ویژه برای بازسازی فوری غزه با تقبل کشورهای اسلامی و هشتمین مورد، اعزام کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین از کشورهای مختلف اسلامی بود. آیت‌الله رئیسی در آخرین پیشنهاد خود تأکید کرد: اما دهمین اقدام، در صورت تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و تداوم مدیریت امریکایی در این جنگ نابرابر،این است که کشورهای اسلامی با تسلیح مردم فلسطین، آنها را در مبارزه با اشغالگرِ جنگ‌افروز، کمک کنند.
ترامپ: ایران در حال مدیریت منطقه است
رئیس‌جمهور سابق امریکا طی سخنانی گفت: هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه بایدن احمق، ناتوان و فاسد نبوده است.
او از وزارت دادگستری و FBI به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند. به گزارش تسنیم، ترامپ افزود: اوضاع در حال بدتر شدن است، چرا که امریکا در دوره بایدن توان رهبری بحران (فلسطین) را ندارد و عملاً ایران در این بحران رهبری می‌کند. ایران بسیار باهوش و زیرک است. وی همچنین اضافه کرد: این بحران پیچیده، برای نتانیاهو دشوار است. اسرائیل جنگ رسانه‌ای را باخته‌ است.

 وطن امروز 
رئیس‌جمهور قانون شوراهای حل اختلاف را برای اجرا ابلاغ کرد
قانون «شوراهای حل اختلاف» ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ توسط مجلس تصویب و پس از تایید در مهر ۱۴۰۲ از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد. سیدابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «شوراهای حل اختلاف» را که در جلسه علنی چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ به تایید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه‌قضائیه و وزارت دادگستری ابلاغ کرد.
در آینده نزدیک در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد
وزیر اطلاعات در همایش روسای حفاظت اطلاعات فرماندهی کل نیروی انتظامی با اشاره به اقدام شجاعانه رزمندگان حماس علیه رژیم صهیونیستی گفت: عملیات جهادگرانه، شجاعانه، متهورانه و غافلگیر‌کننده‌ توفان الاقصی، با تمام نقاط مورد نظر یک طرح عملیاتی به اجرا درآمد و دشمنی که مدعی بود بزرگ‌ترین قدرت اطلاعاتی و نظامی منطقه است با فریبندگی هوشمندانه شکست خورد و با این شکست، رژیم صهیونیستی هیچ زمان به قدرت و توانی که مدعی آن بود برنخواهد گشت. این عملیات یک تغییر اساسی نیز در راهبرد منطقه ایجاد کرد، بنابراین بعد از این عملیات، معادلات منطقه، راهبرد‌های دشمن و حتی محور مقاومت تغییرات اساسی خواهد کرد و این یکی از محور‌های اساسی برای تفسیر، تحلیل و برآورد آینده پیشرو است. حجت‌الاسلام‌ سیداسماعیل خطیب اقدام جهادگران حماس را شکست دیگری برای آمریکا در منطقه دانست و افزود: نکته مهم این عملیات شکست دوباره قدرت آمریکا در منطقه و دنیا بود. هیمنه قدرت آمریکا که مدعی حمایت نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی از رژیم صهیونیستی بود و آن را جایگزین خروج مفتضحانه خود در منطقه کرده بود، از هم پاشید.

 جوان 
مشارکت پرشور در انتخابات راهبرد دولت است
معاون اول رئیس‌جمهور مشارکت پرشور در انتخابات پیش رو را راهبرد دولت مردمی خواند و از همه اعضای دولت خواست زمینه‌های لازم را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند. مخبر در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت که به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برگزار شد، با اشاره به فاجعه انسانی در غزه و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی با مدیریت میدانی نظامیان امریکا، سکوت مجامع جهانی را موجب شرمساری وجدان بشری خواند و گفت: شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم بی‌دفاع که عمده آنان کودکان و زنان هستند و حملات هدفمند به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدارس، مساجد و نقاط امن مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که می‌طلبد مسئولان رژیم جنایتکار صهیونیستی و امریکا به عنوان جنایتکاران جنگی معرفی و محاکمه شوند. مخبر با بیان اینکه روح حاکم بر لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تلاش برای تراز کردن منابع و مصارف و نیز اشتغالزایی، مهار تورم و کمک به رشد تولید است، اظهار داشت: همه اجزای بودجه باید در چارچوب جهت‌گیری‌های کلی و روح حاکم بر اهداف دولت تنظیم شود.

 خراسان 
بیش از ۸۰ درصد زنان ایرانی قائل به حجاب هستند
طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: به ما می‌گویند بحث خودرو به امر به معروف و نهی از منکر چه ربطی دارد؟! خودرو منکری است‌ که دارد نظام را زیر سؤال می‌برد؛ تمام نظام تحت‌ الشعاع قرار گرفته است. تمام دنیا خودرو یک کالای مصرفی و این‎جا کالای سرمایه‌ای است؛ منکر از این بالاتر؟! عفاف و حیا در ذات‌ زن ایرانی است؛ این هویت باید بازیابی شود. این که لباس غربی تن زن ایرانی کنیم، ملی‌گرایی نیست. بیش از ۸۰ درصد زنان ایرانی قائل به حجاب هستند. البته ممکن‌ است حجاب شرعی نداشته باشند، منظور من از حجاب، «حجاب عرفی و شرعی» است.
رکورد جدید خرید نفت ایران توسط پالایشگاه های چین
پالایشگاه های چینی در ماه اکتبر (مهر) حدود ۱.۴۵ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند که بیشترین رقم واردات ماهانه تاکنون بوده است.

 مردم سالاری 
سوء قصد به یکی از مسئولان امنیتی در کرمان!
رئیس کل دادگستری کرمان گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی گسترده سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه استان، یک شبکه سازمان یافته ضدامنیتی شناسایی و زیرضربه قرار گرفت. حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: اعضای این تیم ضمن ارتباط با عناصر و رسانه‌های معاند در خارج از کشور، طی یک سال گذشته اقدامات ضدامنیتی از قبیل حمله به اماکن، تخریب اموال عمومی، آتش زدن بنرها، چاپ و پخش انبوه تراکت علیه نظام، شعارنویسی و ارسال محتوا به شبکه‌های ماهواره‌ای را انجام می دادند.نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: لیدرهای این شبکه نیز اخیرا با هدایت سرپل‌های تروریستی سلطنت‌طلب ضمن ورود به فاز اقدامات مسلحانه، قصد ترور یکی از نیروهای امنیتی در استان را داشتند که در تور اطلاعاتی سپاه قرار گرفتند و دستگیر شدند.
خشم خانواده اسرای اسرائیلی
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اشاره به افزایش درخواست‌ها برای کناره گیری نخست وزیر این رژیم از قدرت خاطر نشان کرد: خانواده‌های اسرای اسرائیلی، جمعه شب در تل‌آویو تظاهراتی را برای آزادی فرزندان خود، برگزار کردند.براساس این گزارش، بسیاری از مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی از جمله «روین ریولین» رئیس‌ جمهور سابق این رژیم نیز در این تظاهرات حضور داشتند. روزنامه ‌هاآرتص نیز درباره این تظاهرات اعتراضی نوشت: شعار خانواده‌های اسرای صهیونیست این بود که «نتانیاهو باید همین حالا کناره‌گیری کند.» خانواده‌های اسرا فقط یک نفر را مسئول می‌دانند و آن شخص نتانیاهوست.هاآرتص نوشت: خانواده‌های اسرای صهیونیست نمی¬توانند بیش از این، حضور نتانیاهو را در راس قدرت تحمل کنند.

 قدس 
۶۰هزار پروژه ناتمام در کشور داریم
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در هجدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور، در رابطه با پروژه‌های ناتمام در کشور اظهار کرد: متأسفانه برخی از پروژه‌ها در دولت قبل با نگاه سیاسی تعریف و کلنگ‌زنی شده و امروز پروژه‌هایی در کشور وجود دارد که بیش از ۳۰ سال است رها شده‌اند. منصوری با بیان اینکه در دولت سیزدهم مشکلات حمل نمی‌شود بلکه حل می‌شود، افزود: اکنون در کشور ۶۰هزار پروژه نیمه‌تمام داریم که اتمام و تکمیل آن‌ها نیازمند ۹ هزار هزار میلیارد تومان است، البته دولت سیزدهم با روش‌های مختلف، سعی در تأمین منابع ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داشته و نهضت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در همه حوزه‌ها در کشور با جدیت دنبال می‌شود.
حضور دریا‌داران ایرانی در عملیات‌های بشردوستانه
فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره رقابت‌های مهارتی – نظامی – غواصی نیروی دریایی ارتش در بوشهر گفت: نیروی دریایی ارتش علاوه بر حضور در صحنه نظامی در عملیات‌های بشردوستانه هم حضور دارد. وی افزود: آموزش و مسابقات بخش غیرنظامی از فعالیت‌های این نیرو است تا در این صحنه‌ها به جامعه جهانی کمک کنند و تاکنون این مسئولیت را به خوبی انجام داده است. امیر دریادار شهرام ایرانی ادامه داد: با توجه به حضور نیروی دریایی ایران در همه آب‌های بین‌المللی امروزه حتی کشورهای مدعی برقراری ایمنی دریایی؛ شناورهایشان در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اند که از نیروی دریایی ایران درخواست کمک کرده‌اند.
اعتراض مقام‌های آمریکایی به موضع بایدن درباره غزه
بیش از هزار تن از مقامات رسمی در آژانس توسعه بین‌المللی ایالات‌متحده نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده‌ و در آن از دولت بایدن خواسته‌اند هر چه سریع‌تر برای حمایت از جان غیرنظامیان غزه، خواستار آتش‌بس فوری در جنگ شود. این نامه آخرین نشانه از نارضایتی درون دولت آمریکا از حمایت‌های گسترده جو بایدن از رژیم صهیونیستی در جریان حملات علیه غزه است.
جنگ غزه بیش از حد انتظار برای رژیم اسرائیل هزینه دارد
«امیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی گفت جنگ غزه شوک بزرگ برای اقتصاد اسرائیل بود و بیش از حد انتظار برای این رژیم هزینه داشته است. یارون گفت: انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ حدود یک درصد کاهش یابد، در حالی که احتمالاً نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی تا پایان سال۲۰۲۴ به بیش از ۶۵درصد افزایش ‌یابد.

 اعتماد 
ابراز امیدواری ارمنستان برای امضای موافقتنامه صلح با آذربایجان
نخست‌وزیر ارمنستان گفت، علی‌رغم روابط تیره با جمهوری آذربایجان همچنان امیدوار است کشورش توافقنامه صلح را با باکو طی ماه‌های آینده امضا کند.
«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در نشست صلح پاریس اقدامات ماه سپتامبر جمهوری ‌آذربایجان در قره‌باغ را به باد انتقاد گرفت و باکو را به «لفاظی‌های ضد ارمنستانی» متهم کرد. خبرگزاری تاس به نقل از پاشینیان نوشت: با این حال، ارمنستان امیدوار است که توافقنامه صلحی را با جمهوری ‌آذربایجان براساس سه اصل توافق ‌شده حین مذاکرات بروکسل امضا کند. طبق گفته‌های نیکول پاشینیان، این سه اصل شامل این موارد می‌شوند؛ جمهوری‌ آذربایجان تمامیت ارضی ارمنستان را به رسمیت بشناسد، محدود کردن مرزها براساس اعلامیه «آلما آتا» در سال ۱۹۹۱ و باز کردن شریان‌های حمل‌ و نقل در منطقه براساس اصول حاکمیتی، قانونمندی، برابری و عمل متقابل.

 اطلاعات 
قتل هر کودک فلسطینی یک عضو مقاومت می‌سازد
«ایلان ماسک» میلیاردر و کارآفرین مشهور آمریکایی با اشاره به وضعیت موجود در نوار غزه، خطاب به رژیم صهیونیستی گفت هر عضوی از حماس را از بین ببرید، تعدادی عضو جدید ایجاد می‌کنید و اگر شما کودکان در غزه را بکشید، اعضای جدیدی به حماس می افزایید.وی افزود: بمباران غزه توسط اسرائیل اثری عکس دارد و باعث ایجاد مقاومت بیشتر به جای توقف درگیری می‌شود. ماسک همچنین تصریح کرد: گفتمانی درباره ایجاد یک بیمارستان صحرایی در غزه وجود دارد و من پیشنهاد چنین کاری را داده ام زیرا آب آشامیدنی، غذا و دارو در غزه ضروری است. ماسک نسبت به خطر احتمالی تشدید درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت، این مساله می‌تواند به راحتی به جنگ سوم جهانی منجر شود.
دیدار بایدن و «شی» با هدف کنترل تنش بین دو ابرقدرت
کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه این هفته برای اولین بار طی یک سال گذشته با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین، با هدف کنترل تنش‌ها بین این دو ابرقدرت جهان، دیدار خواهد کرد.دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در خلیج سانفرانسیسکو انجام خواهد شد.مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که انتظار می رود در این دیدار موضوعات جهانی، از جنگ غزه گرفته تا جنگ اوکراین، روابط کره شمالی با روسیه، موضوع تایوان، حقوق بشر، هوش مصنوعی و همچنین روابط تجاری و اقتصادی عادلانه مورد بحث قرار گیرد.

 شهروند 
تنها راه اعتراض به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس سامانه «داوطلب» است
سخنگوی شورای نگهبان با معرفی سامانه «داوطلب» به عنوان سامانه ثبت شکایات آن دسته از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم که صلاحیت آنها از سوی هیأت‌های اجرایی احراز یا تائید نشده است، گفت: «در این دوره از انتخابات مراجعه‌ حضوری از سوی داوطلبان به شورای نگهبان نداریم.»
هادی طحان نظیف در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیأت‌های اجرایی گفت: «مهلت ۱۵روزه هیأت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی که متشکل از ۸ نفر از معتمدان مردمی و اشخاص حقوقی هستند، روز جمعه به پایان رسید و طی روزهای جمعه و شنبه نظر بررسی‌های این هیئت به داوطلبان ابلاغ شد.»

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

اسرائیل کودک کش بدتر از فرعون است
رسا/ آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس خارج خود، صهیونیست¬های کودک کش را از فرعون بدتر دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد که اگر فرعون فقط پسران را می کشت؛ اما صهیونیست‌ها علاوه بر پسران، دختران، پدران و مادران را هم می کشند. ایشان با حالتی بغض آلود بیان داشت: وجود مبارک امام سجاد – علیه السلام – اولین سئوالی که (بعد از قیام مختار) کرد، فرمود: حرمله را گرفتند یا نه… الان شب و روز کودک کشی است؛ چرا این جامعه آن غیرت را از دست داد؟ چرا؟

انقلاب اسلامی مسئولیت روحانیت در قبال جامعه را سنگین‌تر کرد
اختصاصی/ آیت الله حسینی بوشهری در دیدار جمعی از روحانیون عضو شورای اسلامی شهرهای سراسر کشور با اشاره به از خودگذشتگی روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: روحانیتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی، درس، بحث و همه چیز را تعطیل کرد و نقش روشنگری افکار عمومی را تا زمان پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت‌های مختلف نظام را برعهده گرفت. رئیس جامعه مدرسین خطاب به روحانیون حاضر در عرصه‌های مختلف کشور ابراز داشت: هر جا که هستید و هر مسئولیتی که دارید، دغدغه‌مند عمل کنید و با فساد مبارزه نمایید. وی دغدغه¬مندی را از صفات برجسته رسول اکرم (ص) عنوان کرد و اظهار داشت: در شأن پیامبر -صلی الله علیه و آله- آمده است که «عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیم.» یعنی مشکلاتی که شما دارید بر پیامبر سخت است و نسبت به هدایت شما بسیار علاقه‌مند است. به عبارت دیگر یعنی پیامبر نسبت به جامعه دغدغه‌مند است. وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: نباید شورای شهر و شهرداری‌ها اجازه دهند که در شهرها به خصوص شهر مقدس قم که عش آل محمد (ص) است، معماری غیر اسلامی حاکم شود.

محور مقاومت، آینده و موجودیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است
تقریب/ حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ضمن محکوم نمودن نسل کشی رژیم صهیونیستی و تأکید بر حمایت از محور مقاومت، اظهار داشت: تمام کسانی که پشتیبان جبهه مقاومت شدند به مانند حزب الله لبنان و دیگر مسلمانان جهان که به خیزش طوفان الاقصی پیوسته¬اند، نماد طاعون که خود را قدرتمند جلوه می داده است را توانسته اند درهم بشکنند. وی افزود: استکبار جهانی و خصوصا رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده¬اند که هراقدامی را که بخواهند دیگر نمی توانند انجام دهند و امروز هراس از این دارند آینده آنان چه خواهد شد و آیا اسرائیلی باقی خواهد ماند یا خیر؟ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پیامبر اسلام -صلی الله علیه و آله- می‌فرمایند: “مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ بِمُسلِم”، هر کس صبح کند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست. وی در ادامه با اشاره به نقش اتحاد مسلمانان در مقابله با جنایات صهیونیست¬ها، تصریح کرد: امت اسلامی نباید نسبت به ظلم و ستمی که بر ملت فلسطین می شود بی تفاوت باشد که حقیقتا یک همگرایی بین امت اسلامی را نیازمند است. وی در پایان تأکید کرد: اکنون و در گذشته حمایت استکبار جهانی ، انگلیس و آمریکا را از اسرائیل غاصب شاهد بوده و هستیم؛ فلذا بیش از گذشته نیازمند هم افزایی و همگرایی امت اسلامی در راستای حمایت و تقویت مقاومت اسلامی می باشیم.

فرمانده ارتش: در سمت دفاع از مردم فلسطین و در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم
تسنیم/ فرمانده کل ارتش در دیدار با فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی طوفان الاقصی را بی سابقه‌ترین و بزرگترین اتفاق تاریخ مردم فلسطین خواند و افزود: رژیم صهیونیستی هرچه بیمارستان‌ها، مدارس، خانه‌های مردم را بمباران کند نمی‌تواند خسارات عملیات طوفان الاقصی را جبران کند. سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه هر انسانی باید موضع خود را نسبت به جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی مشخص کند، گفت: امروز با صدای بلند و رسا اعلام می‌کنیم، که ما در سمت دفاع از مردم فلسطین و در مقابل آمریکای جنایتکار ایستاده‌ایم. وی همچنین تأکید کرد: طوفان الاقصی نقطه عطف و جهش راهبردی مبارزات آزادی بخش فلسطین و اضمحلال رژیم کودک کش صهیونیستی است.

دعوت رئیسی از بن سلمان برای سفر به ایران
تسنیم/ علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض در صفحه خود نوشت: آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و رئیس هیات وزیران عربستان دیدار و گفتگو‌ نمود. وی افزود: آقای رئیس جمهور دعوت خود را از امیر محمد برای سفر به ایران تجدید کرد.

سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در شرق مدیترانه
فارس/ مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در بیانیه¬ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ارتش این کشور روز جمعه در شرق دریای مدیترانه سقوط کرده است. در این بیانیه ضمن تأکید بر عدم انتشار نام یا تعداد نیروهای آمریکایی سرنشین در این هواپیمای نظامی، گفته شده که علت حادثه در حال بررسی است. این اتفاق با اعزام و استقرار دو ناو هواپیمابر آمریکایی به شرق مدیترانه برای نشان دادن حمایت از رژیم موقت صهیونیستی و جنگ علیه نوار غزه همزمان شده است. پیش از این نیز یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان نیروی هوایی آمریکا حین ماموریت به دلیل نقص فنی روی باند فرودگاه سقوط کرد.

تأکید قطر بر تداوم میانجی‌گری در جنگ غزه
فارس/ قطر اعلام کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره وخامت اوضاع در نوار غزه گفتگو کرده است. در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه قطر بر لزوم تلاش‌های هماهنگ منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس و بازگشایی دائمی گذرگاه رفح تأکید کرد. «به گفته وزارت خارجه قطر، محمد بن عبدالرحمن بر تداوم تلاش‌های دوحه برای میانجی‌گری جهت آزادی اسرای صهیونیست در دست حماس تأکید کرد. این بیانیه افزود: «وزیر خارجه قطر تأکید کرد که ادامه بمباران در نوار غزه، فاجعه انسانی را دو برابر کرده و تلاش‌ها برای میانجی‌گری را پیچیده می‌کند. «پیش از این نیز یک منبع نزدیک به جنبش حماس از میانجی‌گری قطر برای برقراری آتش‌بس سه روزه در ازای آزادی ۱۲ اسیر نزد مقاومت در غزه خبر داده بود.

کمک ۴ میلیارد یورویی آلمان به اوکراین در راه است
فارس/ منابعی در وزارت دفاع آلمان گفته‌اند که دولت آلمان در روزهای گذشته تصمیم گرفت که چهار میلیارد یورو به اوکراین در سال ۲۰۲۴ کمک کند. آلمان پیش از این در ماه اکتبر، بسته کمکی حاوی سامانه های موشکی، مهمات و نفربرهای زرهی به اوکراین ارائه کرد. این در حالی است که مقامات نظامی اوکراین و تحلیلگران امور امنیتی اذعان کردند که برتری هوایی روسیه و آتش سنگین جنگنده‌ها و بالگرد‌های این کشور تحرک نیروهای اوکراین را با مشکل مواجه کرده است. به گزارش «دویچه وله»، ژنرال «زالوژنی» از مقام‌های نظامی ارشد اوکراین گفت: «امروزه روسیه همچنان برتری هوایی قابل توجهی را حفظ می‌کند و این پیشروی نیروهای ما را سخت می‌کند.» استونی، ایسلند و لیتوانی نیز بسته‌های جدید کمک‌های نظامی را به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده‌اند. وزارت دفاع استونی گزارش داد که این کشور به همراه ایسلند یک بیمارستان صحرایی نظامی را به اوکراین تحویل داده است. لیتوانی نیز سامانه‌های ضد پهپاد به اوکراین ارسال کرده است.

نتانیاهو و گالانت: ما را موعظه اخلاقی نکنید
باشگاه خبرنگاران/ نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اظهارات رئیس جمهور فرانسه که از آنها خواست تا کشتار زنان و کودکان غزه را متوقف کنند، انتقاد کردند. نتانیاهو گفت: او (مکرون) مرتکب یک اشتباه فاحش، واقعی و اخلاقی شده است. وی افزود: به رئیس جمهور فرانسه می‌گویم نیازی به این توصیه‌های اخلاقی نداریم. از سوی دیگر یوآو گالانت نیز در این باره، گفت: این شجاعت از کجا می‌آید که در بحبوحه نبرد به ما موعظه اخلاقی کند؟ ما توانایی و وظیفه داریم که به تنهایی از خود دفاع کنیم و این کاری است که انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *