خبر روز ۱۴۰۲/۰۸/۱۱

**وزیر امور خارجه: با ادامه جنگ در غزه مقاومت تصمیمات غافلگیرانه خواهدگرفت** رهبر معظم انقلاب اسلامی: باید راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود** آیت‌الله کعبی: اهتمام ملی به امر انتخابات مصداق جهاد فی سبیل الله است** رئیس قوه قضائیه: بدون تعارف با مفاسد برخورد می‌کنیم** مقاومت لبنان: دست‌مان روی ماشه است
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
سامانه پدافندی «آرمان» به زودی رونمایی می شود
امیر سرتیپ آشتیانی گفت:‌ هر کشوری اگر در یکی از سطوح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی دچار غافلگیری شود، سامانه‌های دفاعی‌اش ضعیف تلقی می‌گردد اما در عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح دچار غافلگیری شده و اگر کشوری دچار چنین غافلگیری‌ای شود می‌توان گفت در حال فروپاشی است. وزیر دفاع تصریح کرد: رژیم صهیونیستی توسط یک گروه مبارز فلسطینی دچار این غافلگیری شده و این نشان می‌دهد تمام ادعاهایی که در حوزه‌های اطلاعاتی و عملیاتی داشتند یک فریب بوده است. وزیر دفاع ادامه داد: آزادیخواهان و مسلمانان جهان تا حدی صبر دارند و حتما همه کشورها گزینه‌های مختلفی را روی میزهای‌شان دارند و اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و رژیم صهیونیستی دست از این کشتار و جنایت علیه بشریت بر ندارد حتما در منطقه و فرامنطقه دچار آسیب جدی خواهد شد و حتی کسانی که به آنها کمک می‌کنند مانند کشورهای اروپایی هم باید مراقب باشند دچار خشم و غضب مسلمانان جهان واقع‌ نشوند. امیر سرتیپ آشتیانی بیان کرد: در نظر داریم یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «آرمان» را رونمایی کنیم که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.
طرح فراگیر حماس برای پایان درگیری
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با هشدار دوباره به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات در غزه، طرح حماس برای توقف درگیر‌ی‌ها را تشریح کرد. هنیه در توضیح طرح حماس برای توقف جنگ گفت: «جنبش حماس طرح کامل و فراگیری ارائه کرده که ابتدای آن توقف تجاوز جنایتکارانه و بازگشایی گذرگاه‌هاست و سپس باید تبادل اسرا انجام شود و در انتها باید یک مسیر سیاسی برای تشکیل کشور فلسطینی مستقل به پایتختی قدس همراه با حق تعیین سرنوشت باز شود؛ اما نتانیاهو تعلل کرده و مردم خود را با وعده‌های دروغین فریب می‌دهد [اما] ما اجازه تحقق آنها را نخواهیم داد.» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تقدیر از رزمندگان مقاومت در غزه گفت که مردم فلسطین با وجود تمامی جنایات، با تمامی اقتدار و صلابت وارد نبرد شده‌اند. هنیه گفت که جنگ غزه، نبردی سرنوشت‌ساز میان نئونازی‌های مورد حمایت استعمار با کسانی است که به زیست متمدنانه و همزیستی مسالمت‌آمیز ایمان دارند و ایستادگی مردم فلسطین، طرح و برنامه دشمن صهیونیستی برای ایجاد یک «نکبه» جدید را با شکست مواجه کرد. رهبر حماس با بیان این‌که بنیامین نتانیاهو آماده است برای بقای خود و اطرافیان تندرویش، تر و خشک را باهم بسوزاند؛ تأکید کرد: «به طرف‌های بین‌المللی و میانجی‌ها گفته‌ایم باید فورا جلوی این جنایات و نسل‌کشی گرفته شود.»

 همشهری
خسارات دردناکی متحمل خواهیم شد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از افزایش آمار کشته‌های ارتش اشغالگر در غزه، اذعان کرده جنگ طولانی و سختی است و اسرائیل متحمل خسارات دردناکی خواهد شد. بنیامین نتانیاهو در پیامی در شبکه ایکس گفته: ما در جنگ سختی قرار داریم و این جنگ طولانی خواهد بود؛ اسرائیل در طول جنگ، دستاوردهای مهم و همچنین خسارات دردناکی خواهد داشت.
روزهای سختی پیش‌رو داریم
بنی‌گانتس، وزیر جنگ پیشین رژیم‌صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم روزهای سختی پیش رو دارد گفته بهای جنگ، سنگین و دردناک است. اظهارات گانتس در حالی است که بیمارستان برازیلا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده در ۲۴ساعت گذشته ۵۳زخمی به این بیمارستان منتقل شدند.
حمله موشکی مقاومت به اهداف صهیونیستی
گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اهداف صهیونیستی و محل‌های تجمع نظامیان این رژیم را هدف حمله موشکی قرار دادند. گردان‌های شهید عزالدین‌ القسام شاخه نظامی جنبش حماس شهر اسدود را بمباران کرد.
شکست خوردیم
درپی اذعان مقامات صهیونیستی به شکست در مقابل مبارزان فلسطینی، رئیس بخش اطلاعات ارتش این رژیم (امان) نیز تأکید کرد که شکست خورده‌اند. اهارون هالیوا با اذعان به شکست اطلاعاتی و غافلگیری از عملیات طوفان‌الاقصی گفته سازمانش شکست خورده و مسئولیت کامل این شکست را برعهده می‌گیرد.
جنایات ضدبشری اسرائیل مستند شد
رافینا شمدسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کرده که این سازمان جنایات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه را مستندسازی کرده است. این مقام بین‌المللی با تأکید بر اینکه عملیات کنونی اسرائیل در نوار غزه با قوانین بین‌الملل همخوانی ندارد، گفته است آنچه در غزه جریان دارد را مستندسازی و گزارش‌هایی در این‌باره تهیه کردیم.

 کیهان
باید راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان:
مرگ بر آمریکا یک شعار نیست؛ یک خط مشی است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت‌های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران‌ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند و در همه مجامع جهانی، صریح، بدون لکنت و دوپهلوگویی و با صدای بلند جنایات و فجایع رژیم غاصب را محکوم کنند.
می گویند ساماندهی اجتماعات حمایت از فلسطین در انگلیس کارایران است؛ لابد این اجتماعات کار بسیج لندن و بسیج پاریس است!
پیروزی نهائی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود.
۱۳ آبان ۵۸ ضربه ملت ایران به آمریکا بود.
منسوب کردن دشمنی آمریکا با ملت ایران به حادثه تسخیر سفارت یک دروغ بزرگ است.
اگر حمایت آمریکا و پشتیبانی تسلیحاتی آن نبود، دولت فاسد، جعلی و دروغین صهیونیستی در همان هفته اول از بین رفته بود، بنابراین فاجعه‌آفرینی امروز صهیونیست‌ها در غزه به کمک و درواقع به دست آمریکایی‌ها است.
قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و فاجعه و جنایت پیش می‌آید اما قدرت ایمان، به توفیق الهی بر همه اینها غلبه خواهد کرد.
دل‌های ما به ‌خاطر مصائب مردم فلسطین و به‌خصوص غزه خون است اما با نگاه عمیق به صحنه معلوم می‌شود پیروز این میدان مردم غزه و فلسطین هستند که توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.
مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند. می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.
دولت‌های اسلامی اگر امروز به فلسطین کمک نکنند، دشمن فلسطین را که درواقع دشمن اسلام و انسانیت است تقویت کرده‌اند و فردا همین خطر خود آنها را تهدید خواهد کرد.
بدون تعارف با مفاسد برخورد می‌کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان اظهار داشت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و دختر مقامی که مسئولیت‌های مختلفی داشت از رئیس‌جمهور تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به‌دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضائیه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آنها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند؛ بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.
غربی‌ها در فهم رابطه ایران و محور مقاومت مشکل دارند
روزنامه بریتانیایی گاردین در یادداشتی عنوان می‌دارد: حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین هسته اصلی سیاست خارجی ایران، مقاومت در برابر آمریکا در خاورمیانه و اجتناب از جنگ همه‌جانبه هستند.گاردین می‌افزاید: رهبران ایران هشدار داده‌اند که جهان به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه نزدیک‌تر است و اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده است که به گفته رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی «ممکن است همه را مجبور به اقدام کند.» این رسانه انگلیسی عنوان می‌دارد: اما ایران در عوض، بر «محور مقاومت» خود؛ شبه نظامیان نیابتی در اطراف منطقه تکیه می‌کند تا حملات محدودی را با هدف اسرائیل و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه انجام دهد.گاردین مدعی است: استفاده از نیروهای نیابتی، از جمله حزب‌الله لبنان و همچنین حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه، برند سیاست خارجی ایران بوده است. ایران می‌گوید در حالی که از چنین «نیروهای مقاومتی» حمایت می‌کند، آنها مستقل عمل می‌کنند.این روزنامه با طرح سؤالی با عنوان «نیروهای مقاومت» در عمل چقدر از خودمختاری برخوردارند؟ گاردین عنوان می‌دارد: «این بحث برای همیشه ادامه خواهد داشت اما ما چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد ایران با شبکه شرکای خود آموخته‌ایم.» (ایران) به آنان قدرت می‌دهد، آنان را حمایت می‌کند، راهنمایی‌شان می‌کند، اما به‌ندرت دستور می‌دهد. غربی‌ها در فهم این زنجیره‌های فرمان مشکل دارند. شرکای ایران مانند برادران کوچک‌تر اما قابل اعتماد هستند. حماس (و حتی حزب‌الله) انتظار کمک مستقیم و پایدار ایران در طول یک درگیری را ندارند. شرکای ایران تصمیم خود را می‌گیرند و به دنبال رضایت ایران هستند. من گمان می‌کنم که آنها کاری را انجام نخواهند داد که ایران با آن مخالفت کند اما حاشیه مانور زیادی دارند.»

 ایران
دست‌مان روی ماشه است
مقاومت لبنان دو روز مانده به سخنرانی سید حسن نصرالله، در پیامی خطاب به مقاومت فلسطین ضمن اعلام آمادگی کامل برای جنگ با ارتش رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «آنچه تاکنون در مبارزه با رژیم صهیونیستی نمایان شده، تنها گوشه‌ای از قدرت مقاومت لبنان بوده است.» مقاومت اسلامی لبنان، در این پیام اعلام کرد: برای حمایت از مسجدالاقصی سلاح به دست گرفتیم. موعد ما پیروزی است و سپیده‌دم نزدیک است.» در ادامه این پیام آمده است: «ای مردم مظلوم غزه سرافراز، کشته شدن فرزندان، زنان، جوانان و پیران شما مسأله‌ای بزرگ و روحیه پایداری شما امری بزرگتر است. این خون مقاومت در رگ‌های شماست که این رژیم فرتوت را غرق می‌کند؛ رژیمی که نفس‌های آخرش را می‌کشد. شما دلاوران این آرمان و جهاد، قافله‌های عزم و شهادت، بینی این رژیم شکننده را به خاک مالیده‌اید و به جهان حقیقتاً نشان دادید که آنها سست‌تر از خانه عنکبوت هستند و آزادسازی [خاک فلسطین] نزدیک شده است.» حزب‌الله لبنان در پایان این پیام تأکید کرده است: «دستان ما در کنار دستان شما روی ماشه است و ما برای حمایت از مسجدالاقصی‌مان و مردم مستضعف‌مان در فلسطین عزیز با دشمن خداوند در پیکار هستیم.»
انهدام ۲ شبکه اخلال در نظام اقتصادی
اعضای اصلی دو شبکه سازمان‌یافته اخلال در نظام اقتصادی و توزیع آرد در استان کرمانشاه توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمانشاه دستگیر شدند. اعضای اصلی این دو شبکه‌ که به‌صورت سازمان‌یافته در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده بودند، پس از ماه‌ها کار اطلاعاتی و با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر شدند. سربازان گمنام امام زمان(عج)در سازمان اطلاعات سپاه استان طی یک عملیات اطلاعاتی چند محموله آرد گندم یارانه‌ای را به میزان ۸ هزار تن، معادل ۲۰۰ هزار کیسه که ارزش ریالی آن ۱۵۰۰ میلیارد ریال است از این شبکه‌های سازمان ‌یافته ضبط کردند.فعالیت اخلالگرانه این دو شبکه با استفاده غیرقانونی کالاهای اساسی و کسب مال نامشروع از این کالای یارانه‌ای، باعث کاهش ساعت کاری خبازی‌ها، افزایش صف خرید نان و نارضایتی عمومی شده بود که به همت دلاوران گمنام، دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

 وطن امروز
رژیم صهیونیستی باید به عنوان «جنایتکار جنگی» محاکمه شود
معاون حقوقی رئیس‌جمهور دیروز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: این رژیم، تمام جنایات ثبت شده در دیوان کیفری بین‌المللی اعم از نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را در غزه مرتکب شده است. محمد دهقان افزود: بعد از شکایت فلسطین در سال ۲۰۱۸، دیوان کیفری بین‌المللی باید به وظایف تاریخی خود عمل کند که تاکنون کوتاهی و بهانه‌هایی را مطرح کرده‌ مبنی بر اینکه ما پول این تحقیقات را نداریم که البته این بهانه بسیار واهی است، اگر پول ندارند مردم دنیا حاضرند به آنها پول بدهند. وی عنوان کرد: کشورهای اسلامی با یک برنامه‌ریزی باید هزینه دیوان کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا دیوان به بهانه‌ نداشتن پول از رسیدگی به این جنایات طفره نرود. دهقان بیان کرد: اکنون بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل کشور به دنبال این هستند که امضاهای میلیونی و بلکه چندین میلیونی برای دیوان بین‌المللی کیفری جمع کنند تا سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی، جنایتکاران علیه بشریت و جنایتکاران مربوط به نسل‌کشی محاکمه شوند.
استقرار کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ
ارتش رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه اول نوامبر از استقرار کشتی‌های نظامی خود در دریای سرخ به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای «تقویت اقدامات دفاعی در این منطقه» خبر داد. ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس ارزیابی وضعیت و در چارچوب تقویت تلاش‌های دفاعی در منطقه، روز سه‌شنبه ناوهای متعلق به نیروی دریایی اسرائیل وارد منطقه دریای سرخ شدند. رادیو ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته گزارش داد: یک پهپاد بر فراز آسمان «ایلات» رصد شده که موجب فعال شدن پدافند هوایی ارتش شد. دقایقی بعد یک پهپاد انتحاری را که احتمالا از یمن ارسال شده، پیش از رسیدن به ایلات سرنگون کردیم. رسانه‌های عبری در این باره اعلام کرده بودند: این پهپاد که از جانب دریای سرخ آمده بود، در ایلات واقع در جنوبی‌ترین منطقه اسرائیل رهگیری و بر فراز دریای سرخ و در خارج از آسمان ایلات ساقط شده است.

 جوان
امریکا آتش‌بس در غزه را به معنای شکست اسرائیل می‌داند
سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه شکست مفتضحانه رژیم غاصب قابل ترمیم و جبران نیست، عنوان کرد: بمباران مردم بیگناه، زن و کودک و سالمند نشانه قدرت و پیروزی رژیم غاصب صهیونیستی نبوده و نخواهد بود. دشمن که از رویارویی در صحنه نبرد عاجز است با هواپیما‌های اهدایی جنایتکاران، مردم بی‌گناه و بی‌پناه را در بیمارستان، آمبولانس و خانه به خاک و خون می‌کشد؛ این واقعیت امریکا، اروپا و استکبار جهانی است که اوج توحش را در مقابل چشم‌های دنیا به نمایش گذاشته اند؛ بخش اعظم مردم جهان فریاد آتش‌بس سر دادند، اما امریکای جنایتکار می‌گوید آتش‌بس امروز به معنای شکست اسرائیل است.

 مردم سالاری
تولید روزانه نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است
اوجی وزیر نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای این دولت برای افزایش میزان تولید نفت، خاطرنشان کرد: درشروع دولت تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰هزار بشکه بیشتر نبود.خوشبختانه با اقداماتی که طی این ۲۴ ماه، وزارت نفت انجام داده است در راستای افزایش تولید نفت ما امروز به عدد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده‌ایم.ان شاء الله با برنامه ریزی های صورت گرفته و پروژه های سرمایه‌گذاری شده چه در بخش میادین، چه میادین مشترک و چه میادین مستقل و چه در خشکی و چه در دریا ان شاءالله رشد تولید نفت ما افزایشی خواهد بود.
تشریح آخرین وضعیت فعالیت استارلینک در ایران
زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه نمایندگان ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای شرکت استارلینک بعد از مذاکرات با سازمان تنظیمات مقررات ایران و پذیرفتن قوانین سرزمینی ایران می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند، افزود: استارلینک مکلف شده است برای فعالیت در ایران از سازمان تنظیم مقررات مجوز بگیرد. آنان تا جلسه بعدی که در اسفندماه است مکلف شده‌اند سازوکارهای اجرایی را فراهم کنند و ما هم موضوع را پیگیری می‌کنیم.
حملات به آمریکا ربطی به ایران ندارد
وحیدی وزیر کشور درباره اتهام آمریکا به ایران در مورد حملات نیروهای مخالف آمریکا به پایگاه های این کشور در عراق و سوریه، اظهار کرد: اسرائیل با چراغ سبز آمریکا این جنایات را در غزه انجام می دهد و آمریکا این جنگ را مدیریت می کند.طبیعی است که مسلمانان نسبت به ظلمی که مردم غزه می شود، ناراحت هستند و امریکا باید بداند اقداماتش بی پاسخ نمی ماند. همه نگران هستند و ممکن است هرجایی آنها را به عنوان مقصر اصلی مورد هدف قرار دهند که ربطی به ایران ندارد.قبلا به صورت علنی به آنها تذکر داده شد که جلو کشتار بی رحمانه را بگیرید و حمایت نکنید. وحیدی همچنین درباره تشکیل استان تهران غربی نیز گفت: این درخواست در دست بررسی است ولی تصمیم قطعی گرفته نشده است.

قدس
پیام محرمانه پوتین به رئیسی
فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه پیام پوتین به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را تسلیم دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی کشورمان کرد. «لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در سفر به تهران با «علی ‌اکبر احمدیان» نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، آخرین تحولات منطقه، اوضاع غزه و نحوه‌ همکاری‌های دو کشور در خصوص این تحولات مورد بررسی قرار گرفت.«لاورنتیف» همچنین در این دیدار پیام رئیس‌جمهور روسیه را به دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان ارائه کرد تا تقدیم دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان شود.
هراس «اف‌بی‌آی» از پیامدهای جنگ غزه برای آمریکا
«کریستوفر ری» مدیر اف‌بی‌آی هشدار داد جنگ غزه، تهدید حملات در ایالات متحده آمریکا را افزایش می‌دهد. ری در جلسه کمیته امنیت داخلی آمریکا گفت: «زمان نگرانی فرارسیده است. بیشترین نگرانی ما این است افراط‌گرایان، افراد و گروه‌های کوچک خشن از تحولات خاورمیانه الهام بگیرند و علیه مردم آمریکا که زندگی روزانه خود را سپری می‌کنند، حملاتی را انجام دهند».
تحصن حامیان فلسطین در ایستگاه مترو لندن
صدها تن از حامیان فلسطین در ادامه تظاهرات خود در انگلیس یک ایستگاه مهم مترو شهر لندن را تسخیر و در آن تحصن کردند. در این تحصن سازماندهی شده، اعضای چند گروه فعال حامی فلسطین شامل «جنبش جوانان فلسطینی» و «شبکه بین‌المللی یهودیان ضد صهیونیست» سخنرانی کرده و شرکت‌کنندگان شعار «آتش‌بس حالا» سر داده و موسیقی‌های فلسطینی پخش کردند.
کشته و زخمی شدن روزانه ۴۲۰ کودک در غزه
سخنگوی یونیسف آمار کودکان کشته شده (شهدا) در نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی را تکان‌دهنده خواند و گفت روزانه حدود ۴۲۰ کودک در جریان این حملات وحشیانه کشته یا زخمی می‌شوند. وی اضافه کرد: براساس گزارش‌ها بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ کودک کشته شده‌اند و این رقم روزانه ناباورانه به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. غزه به قبرستان هزاران کودک تبدیل شده است.
مطالبه گذرنامه از زخمی‌های فلسطینی توسط مصر!
خبرنگار «الجزیره» گزارش داد تعدادی از زخمی‌های فلسطینی که همه مدارک و لوازم خود را در جنگ از دست داده‌اند، درون آمبولانس‌هایی که قرار بود از گذرگاه رفح به مصر منتقل شوند، به دلیل پافشاری مقامات مصری برای همراه داشتن گذرنامه، به شهادت رسیده‌اند. به گزارش این رسانه، تاکنون تنها ۸۰زخمی بدحال فلسطینی توانسته‌اند از گذرگاه مرزی رفح به سمت مصر بروند.

 اطلاعات
با ادامه جنگ در غزه مقاومت تصمیمات غافلگیرانه خواهدگرفت
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست مطبوعاتی مشترک با هاکان فیدان، همتای ترکیه ای خود در آنکارا اعلام کرد که در صورت ادامه جنگ در غزه، وضع این گونه نخواهد ماند و مقاومت برای اقدامات غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار می¬دهد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود. وی با اشاره به رایزنی‌های خود با اسماعیل هنیه مقام ارشد حماس در قطر گفت: مقامات حماس به ما اعلام کردند که در نتیجه بمباران مناطق امن در غزه از جمله بیمارستان ها تاکنون ۵۰تن از اسرایی که در اختیار حماس بوده‌اند کشته شده‌اند. وی همچنین تأکید کرد: در صورت عدم توقف فوری نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه ،منطقه به سمت اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک خواهد شد. این دیپلمات ارشد ایران در ادامه این نشست خبری گفت: در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن منطقه از کنترل تمام طرف‌ها و گسترش ابعاد جنگ ، به صورت مستقیم متوجه آمریکا و اسرائیل و دیگر حامیان این رژیم است.

 

اخبار خبرگزای‌ها و سایت‌های خبری

اهتمام ملی به امر انتخابات مصداق جهاد فی سبیل الله است
رسا/ آیت‌الله کعبی در سخنانی که در جمع عقیدتی سیاسی کلانتری های کشور ایراد شد با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با دو رکن الهی و مردمی بودن شکل گرفت. عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که مردم ایران در به قدرت رسیدن افراد به وسیله انتخابات نقش آفرین هستند، بیان داشت: روی کار آمدن دولت های متفاوت با سلیقه های مختلف، شکل گیری مجلس مختلف و گوناگون و این که مردم ایران هرکسی را انتخاب کنند، همان فرد گزینش می شود جلوه ای از نقش مردم در قدرت است و این حق در قانون اساسی و قوانین انتخابات برای مردم ایران داده شده است؛ اما در عین حال شرکت در انتخابات برای مردم، واجب سیاسی و اجتماعی و تکلیف عمومی است و دارای دو جنبه حق و تکلیف می باشد. وی با اشاره به این که نگاه ملی داشتن به انتخابات، مصداق جهاد فی سبیل الله است اظهار داشت: جهاد دارای چهار عنصر است که عبارتند از «تبدیل ضعف به قدرت و تهدید به فرصت»، «تولید اقتدار و امنیت، انسجام، امید و عزت»، «مقابله و تضعیف دشمنان» و عنصر چهارم «عملیاتی کردن خط و فرمان ولایت» است.

سرنگون کردن پهپاد رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان
تسنیم/ جنبش مقاومت اسلامی لبنان بیانیه‌ای در خصوص هدف قرار دادن یک فروند پهپاد رژیم صهونیستی با بکار گیری موشک زمین به هوا صادر کرد. در این بیانیه آمده است: شب گذشته، رزمندگان مقاومت اسلامی یک فروند پهپاد مجهز به سلاح رژیم صهیونیستی را هنگام پرواز بر فراز مناطق مرزی با فلسطین اشغالی در حریم هوایی روستاهای مالکیه و هونین هدف قرار دادند. این پهپاد پس از اصابت مستقیم موشک بلافاصله متلاشی شد و سقوط کرد. همچنین مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان دو مقر ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند.

انصارالله: موازنه قدرت در منطقه تغییر کرده است
تسنیم/ معاون بخش رسانه‌ای جنبش انصار الله گفت: ما از همه کارت‌های خود به خاطر آرمان فلسطین و مقدسات استفاده خواهیم کرد و اگر اسرائیل حملات و تجاوزات خود را متوقف نکند، هرج و مرج در منطقه گسترش خواهد یافت و چه بسا این وضعیت به جنگ منطقه ای یا جهانی(تمام عیار) تبدیل شود. این مقام انصارالله تاکید کرد واشنگتن باید بداند اوضاع و تمامی موازنه های (قدرت) روی زمین و در میدان تغییر کرده است و فلسطینیان امروزه از قدرت بازدارندگی برخوردارند و آماده رویارویی هستند. وی در خصوص واکنش‌های احتمالی آمریکا در خصوص حمایت یمن از آرمان فلسطین گفت: تهدیدهای آمریکا علیه کشورهای عربی و منطقه چیز جدیدی نیست. واشنگتن بیش از هفت دهه است که از رژیم صهیونیستی با تمامی امکانات مادی و معنوی حمایت می‌کند و در نتیجه تهدیدات آمریکا هرگز ما را از تلاش برای حمایت از آرمان اساسی فلسطین منصرف نخواهد کرد. از سوی دیگر ارتش یمن بیانیه جدیدی صادر کرد و در آن بر تداوم عملیات نظامی علیه سرزمین های اشغالی تا توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید کرد. در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن طی ساعات گذشته تعداد زیادی پهپاد را به سمت چندین هدف در عمق فلسطین اشغالی پرتاب کردند که به اهداف خود رسیدند. این بیانیه تاکید کرد:‌ نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به خواسته‌های مردم یمن و تا توقف کامل تجاوز اسرائیل به عملیات نظامی خود ادامه خواهد داد.

ماکرون به دنبال اورانیوم در قزاقستان
فارس/ رسانه‌های فرانسوی نوشتند که رئیس جمهور فرانسه پس از از دست دادن نیجر به عنوان تامین کننده اورانیوم این کشور، قصد خرید اورانیوم را از قزاقستان دارد. امانوئل ماکرون، در اولین مرحله از سفر خود به آسیای مرکزی روز چهارشنبه وارد قزاقستان شد. هدف اصلی او تامین مواد خام و احتمالاً یک قرارداد پرسود برای نیروگاه هسته‌ای فرانسه است، اما بسیاری در قزاقستان از این مسئله راضی نیستند. ماکرون در دیدار با «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، گفت که دو کشور قصد دارند قراردادهای تجاری مهمی را امضا کنند. به گفته تحلیلگران، قزاقستان به دلیل منابع عظیم اورانیوم مورد توجه ماکرون قرار گرفته است. این کشور ۱۲ درصد از منابع اورانیوم جهان را در اختیار دارد و در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱۸۰۰ تن اورانیوم تولید کرده است.

مقام صهیونیست: با یمن جنگ نداریم
فارس/ سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفت که علی‌رغم بیانیه «شورشی‌های حوثی» (جنبش انصارالله) تل‌آویو با یمن در جنگ نیست. الکساندر بن زاوی گفت: «ما علیه هیچ کشوری اعلان جنگ نکرده‌ایم.» وی اضافه کرد: «بله، ما علیه حماس اعلام جنگ کردیم ولی علیه یمن نه، با آنکه یمن هم مثل ایران و سوریه در فهرست کشورهای متخاصم ما قرار دارد.»

تحمل تل‌آویو برای آمریکا بهای گزافی دارد
فارس‌/ روزنامه «یدیعوت آحارونت» در تحلیلی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی پس از ضربه سختی که هفتم اکتبر از مقاومت فلسطین خورد، اکنون در حال خرج کردن تنها دارایی‌های راهبردی خود است و به تعبیری، بار جنایت‌هایش در نوار غزه بر دوش واشنگتن سنگینی می‌کند. این روزنامه اسرائیلی در تحلیلی عنوان کرد: حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل احتمال گسترش جنگ را در منطقه افزایش داده و باعث شده است آمریکایی‌ها فکر کنند اسرائیل نه فقط به حمایت، بلکه به نجات از مهلکه ای که در آن گرفتار شده است، نیاز دارد. اسرائیل با تداوم اقداماتش در نوار غزه ممکن است مشروعیت راهبردی خود را نزد واشنگتن از دست بدهد و به تعبیری، باری بر دوش آمریکا باشد.
بیش از ۱۰۰۰۰ موشک و بمب بر سر غزه ریخته‌ایم
باشگاه خبرنگاران/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که طی ۲۶ روز جنگ علیه غزه، بیش از ۱۰ هزار بمب و موشک بر سر غزه فرو ریخته شده است.» گالانت افزود: «این جنگ بهای سنگینی دارد «وی در ادامه سخنانش ادعا کرد: «ما بر اساس طرحی که داریم پیش روی می‌کنیم و حماس ضربات سنگینی را متحمل می‌شود و هزاران هدف و خرابکار را از بین برده‌ایم». وی در ادامه مدعی شد: «ما در اوج جنگ قرار داشته و نبرد‌های سختی در جریان است و نظامیان در ماموریت خود موفق بوده و ارتش در حال پیشروی است». منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نظامی رژیم اشغالگر در غزه به دست رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده‌اند. این آمار در حالی است که اشغالگران به شدت تعداد تلفات خود را سانسور کرده و به شکل قطره‌چکانی در حال ارائه آمار تلفات خود هستند.

غزه نیازی به اعزام نیروهای رزمنده ندارد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: غزه نیازی به نیروی رزمنده ندارد و به اندازه کافی فلسطینی‌ها، نیروهای آموزش دیده در جبهه مقاومت دارند. سردار رمضان شریف، با اشاره به همدردی ملت ایران با مردم مظلوم غزه گفت: مردم ما همواره در حمایت صادقانه از فلسطین و توام با غیرت ملی و مذهبی پیش‌قدم بودند وی بیان کرد: شاید بتوان از مردم درخواست داشت که در جهت رفع نیازهای اولیه مردم غزه مثل دارو و مواد غذایی تلاش کنند لذا حساب‌هایی که مجموعه هلال احمر اعلام کرده بستر خوبی برای این کمک‌هاست، همچنین حضور در فضای مجازی در حمایت از مردم فلسطین اقدام مهمی است و مطالبه افکار عمومی از نهادهای بین‌المللی فشارهای مضاعفی را بر رژیم صهیونیستی خواهد آورد تا بمباران‌ها را متوقف کند.

هزینه ۳۰ میلیاردی رژیم صهیونیستی برای جنگ با غزه
باشگاه خبرنگاران/ کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش داد، سه هفته جنگ با غزه برای این رژیم ۳۰ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه داشته است. پیش‌تر رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به پیامد‌های خطرناک عملیات مقاومت فلسطین بر اقتصاد این رژیم هشدار داده بود. موسسه اعتبارسنجی اِس‌اَندپی گلوبال، چشم‌انداز بدهی رژیم صهیونیستی را از «پایدار» به «منفی» تغییر داد و اعلام کرد که انتظار انقباض پنج درصدی در اقتصاد این رژیم را دارد. موسسات اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد اند پورز»، «مودی» و «فیچ» نیز بعد از عملیات طوفان الاقصی، رتبه اعتباری اقتصاد رژیم صهیونیستی را «منفی» اعلام کردند. شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جِی‌پی‌مورگان نیز پیش‌بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی در مقایسه با سه‌ماهه سوم، ۱۱ درصد کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *